by Crown on Thursday, November 15, 2012 at 8:45pm ·
ကြၽန္မဟာ ၀တၳဳတိုသမားကေန လံုးခ်င္း၀တၳဳရွည္ပါ ေရးသူျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့
ဘာျဖစ္လာလဲ ဆိုေတာ့ စာဖတ္သူေတြနဲ႔ ေ၀ဖန္သူေတြက ကြၽန္မကို အမ်ဳိးသမီး၀ါဒီ
(Feminist) လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီး ၀ါဒီဆိုတာ အဆင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔
အမ်ဳိးအစားေတြ ကြဲျပားေနေတာ့ ကြၽန္မက ဘယ္အဆင့္လည္း
ဘယ္လိုအမ်ဳိးသမီး၀ါဒီလည္း ဒါကိုေတာ့ ရွင္းဖို႔လိုမွာေပါ့ေနာ္။
ဒါေပမဲ့ ဒါက ကိစၥမရွိပါဘူး။ ကြၽန္မ ဘယ္လိုမွ မေျဖရွင္းေတာ့ပါဘူး။
၀န္ခံရမွာ တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္မက အမ်ဳိးသမီး၊ အမ်ဳိးသားဆိုတဲ့
ကြာျခားမႈ Gender ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ နည္းနည္းအျမင္ဆူးရွတယ္လို႔
ဆိုႏိုင္မလား မသိဘူး။ အမ်ဳိးသမီး၊ အမ်ဳိးသားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Gender ထံုးစံ
သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ (Gender Stereotyping) ကို အၿမဲပဲ ေစာင့္ၾကည့္
သတိထားမိေနျဖစ္ တယ္။ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ မဂၢဇင္းကိုပဲဖတ္ဖတ္
ဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔တစ္ခုကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ထမ္းစာရင္းကိုပဲ
ၾကည့္ၾကည့္ Gender ထံုးစံ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ဖ်တ္ခနဲ ခ်က္ခ်င္းျမင္တတ္တယ္။
တစ္ခါတေလ စိတ္ကသိကေအာက္ ျဖစ္ရတယ္။
ဥပမာဆိုပါေတာ့
ဖက္ရွင္မဂၢဇင္းေတြမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ပံုေဖာ္တဲ့ ဓာတ္ပံုျပကြက္မ်ဳိးနဲ႔၊
အမ်ဳိးသားကို ပံုေဖာ္တဲ့ဓာတ္ပံုျပကြက္မ်ဳိး။ အမ်ဳိးသမီးဆိုရင္
အျပင္ပန္းမ်က္ႏွာအလွ၊ ကိုယ္လံုးအလွ ျမဴဆြယ္တဲ့ အမူအယာမ်ဳိးကိုပဲ ျပတာေတြက
မ်ားတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သူ ေနရာမ်ဳိး၊ အလုပ္ႀကိဳးစားတဲ့ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့
ေနရာမ်ဳိးမွာ သိပ္မေတြ႔ရဘူး။ အခ်စ္ခံ၊ အၾကည့္ခံ၊ အယုယခံ
တစ္ဆင့္ႏွိမ့္ေနရာမွာ ခဏခဏ ထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။ အမ်ဳိးသားေတြကိုေတာ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခိုင္မာတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး၊ ပညာတတ္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး၊
ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး၊ ဥာဏ္ရည္ျမင့္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမွာ
ေတြ႔ရတာ မ်ားတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုေတာ့ ထူးဆန္းတဲ့ အလွပိုင္ရွင္ေတြ
ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို အလွျပင္ပစၥည္းမ်ဳိးကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ
သံုးစြဲတာပါဆိုတာမ်ဳိး ပံုေဖာ္ၾကတယ္။ အသားျဖဴျခင္းကိုပဲ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေအာင္
အသားညိဳေနတာကို မျဖဴမညိဳ အသားလတ္ေနတာကိုပဲ အားငယ္စရာလို႔ ထင္လာေအာင္
ေၾကာ္ျငာေတြနဲ႔ ၀ိုင္းၿပီး ဆြဲေဆာင္တဲ့အခါ မိန္းကေလးေမာ္ဒယ္လ္ေတြကို
မိန္းကေလးငယ္ေလးေတြက အားက်၊ မိန္းမရဲ႕ စြမ္းအားအတြက္ အရည္ျပား တစ္ေထာက္ေပၚက
အလွကိုပဲ အားကိုးခ်င္စိတ္ေတြ ၀င္လာမလားလို႔ ကြၽန္မ သံသယအေတြး ၀င္မိတယ္။
ထံုးစံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ထိ လိုက္ေနၾကတုန္းလဲဆိုရင္
မီးဖိုေခ်ာင္သံုးပစၥည္း ေၾကာ္ျငာ၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္ အိုးခြက္ ပန္းကန္ေဆး၊ ဆပ္ျပာ
ေၾကာ္ျငာေတြမွာ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္က မိန္းမပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ အိုေမ့လို႔။
အမ်ဳိးသားပါ ပါ၀င္တဲ့ မီးဖိုသံုး ပစၥည္းေၾကာ္ျငာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ
သ႐ုပ္ေဆာင္ အမ်ဳိးသား ခ်က္ျပဳတ္ေနလား။ ေ၀းပါေသးရဲ႕။ စားေကာင္းလိုက္တာလို႔
အမ်ဳိးသားက ေျပာရင္ အမ်ဳိးသမီးက ေကာင္းမွာေပါ့၊ ဘာ င႐ုတ္သီးမႈန္႔ကို
သံုးထားတာကိုးလို႔ ေျပာတဲ့အဆင့္မ်ဳိးက မ်ားပါတယ္။
မိန္းမေတြဟာ ပါေမာကၡ ပညာရွင္ေတြအျဖစ္သာမက အဆင့္ျမင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနစ္ထဲအထိ
တစ္စတစ္စ ေနရာျပန္ရလာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေကာင္းတဲ့ အလားအလာပါပဲ။
အဲဒီလိုနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း အစဥ္အလာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ေလ်ာ့နည္း
ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ဂ်ဴး
(သရဖူ မဂၢဇင္း၊ NOV Special Issue မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment