This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Wednesday, January 8, 2014

ရိကၡာကား ၁ စင္းႏွင့္ က်ည္လက္နက္မ်ား သိမ္းဆည္းရမိေၾကာင္း KIA က ေျပာ..............................

ကခ်င္ျပည္ေတာင္ပိုုင္း တိုုက္ပြဲျပန္ျဖစ္၊ ဘဇူကာ(၁)လက္၊ ရိကၡာကား (၁) စီး KIA,မွ သိမ္းဆည္း

 
ကခ်င္ျပည္နယ္ ေတာင္ပိုုင္းတြင္ ျမန္မာအစိုုးရတပ္မေတာ္ႏွင့္ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ (KIA) တိုု႔တိုုက္ပြဲ ျဖစ္ပြားရာ ရိကၡာကား ၁ စင္းႏွင့္ က်ည္လက္နက္မ်ား သိမ္းဆည္းရမိေၾကာင္း KIA က ေျပာသည္။

ဗန္းေမာ္ခရုိင္ မန္စီျမိဳ႕နယ္ မုုန္းဒိန္ပါရြာတြင္ ယမန္ေန႔ ၆ ရက္ တနလၤာေန႔ ညေနတြင္ ျဖစ္ပြားသည့္ တိုုက္ပြဲတြင္ ရိကၡာကား ၁ စင္း၊ က်ည္ဆံ ၁၀၀၀ ေက်ာ္၊ ဘဇူကာ ၁ လက္၊ MA ေသနတ္ ၂ လက္ႏွင့္ ဒုတပ္ၾကပ္ ခင္ေဇာ္ဦး၊ တပ္သား ေအာင္ေက်ာ္မွဴးတို႔အား ဖမ္းဆီးႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း KIA တပ္ရင္း ၁၂ တပ္ရင္းမွဴး ဗုိလ္မွဴး လဘန္ဂၽြန္ေအာင္က ေျပာသည္။

တပ္ရင္းမွဴး ေက်ာ္သူရ ဦးေဆာင္ေသာ ခလရ ၅၆ စစ္အင္အား ၁၀၀ ေက်ာ္သည့္ စစ္ေၾကာင္း မုန္းေခါင္စခန္းမွ မုန္းဒိန္ပါရြာသို႔ တိုးခ်ဲ႕လာစဥ္ KIA တပ္ရင္း ၁၂ ၏ မုိင္းမိေပါက္ကြဲျပီး စတင္ပစ္ခတ္လာရာမွ တနာရီခြဲၾကာေအာင္ တိုုက္ပြဲ ျဖစ္ခဲ့သည္။

အစိုးရတပ္မွ က်ဆံုးမႈမ်ားလာျပီး အစိုးရတပ္သည္ “တပ္လဲလွယ္ရန္လာေသာ တပ္ဖြဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းမွားျပီး ဝင္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ KIA တပ္ရင္း ၁၂ အား ပစ္ခတ္ရန္ဝင္လာျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း” အႏူးညႊတ္ ေတာင္းပန္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။

ထိုသုိ႔ အစိုးရတပ္မွ ေတာင္းပန္ျခင္းေၾကာင့္ ညေန ၅ နာရီခြဲခ်ိန္ ခလရ ၅၆ တပ္ရင္းမွဴး ေက်ာ္သူရထံ စစ္သံုးပန္း ၂ ဦးႏွင့္ ေသနတ္ ၃ လက္ကို ျပန္လည္အပ္ႏွံခဲ့ေၾကာင္း KIA တပ္ရင္း ၁၂ ဗိုလ္မွဴး လဘန္ဂြ်န္ေအာင္ KNG ကခ်င္သတင္းဌာန သို႔ေျပာသည္။

ဗန္းေမာ္ခရိုင္ မန္စီၿမိဳ႕နယ္ တပ္ရင္း ၁၂ ရြာမ်ားတြင္ တပ္စြဲထားေသာ အစိုးရတပ္သည္ ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္ ညက အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ေဆြးေႏြးပြဲ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ အေနျဖင့္ တပ္ဆုတ္သြားေသာ္လည္း ဇန္န၀ါရီ ၃ ရက္ေန႔တြင္ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။

မုန္းဒိန္ပါရြာရွိ အစိုးရစစ္ေၾကာင္းသည္ ၂ ရက္ ၃ ရက္အၾကာတြင္ ျပန္လည္ဆုတ္ခြာမည္ဟု KIA တပ္ရင္း ၁၂ အား ေျပာခဲ့ေသာ္လည္း ယခုခ်ိန္ထိ ဆုတ္ခြာျခင္းမရွိေသးသည့္အတြက္ တိုက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ပြားလာ ႏိုင္ေၾကာင္း KIA တပ္ရင္း ၁၂ မွ ေျပာသည္။

တိုုက္ပြဲႏွင့္ ပါတ္သက္ၿပီး အစိုုးရဖက္မွ တစံုုတရာ ထုုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း မရွိေသးပါ။
 
သတင္းရင္းျမစ္ - ကခ်င္သတင္းဌာန

႔ Turbo ပါတဲဲ႔ကားက ဆီပိုစားရတဲ႔ အေျကာင္းကို လက္လွမ္းမွီသ ေလာက္ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္................

ko kyaw swar linn ေမးတဲ႔ Turbo and Intercooler အလုပ္လုပ္ပုံ နဲ႔ Turbo ပါတဲဲ႔ကားက
ဆီပိုစားရတဲ႔ အေျကာင္းကို လက္လွမ္းမွီသ
ေလာက္ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္ ~~~
Turbo charger ဆိုတာေတာ့ လြယ္လြယ္ ေျပာ
႐ရင္ NA အတိုင္း အင္ဂ်င္ထဲဝင္တဲ႔ ေလကို မ်ားမ်ားဝင္လာနိုင္ေအာင္ ေလကို Propeller ဆို
တဲ႔ ဒလက္နဲ႔ ေလကိုအင္ဂ်င္ထဲထဲ႔ေပးတဲ႔ သ
ေဘာပါပဲ ။
ဒါကို ျပန္ရွင္းရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Turbine ကို အင္
ဂ်င္ outlet manifold မွာတပ္ထားျပီး အင္ဂ်င္က
ထြက္လာတဲ႔ မီးခိုးကို အသုံးျပဳျပီး Turbine ရဲ႕တ
ဖက္္မွာရွိတဲ႔ propeller ကိုလည္ပတ္ေစပါတယ္
ဒီ propeller လည္ပတ္မႈ႔ေျကာင့္ ဝင္ရုိးနဲ႔ဆက္
ထားတဲ႔ တစ္ျခားဘက္မွာ ရွိတဲ႔ compressor propeller ပန္ကာ
ဒလက္ ကလိုက္လည္ျပီး ေလကို pipe line ကတ
ဆင့္ Intercooler ဆီကိုပို႔ေပးပါတယ္ ဘာေျကာင့္
လဲဆိုရင္ အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ႔ မီးခိုးဟာ အပူခ်ိန္
အရမ္းျမင့္ေနျပီး Turbine ထဲက propeller ဟာလဲ အပူခ်ိန္ျမင့္တက္ေနလို႔ ဝင္ရုိးနဲ႔ဆက္ထား
တဲ႔ တဖက္ compressor ထဲက propeller မွာလဲ
အပူကူးစက္ျပီး ေလမွာလိုက္ျပီးပူေနလို႔ပါ
ေလဟာပူလာရင္ ေလထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္
ပါဝင္မူ႔ေလ်ာ့က်လာလို႔ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမူ႔
အားနဲေစပါတယ္ ဒါေျကာင့္
Intercooler မွာျဖတ္ျပီး ေလကိုအေအးခံျပီးမွ
throttle body ကေန Intake manifold မွ
တဆင့္ cylinder ထဲကိုဝင္ေရာက္ေစပါတယ္ ျကားျဖတ္ေျပာရရင္ Intercooler ရဲ႕လုပ္ေဆာင္
ခ်က္ကေတာ့ ေလကို အေအးခံေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္
Intercooler ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံကေတာ့ ကားေရတိုင္ကီ
နဲ႔ဆင္တူပါတယ္ Intercooler ထဲကလိုင္းေလး
ေတြထဲကို ေလကျဖတ္သန္းသြားတဲ႔အခ်ိန္မွာ ကား
သြားတဲ႔ အရွိန္ေျကာင့္ ေရွ႕ ကတိုးဝင္လာတဲ႔ ေလနဲ႔
အထဲမွာရွိတဲ႔ ေလေတြကို အေအးခံတဲ႔ သေဘာပါ
ပဲ တခ်ိဳ႔႕ ျကေတာ့ fanပါတာလဲရွိပါတယ္ Intercooler ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ Turbo charger စေပါ ္စကကား
ေတြမွာဆိုရင္ Intercooler မပါေသးတဲ႔ကားေတြ
ေတြ႔ခဲ႔ဘူးပါတယ္ ။
ဒီအထိ Turbo and Intercooler ရဲ႕ လုပ္
ေဆာင္ခ်က္ အေျခခံပါ ။
Turbo charger ပါတဲ႔ကားက ဆီပိုစားသလား
ဆိုတဲ႔ေမးခြန္းမွာ
အရင္ဆုံး အင္ဂ်င္လည္ပတ္ပုံအေျခခံသေဘာ
ကိုျပန္ျကည့္ရေအာင္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာဆိုရင္
အင္ဂ်င္လည္ပတ္ဖို႔ cylinder ထဲမွာ မီးေလာင္
ေပါက္ကြဲရာမွာ လိုအပ္တာေတြက
၁။ ေလာင္စာ ( ဓာတ္ဆီ )
၂။ ေအာက္စီဂ်င္ပါဝင္တဲ႔ေလ
၃။ မီး ( Spark plug မွ ) ဒီသုံးမ်ိဳးမွာ လိုအပ္သ
လိုအသုံးျပဳနိုင္တာက ေလာင္စာနဲ႔ မီး ပဲဒီနွစ္မ်ိဳးကို
ေတာ့ ECU ကေန လိုအပ္သေလာက္ Adjust လုပ္
ေပးလို႔ရေပမဲ႔ " ေလ " ကိုေတာ့ လိုအပ္သ
Adjust လုပ္ေပးလို႔မရနိုင္လို႔ ျပင္ပက support
လုပ္ေပးတဲ႔ Turbo charger . super charger
စတဲ႔ ကရိယာေတြကိုသုံးရတာပါပဲ
အင္ဂ်င္ CC ျကီးတဲ႔ကားေတြဟာ အင္ဂ်င္CC
ေသးတဲ႔ကားေတြထက္ ဆီပိုစားတယ္ အားပို
ေကာင္းတယ္ ဆီပိုစားတယ္ဆိုတာဟာ Cylinder
ထဲမွာမီးမ်ားမ်ားေလာင္နိုင္လို႔ပါပဲ ဒီအတြက္ ေလ
စုတ္ယူအားလဲပိုေကာင္းပါတယ္ ဒီမွာ တခ်က္
ျကားျဖတ္ျပီးေျပာမယ္ဆိုရင္ အျပင္မွာ မီးဖိုဘူး
ျကမွာပါ အမိူက္ေတြမီးရႈိ႕ ဘူးျကမွာပါ မီးရူိ႕တဲ႔အခါ မွာ ေလာင္စာျဖစ္တဲ႔ သစ္ကိုင္းျဖစ္ေစ စာရြက္ျဖစ္
ေစ အသုံးျပဳျကတယ္ဆိုရင္ ပထမမီးေလာင္ဖို႔အ
တြက္ မီးခ်စ္နဲ႔ မီးတို႔ေပးရတယ္ ေနာက္မီးေကာင္း
ေကာင္းေတာက္ဖို႔အတြက္ ေလတိုက္မွ မီးေတာက္
ေကာင္းတယ္ ေလမလာရင္ ယပ္ေတာင္ မီးေျပာင္း
စတာနဲ႔ေလကိုဖန္တီးေပးရတာ သိျကမွာပါ ေလမတိုက္ပဲ တခုခုနဲ႔ support လုပ္ျပီးေလ
ကိုဖန္တီးေပးတာဟာ Turbo or super charger
ရဲ႕သေဘာပါပဲ ဟုတ္ျပီ မီးေတာက္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ
ေလအရမ္းျကမ္းျကမ္းတိုက္လိုက္ရင္ မီးေတာက္က
ညိမ္းသြားတာေတြ႔ဘူးမွာပါ ဒါမွမဟုတ္ မီးေတာက္
ေပါ ္ကို ေလာင္စာျဖစ္တဲ႔ သစ္ကိုင္းေတြအမ်ားျကီး
အေပါ ္ကေနဖိတင္လိုက္မယ္ဆိုရင္လဲ မီးေတာက္
ဟာညိမ္းသြားပါတယ္ ဒါေျကာင့္ ေလ ရယ္ ေလာင္စာရယ္ မီးရယ္ဟာ အခ်ိဳးျကေနမွ အရွိန္
ဟုန္ေကာင္းတဲ႔ မီးေတာက္ကိုရျပီး ေလာင္စာကိုအ
ျကြင္းက်န္မရွိေအာင္ ေတာက္ေလာင္နိုင္မွာပါ
ဒါကိုအေျခခံျပီး အေပါ ္က Turbo ပါတဲ႔ကားက
ဆီပိုစားလားဆိုတာကို ျပန္ရွင္းမယ္ဆိုရင္ ဥပမာ
2000 cc အင္ဂ်င္ကို ျကည့္မယ္ဆိုရင္ turbo မပါတဲ႔ ကား ေလစုတ္အားပမာဏ ၅၀ ဆိုရင္ Turbo ပါတဲ႔ကားက ေလစုတ္အား ၁၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္ ဒါဆိုေလကပိုမ်ားလာမယ္ဆို
ရင္ေသခ်ာေပါက္ ဆီလဲပို ေျကြးမွ အခ်ိဳးညီမွာမ
ဟုတ္လား ဒီေတာ့ အေျခခံ အရျကည့္မယ္ဆိုရင္
ဆီပိုစားပါတယ္ ဒါေပမဲ႔ ကားေမာင္းတဲ႔ style ေပါ ္မွာမူတည္ျပီး တခ်ိဳ႕ ေနရာေတြမွာ Turbo မပါတဲ႔ ကားထက္ပိုျပီး ဆီစားသက္သာတာရွိပါ
တယ္ Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ လီဗာ ကို နင္းလိုက္
လြတ္လိုက္မလုပ္ပဲ ပုံမွန္နင္းမယ္ ဆိုရင္ highway
လမ္းေပါ ္မွာ Turbo မပါတဲ႔ CC တူကားထက္ kilo အတူတူမွာ ဆီစားပိုသက္သာနိုင္ပါတယ္
ေနာက္တခုက Turbo ပါတဲ႔ကားနဲ႔ မပါတဲ႔ကားမွာ
ဆီစားတာတစ္ခုေလာက္ကိုပဲ မျကည့္သင့္ဘူးလို႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္ CC အတူတူမွာ Turbo ပါတဲ႔ကား
ဟာ no turbo ကားထက္ hp and torque ကႏွစ္
ဆေလာက္ပိုျမင့္ျပီး high way လမ္းေပါ ္မွာ ႏွစ္စီး
ေတြ႔ျကရင္လဲ No Turbo ကားကဆီကုန္ခ်င္ကုန္ပါ
ေစဘယ္ေလာက္ပဲ full throttle ပဲနင္းနင္း Turbo ကားရဲ႕မီးခိုးနံ႔ ေတာင္ရူဖို႔မလြယ္ပါဘူး ဘက္မွန္
အစက္အေျပာက္ေလာက္ပဲ က်န္ခဲ႔မွာပါ ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ္ speed ျမင့္ခ်င္ရင္ျမင့္
ခ်င္သေလာက္ ေမာင္းလို႔ရတာေလာက္နဲ႔ပဲ ေက် နပ္ေလာက္ပါတယ္ ေနာက္ျပီးေတာ့ အစထဲက
Turbo ကားကိုဝယ္စီးမွေတာ့ ဆီစားတာကိုလဲ ထဲ႔
ေတာ့တြက္သင့္တာေပါ့ ဆီစားသက္သာခ်င္ရင္
ေတာ့ hybrid လို family ကားမ်ိဳးဝယ္စီးမွာေပါ့
2000 CC ကားက 3000CC ကားရဲ႕ Power ေလာက္မက ျမင့္တက္လာတာကို 2000CCကား
ရဲ႕ ဆီစားနႈန္းနဲ႔ ယုဥ္လို႔ေတာ့ ဘယ္ရမလဲ

ကဲ အဆုံးသတ္႐ရင္ေတာ့ Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ
2000CC ကေန 3000CC ေလာက္ျဖစ္လာတာဆို
ေတာ့ ဆီစားတယ္လို႔ မေခါ ္နိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ ~~
ko kyaw swar linn  ေမးတဲ႔ Turbo and Intercooler အလုပ္လုပ္ပုံ နဲ႔ Turbo ပါတဲဲ႔ကားက
ဆီပိုစားရတဲ႔  အေျကာင္းကို လက္လွမ္းမွီသ
ေလာက္ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္ ~~~
  Turbo charger ဆိုတာေတာ့ လြယ္လြယ္ ေျပာ
႐ရင္   NA အတိုင္း  အင္ဂ်င္ထဲဝင္တဲ႔ ေလကို မ်ားမ်ားဝင္လာနိုင္ေအာင္  ေလကို  Propeller ဆို
တဲ႔  ဒလက္နဲ႔  ေလကိုအင္ဂ်င္ထဲထဲ႔ေပးတဲ႔ သ
ေဘာပါပဲ  ။
 ဒါကို ျပန္ရွင္းရမယ္ဆိုရင္ေတာ့  Turbine ကို အင္
ဂ်င္ outlet manifold မွာတပ္ထားျပီး အင္ဂ်င္က
ထြက္လာတဲ႔  မီးခိုးကို အသုံးျပဳျပီး Turbine ရဲ႕တ
ဖက္္မွာရွိတဲ႔ propeller ကိုလည္ပတ္ေစပါတယ္
ဒီ propeller လည္ပတ္မႈ႔ေျကာင့္ ဝင္ရုိးနဲ႔ဆက္ 
ထားတဲ႔ တစ္ျခားဘက္မွာ ရွိတဲ႔  compressor propeller ပန္ကာ
ဒလက္ ကလိုက္လည္ျပီး  ေလကို pipe line ကတ
ဆင့္ Intercooler ဆီကိုပို႔ေပးပါတယ္ ဘာေျကာင့္
လဲဆိုရင္ အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ႔ မီးခိုးဟာ အပူခ်ိန္
အရမ္းျမင့္ေနျပီး  Turbine ထဲက propeller ဟာလဲ  အပူခ်ိန္ျမင့္တက္ေနလို႔  ဝင္ရုိးနဲ႔ဆက္ထား
တဲ႔  တဖက္ compressor ထဲက propeller မွာလဲ
အပူကူးစက္ျပီး ေလမွာလိုက္ျပီးပူေနလို႔ပါ
 ေလဟာပူလာရင္ ေလထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္
ပါဝင္မူ႔ေလ်ာ့က်လာလို႔  မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမူ႔
အားနဲေစပါတယ္ ဒါေျကာင့္
Intercooler မွာျဖတ္ျပီး  ေလကိုအေအးခံျပီးမွ  
throttle body ကေန Intake manifold   မွ
တဆင့္ cylinder ထဲကိုဝင္ေရာက္ေစပါတယ္                                                         ျကားျဖတ္ေျပာရရင္ Intercooler ရဲ႕လုပ္ေဆာင္
ခ်က္ကေတာ့ ေလကို အေအးခံေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္
Intercooler ရဲ႕  ဖြဲ႔စည္းပုံကေတာ့ ကားေရတိုင္ကီ
နဲ႔ဆင္တူပါတယ္ Intercooler ထဲကလိုင္းေလး
ေတြထဲကို ေလကျဖတ္သန္းသြားတဲ႔အခ်ိန္မွာ ကား
သြားတဲ႔ အရွိန္ေျကာင့္ ေရွ႕ ကတိုးဝင္လာတဲ႔ ေလနဲ႔
အထဲမွာရွိတဲ႔ ေလေတြကို အေအးခံတဲ႔  သေဘာပါ
ပဲ  တခ်ိဳ႔႕ ျကေတာ့  fanပါတာလဲရွိပါတယ္   Intercooler ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ  Turbo charger စေပါ ္စကကား
ေတြမွာဆိုရင္  Intercooler  မပါေသးတဲ႔ကားေတြ
ေတြ႔ခဲ႔ဘူးပါတယ္ ။     
  ဒီအထိ  Turbo and  Intercooler ရဲ႕ လုပ္
ေဆာင္ခ်က္  အေျခခံပါ  ။
 Turbo charger ပါတဲ႔ကားက  ဆီပိုစားသလား
ဆိုတဲ႔ေမးခြန္းမွာ  
    အရင္ဆုံး  အင္ဂ်င္လည္ပတ္ပုံအေျခခံသေဘာ
ကိုျပန္ျကည့္ရေအာင္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာဆိုရင္
အင္ဂ်င္လည္ပတ္ဖို႔  cylinder ထဲမွာ မီးေလာင္
ေပါက္ကြဲရာမွာ  လိုအပ္တာေတြက 
 ၁။ ေလာင္စာ ( ဓာတ္ဆီ )
 ၂။ ေအာက္စီဂ်င္ပါဝင္တဲ႔ေလ
 ၃။ မီး ( Spark plug မွ )   ဒီသုံးမ်ိဳးမွာ  လိုအပ္သ
လိုအသုံးျပဳနိုင္တာက  ေလာင္စာနဲ႔ မီး ပဲဒီနွစ္မ်ိဳးကို
ေတာ့ ECU ကေန လိုအပ္သေလာက္ Adjust လုပ္
ေပးလို႔ရေပမဲ႔   " ေလ " ကိုေတာ့ လိုအပ္သ
Adjust လုပ္ေပးလို႔မရနိုင္လို႔  ျပင္ပက support
လုပ္ေပးတဲ႔ Turbo charger  .  super charger
စတဲ႔ ကရိယာေတြကိုသုံးရတာပါပဲ 
 အင္ဂ်င္ CC  ျကီးတဲ႔ကားေတြဟာ အင္ဂ်င္CC 
ေသးတဲ႔ကားေတြထက္ ဆီပိုစားတယ္ အားပို
ေကာင္းတယ္ ဆီပိုစားတယ္ဆိုတာဟာ  Cylinder
ထဲမွာမီးမ်ားမ်ားေလာင္နိုင္လို႔ပါပဲ  ဒီအတြက္ ေလ
စုတ္ယူအားလဲပိုေကာင္းပါတယ္  ဒီမွာ တခ်က္
ျကားျဖတ္ျပီးေျပာမယ္ဆိုရင္ အျပင္မွာ မီးဖိုဘူး
ျကမွာပါ  အမိူက္ေတြမီးရႈိ႕ ဘူးျကမွာပါ မီးရူိ႕တဲ႔အခါ  မွာ ေလာင္စာျဖစ္တဲ႔  သစ္ကိုင္းျဖစ္ေစ စာရြက္ျဖစ္
ေစ အသုံးျပဳျကတယ္ဆိုရင္ ပထမမီးေလာင္ဖို႔အ
တြက္ မီးခ်စ္နဲ႔ မီးတို႔ေပးရတယ္ ေနာက္မီးေကာင္း
ေကာင္းေတာက္ဖို႔အတြက္ ေလတိုက္မွ မီးေတာက္
ေကာင္းတယ္ ေလမလာရင္ ယပ္ေတာင္ မီးေျပာင္း
စတာနဲ႔ေလကိုဖန္တီးေပးရတာ သိျကမွာပါ ေလမတိုက္ပဲ  တခုခုနဲ႔  support လုပ္ျပီးေလ
ကိုဖန္တီးေပးတာဟာ Turbo or super charger
ရဲ႕သေဘာပါပဲ ဟုတ္ျပီ မီးေတာက္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ
ေလအရမ္းျကမ္းျကမ္းတိုက္လိုက္ရင္ မီးေတာက္က
ညိမ္းသြားတာေတြ႔ဘူးမွာပါ ဒါမွမဟုတ္ မီးေတာက္
ေပါ ္ကို ေလာင္စာျဖစ္တဲ႔  သစ္ကိုင္းေတြအမ်ားျကီး
အေပါ ္ကေနဖိတင္လိုက္မယ္ဆိုရင္လဲ မီးေတာက္
ဟာညိမ္းသြားပါတယ္ ဒါေျကာင့္ ေလ ရယ္  ေလာင္စာရယ္  မီးရယ္ဟာ အခ်ိဳးျကေနမွ  အရွိန္
ဟုန္ေကာင္းတဲ႔ မီးေတာက္ကိုရျပီး ေလာင္စာကိုအ
ျကြင္းက်န္မရွိေအာင္ ေတာက္ေလာင္နိုင္မွာပါ
ဒါကိုအေျခခံျပီး  အေပါ ္က  Turbo ပါတဲ႔ကားက
ဆီပိုစားလားဆိုတာကို ျပန္ရွင္းမယ္ဆိုရင္ ဥပမာ
2000 cc  အင္ဂ်င္ကို ျကည့္မယ္ဆိုရင္   turbo မပါတဲ႔  ကား ေလစုတ္အားပမာဏ ၅၀ ဆိုရင္  Turbo ပါတဲ႔ကားက ေလစုတ္အား   ၁၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္  ဒါဆိုေလကပိုမ်ားလာမယ္ဆို
ရင္ေသခ်ာေပါက္  ဆီလဲပို ေျကြးမွ  အခ်ိဳးညီမွာမ
ဟုတ္လား ဒီေတာ့ အေျခခံ အရျကည့္မယ္ဆိုရင္
ဆီပိုစားပါတယ္  ဒါေပမဲ႔  ကားေမာင္းတဲ႔  style ေပါ ္မွာမူတည္ျပီး  တခ်ိဳ႕ ေနရာေတြမွာ  Turbo မပါတဲ႔  ကားထက္ပိုျပီး ဆီစားသက္သာတာရွိပါ
တယ္  Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ  လီဗာ ကို နင္းလိုက္
လြတ္လိုက္မလုပ္ပဲ ပုံမွန္နင္းမယ္ ဆိုရင္ highway
လမ္းေပါ ္မွာ  Turbo မပါတဲ႔ CC တူကားထက္ kilo အတူတူမွာ  ဆီစားပိုသက္သာနိုင္ပါတယ္ 
ေနာက္တခုက Turbo ပါတဲ႔ကားနဲ႔  မပါတဲ႔ကားမွာ
ဆီစားတာတစ္ခုေလာက္ကိုပဲ  မျကည့္သင့္ဘူးလို႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္  CC အတူတူမွာ Turbo ပါတဲ႔ကား
ဟာ no turbo ကားထက္ hp and torque ကႏွစ္
ဆေလာက္ပိုျမင့္ျပီး  high way လမ္းေပါ ္မွာ ႏွစ္စီး
ေတြ႔ျကရင္လဲ No Turbo ကားကဆီကုန္ခ်င္ကုန္ပါ
ေစဘယ္ေလာက္ပဲ full throttle ပဲနင္းနင္း Turbo ကားရဲ႕မီးခိုးနံ႔ ေတာင္ရူဖို႔မလြယ္ပါဘူး    ဘက္မွန္
အစက္အေျပာက္ေလာက္ပဲ က်န္ခဲ႔မွာပါ ႔    ေျပာခ်င္တာကေတာ့  ကိုယ္ speed ျမင့္ခ်င္ရင္ျမင့္
ခ်င္သေလာက္ ေမာင္းလို႔ရတာေလာက္နဲ႔ပဲ  ေက်  နပ္ေလာက္ပါတယ္  ေနာက္ျပီးေတာ့ အစထဲက
Turbo ကားကိုဝယ္စီးမွေတာ့  ဆီစားတာကိုလဲ ထဲ႔
ေတာ့တြက္သင့္တာေပါ့  ဆီစားသက္သာခ်င္ရင္
ေတာ့ hybrid လို family ကားမ်ိဳးဝယ္စီးမွာေပါ့ 
2000 CC ကားက 3000CC ကားရဲ႕ Power ေလာက္မက  ျမင့္တက္လာတာကို  2000CCကား
ရဲ႕ ဆီစားနႈန္းနဲ႔  ယုဥ္လို႔ေတာ့ ဘယ္ရမလဲ  

ကဲ  အဆုံးသတ္႐ရင္ေတာ့  Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ
2000CC ကေန  3000CC ေလာက္ျဖစ္လာတာဆို
ေတာ့  ဆီစားတယ္လို႔  မေခါ ္နိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ ~~https://www.facebook.com/groups/276559985787541/permalink/468266729950198/