This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Thursday, October 25, 2012

ေက်ာက္ျဖဴျမဳိ ့မွာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေန

၂၄.၁၀.၂၀၁၂ ရက္နံနက္ ၉ း၀၀ နာရီ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ သတင္း
---------------------------------
ယမန္ေန႕က စတင္ခဲ့ေသာ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ အၾကမ္းဖက္မႈမွာ ယခုအခါ အရွိန္အဟုန္း ျပင္ထန္းလွ်က္ ရွိပါသည္။

မေန႕ ညဥ့္ အခ်ိန္တုန္းက ဘဂၤလီမ်ားသည္ ညအေမွာင္ အားကိုးျဖင့္
ရခိုင္မ်ားကို ဂ်င္ကလီမ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္မႈေၾကာင္း ရခိုင္မ်ားဖက္မွ ဒဏ္ရာ ရရွိမႈ မ်ားျပားခဲ့ပါသည္။

အတည္အျပဳႏိုင္ေသာ သတင္းအရ ရခိုင္ (၂၀) ေလာက္ ဒဏ္ရာ အျပင္းအထန္းရရွိခဲ့သည္ဟု သိရွိရပါသည္။

ယခုအခါ ပိုက္ဆိပ္ ရပ္ကြက္အတြင္း တဖက္ႏွင့္ တဖက္ အျပန္အလွန္ တိုက္ခိုက္မႈ၊ မီးရိႈးမႈမ်ား ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရွိပါသည္ဟု သိရွိရပါသည္။

သတင္း- (ဓါတ္ပုံ) Rakhine Straight Views

အီးဒ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ပြဲေတာ္က်င္းပမည္မဟုတ္ေတာ႔ဟု အစၥလာမ္ ဘာသာေရး အဖြဲ႔က ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပ


ေအာက္တိုဘာလ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္သည့္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္တို႔၏ အီးဒ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ပြဲေတာ္ အား က်င္းပေတာ့မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စ ုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံလုံး ဆိုင္ရာ အစၥလာမ္ ဘာသာေရး အဖြဲ႔ႀကီးက ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္သည္။

အဆိုပါ ေၾကညာခ်က္တြင္ အခ်က္(၅)ခ်က္ပါ၀င္ခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေဒသအခ်ဳိ႕၌ အၾကမ္းဖက္ျခင္း မ်ား ျဖစ္ပြားေနဆဲျဖစ္ၿပီး၊ အခ်ဳိ႕တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ ကုရ္ဘာနီႏွင့္ပတ္သတ္၍ ယခင္မရွိခဲ့ေသာ စည္းကမ္း မ်ားျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း ၊ ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမဳိ႕ ၊ မြန္ျပည္နယ္ ၊ ေမာ္လၿမိဳင္ ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ အျခားေဒသမ်ားတြင္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အသင္းအဖြဲ႔အခ်ဳိ႕က အစၥလာမ္ဘာသာႏွင့္ ဘာသာ၀င္မ်ားအေပၚ ဥပေဒပါ အခြင့္အေရး လူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္ကာ ဆန္႔က်င္ေရးသား ၿခိမ္းေျခာက္လႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ားကို လက္ငင္းႀကဳံေတြ႕ ေနရေသာေၾကာင့္ဟု၄င္းတို႔၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္  ေဖၚျပထားသည္။

 ``အဖြဲ႔ေတြက မလုပ္ဖို႔ တားတယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လုိက္နာရမွာပါ ၊ ရခိုင္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အစၥလာမ္ေတြရဲ့ အျဖစ္ အပ်က္ေတြ အတြက္ စိတ္မေကာင္းပါဘူး ၊ ကိုယ့္အတြက္ထက္ အမ်ားအတြက္ၾကည့္ရမယ္ ´´ ဟု အဆိုပါကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သည့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တစ္ဦးက ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

 ယခုလို အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာဘာသာေရးအဖြဲ႔ႀကီးမွ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမတၱာ ရပ္ခံ တင္ျပေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ယခုတိုင္ တစ္စုံတစ္ရာျပန္ၾကားခ်က္ မရွိ၍ ယခုႏွစ္အီးဒ္ေန႔ပြဲ ေတာ္ကို လုံၿခဳံေရး ျပည့္၀စြာေပးႏိုင္မည္ မဟုတ္ဟုယူဆ၍ မက်င္းပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဖၚျပထားသည္။

 မင္းမင္းလတ္-မႏၱေလး(ျမစ္မခ)
by Myit Makha Mediagroup

More Sharing ServicesMore Sharing Services73

ကမၻာ့ ဒုတိယအဆိပ္အျပင္းဆံုး သတၱဝါ - ငါးေဘာလံုး




Puffer fish ကုိအမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚပါတယ္။ ငါးေဘာလံုး၊ ကမၻာ့ငါး၊ ပူဖာငါး၊ ငါးေလးထိုး၊ ပင္လယ္ဘူဇြာ တို႔အျပင္ အျခားနည္းလမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔လည္း ေခၚေဝၚပါေသးတယ္။

သူ႔ကုိ ကမၻာ့ ဒုတိယအဆိပ္အျပင္းဆံုး သတၱဝါလုိ႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အမ်ိဳးအစားေပါင္း ၁၂၀ ရွိျပီး ၁၂၀လံုး အဆိပ္ျပင္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိပ္ ျပင္းတဲ့ အရည္အေသြးခ်င္းေတာ့ မတူပါဘူး။ ဂ်ပန္္မွာဆုိရင္ ပင္လယ္ Puffer ကို စားသံုးေနပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ ရွိတဲ့ စားဖိုမွဴးမ်ား က စားလို႔ရတဲ့ အစိတ္အပိုင္းကို အေသအခ်ာ သိလု႔ိပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေတာ္ရံု လူေတာ့ မစားရဲပါဘူး။ ဂ်ပန္ တံငွာသည္ အနည္းငယ္ပဲ စားေသာက္ရဲ တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဆိပ္ျပင္းတာကေတာ့ အိမ္မွာ သံုးတဲ့ ပိုးသတ္ေဆး ဆုိင္ယာႏိုတ္ထက္ အဆေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ျပင္းေၾကာင္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိ ထားပါတယ္။ အဆိပ္ရဲ ႔ တည္ေနရာကေတာ့ သည္းေျခးနဲ႔ ဝမ္းဗိုက္မွာသာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ တစ္ခါတရံ တစ္ကိုယ္လံုးမွာလည္း ျပန္႔ႏွံ႔ ေနတတ္ပါတယ္။ သူ႔ကုိ စားမိတဲ့ သက္ရွိတုိုင္းေသပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ပင္လယ္ ဖြတ္ေကာင္ တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ငါးမန္းတစ္မ်ိဳးကေတာ့ ယင္းအဆိပ္ကုိ ခံႏုိင္ရည္ ရွိတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အဆိပ္ေျဖေဆး ရွားပါတယ္။ ကိုယ္တြင္း ေသြးေၾကာနဲ႔ အာရံုေၾကာထဲက Acetylcholine ဓာတ္ကို ဖ်က္ဆီးေပးမယ့္ Edrophonium အမ်ိဳးအစား ေဆး တစ္မ်ိဳးသာ ေျဖလို႔ရတဲ့ အဆိပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဆိပ္မိရင္ ေသတာ မ်ားပါတယ္။ ၂၄ နာရီမခံပဲ ေသၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အေမရိကန္၊ ေတာင္ကုိရီးယား၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္ တို႔မွာ Puffer fish မစားသံုးဖို႔ တားျမစ္ထားပါတယ္။ လက္ေတြ႔ ေသဆံုးသူမ်ား ရွိလာတဲ့ အတြက္ ေစ်းကြက္တြင္း Puffer fish ကို ဖယ္ရွား ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ တည္ရွိေနတဲ့ ေရသတၱဝါမ်ိဳးစိပ္ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ေရငံအမ်ိဳးအစားလည္း ရွိသလို ေရခ်ိဳ အမ်ိဳးအစားလည္း ရွိပါတယ္။

သာမန္ အားျဖင့္ကေတာ့ ၃၉ လက္မအထိ အရွည္ ရွိႏိုင္ေသာ ေဘာလံုး ဝမ္းဗိုက္နဲ႔ ငါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သူ႔ကုိ Globefish လို႔လည္ ေခၚျပီး ကမၻာ့ ဒုတိယအဆိပ္အျပင္းဆံုး သက္ရွိ သတၱဝါအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။
---

စြန္႔စြန္စာားေရေအာက္ ခရီးွႏွင္ခ်သူေတြအတြက္ ပုဂၢလိက ေရငုပ္သေဘၤာငယ္မ်ား


စြန္႔စြန္စာားေရေအာက္ ခရီးွႏွင္ခ်သူေတြအတြက္ ပုဂၢလိက ေရငုပ္သေဘၤာငယ္မ်ား

ကမၻာတစ္၀န္းမွာ စြန္႔စားခရီးသြားရတာကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ခရီးသည္ေတြၾကားမွာ ေနာက္ဆုံးေရပန္းစားလာတဲ့ခရီးစဥ္သစ္ကေတာ့ ပင္လယ္ေရာက္ခရီးစဥ္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပင္လယ္ေရေအာက္ခရီးစဥ္အတြက္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီေတြကလည္း ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ေတြ တည္ေဆာက္ၿပီး အေကာင္းဆုံးခရီးစဥ္ေတြကုိ ဖန္တီးေပးႏုိင္ဖုိ႔ စီစဥ္လာၾကပါတယ္။
ယခင္က ေရေအာက္ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ေတြအတြက္ ေရငုပ္၀တ္စုံနဲ႔ ေရငုပ္တာမ်ိဳးေတြပဲရွိၿပီး ေရတိမ္ပုိင္းမွာပဲ သြားလာလုိ႔ရပါတယ္။ ေရငုပ္သေဘၤာနဲ႔ ေရနက္ပုိင္းအထိ သြားလာတာမ်ိဳးကုိ ယခင္က အစုိးရပုိင္းကသာ ျပဳလုပ္ၿပီး သာမန္လူေတြအတြက္ကေတာ့ ပင္လယ္ေရနက္ပုိင္းအေၾကာင္းေတြထက္ လကမၻာနဲ႔ အဂၤါၿဂိဳဟ္က အေၾကာင္းေတြကုိ ပုိၿပီးၾကားဖူးနား၀ရွိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ပုဂၢလိက ပင္လယ္ေရေအာက္ခရီးစဥ္ေတြအတြက္ အဓိကအသုံးျပဳေနတဲ့ ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ေတြကေတာ့ deep ocean expedition ရဲ႕ MIR, Sub Aviator System ရဲ႕ SAS aviator နဲ႔ ORCASUB တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။

(1) MIR

အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၊ ဆီးယက္တဲလ္ၿမိဳ႔အေျခစုိက္ Deep Ocean Expeditions ကုမၸဏီဟာ MIR ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ကုိအသုံးျပဳၿပီး ပင္လယ္ေရေအာက္ခရီးစဥ္ေတြကုိ ပုိ႔ေဆာင္ေပးေနပါတယ္။ အျခားကုမၸဏီအမ်ားစုက ခရီးစဥ္ေတြကိ ေရအနက္ေပ ၃၀၀၀ ခန္႔အထိသာ စီစဥ္ထားေပမယ့္ Deep Ocean Expedition ကေတာ့ ေရအနက္ေပ ၁၀,၀၀၀ ေက်ာ္တဲ့ခရီးစဥ္ေတြကုိပါ စီစဥ္ထားပါတယ္။ အထင္ရွားဆုံး ခရီးစဥ္ကေတာ့ ေရေအာက္အနက္ေပ ၁၂,၅၀၀၀ မွာ နစ္ျမဳပ္ေနတဲံ ကမၻာေက်ာ္ တုိက္တန္းနစ္ သေဘၤာပ်က္ဆီသုိ႔ သြားေရာက္ေလ့လာတဲ့ ခရီးစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီခရီးစဥ္မွာ အသုံးျပဳတဲ့ MIR ေရငုပ္သေဘၤာဟာ ယခင္က ႐ုရွားသိပၸံအကယ္ဒမီပုိင္ဆုိင္တဲ့ ေရနက္ပုိင္း သုေတသန ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာ Deep Ocean Expeditions ကုမၸဏီက လႊဲေျပာင္းရယူခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ MIR ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ကုိ တုိက္ေတနီယမ္၊ နီကယ္၊ ကုိေဘာ့နဲ႔ ခရမ္းသတၲဳေတြေရာစပ္ထားတဲ့ အလြန္ခုိင္ခံတဲ့ သတၴဳစပ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ MIR ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ဟာ အရွည္ ၂၆ ေပ၊ အက်ယ္ ၁၂ေပနဲ႔ ေရစူး ၁၀ ေပခန္႔ရွိၿပီး အေလးခ်ိန္ ၁၉ တန္ခန္႔ရွိပါတယ္။ 9KW အားရွိတဲ့ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာတပ္ဆင္ထားၿပီး ေရေအာက္မွာ တစ္နာရီ ေရမုိင္ ၅ မုိင္ႏႈန္းနဲ႔ သြားလာႏုိင္ပါတယ္။ ေရယာဥ္ေမာင္းသူအပါအ၀င္ လူသုံးဦးအထိလုိ္က္ပါႏုိင္ၿပီး ေရအနက္ေပ ၂၀,၀၀၀ ထိ ငုပ္ႏုိင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထားလုိ႔ဆုိပါတယ္။ Deep Ocean Expendition ဟာ MIR ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ကုိ ပုဂၢလိကက စူးစမ္းေလ့လာေရးခရီးစဥ္ေတြနဲ႔ ကုိက္ညီေအာင္ ျပဳျပင္မႈေတြ ျပန္လည္ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။

(2) SAS Aviator

အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၊ ဘယ္လင္ဟမ္ၿမိဳ႔အေျခစုိက္ Sub Aviator Systems ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ေရနက္ပုိင္းသြား ေရငုပ္သေဘၤာငယ္ျဖစ္ပါတယ္။ SAS Aviator ဟာ ေရငုပ္သေဘၤာငယ္တစ္စင္းထက္ ေလယာဥ္တစ္စင္းနဲ႔ ပုိတူပါတယ္။ ေရေအာက္လုပ္ရွားမႈေတြအတြက္ ေလယာဥ္တစ္ဆင္းရဲ႕ ထိန္းခ်ဳ႔ပ္မႈပုံစံကုိ နမူနာယူတည္ေဆာက္ထားတဲဲ့အတြက္ ပုံမွန္ေရငုပ္သေဘၤာေတြထက္ ပုိမုိသြက္လက္စြာ လႈပ္ရွားသြားလာႏုိင္ပါတယ္။
SAS Aviator ေရငုပ္သေဘၤာငယ္မွာ ေလယာဥ္တစ္စင္းလုိပဲ အေတာင္ပံ၊ အေနာက္ဘက္အေတာင္ပံငယ္နဲ႔ ေဒါင္လုိက္အေတာင္ပံေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေရေအာက္လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ ေတာင္ပံေတြနဲ႔ ထိန္းခ်ဳ႔ပ္ၿပီး ၂၂ ေပ၊ ကုိယ္ထည္ အက်ယ္ ၅ ေပနဲ႔ အျမင့္ ၆ ေပခန္႔ရွိၿပီး ေတာင္ပံအလ်ားက ၁၂ ေပေက်ာ္ခန္႔ရွိပါတယ္။ ဘက္ထရီေတြအပါအ၀င္ အေလးခ်ိန္ ၂.၂ တန္ခန္႔သာရွိပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာအမ်ိဳးမ်ိဳးေရြးခ်ယ္တပ္ဆင္ၿပီး တပ္ထားတဲ့အမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ကာ အျမန္ႏႈန္းတစ္နာရီ ေရမုိင္ ၅ မုိင္မွ ၈ မုိင္အထိ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္မိနစ္ကုိ ေပ ၃၂၀ ႏႈန္းနဲ႔ ေရငုပ္ႏုိင္ၿပီး ေရေပၚျပန္တက္တဲ့အခါ တစ္မိနစ္ကုိ ေပ ၆၀၀ ႏႈန္းနဲ႔တက္ႏုိင္ပါတယ္။ အနက္ဆုံးငုပ္ႏုိင္တဲဲ့ ေရအနက္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္းမရွိေပမယ့္ ေပ ၁၀,၀၀၀ ေက်ာ္အနက္ရွိတဲ့ ခရီးစဥ္ေတြကုိ သြားဖုိ႔ စီစဥ္လွ်က္ရွိပါတယ္။ လူႏွစ္ဦးလုိက္ပါစီးနင္းႏုိင္ပါတယ္။

(3) ORCASUB

Sub Aviator Systems ကေနပဲ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ေရနက္ပုိင္းသြား ေရငုပ္သေဘၤာငယ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ORCASUB ရဲ႕ ဒီဇုိင္းကလည္း SAS Aviator လုိပဲ ေရငုပ္သေဘၤာထက္ ေလယာဥ္တစ္စီးနဲ႔ ပုိတူပါတယ္။ ဒီဇိုင္း အေျခခံက SAS Aviator နဲ႔အတူတူပဲျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ထည္အနည္းငယ္ပုိႀကီးပါတယ္။ SAS Avaitor က လ်င္ျမန္သြက္လက္လႈပ္ရွားႏုိင္မႈကုိ အသားေပးတည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ၿပီး ORCASUB ကေတာ့ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းမႈ ပုိေကာင္းေအာင္ တည္ေဆာက္တားတာျဖစ္ပါတယ္။
ORCASUB ဟာ အရွည္ ၂၄ ေပ၊ ကုိယ္ထည္အက်ယ္ ၇ ေပနဲ႔ အျမင့္ ၅ ေပရွိၿပီး ေတာင္ပံအလ်ားက ၁၄ ေပပခန္႔ရွိပါတယ္။ SAS Avaitor လုိ အလြန္နက္တဲ့ ေရေအာက္ပုိင္းေတြအထိ သြားေရာက္ဖုိ႔ မရယ္ရြယ္ပဲ ေရအနက္ ေပ ၂၀၀၀၀ ခန္႔အထိသာ သြားေရာက္ဖုိ႔ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းရွာေဖြကိရိယာေတြတပ္ဆင္ထားၿပီး သာမန္စူးူစမ္းေရး ခရီးစဥ္ေတြအျပင္ သုေတသနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကူးေရးအတြက္ပါ အသုံးျပဳႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ လူႏွစ္ဦးလုိ္က္ပါစီးနင္းႏုိင္ပါတယ္။