Wednesday, July 24, 2013
ျပည္တြင္းထုတ္ ဓာတ္ဆီမ်ားအား အဓိကထုတ္လုပ္သည့္ သန္လွ်င္အမွတ္(၁)ေရနံခ်က္စက္႐ုံအား အဆင့္ျမင့္ မြမ္းမံျပင္ဆင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ယင္းကာလအတြင္း ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ) ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်မႈအားရပ္ဆုိင္းမည္ဟု စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၏ ၀က္ဆုိက္တြင္တရား၀င္ ထုတ္ျပန္လုိက္ျခင္း အေပၚ ေျပာဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ မည္သည့္ရက္တြင္ ရပ္ဆိုင္းမည္ကိုမူ အတိအက် ေဖာ္ျပမထားေပ။ထို သို႕ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္တြင္ ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ) လုိအပ္သည့္ ပမာဏအတုိင္း ေအာက္တိန္းဓာတ္ဆီ (92 Ron) မ်ား ျပည္ပမွတင္သြင္း အစားထုိးသြားမည္ဟုလည္းေဖာ္ျပထားသည္။
ျပည္ပမွ စက္သုံးဆီ တင္သြင္းေရာင္းခ်ရာတြင္ ကမၻာ့စက္သုံးဆီေစ်းႏွင့္ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံျခား ေငြလဲႏႈန္း ထားမ်ားအေပၚ မူတည္ကာ ေစ်းႏႈန္းျဖစ္ေပၚျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းစက္သုံးဆီ လုိအပ္ခ်က္အား ျပည္ပမွသာ တင္သြင္းရၿပီး ေစ်းကြက္အတြင္း ေအာက္တိန္းဓာတ္ဆီတစ္မ်ိဳးတည္းသာရွိပါက ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္ မည္ကို စုိးရိမ္ရေၾကာင္း ယင္းတုိ႔က ေျပာသည္။
တာေမြၿမိဳ႕နယ္မွ အငွားယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက “ေအာက္တိန္းကေတာ့ ဓာတ္ဆီထက္ ဆီစားေပမယ့္ အသစ္၀င္လာတဲ့ ကားေတြကေအာက္တိန္းသုံးတာပဲ ပုိေကာင္းတယ္။ ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ) မရွိေတာ့လုိ႔ ေအာက္တိန္းတစ္မ်ိဳးတည္းျဖစ္သြားခဲ့ရင္လဲ သြင္းေစ်းကုိ အေၾကာင္းျပလုိက္ ေဒၚလာေစ်းကုိအေၾကာင္း ျပလုိက္ဆုိတာမ်ိဳးနဲ႕ ေစ်းေတြတက္လာမွာကုိပဲ ေၾကာက္တာ”ဟုေျပာသည္။
ေမလကုန္ပုိင္းအတြင္း တစ္ဂါလံလွ်င္က်ပ္ ၃၈၀၀ မွ ၄၃၀၀ အၾကားသာရွိခဲ့သည့္ ေအာက္တိန္း ဓာတ္ဆီ ေစ်းႏႈန္းသည္ႏုိင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္း တစ္ဟုန္ထုိးစံခ်ိန္တင္ျမင့္တက္ခဲ့သည့္ ဇြန္လလလယ္ပုိင္းတြင္ တစ္ဂါ လံလွ်င္က်ပ္ ၄၀၀၀ မွ ၄၆၀၀ ေစ်းအၾကားသုိ႔ ျမင့္တက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ယင္းတုိ႔က ေထာက္ျပေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္သည္။
မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ၿမိဳ႕နယ္ရွိ စက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္ရွင္ ဦး၀င္းကုိကဓာတ္ဆီ (ဆီျဖဴ) ကုိ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားက ၀ယ္ယူမႈရွိေနေသးေသာ္လည္း ယခင္ကေလာက္မမ်ားေတာ့သည့့္အတြက္ ထုတ္လုပ္မႈရပ္နားလုိက္ လွ်င္လည္း ျပႆနာမရွိႏုိင္ေၾကာင္း သို႔ေသာ္ ေအာက္တိန္း (Ron 92 ဓာတ္ဆီ) တစ္မ်ိဳးတည္းသာရွိပါက ၀ယ္လိုအားမ်ားၿပီး ေစ်းလုိက္တက္လာမည္ကိုမူ စုိးရိမ္ရသည္ဟု ေျပာသည္။
အုိေဟာင္းယာဥ္ အစားထုိးတင္သြင္းခြင့္ စီမံခ်က္စတင္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္ပုိင္းမွ စတင္ကာ ယာဥ္အသစ္မ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ) သုံးစြဲမႈ တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့နည္းလာသည္။
ယင္းေရွ႕ပုိင္းကာလမ်ားက ယာဥ္ေဟာင္းမ်ားသာရွိစဥ္တြင္ ေအာက္တိန္းဓာတ္ဆီ(92 Ron)ႏွင့္ ယွဥ္ပါက ဆီစားႏႈန္းသက္သာျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းထုတ္ဓာတ္ဆီကသာ ေစ်းကြက္ႀကီးမားခဲ့ၿပီးလက္ရွိအခ်ိန္ တြင္လည္း နယ္ၿမိဳ႕မ်ားမွ ယာဥ္သစ္လဲလွယ္ အစားမထုိးႏိုင္သူမ်ားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္စီးသူမ်ားမွာဆီစားႏႈန္း သက္သာသည့္ ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ)ကုိသာ သုံးစြဲျခင္းေၾကာင့္ ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ) ေစ်းႏႈန္းသည္ ေအာက္တိန္း ဓာတ္ဆီ (92 Ron) ေစ်းႏႈန္းထက္ တစ္ဂါလံက်ပ္၂၀၀ ျမင့္မားကာ ၀ယ္လုိအားရွိေနဆဲျဖစ္သည္။
ဦ၀င္းကုိက ဆက္လက္၍“ျပည္တြင္းထုတ္ဓာတ္ဆီ (ဆီျဖဴ) ကုိ ရပ္နားလုိက္တာက ယာဥ္ေဟာင္းေတြနဲ႔ ဆုိင္ကယ္အခ်ိဳ႕အတြက္ပဲ နည္းနည္းျပႆနာျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ ေအာက္တိန္းတစ္မ်ိဳးတည္း ျဖစ္သြားတဲ့ အခ်ိန္ ေစ်းေတြကတျဖည္းျဖည္း တက္လာရင္ေတာ့ ယာဥ္သစ္ေရာ၊ ယာဥ္ေဟာင္းေရာအားလုံးအတြက္ ျပႆနာႀကီးႏုိင္တယ္”ဟုေျပာသည္။
အစုိးရ စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားအား ၂၀၁၀ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းမွစတင္ကာ ပုဂၢလိကက႑သုိ႔ လြဲေျပာင္းေပးခဲ့ၿပီး ယင္းအခ်ိန္ကျပည္တြင္းထုတ္ဓာတ္ဆီ (ဆီျဖဴ) တစ္ဂါလံလွ်င္က်ပ္ ၂၅၀၀ ေစ်းျဖင့္သာ ဆီဆုိင္အားလုံး အား တစ္ေျပးညီေရာင္းေစခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ဇန္န၀ါရီလမွစတင္ကာ အစုိးရေရာင္းေစ်း ၃၃၅၀ က်ပ္ျဖင့္ ျဖန္႔ေ၀ကာ ပုဂၢလိကဆီဆုိင္မ်ား၏ စိတ္ႀကိဳက္ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ေရာင္းခ်ေစခဲ့ရာ တစ္ဂါလံ က်ပ္ ၃၅၀၀ မွ ၃၆၀၀ ေစ်းႏႈန္းအထိ ျမင့္တက္ခဲ့ကာျပင္ပေစ်းကြက္မ်ားတြင္ တစ္ဂါလံ က်ပ္ ၃၉၀၀မွ ၄၀၀၀ က်ပ္ေစ်းမ်ားအထိျမင့္တက္ခဲ့သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ စက္သုံးဆီေစ်းကြက္အတြင္း၌ ျပည္ပမွတင္သြင္းေရာင္းခ်သည့္ ေအာက္တိန္း ဓာတ္ဆီ (Ron 92) တစ္ဂါလံလွ်င္ က်ပ္ ၄၀၀၀ ေစ်းရွိၿပီး ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ)တစ္ဂါလံလွ်င္ က်ပ္ ၄၂၀၀ ေစ်းရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။
အမွတ္(၁) ေရနံခ်က္စက္႐ုံ(သန္လွ်င္) သည္ ထုတ္လုပ္သည့္ သက္တမ္းၾကာျမင့္လာျခင္းေၾကာင့္ စြမ္းအားျပည့္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္စြမ္းမရွိေတာ့သျဖင့္ အဆင့္ျမင့္မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ရန္ ျပည္ပအေတြ႔ႀကံဳရွိ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ရွိရာ လုပ္ငန္းစတင္ခ်ိန္တြင္ ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ)ထုတ္လုပ္မႈအားရပ္နား ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပည္တြင္းထုတ္ ဓာတ္ဆီျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်မႈအား ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္အတြက္ စက္သုံးဆီဆုိင္ အသီးသီးသုိ႔ လစဥ္ခြဲေ၀ေရာင္းခ်သည့္ ခြဲတမ္းမ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ လတြင္ စက္သုံးဆီဆုိင္ ၄၁၅ ဆုိင္အတြက္ ဓာတ္ဆီ(ဆီျဖဴ) ဂါလံ ၆ ဒသမ ၇၀၃ သန္းေရာင္းခ်ေပးခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ ဇူလုိင္လတြင္ ဆီဆုိင္ ၈၂၉ ဆုိင္အတြက္ ဂါလံ ၄ ဒသမ ၇၅၉ သန္းသာ ေရာင္းခ် ေပးေတာ့သည္။
ထင္လင္းေအာင္
Mizzima - News in Burmese