This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Monday, January 14, 2013

HTC ရဲ႕တရားဝင္ Website ကုိ ၿမန္မာဘာသာၿဖင္႔ဖတ္ရႈႏိုင္ၿပီ...


         Smartphone ေတြထုတ္လုပ္ေနတဲ႕ ကမာၻ႔ထိပ္တန္း ဖုန္း company တစ္ခုၿဖစ္တဲ႕ HTC ဟာ သူတို႔ရဲ႕ တရားဝင္ website ကို ၿမန္မာဘာသာၿဖင္႔ဖတ္ရႈႏိုင္ေအာင္ၿပဳလုပ္ေပးခဲ႕ပါၿပီ။ ဒီလိုၿပဳလုပ္ေပးမႈေၾကာင္႔ ေနာက္ဆံုးထြက္ smartphone ေတြနဲ႕ပါတ္သက္တဲ႕အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ကြ်န္ေတ္ာတုိ႔ ၿမန္မာဘာသာနဲ႕ဖတ္ရႈႏိုင္ေတာ႔မွာပဲၿဖစ္ပါတယ္။ သြားေရာက္ဖတ္ရႈခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ႔... http://www.htc.com/mm/ ပါဗ်ာ ၀င္ေ၇ာက္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ...........

ျမန္မာ႕ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း ၀န္ေဆာင္မႈ ႏွင္႕ 3G Internet Speed 768KB အထိ နိမ့္က်


ၿမန္မာ႕ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းအေနႏွင္႕လက္ရွိတြင္GSM Mobile Phone မ်ားအား ေစ်းႏွဳန္းမ်ားခ်ၿပီး ၿပည္သူမ်ားအားေရာင္းခ်ေပးမည္ဆုိေသာ္ၿငားလည္း ၀န္ေဆာင္မွုအပုိင္းတြင္တုိးတက္လာၿခင္းမရွိေသးေပ။ဖုန္းေပ်ာက္အပ်က္မ်ားအား ၿပန္လည္ေလၽက္ထားရာတြင္လည္း ေကာင္း၊ Mobile Phone Internet Access မ်ားေလ်ာက္ထားၿခင္း တုိ႕တြင္ ယခုအခ်ိန္ထိလာဘ္ေပးလာဘ္ယူမွုမ်ားႏွင္႕ အခ်ိန္ၾက႕ံၾကာၿပီး လ်င္ၿမန္စြာေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၿခင္းတုိ႕ပင္ၿဖစ္ပါသည္။
မည္သုိ႕ပင္ GSM တာ၀ါတုိင္မ်ား အသစ္တုိးခ်ဲ႕ေစကာမူ လုိင္းဆြဲအားမ်ားမွာလည္း ပုိမုိထူးၿခားေကာင္းမြန္လာၿခင္း မရွိးေသးသလုိ လက္ရွိၿပည္သူတုိ႕အသုံးၿပဳလ်က္ရွိ Internet Speed  တုိ႕အား ယခင္Bandwidth 2 MB speed မွ1 MB သုိ႕ ဆက္သြယ္ေရးဌာန ၀န္ၾကီး ႏွင္ CE တုိ႕မွလ်ဴိ႕၀ွက္အစီအစဥ္တုိ႕ၿဖင္႕ ေလ်ာ႕ခ်ခဲၿပီး ၿပီးခဲ႕ေသာ ၃၁ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၂ တြင္မူၿပည္သူတုိ႕ ေႏွးတိေႏွးေကြး ၿဖင္႕အသုံးၿပဳေနေသာ 3G စနစ္ Internet အား ၄င္း 1 MB speed မွထပ္မံၿပီး 768 KB speed သုိ႕ CE အမိန္႕ၿဖင္႕ လ်ဴိ႕၀ွက္ေလ်ာ႕ခ်ခဲ႕ၿပီးၿဖစ္ေၾကာင္း တိတိက်က်သိရွိထားပါသည္။
ယခုကဲသုိInternet Speed မ်ား ေလ်ာ႕ခ်ရသည္႕အေၾကာင္းကုိမသိရွိရေပ။ဆက္စပ္ေတြးေတာၾကည္ပါက ၄င္တုိ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ၾကဳိးပမ္းခဲ႕ေသာ Internet အသုံးၿပဳခ Volume Base စနစ္မွာ မေအာင္ၿမင္ၿခင္းေၾကာင္႕ေလလားဟုေတြးမိပါသည္။ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒမူၾကမ္းမွာလည္း အခ်ိန္ဆြဲေရးဆြဲေနၿပီး ၿပည္သူတုိ႔ထံမွ ရႏုိင္သေလာက္ရေအာင္ယူပါဦးမည္ ၿဖစ္ပါသည္။ၿမန္မာ႕ဆက္သြယ္ေရး မွ ၿပည္သူတုိ႕အတြက္ေပးမယ္႕ေကာင္မြန္တဲ႔ ၀န္ေဆာင္မွုဟာ ဘယ္မွာလဲ၊ ဘယ္ေတာ႕မ်ားလဲ ဟု ဆက္သြယ္ေရးကို ျပည္သူမ်ားက တိုက္ရိုက္ေမးခြန္းထုတ္ၾကဖို႔ လုိပါသည္။
ေၾကးေစတမန္တဦး
(မိုးမခမွ သတင္းယူပါသည္)
ကိုကိုနန္းညြန္႔ဦး
Email : nnophoto@gmail.com

အတု၊အစစ္သိပ္မကြာ၍ ဟန္းဆက္၀ယ္ယူရာ၌ သတိျပဳရန္ အေရးႀကီးလာ





ျမန္မာ႔ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ဇန္န၀ါရီလလယ္ပိုင္းအတြင္း တန္ဖိုးနည္းမိုဘိုင္းဆင္ကဒ္မ်ား အေရအတြက္ အကန္႔သတ္ခ်က္မရွိ ခ်ထားေပးမည္႔ သတင္းေၾကာင္႔ မုိဘိုင္းဖုန္းေစ်းကြက္အတြင္း၌ မိုဘိုင္းဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္လုပ္ငန္းမ်ား ပုိမိုမ်ားျပားလာေၾကာင္းႏွင္႔ ဟန္းဆက္ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ လည္း သိသိသာသာက်ဆင္းလာေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္းက သိရွိရသည္။

“ အခုမိုဘိုင္းဖုန္းက အရမ္းေခတ္စားလာတဲ႔အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္လိုသူေတြအတြက္ အခြင့္ေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ျပီးေတာ႔ ေစ်းႏႈန္းေတြ အၿပိဳင္ေလ်ာ့ခ်လာၿပီး ဟန္းဆက္ေစ်းကြက္က ပို အလုပ္ျဖစ္လာၾကတာ၊  ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအေနနဲ႔ ပစၥည္းတန္ဖုိး ေငြက်ပ္သိန္း ၃ဝ ေလာက္ကေန သိန္းရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ရင္းႏွီးလာၾကတယ္”ဟု ေစ်းကြက္ေစာင့္ၾကည့္သုေတသနမွ ဦးေနလင္းရွိန္က ေျပာသည္။

ဆက္သြယ္ေရးက႑ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း လူတန္းစားမ်ဳိးစံု အသံုးမ်ားလာသည့္ မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ားမွာ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္မွ စတင္ ေခတ္စားလာကာ နာမည္ႀကီးကုန္အမွတ္တံဆိပ္မ်ားႏွင့္ အၾကမ္းခံ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံထုတ္ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားအား မိုဘိုင္းဟမ္းဆက္ေစ်းတြက္အတြင္း၌  ေမာ္ဒယ္ အလိုက္ ျပည္ပမွထုတ္လုပ္ေစ်းႏႈန္းမ်ားႏွင္႔ သိပ္မကြာသည္႔ႏႈန္းထားမ်ား အတိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေရာင္း၀ယ္လာႏိုင္ေၾကာင္း နာမည္ၾကီးဖုန္းအေရာင္ဆိုင္ မ်ားမွ ဆိုသည္။

''ဆင္းကဒ္ေစ်း က်လာေတာ့ ဟန္းဆက္အျမင့္ပိုင္းေတြ ပိုၿပီးေရာင္း လာရတယ္။ အဓိကကေတာ့ Android အမ်ဳိးအစားေတြေပါ့။ အျမင့္ပိုင္းႀကဳိက္တဲ့သူေတြက နာမည္ေက်ာ္ တံဆိပ္ေတြျဖစ္တဲ့ အိပ္ခ်္တီစီ၊ ႏိုကီရာ၊ ဟြာေဝးနဲ႔ ဆိုနီအဲရစ္ဆင္၊ ဆမ္ေဆာင္း စတာေတြ သုံးၾကတယ္။ တစ္ခု သတိ ထားရမွာက ထုတ္လုပ္တဲ့ႏုိင္ငံေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက အာမခံေပးခ်က္ေတြပါ၊ ပုံတူဟန္းဆက္ အတု   ေတြ ေစ်းကြက္မွာ အရမ္းမ်ားတယ္။ ေပၚသမွ် အတုထြက္တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း အတုေတြရဲ႕ အဆင့္ အတန္းကလည္း နည္းပညာပိုင္းမွာ ေကာင္းမြန္လာတဲ့အတြက္ ျပည္တြင္းက ဟန္းဆက္ဝယ္သူေတြ အတြက္ အႏၲရာယ္မ်ားတယ္။” ဟု မဂၤလာေစ်းမွ မိုဘိုင္းဟန္းဆက္ ျပဳျပင္သူ ကိုမင္းက ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံတကာလူႀကိဳက္မ်ားလွသည့္ အိုင္ဖုန္းအမ်ဳိးအစားမ်ားကို ယခင္က ျပည္တြင္းတြင္ အသစ္မွာ ယူရန္ ခက္ခဲေသာ္လည္း ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆိုင္အမ်ားစု၌ မွာယူ သံုးစြဲႏိုင္ၿပီျဖစ္ကာ ဆင္းကတ္ ျဖတ္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ဆုိင္အမ်ားစုက  လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

''ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အင္တာနက္ ေကာင္းေကာင္းသံုးလုိ႔ရမယ္၊ ဂိမ့္ေဆာ့လို႔ရမယ္၊ လိုင္းၾကည္မယ္၊ သီခ်င္းအသံထြက္စနစ္ ေကာင္း မယ္ ဆိုရင္ရပါျပီ '' ဟု မိုဘိုင္းဖုန္းအသံုးျပဳသူတစ္ဦးကေျပာသည္။

အင္တာနက္အသံုးျပဳႏိုင္ၿပီး တပ္ခ်္စနစ္သံုး အန္းသ႐ိြဳက္(Android)ဟန္းဆက္အမ်ားစုသည္ က်ပ္ ေလးေသာင္းမွ က်ပ္ႏွစ္သိန္းအထိ အစားစားရွိၿပီး အသစ္ထြက္ ေနာက္ဆံုးေပၚ နာမည္ႀကီး တံဆိပ္ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ အိုင္ဖုန္းမ်ားမွာ က်ပ္ဆယ္သိန္း၀န္းက်င္အထိ ေစ်းႏႈန္းျမင့္ တက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ဇန္န၀ါရီလ**င္ထြက္ရွိမည့္ တန္းဖိုးနည္း GSMႏွင့္ WCDMA ေရာင္းခ်ႏိုင္ေရးလုပ္ငန္းညွိႏိႈင္း အစည္းအေ၀းတစ္ရပ္ကို   ေနျပည္ေတာ္၌ ဇန္န၀ါရီလ(၉)ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ႔ၿပီး၊ ရန္ကုန္တြင္ ဇန္န၀ါရီလလယ္ပိုင္း၌ ေတြ႕ဆံုရွင္းလင္းပြဲ တစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ႔ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ သိရသည္။
ျမစ္မခ မီဒီယာဂရု 

ဆည္းဆာဧကရီ (သို႔) အေမရိကန္ အမ်ဳိးသမီး ေရတပ္ဗုိလ္မွဴးၾကီး Holly Graf



၂၀၀၃ ခုႏွစ္ အီရတ္စစ္ပဲြအၾကိဳကာလ။
အေမရိကန္စစ္ေရယာဥ္မွဴး Holly Graf ဦးစီးေမာင္းႏွင္ေသာ စစ္ေရယာဥ္ U.S.S. Wiston S. Churchill သည္ Sicilian ဆိပ္ကမ္းမွ ေမာင္းႏွင္ထြက္ခြာခ်ိန္… ရုတ္တရက္ဆုိသလုိ မက္တရစ္တန္ခ်ိန္ ၈၂၀၀ ေလးေသာ စစ္ေရယာဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုး သြက္သြက္ခါလႈပ္ရမ္းသြားေလသည္။

ျပီးေတာ့ အင္ဂ်င္စက္ရပ္သြားကာ ၁၅၆ မီတာ ရွည္လ်ားေသာ သေဘၤာၾကီး ေရမွာေမ်ာေနေတာ့၏။

“ဘာျဖစ္ရတာတုန္း” ပဲ့စင္မွာ ကြပ္ကဲေနေသာ စစ္ေရယာဥ္မွဴးက ေမးလုိက္သည္။ ျပီးေနာက္ သူက ေရေၾကာင္း လမ္းညႊန္အရာရွိ၏ လည္ဂုတ္ကုိ ဆဲြညွစ္ကာ ပဲ့စင္အျပင္ဘက္ဆီသုိ႔ ေခၚထုတ္လာျပီး “ အယုတ္တမာေကာင္ .. ငါ့သေဘၤာ ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ နင္တမင္လုပ္လုိက္တာမုိ႔လား”… ဟု ေအာ္ဟစ္ၾကိမ္းေမာင္း လုိက္ေလသည္။ သေဘၤာခုလုိျဖစ္ရတာက ေရေၾကာင္း မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ျဖစ္နုိင္သလုိ တစ္စံုတစ္ဦး၏ အကြက္ဆင္မႈေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နုိင္ေျခရွိသည္ကုိ သူတြက္ထားျပီးသား။ ဘာေၾကာင့္ဆုိ ေရေၾကာင္းလမ္းညႊန္အရာရွိက ျဗိတိသွ် ေရတပ္မေတာ္မွျဖစ္ျပီး စစ္ေရယာဥ္ Churchill ၌ တဲြဘက္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူ မဟုတ္ပါလား။

သည္ေလာက္ ဆူဆူညံညံ ၀ရုန္းသုန္းကားေတြၾကားထဲမွာ ေနာက္ထပ္ ၾကားလုိက္ရတဲ့အသံက တကယ့္ကုိ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္စရာ။ မိမိတုိ႔ေရယာဥ္ တစ္စံုတစ္ခုႏွင့္ တုိက္မိသြားျပီလား.. သည္လုိျဖစ္ခဲ့ရင္ စစ္ေရယာဥ္မွဴး ေတာ့ မလြယ္ေက်ာဆုိက္ျပီဟု ဇေ၀ဇ၀ါ သံသယအေတြးကုိယ္စီျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရယာဥ္ပဲ့ျမီးပုိင္းရွိ ေရတပ္သား တစ္စုထံမွ ေပါက္ကဲြထြက္လာေသာ အူျမဴးဟစ္ေၾကြး ဇာတ္ပုိ႔ေတးသံ။ “ေခါင္းေလာင္းေလးေတာ့ ျမည္ေနျပီ… အလြမ္းဇာတ္သိမ္းစေနျပီ..”

မၾကာေသးမီကမွ ေရယာဥ္ကုိေရာက္ရွိလာေသာ ဓမၼဆရာ Maurice Kaprow ကေတာ့ ျမင္ရၾကားရ ျဖစ္ပ်က္မႈမွန္သမွ်ကုိ လံုုး၀နားမလည္နုိင္ရွာ။ သူက “ေရတပ္သားတစ္ဦး က်ေနာ့နားေရာက္လာျပီး …… က်ဳပ္တုိ႔သေဘၤာေတာ့ တစ္ခုခုနဲ႔ ဝင္ေအာင္းမိသြားျပီထင္တယ္။ စစ္ေရယာဥ္မွဴးေတာ့ ဒုကၡပဲ..တဲ့။ ျပီးေတာ့ သူတုိ႔ေတြ ေရယာဥ္ပဲ့ျမီးပုိင္းမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး သီခ်င္းဆုိေနၾကတာျမင္ရေတာ့ က်ေနာ္ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္း ထမိတယ္” လက္စသတ္ေတာ့.. သေဘၤာပန္ကာ တစ္လက္က်ဳိးသြားတာကုိး..။ ခုလုိ စစ္ေရယာဥ္မွဴးကုိ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း အံတုေနၾကတာ ေကာင္းသလား၊ စစ္ေရယာဥ္မွဴးကုိယ္တုိင္ကေရာ အဲဒီလုိအလုပ္ခံ ရေလာက္ေအာင္ ဆုိးသြမ္းေနသူလား..။ ေနာက္ ၇ နွစ္ၾကာသည့္တုိင္ Kaprow တစ္ေယာက္ အေသအခ်ာ အေျဖထုတ္လုိ႔မရနုိင္။

Graf စစ္ေရယာဥ္မွဴး အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရတဲ့ ေနာက္သေဘၤာက ဒံုးပ်ံတင္ ခရူဇာအမ်ဳိးအစား စစ္ေရယာဥ္- U.S.S. Cowpens ျဖစ္ျပီး အဲဒီေရယာဥ္မွာပဲ သူ႔ရဲ႕စစ္ေရယာဥ္မွဴးတာ၀န္ အဆံုးသတ္ခဲ့ရေလသည္။ စစ္ေရယာဥ္- Cowpens မွာ ၂ နွစ္နီးပါး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ျပီးေနာက္ ၂၀၁၀ ဇန္န၀ါရီလမွာ သူ႔ကုိတာ၀န္မွ ရပ္နားလုိက္ေလသည္။ ေရယာဥ္၀န္ထမ္းမ်ားအေပၚသူ၏ ရုိင္းစုိင္း လူမဆန္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ အနားေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေရတပ္စစ္ေဆးေရး အရာရွိခ်ဳပ္ ၏ အစီရင္ခံခ်က္၌ ေဖာ္ျပထားေပသည္။ ထုိအစီရင္ခံစာေၾကာင့္ အေမရိကန္ေရတပ္ အတြင္း စစ္ေရယာဥ္မွဴး ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း၊ ရာထူးတုိးျမွင့္ေပးျခင္း၊ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မႈ အေျခအေန ေစာင့္ၾကပ္ျခင္း အပုိင္းမ်ားတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း ေပၚလြင္သျဖင့္ ေရတပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနတစ္ခုလံုး လႈပ္ခါသြားခဲ့ရသည္။ ေရတပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနက စစ္ေရယာဥ္မွဴးမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအရည္အေသြးကုိ ၾကပ္မတ္ရာတြင္ ကာလၾကာရွည္စြာပင္ အားနည္းေလ်ာ့ရဲခဲ့ေၾကာင္း Graf ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖစ္စဥ္က အထင္အရွား ျပသေနသည္။ Graf ၏ မယံုၾကည္နုိင္ဖြယ္ က်ဆံုးခန္းေၾကာင့္ အေမရိကန္ ေရတပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ က်ား/မ ခဲြျခားဆက္ဆံမႈ ရွိေလသလား…ဟု သံသယ ျဖစ္စရာ ရွိေသာ္လည္း ယင္းကဲ့သုိ႔ မျဖစ္နုိင္ေၾကာင္း ေရတပ္ဌာနမွ Graf ကုိ ေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္း တာ၀န္ ထမ္းရြက္ရေသာ တုိက္ခုိက္ေရး စစ္ေရယာဥ္အုပ္စုတြင္ အၾကီးအမွဴးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့ျခင္းက သက္ေသျပေန ျပန္သည္။

စစ္ေရယာဥ္မွဴးတစ္ဦး ျဖစ္လာရန္မွာ Graf ၏ ငယ္အိပ္မက္ျဖစ္သည္။ အထက္တန္းေက်ာင္းသူ ဘ၀ကတည္းကပင္ သူစိတ္ကူးယဥ္ခဲ့သည္။ သူ႔ဖခင္ကလည္း ေရတပ္ဗုိလ္မွဴးၾကီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္ေၾကာင့္ သူေရာ သူ႔ညီမ Robin ပါ ေရတပ္၌ အမႈထမ္းရန္ စိတ္ထက္သန္ခဲ့ၾကသည္။ ေနာင္အခါ သူ႔ညီမက ေရတပ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ တစ္ဦးျဖစ္လာကာ အိမ္ေထာင္သည္တစ္ဦးလည္းျဖစ္၍ Graf ကေတာ့ တစ္ကုိယ္တည္း အပ်ဳိးၾကီးဘ၀ႏွင့္ပင္။ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ေရတပ္အကယ္ဒမီမွ ေက်ာင္းဆင္းျပီးေနာက္ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ားအၾကား၌ Graf ကရာထူးလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းသူတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ပင္တဂြန္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ေအာက္ရွိ ဖ်က္သေဘၤာ တစ္စီးႏွင့္ ဖရီဂိတ္တစ္စီးတြင္ တစ္လွည့္စီ တဲြဘက္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ျပီးေနာက္ ဖီလာဒဲဖီးယားျမဳိ႕ျပင္ရွိ Villanova University ၌ ROTC ဘာသာရပ္ နည္းျပအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းခဲ့သည္။

အီရတ္စစ္ပဲြအတြင္း စြမ္းရည္ဆုိင္ရာ ဘဲြ႔တံဆိပ္မ်ား ခ်ီးျမွင့္ခံခဲ့ရသည္။တကၠသုိလ္အသီးသီးတြင္ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ သင္တန္းအခ်ဳိ႕ ဆက္လက္ တက္ေရာက္ျပီးေနာက္ မာစတာဒီဂရီသံုးခု ဆက္တုိက္ရရွိခဲ့သည္။(၁) အမ်ဳိးသား လံုျခံဳေရးဆုိင္ရာ မဟာဘဲြ႔( Naval War College)၊(၂) ျမိဳ႔ျပအင္ဂ်င္နီယာ မဟာဘဲြ႔ ( Villanova) (၃) ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာေရးနည္းစနစ္မ်ား မဟာဘဲြ႔( ေရတပ္ဘဲြ႔လြန္ေက်ာင္း) ။ Graf ၏စစ္မႈထမ္းကာလ အေစာပုိင္းတြင္ ရင့္သီးၾကမ္းတမ္းေသာ စစ္ေရယာဥ္မွဴးတစ္ဦး ျဖစ္လာနုိင္သည့္ လကၡဏာ သိပ္မေပၚလြင္ခဲ့။ ေရတပ္ဘေလာ့ တစ္ခုတြင္ ေရးသားထားေသာ Graf ၏ ပံုရိပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သူႏွင့္ ရင္းႏွီးသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားရာမွာ…“ က်မ Grafကုိ ဟုိးအရင္ထဲက သိခဲ့တာ။ က်မမွတ္မိသေလာက္ဆုိရင္ ဒီဘေလာ့မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ပံုရိပ္လကၡဏာမ်ဳိး သူ႔မွာမေတြ႔ခဲ့ရပါဘူး”… ဟူ၍။

၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ဖ်က္သေဘၤာ Curtis Wilbur ၌ စီမံခန္႔ခဲြေရးအရာရွိ (XO) အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခ်ိန္ကစျပီး သူ႔ဘ၀ အေမွာင္ရိပ္သန္းလာခဲ့သည္။ လုပ္သက္အႏွစ္၂၀ ရွိေသာ စစ္ေရယာဥ္မွဴးေဟာင္း Kirk Benson က Curtis Wilbur ေပၚတြင္ Graf နွင့္အတူ အမႈထမ္းခဲ့ရသည့္ အေတြ႔အၾကံဳကုိ ျပန္လည္ေဖာက္သည္ ခ်ရာတြင္… “က်ေနာ့ စစ္သက္တစ္ေလွ်ာက္ သူနဲ႔အတူရွိေနခ်ိန္ေတြဟာ တကယ့္ငရဲပါဗ်ာ.. သူက လက္ေအာက္ခံေရယာဥ္ အမႈထမ္းေတြကုိ အဆက္မျပတ္ ျမည္တြန္ေတာက္တီးေနေတာ့ က်ေနာ့ကုိလာလာ တုိင္ၾကတယ္။ အေရးယူတဲ့ အဆင့္ထိေတာ့ မေရာက္ပါဘူး။ သူ႔အေၾကာင္း ေနာက္ ၁၂ နွစ္ၾကာမွ ျပန္ေတြးမိတာေတာင္ မ်က္ခံုးလႈပ္လႈပ္ပဲ။ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ XO တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ေတာင္ အဆင္ေျပေအာင္ တာ၀န္မထမ္းေဆာင္နုိင္သူက စစ္ေရယာဥ္ၾကီး ၂ စီးရဲ႕ စစ္ေရယာဥ္မွဴးတစ္ဦး ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ ဘယ္တုန္းကမွ ထင္မထားမိဘူး…။”
စစ္ေရယာဥ္ Curtis Wilbur မွာ တာ၀န္ထမ္းစဥ္အတြင္း Graf ရဲ႕ လုပ္ပံုကုိင္ပံုေတြကုိ အထက္က သတိေပးခဲ့တယ္ ဆုိေတာင္မွ သိပ္ျပီးအရာေရာက္မည့္ သေဘာမရွိပါ။ ၂၀၀၃ မွာေတာ့ Graf ဟာ အေမရိကန္ေရတပ္ သမုိင္းမွာ စံခ်ိန္ခ်ဳိးျပီး ဖ်က္သေဘၤာ Churchill ၌ ပထမဆံုး အမ်ဳိးသမီး စစ္ေရယာဥ္မွဴး ျဖစ္လာသည္။ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ဓမၼဆရာ Kaprow ေျပာျပခ်က္အရ Churchill ေပၚမွာၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္ Graf နွင့္ ဆက္ဆံေရး အေျခအေနက အားမရစရာ။….“က်ေနာ္ ေရာက္ဖူးခဲ့တဲ့ ေရယာဥ္ေတြထဲမွာ ဒီေရယာဥ္က စိတ္ဓာတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အဆုိးဆံုးပဲ။ ေရယာဥ္ကုိေရာက္ျပီး ၁၀ ရက္ ၾကာေတာ့ က်ေနာ္သူ႔ကုိ စကားစၾကည့္တယ္။…. ခင္ဗ်ားဟာ တကယ္ေတာ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးပဲ၊ ခက္ခဲတဲ့အလုပ္ကုိလုပ္ေနရတာ။ ဒါေပမယ့္ အရာရွိငယ္ တခ်ိဳ႕က ခင္ဗ်ားနဲ႔ပတ္သက္ျပီး စုိးရိမ္ ေသာကေတြရွိေနတယ္။ စိတ္ဓာတ္လည္း က်ေနၾကတယ္... လုိ႔ေျပာေတာ့ သူ ကမူးရွဴးထုိးျဖစ္လာျပီး က်ေနာ့ကုိ စကားစျဖတ္ လိုက္တယ္။ သူအဲဒီအေၾကာင္း မေျပာခ်င္ဘူးတဲ့။ ေနာက္ရက္ေတြမွာေတာ့ က်ေနာ္သူနဲ႔ စကားေျပာခြင့္မၾကံဳေအာင္ တမင္ေရွာင္ကုိေနေတာ့တာဗ်…တဲ့”

Kaprow အဲဒီေရယာဥ္က ေျပာင္းသြားတဲ့အခါ Graf နဲ႔ပတ္သက္သည့္ အစီရင္ခံစာ အထက္လူၾကီးထံ တင္ျပသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း Benson နွင့္ အျခားသူမ်ားတင္သည့္ အစီရင္ခံစာမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းလဲမလာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ Graf တစ္ေယာက္က ရာထူးေတြ တက္ေနျမဲ။ စစ္ေရယာဥ္-Churchill တြင္ ၂၂ လ တာ၀န္ထမ္းျပီး ၂၀၀၄ အေစာပုိင္း၌ Graf ၏ စစ္ေရယာဥ္မွဴးတာ၀န္ကုိ Todd Leavitt ထံသို႔ လဲႊေျပာင္းေပးလုိက္ရသည္။ သည္အေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၂၀၀၂ စစ္တကၠသုိလ္ဆင္း ျဖစ္ျပီး Churchill မွာ လက္နက္အရာရွိ တာ၀န္ယူခဲ့ရေသာ Paul Coco က အမွတ္တရ ျပန္ေျပာရာတြင္…“ပံုမွန္တာ၀န္ လႊြဲေျပာင္း/လက္ခံမႈပါပဲ။ စစ္ေရယာဥ္မွဴး Todd က စစ္ေရယာဥ္မွဴးတာ၀န္ကုိ စတင္လက္ခံလုိက္ျပီလုိ႔ ေၾကညာလုိက္ခ်ိန္မွာ ေရယာဥ္ တစ္စီးလံုး ၾသဘာသံေတြ ဟိန္းထြက္သြားတယ္…”

Annapolis စစ္တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းဆင္းျပီး ၂၂ႏွစ္အၾကာ ၂၀၀၇ ဇြန္လမွာ Graf ေရတပ္ဗုိလ္မွဴးၾကီးအဆင့္ တုိးျမွင့္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ ၂၀၀၈ မတ္လမွာ စစ္ေရယာဥ္ Cowpens ၏ စစ္ေရယာဥ္မွဴးတာ၀န္ကုိ လက္ခံေဆာင္ရြက္ခ်ိန္ဟာ သူ႔အတြက္ ဒုတိယမၸိ မဂၤလာအေပါင္း ခေညာင္းခ်ိန္ျဖစ္ေလသည္။ ၁၇၃ မီတာရွည္လ်ားျပီး ၉၁၀၀ မက္ထရစ္တန္ အေလးခ်ိန္ရွိသည့္ အဆုိပါစစ္ရယာဥ္သည္ အေမရိကန္ေရတပ္၏ အၾကီးမားဆံုး တုိက္ခုိက္ေရးေရယာဥ္ျဖစ္ျပီး Graf အေနျဖင့္ ပထမဆံုးအမ်ဳိးသမီး စစ္ေရယာဥ္မွဴးအျဖစ္ အရာရွိ/စစ္သည္ အင္အား ၄၀၀ ကုိ ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆုိပါစစ္ေရယာဥ္မ်ဳိးကုိ ဦးစီးကြပ္ကဲရန္ အျခားဖရီဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္မွဴးမ်ားထက္ စြမ္းရည္ပုိမုိျပည့္၀ရန္ လုိအပ္ေလသည္။ သုိ႔တုိင္ေအာင္ ေရယာဥ္အမႈထမ္းမ်ား၏ စိမ္ေခၚအကဲစမ္းမႈမ်ားကုိ ခံရနုိင္ဖြယ္လည္းရွိေပသည္။

အမႈကိစၥကုိ ၆ လတာ စံုစမ္းေလ့လာမႈျပဳလုပ္ျပီးေနာက္ Graf သည္ လက္ေအာက္ခံ၀န္ထမ္းမ်ားအေပၚ ထိပါးေစာ္ကားမႈရွိခဲ့ျခင္းႏွင့္ အရာရွိငယ္မ်ားကုိ သူ႔အား လုိသည္ထက္ပုိ၍ အေလးေပးဆက္ဆံရန္ ဖိအားေပး မႈမ်ားရွိသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရေလသည္။ ၄င္းျပင္ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ား၌ အတင္းအက်ပ္အာရံုစုိက္ေစျခင္း၊ သူ၏ သီးသန္႔ တကုိယ္ေတာ္ခရစ္စမတ္ညတြင္ စႏၵားတီးေဖ်ာ္ေျဖေစျခင္း၊ သူ၏ ေခြးမ်ားကုိ ထိန္းေက်ာင္းေပးေစျခင္း တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေစခုိင္းေလ့ရွိသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။ ထုိ႔ျပင္ ေရယာဥ္အမႈထမ္းမ်ားကုိ လံုေလာက္သည့္ေလ့က်င့္မႈေပးရန္ သူလစ္ဟာ ပ်က္ကြက္ခဲ့သည္။ သည္လုိ အနုိင္က်င့္ေစာ္ကားမႈမ်ားေၾကာင့္ အရာရွိငယ္မ်ား ေဒါသျဖစ္ၾကရသည္။ သူတုိ႔အေနျဖင့္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ အေကာင္းဆံုး ေလ့က်င့္ခ်ိန္အား အလဟသ ျဖဳန္းတီးပစ္သလုိ ခံစားၾကရသည္။ Graf ကေတာ့ “အရာရွိငယ္ေတြကုိ ေလ့က်င့္ေပးဖုိ႔ ငါ့မွာအခ်ိန္မရွိဘူး”…ဟုသာ တြင္တြင္ျငင္းလ်က္ အေျခအျမစ္မဲ့ေသာ အျပစ္တင္ဆူပူ ၾကိမ္းေမာင္းမႈမ်ား ဆက္လက္ျပဳလုပ္ေနျမဲ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဘ၀င္ခုိက္ကာ ဆရာၾကီးလုပ္ရတာကုိ ပုိႏွစ္ျခိဳက္သည္။ သူ႔ကိုယ္သူ လူရုိေသ ရွင္ရုိေသ ဂုရုၾကီးဂုိက္ဖမ္းကာ ဘာမွ်မယ္မယ္ရရမလုပ္ဘဲ Control ခန္းထဲ၌ အဆင့္အတန္းအားလံုးေရွ႕ ဟန္ေရးျပင္ရင္း ေျခေယာင္မ်ား ျပေနတတ္သည္။

အဆုိးဆံုးလႈိက္စားမႈမွာ Graf ၏နူတ္ၾကမ္းလွ်ာၾကမ္း ေျပာဆုိမႈမ်ားပင္။ စစ္ေရယာဥ္မွဴးမ်ား၏ ထံုးစံက စကားကုိ တုိတုိျပတ္ျပတ္ႏွင့္ လုိရင္းကုိ တည့္တည့္ ေျပာတတ္သည္။ လုိရင္းတုိရွင္း အမိန္႔ေပးေျပာဆုိျခင္းက လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ကိစၥမ်ားကုိ အမွားအယြင္း နည္းေစသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေရတပ္စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႔က ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခဲ့ေသာ ေရယာဥ္အမႈထမ္းမ်ား၏ ထြက္ဆုိခ်က္အရ Graf ၏ အမိန္႔ေပးသံအမ်ားစုတြင္ ဖရုႆ၀ါစာမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္ဟု ဆုိသည္။

အထူးသျဖင့္ သူ၏ဆက္ဆံေရး ၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပမႈေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးအရာရွိမ်ား မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္ရတတ္ေလ သည္။ မိမိတုိ႔ဆံုးျဖတ္ရန္ ခက္ခဲေသာ ျပႆနာအခက္အခဲကုိ သြားေရာက္တင္ျပရာတြင္ Graf က…“သြား.. ေသာက္သံုးမက်တဲ့ တာ၀န္ခံ.. ငါ့ဆီကုိျပႆနာသယ္မလာနဲ႔ ငါ့ကုိေခါင္းရႈပ္ေအာင္ ေဒါသထြက္ေအာင္ လာမလုပ္နဲ႔…” ဆုိျပီး ေငါက္ငမ္းပစ္ေလ့ရွိေၾကာင္း အမ်ဳိးသမီး အရာရွိငယ္တစ္ဦးက ျပန္လည္ေျပာျပသည္။ “ေရတပ္အမ်ဳိးသမီး စစ္မႈထမ္းေတြထဲမွာ Graf ကေတာ့ တကယ့္ကုိ ေအာခ်စရာေကာင္းတဲ့မိန္းမပဲ၊ က်မတုိ႔နွစ္ေယာက္ကုိမ်ား ေျပာလုိက္တာ… ဘာမွသံုးမရတဲ့ဟာေတြ ငါ့မွာ အခြင့္အာဏာရွိရင္ နင္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္လံုးကုိ ျဖဳတ္ပစ္မယ္.. လုိ႔ၾကိမ္း၀ါးတယ္…” ဟု ေနာက္တစ္ဦးက စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႔ကုိ ေျပာျပခဲ့သည္။

ဂ်ပန္အေျခခ် စစ္ေရယာဥ္-Cowpens ၌ သူ၏အုပ္ခ်ဳပ္ကုိင္တြယ္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေရယာဥ္အမႈထမ္းသံုးဦး၏ သီးသန္႔ထြက္ဆုိခ်က္မ်ားအေပၚ ခုခံေခ်ပရာတြင္ Graf က…“မေရရာတဲ့ ဒီစြပ္စဲြခ်က္ေတြကုိ ရုိးမယ္ဖဲြ႔ မေနပါနဲ႔.. က်မကုိ မေက်နပ္တဲ့အုပ္စုေလးက က်န္တဲ့သူေတြကုိ က်မမေကာင္းေၾကာင္း သြားပုတ္ေလလြင့္ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာ…” ဟု တုန္႔ျပန္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႔သုိ႔ ေပးပုိ႔ေသာ အီးေမးလ္ တစ္ေစာင္၌မူ သူက…“ က်မ အေျပာအဆုိခက္ထန္တယ္ဆုိတာက သူတုိ႔ေျပာတဲ့ခ်ိန္မွ မဟုတ္ပါဘူး၊ တျခား အခ်ိန္ေတြမွာလည္း ဖိအားေပးေျပာတန္ေျပာရတာပဲ…” ဟုေရးသားခဲ့သည္။

ျပစ္မႈစံုစမ္းစစ္ေဆးစဥ္ကာလအတြင္း Graf ကုိ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ခ်ထားျခင္းမရွိ။ စစ္ေရယာဥ္-Cowpens ၌ စစ္ေရယာဥ္မွဴးတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္စဥ္ သူ႔အေနႏွင့္ ေရတပ္ဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားကုိ ဂုဏ္သိကၡာမဲ့စြာ ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္း၊ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကုိ အရွက္မဲ့စြာ ျပဳမူျခင္း၊ အထင္ေသးအျမင္ေသး ဆက္ဆံျခင္းမ်ားျဖင့္ က်ဴးလြန္ေဖာက္ဖ်က္ခဲ့ေၾကာင္း စံုစမ္းေလ့လာခ်က္မ်ားအရ ေတြ႔ရွိရသည္။ လုိအပ္တာထက္ပုိျပီး တင္းက်ပ္တဲ့နည္းလမ္းေတြ၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားလံုးေတြ သူေျပာဆုိလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာက ညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ မကိုက္ညီခ့ဲပါ။ သူက အရာရွိမ်ားအား အျခားအဆင့္စစ္သည္မ်ားေရွ႔ေမွာက္တြင္ အျပစ္တင္ေ၀ဖန္ေလ့ရွိရာ ယင္းလုပ္ရပ္က ေရတပ္ထံုးတမ္းစဥ္လာႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င္ျဖစ္ေနသည္။

Graf ၏ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ အေမရိကန္ေရတပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႔အေနျဖင့္ ၀ိေရာဓိျဖစ္စရာ ေမးခြန္းႏွစ္ခုကုိ ရင္ဆုိင္ ခဲ့ရသည္။ အလားတူျပစ္မႈမ်ိဳးကုိ အမ်ဳိးသားစစ္ေရယာဥ္မွဴးတစ္ဦးက က်ဴးလြန္မိခဲ့ေသာ္ ယခုလုိပဲရာထူး ဖယ္ရွားခံရမွာလား။ Graf ၏အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံက ေရတပ္အစဥ္အလာႏွင့္မကုိက္ညီဟုဆုိပါက ယင္းကုိ လစ္လ်ဴရႈ၍ သူ႔အား ေရတပ္ပထမတန္းရာထူးထိတုိးျမွင့္ေပးခဲ့သည့္ လုပ္ရပ္ကေရာ အျပစ္မဆုိထုိက္ဘူးလား။

တခ်ဳိ႕ေသာအရာရွိမ်ားဟာ သူတပါး၏ေျခထုိးမႈေတြရွိသည့္တုိင္ ရာထူးအတက္ၾကမ္းၾကသည္။ Graf ရာထူး တက္ပံုကုိေစာင့္ၾကည့္သူတခ်ဳိ႔က သူ႔မွာအေရးပါေသာ အမွီတစ္ေနရာေတာ့ရွိရမည္ဟု ယူဆၾကသည္။ သံုးသပ္ခ်က္ေတြခ်င္း ဆက္စပ္မႈရွိနုိင္ေသာ္လည္း က်ိန္းေသအမွန္ျဖစ္မည္ဟု ေကာက္ခ်က္ဆဲြ၍ေတာ့မရနုိင္ပါ။ သူသည္ ေရတပ္မ်ဳိးရုိးကဆင္းသက္လာသူျဖစ္ေသာ္လည္း အမႈထမ္းသက္တစ္ေလွ်ာက္ ၾကံဳေတြ႔လာသမွ်ေသာ အတားအဆီးမွန္သမွ်ကုိ သူစြမ္းသူစျဖင့္သာ ေျဖရွင္းေက်ာ္လႊားခဲ့သည္။ ေျပာရလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္သူထိပ္ပုိင္း ေခါင္းေဆာင္ဆုိသည္မွာလည္း ျဖစ္ျပီးသားကိစၥတစ္ရပ္အေပၚ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အေရးတယူအာရံုစုိက္ ေလ့မရွိတတ္ၾက။

“က်မမရွင္းတာက Graf ဟာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးမုိ႔ ဒီလုိအေရးယူခံရတာလား။ သူ႔တာ၀န္အရ ေယာက္်ား တစ္ေယာက္လုိ လုပ္ခဲ့ရတာပဲ.. ခုေတာ့ ဒီအတြက္ကုိပဲ အေရးယူခံလုိက္ရျပီ…” ၁၉၉၀ တြင္ အေမရိကန္ ကယ္ဆယ္ေရး စစ္ေရယာဥ္- Opportune ၌ ပထမဆံုးအမ်ဳိးသမီး စစ္ေရယာဥ္မွဴးျဖစ္ခဲ့သူ Darlene Iskra က ဘ၀င္က်ဟန္မတူ။ သုိ႔ရာတြင္ Darlene ၏ေျပာဆုိခ်က္က Graf ၏ပံုမွန္ရာထူးတုိးျမွင့္ခံရျခင္း၊ အမ်ဳိးသမီး အရာရွိငယ္မ်ားမက္ေမာေလာက္ေသာ စစ္ေရယာဥ္ၾကီးႏွစ္စီးတြင္ စစ္ေရယာဥ္မွဴးတာ၀န္အပ္ႏွင္းခံခဲ့ရျခင္း စသည့္ လက္ေတြ႔ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ အခ်ဳိးမညီ ျဖစ္ေနခဲ့ေလသည္။ တကယ္ေတာ့ သူ႔အား ထိပ္ပုိင္းရာထူး တုိးျမွင့္ေပးရန္ အထက္ကရည္မွန္းထားခ်ိန္တြင္ အမႈစံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအစီရင္ခံစာ ေပၚထြက္လာျခင္းေၾကာင့္ သာ အဆုိပါလ်ာထားခ်က္ပ်က္ျပယ္ သြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ပုိျပီးအေရးပါသည့္အခ်က္က တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ဆဲေရာ အျငိမ္းစားေရတပ္အရာရွိမ်ားအၾကားမွာပါ “…Graf အေနျဖင့္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးျဖစ္သည့္တုိင္ ယခုလုိကံၾကမၼာမ်ဳိးမွ ေရွာင္ကြင္းရုန္းထြက္ နုိင္မည္မဟုတ္…” ဆုိသည္ကုိ တစိတ္တ၀မ္းတည္း သေဘာတူ လက္ခံထားၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။

ေရတပ္တာ၀န္ရွိသူေတြက Graf ဟာမိန္းမသားျဖစ္သည္ေၾကာင့္ သူ႔ကုိရာထူးက ေစာေစာအနားေပးျခင္း မျပဳခဲ့ပါဆုိေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ဤအခ်က္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္ဟုဆုိရပါေတာ့မည္။ အေမရိကန္ ေရတပ္အတြင္း၌ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေပၚ ထိပါးေစာ္ကားမႈရွိသည္၊ တန္းတူမဆက္ဆံဟု အပုပ္နဲ႔ထြက္ခဲ့ေသာ ၁၉၉၁ Taihook ကြန္ဖရင့္ေနာက္ပုိင္း အမ်ဳိးသမီးစစ္မႈထမ္းမ်ားကုိ ပင္လယ္ျပင္သုိ႔ေစလႊတ္ကာ ေယာက္်ား မ်ားႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေစခဲ့သည္။ ဤသုိ႔လုပ္ေဆာင္ရာ၌ ေရတပ္ဌာနအေနျဖင့္ နုိင္ငံေရး အရ ဖိအားေပးမႈမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေလသည္။ သည္လုိႏွင့္ Graf တစ္ေယာက္ ပထမဆံုး ႏွစ္စီးရွင္ စစ္ေရယာဥ္မွဴးတစ္ဦးျဖစ္လာခဲ့သည္။ Graf အေနျဖင့္ အဆုိပါစစ္ေရယာဥ္အမ်ဳိးအစားမ်ားကုိ ဦးစီးပဲ့ကုိင္ရန္ ယခုထက္ပုိ၍အေတြ႔အၾကံဳမ်ားရန္လုိသည္ဟု အခ်ဳိ႕ေသာအျငိမ္းစားစစ္ေရယာဥ္မွဴးမ်ားက ယံုၾကည္ၾကသည္။ “က်မေတာ့ Graf ကုိ ကုိယ္ခ်င္းစာမိတယ္။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကုိ စစ္ဗ်ဴဟာကြင္းမွာ ေယာက္်ားေတြနဲ႔ပုခံုးခ်င္း ယွဥ္ျပီးေလ့က်င့္ေပးေရး၊ တာ၀န္ခ်ထားေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေရတပ္ဌာနအတြက္ အခက္ၾကံဳရတာေတြ ရွိပါတယ္။ Graf မွာ အဲဒီအေတြ႔အၾကံဳသိပ္မရပါဘူး။ သင္တန္းသားအခ်ဳိ႔သာ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြကုိ ေက်ာ္လႊား နုိင္ေပမယ့္ အဲဒီအထဲမွာ Graf မပါပါဘူး။ သူဟာ အေတာ္ခ်ာတဲ့ စစ္ေရယာဥ္မွဴး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္…” ဟု စစ္ေရယာဥ္ Wilbur Curtis ၌ Graf ႏွင့္အတူ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖူးသူ Nicole Waybright ကဆုိသည္။

Graf ၏ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ေရတပ္လူသစ္စုေဆာင္းသူမ်ား အခက္ေတြ႔ၾကရသည္။ Shawn Smith တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံနွစ္ဦးလံုး အျငိမ္းစားေရတပ္ဗုိလ္မွဴးၾကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔၏ သမီးငယ္ Erin Smith သည္ Notre Dame တကၠသုိလ္မွ ေရတပ္ဆုိင္ရာ ROTC ဘာသာရပ္အထူးျပဳျဖင့္ ဘဲြ႔ရျပီးေနာက္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ေရတပ္၌ အမႈထမ္းရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းကုိ လင္မယားႏွစ္ေယာက္လံုး အားေပးေထာပနာ ျပဳခဲ့သည္။ Erin Smith ကလည္း မိဘမ်ားနည္းတူ ေရတပ္တြင္ ထူးခၽြန္ေပါက္ေျမာက္မႈရွိေစရန္ စိတ္အားထက္သန္သူ။ သည္လုိႏွင့္ Graf ဦးစီးပဲ့ကုိင္ေသာ စစ္ေရယာဥ္ Cowpens သုိ႔ေျပာင္းေရႊ႕ ေရာက္ရွိလာေတာ့သည္။ သည္မွာပင္ Erin ၏ မူလရည္မွန္းခ်က္ ဂငယ္ေကြ႔ ေကြ႔သြားခဲ့ရေတာ့သည္။… “စစ္ေရယာဥ္မွဴး Graf ရဲ႕သေဘၤာမွာ တာ၀န္ထမ္းမွပဲ က်မသမီးလည္း အလုပ္ထြက္တဲ့အျဖစ္ကုိ ေရာက္ေတာ့တယ္။ သမီးက က်မတုိ႔လင္မယားကုိ အားက်ျပီး ေရတပ္ထဲကုိ၀င္ခဲ့တာ၊ ခုေတာ့ သူ႔ကုိ တုိက္တြန္းခဲ့မိတာပဲ ကုိယ့္အျပစ္လုိ ခံစားရတယ္။ ဒီလုိေခါင္းေဆာင္မႈမ်ဳိးနဲ႔ ကေလးေတြေတာ့ ဒုကၡပါပဲ…” Shawn Smith က ဂရုဏာေဒါေသာျဖင့္ စကားဆုိသည္။

ယခုေရးခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးအတြက္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းမႈကုိ Graf က ေျဖဆုိရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့ေလသည္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ သူဟာ Dahlgren ရွိ ေရတပ္လက္နက္ စမ္းသပ္ေရးအလုပ္ရံု၌ အၾကီးအမွဴးတစ္ဦး ျဖစ္ေနျပန္ျပီ။ အဲဒီမွာလည္း သူ႔အေနျဖင့္ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာမေပၚမီ နူတ္ထြက္ခြင့္တင္နုိင္လ်င္ ဂုဏ္သိကၡာရွိစြာ အျငိမ္းစား ယူနုိင္ေပလိမ့္မည္။ နုိ႔မဟုတ္ပါေသာ္ အလုပ္ခြင္က လြင့္စင္သြားေစမယ့္ ၾကားနားစစ္ေဆးမႈကုိ ခံယူရဦးမည့္ အေျခအေန အလားအလာမ်ားက သူ႔ကုိ ေစာင့္ၾကိဳကမ္းလင့္ေနမည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ပင္။ ။

(အေၾကာင္းအရာေလးကုိ စိတ္၀င္စားလြန္းသျဖင့္ မိမိဥာဏ္မီသမွ် ၾကိဳးစားဘာသာျပန္ၾကည့္ျခင္းမွ်သာ)

မူရင္း- The Sea Witch (Time, March, 2010)

အားလံုးကိုေလးစားလ်က္ပါ

ေနမင္းသူ
၁၁ ဇူလုိင္ ၂၀၁၁

ေတာင္ထဲမွ လ်ွိဳ ႔ဝွက္ကမ္းေျခ

Beach in the volcano !!!!!!
ေတာင္ထဲမွ လ်ွိဳ ႔ဝွက္ကမ္းေျခ

မကၠဆီကိုႏိုင္ငံ၊ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္း Puerto Vallarata ျပည္နယ္နဲ႔ မနီးမေဝးမွာ တည္ရွိေနတဲ့ Marieta ကြ်န္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပံုမွာ ျမင္ေတြ႔ရတဲ့အတိုင္း အေပၚမွာ ေတာင္ဖုံးေနတဲ့ ကမ္းေျခကို ျမင္ေတြ႔ ရပါတယ္။ ယင္း Hidden beach ဟာ မီးေတာင္ေပါက္ကြဲမွု ျဖစ္ စဥ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကမ္းေျချဖစ္တယ္လို႔လည္း ဆုိပါတယ္။ Marieta ကြ်န္းဟာ လူအေရာက္နည္းတာမို႔ မကၠဆီကိုအစိုးရဟာ အရင္တုန္းက စစ္လက္နက္ၾကီးမ်ား စမ္းသပ္မွု ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ယင္း ကဲ့သုိ႔ ဗံုးေဖာက္ခြဲ စမ္းသပ္မွုေၾကာင့္လည္း ကမ္းေျခမွု မျမင္ဖူးတဲ့ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု မ်ား ေပၚလာျပီး ထူးျခား လွပေနတတ္ပါတယ္။

ယခုေတာ့ ယင္းကမ္းေျခကို သဘာဝထိန္းသိမ္းေရး နယ္ေျမ အျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ပါျပီ။ ငါးဖမ္းခြင့္၊ အမဲလိုက္ခြင့္ လံုးဝ မရွိပဲ ကမၻာလွည့္ခရီး သည္မ်ားကိုေတာင္ အကန္႔အသတ္နဲ႔ သာ ေပးလည္ပတ္ တဲ့ ေနရာ ျဖစ္ ပါတယ္။ သႏၱာေက်ာက္တန္းမ်ား၊ ေရသတၱဝါမ်ိဳးစိတ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ အျပင္ လွပတ့ဲ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ Marieta ကြ်န္းဟာ အင္မတန္လွပတဲ့ ကြ်န္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုမွာ ျမင္ေတြ႔ရတဲ့အတိုင္း အေပၚမွာ သစ္ေတာနဲ႔ေတာင္ ဖံုးေနျပီး အထဲမွာက်ေတာ့ ပင္လယ္ေရနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကမ္းေျခေလး တစ္ခု လည္း တည္ရွိေနပါတယ္။ 

ယင္း ကမ္းေျခကို The Hidden Beach in the Marieta Islands လို႔ လူသိမ်ားျပီး လစဥ္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ လာေရာက္ လည္ပတ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။ 
--
Ref: wiki
International news for myanmar

http://www.innewsmyanmar.com/2013/01/blog-post_6735.html

--


မကၠဆီကိုႏိုင္ငံ၊ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္း Puerto Vallarata ျပည္နယ္နဲ႔ မနီးမေဝးမွာ တည္ရွိေနတဲ့ Marieta ကြ်န္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပံုမွာ ျမင္ေတြ႔ရတဲ့အတိုင္း အေပၚမွာ ေတာင္ဖုံးေနတဲ့ ကမ္းေျခကို ျမင္ေတြ႔ ရပါတယ္။ ယင္း Hidden beach ဟာ မီးေတာင္ေပါက္ကြဲမွု ျဖစ္ စဥ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကမ္းေျချဖစ္တယ္လို႔လည္း ဆုိပါတယ္။ Marieta ကြ်န္းဟာ လူအေရာက္နည္းတာမို႔ မကၠဆီကိုအစိုးရဟာ အရင္တုန္းက စစ္လက္နက္ၾကီးမ်ား စမ္းသပ္မွု ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ယင္း ကဲ့သုိ႔ ဗံုးေဖာက္ခြဲ စမ္းသပ္မွုေၾကာင့္လည္း ကမ္းေျခမွု မျမင္ဖူးတဲ့ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု မ်ား ေပၚလာျပီး ထူးျခား လွပေနတတ္ပါတယ္။

ယခုေတာ့ ယင္းကမ္းေျခကို သဘာဝထိန္းသိမ္းေရး နယ္ေျမ အျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ပါျပီ။ ငါးဖမ္းခြင့္၊ အမဲလိုက္ခြင့္ လံုးဝ မရွိပဲ ကမၻာလွည့္ခရီး သည္မ်ားကိုေတာင္ အကန္႔အသတ္နဲ႔ သာ ေပးလည္ပတ္ တဲ့ ေနရာ ျဖစ္ ပါတယ္။ သႏၱာေက်ာက္တန္းမ်ား၊ ေရသတၱဝါမ်ိဳးစိတ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ အျပင္ လွပတ့ဲ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ Marieta ကြ်န္းဟာ အင္မတန္လွပတဲ့ ကြ်န္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုမွာ ျမင္ေတြ႔ရတဲ့အတိုင္း အေပၚမွာ သစ္ေတာနဲ႔ေတာင္ ဖံုးေနျပီး အထဲမွာက်ေတာ့ ပင္လယ္ေရနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကမ္းေျခေလး တစ္ခု လည္း တည္ရွိေနပါတယ္။

ယင္း ကမ္းေျခကို The Hidden Beach in the Marieta Islands လို႔ လူသိမ်ားျပီး လစဥ္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ လာေရာက္ လည္ပတ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။
--
Ref: wiki
International news for myanmar

http://www.innewsmyanmar.com/2013/01/blog-post_6735.html