Wednesday, June 27, 2012

ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းသို ့ ေနာက္တစ္ခါ သြားေရာက္ေမးၿမန္းၿခင္း (သို့မဟုတ္) ရုပ္ရွင္ရုံမ်ား အေရး



‘ေနာက္တစ္ခါလာမေမးနဲ႔’ လို႔ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက ညႊန္ၾကားေရးမွဴး တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးသိန္းထြန္းေအာင္ ကေျပာခဲ့ဖူးတာ အမွတ္ရၾကေလ မလားပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းသို႔ ေနာက္တစ္ခါ သြားေရာက္ ေမးျမန္းျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကိုေတာ့ ပရိသတ္ထံ အစီရင္ခံ ရွင္းခ်က္ ထုတ္မွျဖစ္မယ္ထင္ မိပါတယ္။ ဦးသိန္းထြန္းေအာင္ အေနနဲ႔မီဒီယာကို
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းသီးသန္႔ သိလိုရာကို ေျပာရတာထက္  သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ဳိးကေန ေျပာၾကားလို ပုံရွိတဲ့ အတြက္ ေနာက္တစ္ခါ လာမေမးနဲ႔ သတင္းထုတ္ျပန္ေပးမယ္လို႔ ဆိုခဲ့တာပါပဲ။ ဆိုခဲေစ၊ၿမဲေစဆိုသလို မီဒီယာ အေနနဲ႔လည္း သူ႔ရဲ႕ သတင္းထုတ္ျပန္ မႈေတြ ေစာင့္ေနရာ က အခုလမွာ ထူးထူးျခားျခား မီဒီယာေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆုံဖို႔ ဖိတ္ၾကားမႈ ရိွလာျပန္လို႔ သြား ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ မူလသတင္း ထုတ္ျပန္ဖို႔ ကိစၥထက္ တိုင္းျပည္မွာပိုမို အေရးပါတဲ့ ၿငိမ္းေအး သာယာဖို႔ိ ကိစၥေတြကို သာ အေလးထား ရမွာျဖစ္လို႔ သတင္း ရွင္းလင္းပြဲေတာ့ မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း ဘက္က အသိေပးေျပာၾကားမယ့္ ကိစၥ ေရႊ႕ဆိုင္း ခဲ့ေပမယ့္ မီဒီယာဘက္က သိလိုရာ ေမးလိုေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္းၿပီး မီဒီယာရဲ႕ ထုံးစံ အတိုင္း ငါးမရ ေရခ်ဳိးျပန္ခဲ့ရာက အခုလို ‘႐ုပ္ရွင္႐ုံမ်ား အေရး’ ကို ေစ့ေစ့စပ္ စပ္ေမးျမန္း ျဖစ္ ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ေမး-ခုေလာေလာဆယ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိေနရတာ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ ၆ဝေက်ာ္ ေလာက္ပဲက်န္တယ္လို႔သိေနရပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ကလည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္တဲ့ဘက္မွာ ႐ိုက္တဲ့ သူကလည္း႐ိုက္၊ ထြက္တဲ့သူကလည္းထြက္ ဆိုေတာ့ ႐ုံ ၆ဝေက်ာ္ပဲ ရွိတာ ဆိုေတာ့ ျပသမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြ အေနနဲ႔ ေစာင့္ရ မွာေပါ့။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့ သူအေနနဲ႔ ေငြေပၚဖို႔အတြက္ကို ၾကန္႔ၾကာမႈေတြလည္း ရွိႏိုင္တယ္။  ႐ုပ္ရွင္႐ုံ အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး၊ ဒါေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လို ရွိပါသလဲ။
ေျဖ-ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းမွာ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ အေန နဲ႔ ၃မ်ဳိး ၃စား ရွိတယ္။ ပထမ အမ်ဳိးအစား ႐ုပ္ရွင္႐ုံက ပုဂၢလိက အေနနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္မိ႐ုိးဖလာ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၊ ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္း လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ ပုဂၢလိက ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ဆိုတာ ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း လုပ္ခ်င္တဲ့ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ က ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ ကို ျပန္ဝယ္ ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ ျပသျခင္း လုပ္ငန္းလု ပ္တာ ရွိတယ္။ ေနာက္ ဆုံးတစ္ခုက ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြကို ငွားရမ္းၿပီး ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္း လုပ္ငန္း လုပ္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြရွိ တယ္။ ဒီဟာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ လက္ရွိ အေနအထားမွာ  ႐ုပ္ရွင္ျပသေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေပါင္းဟာ မိမိ အစီအစဥ္နဲ႔ မိ႐ိုးဖလာ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ပုဂၢလိက ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ၃၉႐ုံ ရွိတယ္။  ႏိုင္ငံေတာ္ က အၿပီးေရာင္းလုိက္တဲ့ ႐ုံေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္း လုပ္ငန္းကို ဆက္ၿပီး လုပ္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ၄၉႐ုံ ရွိတယ္။ ႏွစ္စဥ္ ငွားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ၂၈႐ုံ ရွိတယ္။ ခုေလာေလာဆယ္ ေတာ့ ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္း လုပ္ငန္း လုပ္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေပါင္းဟာ ကိုမ်ဳိး တို႔သိထားတဲ့ ႐ုံ ၆ဝေက်ာ္ဟာ မွားေနတယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ လုပ္ငန္း လုပ္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ စုစုေပါင္း ၁၁၆႐ုံ ရွိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ အေနနဲ႔က ရပ္တည္ဖို႔ ဆိုတာ ႐ုပ္္ရွင္က ရမွပဲျဖစ္မွာ။ ႐ုပ္ရွင္က ရမွ ဆိုတာကလည္း ႐ုပ္ရွင္ကျပႏိုင္ မွ လည္းျဖစ္မွာ။ ျပမွရတဲ့ ဝင္ေငြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္႐ုံကို ျပဳျပင္မြမ္းမံႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ဆီက ႐ုပ္ရွင္မရရင္ မျပင္ႏိုင္ဘူး။ မျပင္ႏုိင္တဲ့ အတြက္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံက အ႐ုပ္၊အသံေတြထြက္ တာ အရည္အေသြး ညံ့မယ္။ ဒီလိုဟာေတြ က်ဆုံးလာတဲ့ အတြက္ ပရိသတ္က မလာဘူး။ ပရိသတ္က အနားယူအပန္းေျဖဖို႔ မလာဘူး ဆိုရင္ တျခား လုပ္ငန္းေတြ လုပ္လာမယ္။  ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ၁၈၇႐ုံဟာ အၿပီး ေရာင္းခ်လိုက္တဲ့ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ လက္ဝယ္မွာ ၂၈႐ုံပဲ ရွိေတာ့တယ္။ အၿပီး ေရာင္းခ်လိုက္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ျပ သျခင္း လုပ္ငန္းကို လုပ္ေနတာ ၄၉႐ုံပဲ ရွိေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ဒီ႐ုံေတြ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာသူတို႔ အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ကား ရမွပဲျဖစ္မယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ကားမရရင္ ဒီ႐ုပ္ရွင္ ႐ုံေတြ လည္း တျဖည္း ျဖည္း ရပ္တည္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ကား ေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေရာက္ရွိႏိုင္ဖို႔ ဆိုရင္ ေတာ့ ထုတ္လုပ္သူေတြရဲ႕ အပိုင္းျဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုျပ ၾကမလဲ ဆိုတာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကကို ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး အေနနဲ႔ ျပသေရး စနစ္ ဆိုတာ ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ ဒီ ေဆာင္ရြက္ ထားတဲ့ အေနအထားေပၚမွာပဲ ႐ုပ္ရွင္ ျပသမႈ စနစ္က ႐ုပ္ရွင္ျပန္လည္ ရွင္သန္ေရး အတြက္ကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း အေန နဲ႔ျမင္တယ္။
ေမး- အစ္ကိုခုနကတုန္းက ႐ုပ္ရွင္ျပသဖို႔ အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ကားလိုတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာ မွာ အဓိကကေတာ့ ျမန္မာကားကေကာ ဒီလို အလ်င္မီေအာင္ ႐ုံတင္ျပသႏိုင္မ လား။ ျမန္မာကားလုံးလုံးျပခြင့္မရွိဘူးဆို တာပဲ ၾကားေနရတယ္။ အဲဒါေလးေပၚမွာ ေကာ ဘယ္လိုအေနအထားရွိလဲ။
ေျဖ-႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား အေနနဲ႔ ျမန္မာ ဇာတ္ကား ထုတ္လုပ္သူေတြက ေကာ္ပီေတြ ကူးၾက တယ္။ 7 copy,8 copy ဒီက 6 copy ကေန8 copy  အထိေပါ့။ ဒါဟာ ထုတ္လုပ္သူရဲ႕ သေဘာဆႏၵအရ သူတို႔ေတြ ေကာ္ပီေတြ ကူးၾကတယ္။ ဒီေကာ္ပီေတြဟာ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ကို လွည့္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတြက ျဖန္႔ခ်ိ ျပသၿပီး operator ထဲကေန တစ္ဆင့္ ျပသတဲ့အခါမွာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးက တခ်ဳိ႕ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုံေတြက  ကားေတြျပသတဲ့အခါ အျခစ္ရာ၊ အစင္းရာေတြ၊ ဖလင္ေတြခ်ဳိ႕ယြင္းေနတာေတြ ျဖစ္လာတဲ့ အခါ က်ေတာ့ ပရိသတ္က  စိတ္မ ဝင္စားၾကေတာ့ဘူး။ စိတ္မဝင္စားတဲ့ အတြက္ ဇာတ္ကားမရဘူး ဆိုတဲ့အေနအထား၊ ပရိသတ္မလာဘူး ဆိုတဲ့အေနအထား ဒါေတြရွိ တယ္။ ဟိုအရင္တုန္းကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ရင္ၾကည့္၊ မၾကည့္ရင္ တရားပြဲေတြမွာ ျပတဲ့ ဇာတ္ပြဲေတြၾကည့္တဲ့ အေနအထား မ်ဳိး ေတြရွိတယ္။ ခုက်ေတာ့ ၾကည့္စရာ Entertainment  အမ်ားႀကီးရွိတဲ့TV Channel ေတြတိုးလာၿပီး ေနာက္တစ္ခါက် ေတာ့ အင္တာနက္ကေန ၾကည့္လို႔ရတာေတြ၊  ေဖ်ာ္ေျဖေရးေတြ ရွိလာတယ္။ Entertainment  ဆိုင္ရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိ လာတဲ့အတြက္ ပရိသတ္က စိတ္ႀကိဳက္ေရြးၾကည့္ ခ်င္တာေတြၾကည့္လာတယ္။ က်န္တဲ့ေနရာ အသီးသီးမွာရွိတဲ့ Entertainment  ထက္႐ုပ္ရွင္က သာလြန္ရင္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကိုလာၾကည့္ မွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ျမန္မာႏိုင္ငံလိုပဲ က်န္တဲ့ ျမန္မာ ႏိုင္ငံပတ္ဝန္းက်င္ မွာရွိတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ ငံေတြ ၾကည့္။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြက အဆင့္မီ တယ္။ျပသႏိုင္တယ္။ ပရိသတ္က ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ေတြမွာ လာၾကည့္ခ်င္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံဆိုတဲ့အရသာကို အသံ အရသာ၊ အ႐ုပ္အရသာ ေနာက္တစ္ခါ က်ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံမွာ ပရိသတ္က႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ လိုက္ရင္ သူ႔ရဲ႕အနားယူအပန္းေျဖဖို႔အျပည့္ အဝရရွိႏိုင္တယ္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြ မွာ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုံေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ တဲ့ပရိသတ္ေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဟာ က်န္တဲ့Entertainment ထက္သာလြန္ရင္ ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံထဲကို လူေတြေရာက္ လာမယ္။ အဲဒီေတာ့လူေတြၾကည့္ဖို႔ အဆင့္ျမင့္ဖို႔လို တယ္။ သူတို႔ေတြ႐ုပ္ရွင္ကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပရင္၊ဝင္ေငြေတြရရင္ ရတဲ့ဝင္ေငြကေန ႐ုံေတြကို အဆင့္ျမင့္ ေအာင္ျပင္ႏိုင္မယ္။ ပုဂၢလိက ဆိုတာက ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ ႔ကိုယ္ ေထာင္ထားတဲ့ ဟာေတြ။ ေနျပည္ေတာ္မွာ ရွိတဲ့ ႐ုံအပါအဝင္ ဒီဟာက ပုဂၢလိက အစီအစဥ္နဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ ႐ုံေတြေပါ့။ အရင္ ႐ုံ ေဟာင္းႀကီးေတြကို ေရာင္းတာကေတာ့ ၄၉႐ုံ၊ ဒါအၿပီးေရာင္းလိုက္တဲ့ ႐ုံကို ႐ုပ္ရွင္ ဆက္ျပေနတာ၊ လုပ္ငန္း ဆက္လုပ္ေနတာ။ လိုင္စင္ လည္း ဆက္လုပ္ထားတယ္။
ေမး- အစ္ကိုတို႔ဆီမွာ လက္ရွိ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ ငန္းနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္၂၈႐ုံ၊အဲဒီ မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္ထားတာ ၿမိဳ႕ပတ္႐ုံ အဓိကက ဟိုတေလာတုန္းက အႀကီး အက်ယ္ ၾကားရတဲ့စကား ေဒၚဝါဝါဝင္းေရႊရဲ႕႐ုံက ႐ုပ္ရွင္ျပခြင့္ မရွိတာလား။ အဲဒါ က ဘာလိုင္စင္နဲ႔ ဆိုင္လဲ။
ေျဖ- ေဒၚဝါဝါဝင္းေရႊရဲ႕႐ုံမွာေတာ့ ဗီဒီယို ပ႐ိုဂ်က္တာေတြနဲ႔ သူ႔ဆီက ထုတ္လုပ္တဲ့ ဇာတ္ကားကို ျပခ်င္တာ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီဗီဒီ လို႔မေခၚဘူး။ ဗီဒီယို ပ႐ိုဂ်က္တာနဲ႔ျပ လို႔ရတဲ့ ဇာတ္ကားလို႔ေခၚတယ္။ ဒီဗီဒီက သူ႔ရဲ႕ နည္းပညာနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ စကားကို လြယ္လြယ္ကူကူ မသုံးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆီက တခ်ဳိ႕ဟာေတြက အေခၚ အေဝၚေတြ လြဲမွားမႈေၾကာင့္ ကိုယ့္အဆင့္ကို ေဝေဝဝါးဝါး ျဖစ္သြားတယ္။ အခု Blue Ray ေတြေပၚ လာတယ္။ ပထမ ဗီဒီယိုေပၚတယ္။ ဗီစီဒီျဖစ္ လာတယ္။ ၿပီးရင္ ဒီဗီဒီ ျဖစ္လာတယ္။ အခု Blue Ray ျဖစ္လာတယ္။ ဒါကို နည္း ပညာအရေျပာင္းလဲတာ။ ဗီစီဒီ႐ုံတို႔၊ ဒီဗီဒီ႐ုံ၊ Blue Ray ႐ုံတို႔ေျပာလို႔မရဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ေတာ့ မေျပာသင့္ဘူး ထင္တယ္။ “ဗီဒီယို ပ႐ိုဂ်က္တာ နဲ႔ျပသ”၊ ဒီထက္ အဆင္ျ့မင့္ လာလို႔ရွိရင္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာနဲ႔ ျပသ ႏိုင္ေသာ ဇာတ္ကား ဒီလိုနဲ႔ ေျပာင္းလဲၿပီးသြား ရလိမ့္မယ္။ ဒီဗီဒီဇာတ္ကားတို႔၊  Blue Ray ဇာတ္ကားတို႔ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဌာနကေနၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကေတာ့ “ဗီဒီယိုပ႐ိုဂ်က္တာ နဲ႔ ျပသတဲ့ ဇာတ္ကား” တစ္နည္း အားျဖင့္ဆိုရင္ FullHD ေတြဘာေတြေျပာင္းလဲလာရင္  “Digital စီနီမာ” နဲ႔ျပသႏိုင္တဲ့ ဇာတ္ကား” ပဲျဖစ္ရမယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ဆိုတာလည္း အ႐ုပ္နဲ႔ အသံနဲ႔ ထြက္ ေပၚေစတဲ့ အတြက္ ဗီဒီယိုျဖစ္ေစ၊ ဖလင္နဲ႔ ျဖစ္ ေစ ႐ုပ္ရွင္ကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ပဲ၊ နည္းပညာ အရ ႐ိုက္ကူး ရတာလြယ္သြားတာ ျဖစ္မယ္။ ခက္သြား တာျဖစ္မယ္။ သုံးတဲ့ နည္းစနစ္ေပၚမွာ ပဲ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ ကိစၥရပ္မ်ဳိးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။
ေမး- အစ္ကို ျမန္မာကားျပ ရမယ္။ မျပရ ဘူး ဆိုတဲ့ ခြဲျခားမႈရွိလား။
ေျဖ- ျမန္မာဇာတ္ကား ကျပရမယ္၊ မျပရဘူးဆို တဲ့ခြဲျခားမႈကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္႐ုံမွာေတာ့ ရွိမယ္။ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့သူက ေဘးပတ္ ဝန္းက်င္ ႐ုံမွာရွိတဲ့ ဖလင္ နဲ႔ ႐ုိက္ထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ကုန္က်စရိတ္က တအားမ်ားတယ္။ ရက္ေတြၾကာတယ္။ ေနာက္လြယ္ လြယ္ကူကူနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာနဲ႔ ႐ိုက္ လိုက္မယ္ ။ ေနာက္တျခား နည္းပညာ တစ္ခု နဲ႔႐ိုက္လိုက္ မယ္႐ိုက္လိုက္တဲ့ ဇာတ္ကား ေတြ ကို အလြယ္တကူ ဝင္ၿပီး ျပလိုက္မယ္ ဆိုရင္ ဖလင္နဲ ႔႐ိုက္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၿပီးေတာ့ ဖလင္နဲ႔႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကား ေတြေပၚမွာ ထိခိုက္နစ္နာမႈ ရွိမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဦးစားေပးၿပီးေတာ့ ကာကြယ္ ေပးထားပါတယ္။ ဒီေလာကထဲ မွပဲ ျပန္ၿပီးေတာ့ အကာအကြယ္ျပဳဖို႔ အတြက္ကို ဒီဘက္က ေဆာင္ရြက္ ေပးထားတဲ့ဟာပါ။ အကုန္လုံးက လုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေျပးညီယွဥ္ ၿပိဳင္ၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့  ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖလင္နဲ႔ကေတာ့ ႐ိုက္ရတာ ခက္ခဲတယ္။ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားတယ္။ အလြယ္တကူ ယွဥ္ႏိုင္တဲ့ နည္းပညာေပၚလာ တဲ့ ဇာတ္ကားနဲ႔ ယွဥ္ရရင္ေတာ့ ဖလင္နဲ႔႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြကေတာ့ အခက္အခဲ ရွိမယ္။ ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဖလင္နဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ ဟာေတြက တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ လာတယ္။ ဒီဂ်စ္တယ္နဲ႔ ႐ိုက္ၾကတယ္။ HD နဲ႔႐ိုက္ၾကတယ္။ ႐ိုက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ဖလင္ေပၚကို ျပန္ ေျပာင္းၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ အေနနဲ႔က ဖလင္ေပၚ မွာ မေျပာင္းလဲဘဲ ဒီအတိုင္း Digital နည္း စနစ္နဲ႔႐ိုက္ၾကမယ္။ Digital နည္းစနစ္နဲ႔ပဲ ျပရင္ေကာင္းမလား ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေတြ တြဲသုံးလာတာ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေတြမွာ ျပန္ ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာလည္း တကယ့္ ဖလင္ နဲ႔ေတာက္ေလွ်ာက္ မ႐ိုက္ဘဲ တခ်ဳိ႕တစ္ဝက္ ကိုဖလင္နဲ႔ ႐ိုက္တယ္။ တခ်ဳိ႕တစ္ဝက္ကို Digital နည္းစနစ္ နဲ႔ ႐ိုက္တာ ရွိတယ္။ တစ္ကားလုံးကို Digital နည္းစနစ္နဲ႔ ႐ိုက္ၿပီးေတာ့ ဖလင္ေပၚ ျပန္တင္တာရွိတယ္။ မတင္ဘဲနဲ႔ ႐ိုက္ျပတာ လည္းရွိတယ္။ ဘယ္နည္းက ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ ကိုက္ညီ မလဲ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕အေန အထားနဲ႔ အဆင္ေျပမလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ထုတ္ လုပ္သူေတြနဲ႔ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ အေျဖရွာမွရမယ္။
ေမး- ကြၽန္ေတာ္တို႔  ႐ုပ္ရွင္ ႐ုံအားလုံးက လိုင္စင္ တင္ထားတာက ၂ဝ၁၁၊ ၂ဝ၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္။ အဲဒီအတြက္ကို ၁၁၆႐ုံဆိုေတာ့ ဒီ အေတာ အတြင္းမွာပဲ ခုနတုန္း ကေျပာတဲ့ ကိစၥမ်ဳိး ေပါ့ေနာ္။ ႐ုံေတြ ကိစၥေပါ့။ အဲဒီ႐ုံေတြ ငွားရမ္းမႈ ကိစၥ ၿပီးျပတ္ျခင္း၊ မၿပီးျပတ္ျခင္း အဲဒီဥစၥာေကာ ဒီထဲမွာ ဘယ္လို အက်ဳံးဝင္လဲ ။                                                 
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment