Friday, June 22, 2012

``ငရဲ´´


ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ ``ငရဲႀကီးလိမ့္မယ္´´ ``ငရဲက်တတ္တယ္´´ အစ႐ွိသည္ျဖင့္ ``ငရဲ´´ဟူေသာေ၀ါဟာရကုိ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလ်က္႐ွိသည္။ ထုိ``ငရဲ´´ဟူေသာေ၀ါဟာရကုိ မေကာင္းေသာအဓိပၸါယ္၊ မေကာင္းေသာေနရာဌာန၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာအေၾကာင္းအရာအျဖစ္ ရည္ၫႊန္းေျပာဆုိ သံုးႏႈန္းၾကသည္။ မွန္၏။ ထုိ``ငရဲ´´ဟူေသာေ၀ါဟာရ၏အဓိပၸါယ္ကုိ ျမန္မာအဘိဓာန္တြင္ ``ငရဲ၊ န-မေကာင္းမႈျပဳလုပ္သူမ်ား ေနာင္တမလြန္ဘ၀၌ ဆင္းရဲႀကီးစြာခံစားရရာအရပ္´´ဟု ဖြင့္ဆုိထားသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာအားျဖင့္ ``ငရဲ´´ကုိ ''hell''
ဟုစာလံုးေပါင္းၿပီး အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ ``ဆင္းရဲဒုကၡ(သုိ႔)ဒုကၡဘံု´´ဟု ဘာသာျပန္ဆုိသည္။ ထုိ``ငရဲ´´ဟူေသာေ၀ါဟာရသည္ ပါဠိဘာသာ ``နိရယ´´မွ ဘာသာေဗဒနည္းအရ ``နိရယ=နိရယ္=နရဲ=ငရဲ´´ဟု အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာဖတ္႐ႈရသည္။

လူ႔ျပည္တြင္ အျပစ္က်ဴးလြန္သူမ်ားက်ခံရန္ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား႐ွိသကဲ့သုိ႔ သတၱ၀ါမ်ားတည္ေနရာ ဤကမၻာေျမအတြင္း၌လည္း မေကာင္းမႈက်ဴးလြန္သူမ်ား က်ေရာက္ခံစားရန္ ငရဲဘံု,ငရဲေထာင္မ်ား႐ွိေၾကာင္း ေလ့လာသိ႐ွိရသည္။ ``ငရဲဘံု´´ကုိ နတၳိ ဧတၳ အႆာဒ သညိေတာ အေယာတိ နိရေယာ = သာယာျခင္း, ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္း, ခ်မ္းသာသုခဟူ၍ ျမဴမွ်မ႐ွိ၊ ၀မ္းနည္းပူေဆြးမႈ ဆင္းရဲဒုကၡတုိ႔ႏွင့္ မြန္းက်ပ္ျပည့္ႏွက္ေနေသာဘံုဌာနကုိ ``ငရဲဘံု´´ဟုေခၚဆုိေၾကာင္း ပါဠိ၀ိၿဂိဳဟ္ျပဳ၍ အက်ယ္ဖြင့္ဆုိထားသည္။ ထုိငရဲဘံု၏တံခါးေလးဘက္တြင္ ယမမင္းတုိ႔သည္ ႐ံုးစုိက္ၾကၿပီး ငရဲသုိ႔က်ေရာက္လာသူမ်ားကုိ စစ္ေဆးေမးျမန္းၾကသည္။ ယမမင္းသည္ တစ္ေယာက္မက အလြန္မ်ားျပားလွသည္။ ထုိယမမင္းတုိ႔သည္ ငရဲက်ေရာက္လာသူတုိင္းကုိ စစ္ေဆးေမးျမန္းၾကသည္မဟုတ္ဘဲ အမိသတ္ျခင္း၊ အဖသတ္ျခင္း-စသည့္ အျပစ္ႀကီးမားသူမ်ားကုိ အစစ္အေဆးမ႐ွိ တစ္ခါတည္း ငရဲသုိ႔ခ်ပစ္ၿပီး အကုသုိလ္နည္းနည္း အျပစ္နည္းနည္းလုပ္ခဲ့သူမ်ားအတြက္ ငရဲမွလြတ္လုိလြတ္ျငား စစ္ေဆးေမးျမန္းျခင္းျဖစ္သည္။ ယမမင္းသည္ ၾကမ္းတမ္းရက္စက္ေသာသူမဟုတ္ဘဲ အလြန္သေဘာထားႀကီးၿပီး တရားေစာင့္ေသာသူျဖစ္သည္။ ယမမင္းသည္ အျပစ္အနည္းငယ္ျဖင့္ ငရဲသုိ႔က်ေရာက္လာသူမ်ားကုိ ထုိသူမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ သတိရေစရန္ ေမးျမန္းေလသည္။ ထုိသုိ႔ေမးျမန္း၍မွ် ငရဲသားက သူျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ သတိမရေသးလွ်င္ ``ဤသူသည္ လူ႔ဘ၀တြင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္စဥ္က မိမိအား အမွ်ေပးေ၀ဖူးသေလာ´´ဟု စဥ္းစားေလသည္။ စဥ္းစား၍ရလွ်င္ ထုိကုသုိလ္ကုိ ငရဲသားအားေျပာျပ၍ ငရဲသားက သူျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသုိလ္ကုိ ျပန္သတိရသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ငရဲမွလြတ္ေစ၍ နတ္ျပည္သုိ႔ေရာက္ရေလသည္။ အကယ္၍ ငရဲသားကလည္း သူျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသုိလ္ကုိ သတိမရ၊ ယမမင္းကလည္း ထုိသူ၏ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ စဥ္းစား၍မရလွ်င္ စိတ္မေကာင္းစြာ ဆိတ္ဆိတ္ေနေလသည္။ ထုိအခါ ငရဲထိန္းတုိ႔သည္ ငရဲသားကုိ ေခၚေဆာင္သြားၾကၿပီး ငရဲဘံု၌ ထုိသူ၏အကုသုိလ္ကံအတုိင္း ၫွဥ္းဆဲႏွိတ္စက္ခံရေလသည္။ ထုိငရဲထိန္းတုိ႔၏အလုပ္သည္ အကုသုိလ္ကံအနည္းငယ္ျဖင့္ ငရဲသုိ႔က်ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားကုိ ယမမင္းထံပုိ႔ေဆာင္ေပးရျခင္း၊ ငရဲသုိ႔က်ေရာက္ၿပီးသူမ်ားကုိ အာဏာပါးကြက္သားတုိ႔ကဲ့သုိ႔ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ ၫွဥ္းပန္းႏွိတ္စက္႐ုိက္ႏွက္ရျခင္းအလုပ္တုိ႔ကုိ လုပ္ရသည္။ ထုိငရဲျပည္မွ ငရဲမီးစေသာအႏၱရာယ္မ်ားသည္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ကမၼပစၥယဥတုဇ႐ုပ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ငရဲခံရသူမ်ားသာ ပူေလာင္ၾကၿပီး ငရဲထိန္းတုိ႔မွာ ပူေလာင္ျခင္းမ႐ွိေပ။

ငရဲဘံုသည္ ငရဲႀကီးဘံု၊ ငရဲငယ္ဘံုဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး႐ွိသည္။ ထုိတြင္ ငရဲႀကီးဘံုသည္ (၈)ထပ္႐ွိၿပီး ထုိငရဲႀကီးဘံုကုိၿခံရံေနေသာ ငရဲငယ္ဘံုသည္ (၁၂၈)ခု႐ွိေၾကာင္း ေလ့လာဖတ္႐ႈရသည္။ ငရဲႀကီး႐ွစ္ထပ္ဟူသည္မွာ... (၁) သိဥၹဳိးငရဲ၊ (၂) ကာဠသုတ္ငရဲ၊ (၃) သံဃာတငရဲ၊ (၄) ေရာ႐ု၀ငရဲ၊ (၅) မဟာေရာ႐ု၀ငရဲ၊ (၆) တာပနငရဲ၊ (၇) မဟာတာပနငရဲ၊ (၈) အ၀ီစိငရဲတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ထုိတြင္ ``သိဥၹဳိးငရဲ´´ဟူသည္မွာ ``အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ အသက္႐ွင္ရာငရဲ´´ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ ထုိသိဥၹိဳးငရဲသုိ႔ က်ေရာက္လာေသာငရဲသားမ်ားကုိ ငရဲထိန္းတုိ႔က အပုိင္းပုိင္းျပတ္ေအာင္ ခုတ္ျဖတ္ၾကသည္။ ထုိသုိ႔ခုတ္ျဖတ္ေသာ္လည္း တစ္ခါတည္းေသမသြားဘဲ ထုိငရဲသား၏အကုသုိလ္ကံအေလ်ာက္ ထပ္ခါထပ္ခါ အသ႐ွင္လ်က္ ငရဲထိန္းတုိ႔၏ၫွဥ္းဆဲႏွိတ္စက္မႈကုိ ျပင္းစြာခံစားၾကရေလသည္။ ထုိသုိ႔ ထပ္ကာထပ္ကာ အသက္ျပန္႐ွင္လ်က္ ၫွဥ္းပန္းႏွိတ္စက္မႈခံရေသာေၾကာင့္ ``သိဥၹဳိးငရဲ´´ဟုေခၚေလသည္။

သစ္တံုးကုိေ႐ြေသာ လက္သမားမ်ားအသံုးျပဳၾကသည့္ မ်ဥ္းႀကိဳးကုိ ပါဠိလုိ ``ကာဠသုတၱ´´၊ ျမန္မာလုိ ``ကာဠသုတ္´´ဟုေခၚသည္။ ထုိကာဠသုတ္ငရဲသို႔က်ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားကုိ ငရဲထိန္းတုိ႔သည္ (သားေကာင္ကုိ ေခြးမ်ားလုိက္သကဲ့သုိ႔) ေနာက္မွ အတင္းလုိက္ၾကသည္။ ထုိသုိ႔ ေနာက္မွအတင္းလုိက္သျဖင့္ ေမာဟုိက္လဲက်ၿပီး ဖမ္းမိေသာအခါ ငရဲထိန္းတို႔သည္ ငရဲသားကုိ (သစ္တံုးကုိ သစ္ေ႐ြသမားမ်ားက ခုတ္ေ႐ြၾကသကဲ့သုိ႔) က်က်နန မ်ဥ္းႀကိဳးခ်ၿပီး ပက္လက္တစ္မ်ဳိး၊ ေမွာက္လ်က္တစ္မ်ဳိး၊ ၀ဲယာတစ္မ်ဳိး၊ ေ႐ွ့ေနာက္တစ္မ်ဳိးအားျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးခုတ္ေ႐ြၾကသည္။ ထုိသုိ႔ခုတ္ေ႐ြေသာ္လည္း တစ္ခါတည္းေသမသြားဘဲ အကုသုိလ္ကံမကုန္မခ်င္း ဆင္းရဲဒုကၡႀကီးစြာ ခံစားၾကရေလသည္။ ထုိသုိ႔ မ်ဥ္းႀကိဳးခ်၍ခုတ္ေ႐ြၫွဥ္းဆဲခံရေသာေၾကာင့္ ``ကာဠသုတ္ငရဲ´´ဟုေခၚေလသည္။

အျပင္းအထန္ႀကိတ္ေခ်သတ္ျဖတ္ရာျဖစ္ေသာငရဲကုိ ``သံဃာတငရဲ´´ဟုေခၚသည္။ ထုိငရဲ၏ေအာက္ေျမအျပင္မွာ မီးလွ်ံမ်ားထလ်က္ အထု ၉-ယူဇနာ႐ွိေသာ သံေျမျပင္ႀကီးျဖစ္ေလသည္။ ထုိငရဲသုိ႔က်ေရာက္သူမ်ားကုိ ငရဲထိန္းတုိ႔သည္ ထုိသံေျမျပင္၌ (ထန္းပင္ငုတ္ကေလးေတြ စုိက္ထားသကဲ့သုိ႔) ခါးအထိေအာင္စုိက္ထားသည္။ ထုိအခါ အေ႐ွ့အရပ္မွလာေသာ သံေတာင္ႀကီးသည္ တဒိန္းဒိန္း တၿခိန္းၿခိန္းျမည္ဟီးလ်က္ ႀကိတ္ကာႀကိတ္ကာျဖင့္ အေနာက္အရပ္သုိ႔သြားေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေတာင္အရပ္မွ သံေတာင္ႀကီးသည္ ထုိနည္းအတုိင္း ႀကိတ္ကာႀကိတ္ကာျဖင့္ ေျမာက္အရပ္သုိ႔သြားေလသည္။ ထုိသုိ႔ျဖင့္ အေနာက္အရပ္မွသံေတာင္ႀကီးက ႀကိတ္ကာႀကိတ္ကာျဖင့္ အေ႐ွ့အရပ္သုိ႔ျပန္သြား၊ ေျမာက္အရပ္မွသံေတာင္ႀကီးက ႀကိတ္ကာႀကိတ္ကာျဖင့္ ေတာင္အရပ္သုိ႔ျပန္သြား။ ဤသုိ႔ျဖင့္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွသံေတာင္မ်ားသည္ ငရဲသားကုိ ႀကိတ္ေခ်လ်က္ ငရဲသား၏အကုသုိလ္ကံမကုန္မခ်င္း ၫွဥ္းဆဲႏွိတ္စက္ခံရေလသည္။ ထုိသုိ႔ သံေတာင္ႀကီးမ်ား၏ ႀကိတ္ေခ်ၫွဥ္းဆဲမႈကုိခံရေသာေၾကာင့္ ``သံဃာတငရဲ´´ဟု ေခၚေလသည္။

``ေရာ႐ု၀´´ဟူေသာပါဠိသည္ ``ျပင္းစြာငုိေၾကြးျခင္း´´ဟူေသာအနက္ကုိေဟာသည္။ ထုိေရာ႐ု၀ငရဲတြင္ ငရဲမီးေတာက္တုိ႔သည္ တဟုန္းဟုန္းထလ်က္႐ွိသည္။ ထုိငရဲသုိ႔က်ေရာက္သူတုိ႔အား ငရဲမီးေတာက္မီးလွ်ံတုိ႔သည္ ဒြါရ ၉-ေပါက္မွ အတင္း၀င္ေရာက္ေလာင္ကၽြမ္းသျဖင့္ အလြန္ပူေလာင္ကာ တစာစာေအာ္ဟစ္ငုိေၾကြးၾကရ႐ွာေလသည္။ ငရဲသား၏အကုသုိလ္ကံမကုန္မခ်င္း ဆင္းရဲဒုကၡႀကီးစြာ ခံစားၾကရသည္။ ထုိသုိ႔ ငရဲမီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ား အေလာင္ကၽြမ္းခံရေသာေၾကာင့္ ထုိေရာ႐ု၀ငရဲကုိ ``ဇလေရာ႐ု၀´´ဟုလည္း ေခၚေ၀ၚသည္။

``မဟာေရာ႐ု၀ငရဲ´´ကား မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ားမဟုတ္ဘဲ မီးခုိးလံုးႀကီးမ်ား တစ္ငရဲလံုးဖံုးလႊမ္းေနေသာ ငရဲျဖစ္ေလသည္။ ထုိငရဲသုိ႔က်ေရာက္လာသူမ်ားကုိ မီးခုိးလံုးမီးခုိးေငြ႔မ်ားက ဒြါရ ၉-ေပါက္မွ၀င္ေရာက္၍ ႏွဴးႏွပ္ၾကသည္။ ငရဲသူ,ငရဲသားတုိ႔မွာ ဘာမွ်မတတ္ႏုိင္ဘဲ ပူေလာင္လြန္းလွသျဖင့္ သနားစဖြယ္ ေအာ္ဟစ္ငုိေၾကြးကာ ဆင္းရဲဒုကၡခံစားၾကရသည္။ အကုသုိလ္ကံမကုန္မခ်င္း ထုိဆင္းရဲကုိ ခံၾကရသည္။ ထုိငရဲကုိ ``ဓူမေရာ႐ု၀´´ဟုလည္း ေခၚေ၀ၚၾကသည္။

``တာပန´´ဟူေသာပါဠိသည္ ``ပူေလာင္ေစတတ္´´ဟူေသာအနက္ကုိ ေဟာသည္။ ထုိတာပနငရဲသုိ႔ က်ေရာက္လာေသာငရဲသားမ်ားကုိ ထန္းလံုးေလာက္႐ွိေသာ မီးလွ်ံထေနသည့္သံတင္က်င္၌ မလႈပ္ႏုိင္ေအာင္စုိက္ထားၿပီးလွ်င္ ထုိထန္းလံုးေလာက္႐ွိေသာသံတင္က်င္မွထြက္သည့္ မီးအလွ်ံတုိ႔က တ႐ွိန္႐ွိန္ေလာင္ကၽြမ္းပစ္ေလသည္။ ငရဲသား၏အကုသုိလ္ကံမကုန္မခ်င္း ပူေလာင္မႈဆင္းရဲကုိ ခံစားၾကရသည္။ ထုိသုိ႔ ထန္းလံုးေလာက္႐ွိသည့္သံတံက်င္မွထြက္ေသာ မီးလွ်ံမ်ားေလာင္ကၽြမ္းခံရေသာေၾကာင့္ ``တာပနငရဲ´´ဟုေခၚေလသည္။

တာပနငရဲထက္သာလြန္၍ပူေလာင္ေသာငရဲကုိ ``မဟာတာပနငရဲ´´ဟုလည္းေကာင္း၊ ``ပတာပနငရဲ´´ဟုလည္းေကာင္း ေခၚသည္။ ထုိငရဲတြင္ မီးလွ်ံထေနေသာသံေတာင္ႀကီး႐ွိေလသည္။ ထုိသံေတာင္၏ေအာက္ေျခတြင္ သံတံက်င္ေတြစုိက္ထူထားသည္။ ထုိငရဲသုိ႔က်ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားကုိ ငရဲထိန္းတုိ႔က သံေတာင္ေပၚသုိ႔ မတက္တက္ေအာင္ ႐ုိက္ႏွက္၍တင္ၾကသည္။ သံေတာင္ေပၚသုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ထုိငရဲသားတုိ႔၏ကံၾကမၼာအေလ်ာက္ ေလမုန္တုိင္းေပၚေပါက္လာကာ ထုိေလမုန္တုိင္းက ေတာင္ေျခတြင္႐ွိေသာ သံတံက်င္ေပၚသုိ႔ေရာက္ေအာင္ တုိက္လႊင့္ခ်လုိက္သျဖင့္ တံက်င္ဖ်ားတြင္ ကားခနဲစူး၀င္ၾကရ႐ွာသည္။ ထုိသုိ႔ ငရဲမီးလွ်ံမ်ားေလာင္ကၽြမ္းခံရၿပီး သံတံက်င္စူး၀င္ကာ ဆင္းရဲႀကီးစြာခံစားရေသာေၾကာင့္ ``မဟာတာပနငရဲ´´ဟုေခၚေလသည္။

``အ၀ီစိ´´ကုိ ``အ+၀ီစိ´´ဟုပုဒ္ခြဲ၍ ``အ=မ႐ွိ၊ ၀ီစိ=အၾကား´´ ``အၾကားမ႐ွိ´´ဟု အနက္ျပန္ဆုိရမည္။ ထုိအ၀ီစိငရဲတြင္ မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ား အၾကားအေပါက္မ႐ွိဘဲ တစ္ငရဲလံုး၌ မီးလွ်ံခ်င္းဆက္ေနေလသည္။ ငရဲသတၱ၀ါခ်င္းလည္း အၾကားမ႐ွိဘဲ ၀ါးက်ည္ေတာက္အတြင္း၌ မုန္ၫွင္းေစ့ကေလးေတြ ျပည့္က်ပ္ေနသကဲ့သုိ႔ ျပည့္ၫွပ္ေနေလသည္။ ဆင္းရဲဒုကၡလည္း အၾကားမ႐ွိဘဲ ဒုကၡမွလြတ္ကင္း၍ ခ်မ္းသားခြင့္လံုး၀မရႏုိင္ေပ။ ထုိသုိ႔ မီးလွ်ံ, သတၱ၀ါ, ဆင္းရဲဒုကၡမ်ား အၾကားမ႐ွိေအာင္ ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင့္ ထုိငရဲကုိ ``အ၀ီစိငရဲ´´ဟု ေခၚေလသည္။

ထုိအထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ငရဲမ်ားသုိ႔က်ေရာက္ေသာသူမ်ားကုိ ငရဲထိန္းတုိ႔သည္ ၫွဥ္းပန္းႏွိတ္စက္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ၫွဥ္းပန္းႏွိတ္စက္ၾကသည္။ ၫွဥ္းပန္းႏွိတ္စက္ပံုမွာ... ငရဲထိန္းတုိ႔သည္ ေလာေလာပူေသာသံငုတ္ျဖင့္ ငရဲသား၏ လက္ႏွစ္ဘက္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ေျခႏွစ္ဘက္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ရင္ဘတ္၏အလယ္သုိ႔လည္းေကာင္း ထုိးစုိက္ၾကသည္။ ငရဲသားသည္ ျပင္းထန္ေသာေ၀ဒနာကုိ ခံစားၾကရၿပီး အကုသုိလ္ကံမကုန္ေသးသမွ်ကာလပတ္လံုး အထုိးအစြခံေနၾကရ႐ွာသည္။ ထုိ႔ျပင္ ငရဲထိန္းတုိ႔သည္ ငရဲသားအား အိပ္ေစၿပီး ထက္လွေသာဓားမတုိ႔ျဖင့္ ခုတ္ထစ္၍လည္းေကာင္း၊ ဦးေခါင္းကုိ ေစာက္ထုိးထား၍ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းတုိ႔ကုိစြဲကုိင္ကာ ပဲခြပ္ျဖင့္ခုတ္ေ႐ြ၍လည္းေကာင္း၊ ရထားလံုးတြင္ က၍ ရဲရဲေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးလွ်ံမီးခုိးႏွင့္တကြျဖစ္သည့္ ေျမအျပင္တြင္ ေျပးေစ၍လည္းေကာင္း၊ ရဲရဲေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးလွ်ံမီးခုိးထေနသည့္ မီးက်ီးေတာင္ကုိ တက္ေစဆင္းေစ၍လည္းေကာင္း၊ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းတုိ႔ကုိ စြဲကုိင္၍ ရဲရဲေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနသည့္ မီးေတာက္မီးလွ်ံထေနေသာ သံဒယ္အုိးတြင္ ပစ္ခ်၍ေသာ္လည္းေကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွိတ္စက္ ၫွဥ္းပန္းၾကေလသည္။ ငရဲသားသည္ သံဒယ္အုိးတြင္ ေရျမွဳတ္ကဲ့သုိ႔က်က္၍ အထက္သုိ႔ေပၚလုိက္ ေအာက္သုိ႔ျမဳတ္လုိက္ႏွင့္ ျပင္းစြာေသာဆင္းရဲေ၀ဒနာကုိ အကုသုိလ္ကံမကုန္မခ်င္း ခံစားၾကရေလသည္။

အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ငရဲႀကီး႐ွစ္ထပ္အျပင္ ``ဘင္ပုပ္ငရဲ´´စေသာ ဥႆဒ=ငရဲငယ္မ်ား အမ်ားအျပား႐ွိေသးသည္။ ထုိငရဲငယ္တုိ႔၌လည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာဆင္းရဲဒုကၡကုိ ခံစားၾကရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဆင္းရဲဒုကၡမ်ားကုိ အဖန္ဖန္စဥ္းစားေတြးေတာ၍ ျပဳလုပ္မိခဲ့ေသာ အကုသုိလ္မ်ားကုိ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္မႈမ်ား ျဖစ္မေနၾကေတာ့ဘဲ ေနာက္ထပ္အကုသုိလ္အမႈမ်ား မျပဳလုပ္မိေအာင္ သတိထားဆင္ျခင္၍ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈအက်င့္ျမတ္မ်ားကုိ ႀကိဳးစားပြားမ်ား အားထုတ္သင့္ၾကေပသည္။ ``မီးကုိ မေလာင္ခင္တား´´ဆုိသည့္ စကားအတုိင္း ကာယကံမေကာင္းမႈ၊ ၀စီကံမေကာင္းမႈ၊ မေနာကံမေကာင္းမႈ-ဟူေသာ အကုသုိလ္ဒုစ႐ုိက္တရားမ်ားကုိ မျပဳမိ၊ မေျပာမိ၊ မႀကံမိေအာင္ ႀကိဳတင္၍ ကာကြယ္ေစာင့္ထိန္းသင့္ၾကေပသည္။ ``မုိး႐ြာတုန္းေရခံ´´ ``လသာတုန္းဗုိင္းင္´´ဆုိသည့္ စကားအတုိင္း ဗုဒၶသာသနာထြန္းလင္းေတာက္ပ၍ ကုသုိလ္ႏွင့္ အကုသုိလ္ကုိ ခြဲခြဲျခားျခားသိျမင္ႏုိင္ေသာ ယခုအခါ၌ အကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ပယ္ခြါေ႐ွာင္႐ွား၍ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ၾကေပသည္။ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ဳိးစံုတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာငရဲဘံုသုိ႔ မလားရာက္ၾကရန္ ဒါနအမႈတုိ႔ကုိျပဳ၍ သီလတရားမ်ားကုိ လုိက္နာေစာင့္ထိန္းၾကၿပီး ဘာ၀နာေကာင္းမႈတုိ႔ကုိ ႀကိဳးစားပြားမ်ား အားထုတ္သင့္ၾကေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။

(က်မ္းကုိး။ ။ ေတာင္ၿမိဳ႔၊ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ အ႐ွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ``ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ´´စာအုပ္)

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment