Wednesday, December 5, 2012

ျမန္မာ့ စီးပြားေရး သတင္းမ်ား ႏို၀င္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၂


ျမန္မာ့ စီးပြားေရး သတင္းမ်ား ႏို၀င္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၂

မည့္သည့္ေနရာတြင္မဆို ကား ဝယ္ယူႏိုင္ခြင့္မူ ေရာင္းဝယ္သူမ်ား လိုလား

ျပည္တြင္းတြင္ အမွန္တကယ္ အသံုးျပဳသူမ်ား အတြက္ မည္သည့္ေနရာ ေဒသတြင္မဆို

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ယူႏိုင္ခြင့္မူ ခ်ေပးသင့္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းသည့္ ကုမၸဏီၾကီးမ်ားက ဆိုသည္။

“ကားတစီးပဲ လိုခ်င္ခ်င္၊ ႏွစ္စီးပဲ လိုခ်င္ခ်င္ ျပည္ပကို လွမ္းမွာရတာ ဝယ္ယူ သံုးစြဲသူေတြအတြက္ အခက္အခဲ အတားအဆီး ျဖစ္ေစပါတယ္။ အမွန္တကယ္ သံုးစြဲလိုသူေတြအတြက္ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္ေဒသမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝယ္ယူႏိုင္ခြင့္မူကို ခ်ေပးသင့္ပါတယ္” ဟု ေရႊယမံု ကားအေရာင္းျပခန္းမွ မန္းေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးထြန္းေအး က ေျပာသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ျပည္တြင္းရိွ အေရာင္းျပခန္းမ်ားတြင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံၿပီး ယာဥ္သြင္းခြင့္ အထူးပါမစ္စလစ္ ပါရွိသူမ်ားကိုသာ ေရာင္းခ်ခြင့္ ေပးထားသည္။

“ပါမစ္ဆိုတာလည္း မရိွသင့္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ လူတဦးခ်င္း ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ေလွ်ာက္ခြင့္
ေပးထားၿပီးၿပီ။ အဲဒီလူေတြက ကိုယ္တိုင္ ဘဏ္စာရင္း ဖြင့္တာ၊ ျပည္ပကုမၸဏီေတြဆီ လွမ္းဝယ္ဖို႔ ႏုိင္ငံတကာကေန သေဘၤာနဲ႔သယ္ယူတာ၊ ျပည္တြင္း အေကာက္ခြန္ကိစၥေတြကို တဦးခ်င္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ ကိစၥေတြကို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ဆိုတာ အေတာ္လက္ဝင္မယ့္ ကိစၥေတြပါ” ဟု ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရြာမေက်ာင္းလမ္းေပၚရိွ ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္ ေရာင္းခ်ေနသူ လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

ပါမစ္စနစ္ေၾကာင့္ ပါမစ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္သံုးစြဲရန္ ဝယ္ယူသူမ်ားအတြက္ အခက္အခဲ ရိွသည္ဟု ဆိုသည္။

“ျပည္ပႏုိင္ငံေတြမွာလို အေရာင္းျပခန္းေတြမွာ ကားကို အလြယ္တကူ ဝယ္ယူႏိုင္တဲ့ အေနအထား မေရာက္ေသး ပါဘူး။ အလြယ္တကူ ဝယ္ယူႏိုင္တဲ့ အေနအထား ေရာက္သင့္ ေနပါၿပီ” ဟု ရန္ကုန္-အင္းစိန္လမ္းမေပၚရွိ ကား အေရာင္းျပခန္း တခုမွ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာတဦး က ဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ တဦးခ်င္း ဝယ္ယူခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရသည့္ ကိစၥမ်ားေၾကာင့္ ၾကားတဆင့္ခံ ပြဲစားမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ ရၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲျပႆနာမ်ားလည္း ရွိလာသည္ဟု ဆိုသည္။

“ၾကားတဆင့္ခံ ပြဲစားေတြေၾကာင့္ ကားသံုးစြဲသူေတြက တိုက္႐ိုက္နာမည္ေပါက္ မဟုတ္ဘဲ ပါမစ္ေလွ်ာက္ၿပီး
ေရာင္းစားတဲ့ ကုမၸဏီေတြဆီကပဲ ျပန္ဝယ္သံုးၾကရတာ မ်ားတယ္။ ကားဝယ္သူရဲ႕ တိုက္႐ိုက္နာမည္ေပါက္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကားတိုက္မႈ ရာဇဝတ္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ကားပိုင္ရွင္ကို လိုက္ရွာရတာ ခက္ခဲႏုိင္တယ္။ သက္တမ္းတိုးမယ့္ ေနရာမွာလည္း ကားပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ျပႆနာေတြ ႐ႈတ္ေထြးလာႏိုင္တယ္” ဟု ေရွ႕ေန ဦးလွမ်ဳိး က သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။




နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး တရားဝင္ထက္ တရားမဝင္က ပိုမ်ား

တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားေၾကာင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ကုန္သြယ္မႈမ်ား သိသာစြာ တိုးတက္မႈ မရိွခဲ့ေၾကာင္း မူဆယ္ ကုန္သည္မ်ားအသင္း၌ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ တရားမဝင္ ေရာင္းဝယ္မႈ ေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္ေရး ညိႇႏိႈင္း အစည္းအေဝးတြင္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီး တဦးက ေျပာၾကားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

“၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁ ရက္မွ ဇူလိုင္လကုန္ အထိ ၄ လ အတြင္း ျမဝတီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းရဲ႕ သြင္းကုန္ တန္ဖိုးဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၆ သန္းျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ေဖာ္ျပထားတဲ့ စာရင္းအရ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၂ဝ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၈၄ သန္းဟာ တရားမဝင္ တင္သြင္းပါ။ တရားမဝင္ လမ္းေၾကာင္းက သြားေနျခင္းက တရားဝင္ လမ္းေၾကာင္းထက္ ၁၄ ဆ ေက်ာ္ တင္သြင္းမႈ ရိွေနပါတယ္” ဟု ထိုအရာရွိက ဆိုသည္။

ယခင္က တင္ပို႔ခြင့္မရိွေသာ ဆန္၊ ႏွမ္းနီ၊ ႏွမ္းနက္၊ ဆန္ကြဲမ်ား တင္ပို႔ခြင့္မ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ အပိုပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္းကို ယခင္ႏွစ္က စတင္ ေျဖေလွ်ာ့ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏ သိသာစြာ တိုးတက္မႈ မရိွခဲ့ဟု ဆိုသည္။

“တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈေတြေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို အသံုးခ်ၿပီး သူတို႔ေတြရဲ႕ ထုတ္ကုန္သစ္ေတြကို လက္တည့္စမ္းသပ္တာမ်ိဳး၊ ေဘးဥပါဒ္ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြ ေရာင္းခ်တာမ်ိဳးေတြ၊ အရင္း နည္းနည္းနဲ႔ အျမတ္အစြန္းမ်ားတဲ့ ကုန္ေတြကို အျမန္ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္” ဟု မူဆယ္ - နမ္းခမ္း ကုန္သည္မ်ားအသင္းက တာဝန္ရိွသူ တဦးက ေျပာသည္။

၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း နယ္စပ္စခန္းမ်ားအလိုက္ ကုန္သြယ္မႈမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာျဖင့္ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္တြင္ မူဆယ္စခန္းမွ ၂၇၆၈.၈၈ သန္း၊ လြယ္ဂ်ယ္စခန္းမွ ၃.၄၆၉ သန္း၊ ခ်င္းေရႊေဟာ္စခန္းမွ ၇၃.၃၁ဝ သန္း၊ ကန္ပိုက္တီးစခန္းမွ ၁၃၆.၂၆ဝ သန္း၊ ျမန္မာ-ထိုင္း နယ္စပ္တြင္ တာခ်ီလိတ္စခန္းမွ ၄၅.၈၇၈ သန္း၊ ျမဝတီစခန္းမွ ၂၄.၅၂၅ သန္း၊ ေကာ့ေသာင္းစခန္းမွ ၁၂၁.၉ဝ၉ သန္းႏွင့္ ၿမိတ္စခန္းမွ ၁၃၄.၉၉၂ သန္းဖိုး ရွိခဲ့သည္။ထိုကာလ ျမန္မာ- ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္တြင္ စစ္ေတြစခန္းမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅.၃၃၆ သန္း၊ ေမာင္ေတာ စခန္းမွ ၈.၅၂၄သန္း၊ ျမန္မာ-အိႏၵိယ နယ္စပ္တြင္ တမူးစခန္းမွ ၇.၁၇ဝသန္း၊ ရိဒ္ေခါဒါစခန္းမွ ၈.၂၃၉ သန္းဖိုးတို႔ ရိွခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။




ထားဝယ္ အထူးစီးပြာေရးဇုန္ ဦးစားေပး စီမံကိန္းမ်ား ၂၀၁၅ အၿပီး လုပ္မည္

ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ အဓိက ဦးစားေပး စီမံကိန္းမ်ားကို ၂၀၁၅ တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယမန္ေန႔က ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံ ဖႏြမ္ပင္ၿမိဳ႕၌ က်င္းပေသာ အာဆီယံ-တ႐ုတ္ အစည္းအေဝးအတြင္း ျပင္ပ၌ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္းလတ္တို႔ သီးျခားေတြ႔ဆံုၿပီး ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ျမွင့္တင္ရန္ ေဆြးေႏြး ၾကသည္။ စီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိေသာ စီမံကိန္းမ်ားအနက္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ရွိသည့္ လမ္းမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္စက္႐ံု၊ ေရေပးေဝေရး၊ ေရဆိုးစြန္႔စနစ္၊ ရထားလမ္း အပါအဝင္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံပူတြဲေကာ္မတီ အစည္းအေဝးကို ယခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာတြင္ ထပ္မံက်င္းမည္ ျဖစ္သည္။

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment