(ယာစိတကူ ပမာ ကာမာ)၊ ဥပမာ ေသာ္ကာ…
လူတစ္ေယာက္သည္
၎၏ မိတ္ေဆြသူေဌးတစ္ဦးထံမွ အထက္တန္းက်ေသာ သူတို႔သာလွ်င္ စီးနင္းေသာ
ယာဥ္ရထား၊ ပတၱျမားနားေတာင္း၊ ၀တ္ေကာင္း စားလွတုိ႔ကို ငွားရမ္း ၀တ္ဆင္လ်က္
လူစည္ကားေသာ ေစ်းအတြင္းသို႔ လွည့္လည္ သြားလာ၍ ေနရာ၏။ ထုိသူအား
ျမင္ရသူအေပါင္းတုိ႔က အခ်င္းတုိ႔... ဤေယာက္်ားသည္ ပစၥည္းဥစၥာ
ခ်မ္းသာေလစြတကား၊ ခ်မ္းသာေသာ သူမ်ားသည္ ဤသို႔ပင္ ခံစားၾကကုန္၏ဟု အံ့ၾသေသာ
အေနျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းၾကကုန္၏။
ထုိသို႔
လူအေပါင္းတုိ႔ ခ်ီးက်ဴးေနသည့္ ေနရာ၌ပင္လွ်င္ ပစၥည္း၏ မူလပိုင္ရွင္ျဖစ္ေသာ
သူေဌးသည္ လာ၍ ထုိမိမိ ငွားရမ္းလုိက္ေသာ ပစၥည္းတုိ႔ကို ပရိသတ္ အလယ္တြင္
သိမ္းယူေလရာ၏။
ယင္းသို႔
သိမ္းယူသျဖင့္ အရွက္ရကား တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ျဖစ္သြားေပသည္။ ထို႔အတူ
ကာမတရားတုိ႔သည္ သူတစ္ပါးထံမွ ငွားရမ္းထားေသာ ပစၥည္းႏွင့္တူသည္ဟု
ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူထားသည္ကို သေဘာေပါက္နားလည္ေသာ တပည့္သား သာ၀ကသည္ မိမိ၏
အပိုင္ပစၥည္း မဟုတ္ေသာ အငွားပစၥည္း ျဖစ္သည့္ ထုိကာမတရားတုိ႔ကို
ေရွာင္ရွားစြန္႔ပစ္ေလရာ၏။
အသီးျပည့္၀-ဤကာမ
(ရုကၡဖလူပမာကာမာ) ဥပမာေသာ္ကား...
ရြာနိဂံုး၌
မနီးမေ၀းေသာ အရပ္၌ သစ္ပင္ထူထပ္ေသာ ေတာအုပ္တစ္ခု ရွိေလသည္။
ထုိေတာအုပ္အ၀င္၀၌ မွည့္ေသာ အသီးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သရက္ပင္တစ္ပင္ ရွိေလသည္။
ထုိသရက္ပင္၏ အသီးကား အလြန္ခ်ိဳျမိန္ ေကာင္းျမတ္၏။ သို႔ရာတြင္အပင္၏ ေအာက္၌
ေၾကြက်ေသာ အသီးတစ္လံုးမွ်မရွိေပ။ ထုိေနရာသို႔ သရက္သီးကို လုိခ်င္၍ ေတာသို႔
၀င္လာေသာ ေယာက္်ား တစ္ေယာက္သည္ သရက္သီးကို ရွာရင္း ထုိသရက္ပင္၏ အနီးသို႔
ေရာက္ရွိလာေလသည္။
ထုိေယာက္်ားအား “ဤသရက္ပင္၌ရွိေသာ
အသီးတုိ႔သည္ အလြန္ခ်ိဳျမိန္ေကာင္းျမတ္ေသာ အသီးတုိ႔ျဖစ္ကုန္၏။ မ်ားျပားေသာ
အသီးလည္းရွိ၏။ ေျမ၌ ေၾကြက်ေသာ အသီးတစ္လံုး တစ္ေလမွ်မရွိေပ၊ သို႔ရာတြင္
ငါကား သစ္ပင္တက္ရာ၌ ကြ်မ္းက်င္၏။ ဤသရက္ပင္သို႔ တက္၍ အလုိရွိတုိင္း
၀မ္း၀ေအာင္ စားျပီးမွ ခါးပိုက္တြင္ထည့္၍ အိမ္သို႔ ျပန္ရေသာ္ ေကာင္း၏”ဟု အၾကံအစည္ျဖစ္သည့္အတုိင္း သရက္ပင္သို႔ တက္၍ စားလည္း စားသည္။ ခါးပုိက္သို႔လည္း ထည့္ေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္ထုိသူကဲ့သို႔ပင္
သရက္သီးရွာရန္ ထက္စြာေသာ ဓားတစ္ေခ်ာင္းကို ထမ္း၍ ဒုတိယလူသည္ လာရာ၏။
ထုိသူလည္း အသီးတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္၍ ေကာင္းျမတ္ခ်ိဳျမိန္ေသာ အရသာရွိသည့္
ထုိသရက္ပင္ကို ျမင္သည္ႏွင့္ သရက္ပင္ကို ၾကည့္၍ “ဤသရက္ပင္သည္
အသီးလည္းျပည့္သည္၊ အရသာလည္း ခ်ိဳျမိန္ ေကာင္းျမတ္သည္။ ေျမ၌ ေၾကြက်ေသာ
အသီးလည္း မရွိ၊ ငါသည္လည္း သစ္ပင္မတက္တတ္၊ ငါသည္ ဤသရက္ပင္ကို အရင္းမွ
ဓားႏွင့္ခုတ္လွဲ၍ အသီးတုိ႔ကို အလုိရွိတုိင္း စားလ်က္ ခါးပိုက္အျပည့္ထည့္၍
အိမ္ယူရေသာ ေကာင္းေလစြ”ဟု အၾကံရသည့္အတုိင္း သရက္ပင္ကို အရင္းမွ
ခုတ္ျဖတ္ေလသည္။
ယင္းသုိ႔
ခုတ္လွဲေသာအခါ ေရွးဦးစြာ သရက္ပင္ေပၚသို႔ တက္ေနေသာသူသည္ အကယ္၍ လ်င္ျမန္စြာ
မဆင္းသက္ျငားအံ့။ ထုိသစ္ပင္လဲသည္ရွိေသာ္- လက္ေျခ
အဂၤါတစ္ခုခုေသာ္လည္းေကာင္း က်ိဳးျပတ္ခြ်တ္ယြင္း ပ်က္စီးရာ၏။ သစ္ပင္လဲလွ်င္
ထိုသစ္ပင္လဲျခင္းေၾကာင့္ ေသေသာ္လည္း ေသဆံုး ရာ၏။ မေသေသာ္လည္း ေသေလာက္ေသာ
ဆင္းရဲသို႔ ေရာက္ရာ၏။
ထုိ႔အတူ
အာရုံငါးပါး ကာမတရားတုိ႔သည္ အသီးျပည့္ေသာ သစ္ပင္ႏွင့္တူ၏ဟု
ျမတ္စြာဘုရားေဟာ သည္။ ပထမ သရက္ပင္သို႔ တက္ေသာ ေယာက္်ားသည္ သရက္သီးကိုသာ
တပ္မက္စားေသာက္ေနပါက ၾကီးစြာေသာ ဆင္းရဲႏွင့္ ေတြ႕ရမည္ကဲ့သို႔ ကာမတရားတုိ႔၌
မစြန္႕မခြာတပ္မက္၍သာ ေနပါလွ်င္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ မထြက္ေျမာက္ႏုိင္ဘဲ
ရွိမည္ကို ျမင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိထိုကာမအာရုံ အလံုးစံုကို
ပယ္ခြာျပတ္ရွင္း လြတ္ေျမာက္ျခင္းျဖစ္ရန္ ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။
(ပဥၥကနိပါတ္ အဂၤုတၱရ ပါဠိေတာ္ ၈၇တြင္ “စဥ္းတီးတံုး ဥပမာ၊ လွံတံက်င္ ဥပမာ၊ ေျမြဦးေခါင္း ဥပမာ”တုိ႔ျဖင့္လည္း ျပေသး၏)။
(ဤကား မဇၥ်ိမပဏၰာသပါဠိေတာ္ ေပါတလိယသုတ္ ၂၇တြင္ ေဟာေတာ္မူထားခ်က္ ကို ျမန္မာျပန္၍ ထည့္လုိက္သည္)။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
ဘာသာေရးစာေပမ်ားကို ♣☺ ေမတၱာရိပ္ ☺♣ မွာလည္း လာေရာက္ဖတ္ရူေလ့လာႏုိင္ပါသည္။
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment