Monday, December 10, 2012

ပဋိပကၡမ်ားႏွင္႔ PR နည္းနာ (The Voice 8-49 Editorial) *


x



by The Voice Weekly on Friday, December 7, 2012 at 2:12am ·

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရးသည္ မ်ားစြာ ျမန္ဆန္ သြက္လက္သည့္ အတြက္ ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္သူမ်ား အထူး အံ့အားသင့္လွ်က္ ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ မူလက ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ မနီးယိုးစြဲ စနစ္ျဖင့္ က်င့္သုံး အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားကလည္း တအံ့တၾသ ေငးေမာ ၾကည့္ေနရသည့္ အေျခအေန လည္း ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ယခင္ အစိုးရ လက္ထက္က ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ လက္သစ္ဟု သမုတ္ခံရသည့္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ အခ်ိန္တို အတြင္း သင့္ျမတ္ ခ်စ္ၾကည္သည့္ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ ထူေထာင္ ႏိုင္ျခင္းမွာ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲ ကာလ၏ အထင္ရွားဆုံး ေအာင္ျမင္မႈ မွတ္တိုင္ ျဖစ္ပါသည္။ 

သို႔ေသာ္ အေျပာင္းအလဲတို႔ မည္သည္ အေကာင္းခ်ည္း မလာတတ္ဘဲ အခက္အခဲႏွင့္ ျပႆနာ မ်ားလည္း အတူ ပါလာတတ္ ပါသည္။ ထို အခက္အခဲႏွင့္ ျပႆနာမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ ေျဖရွင္းပုံ ေျဖရွင္းနည္း အေပၚ မူတည္ကာ အေျပာင္းအလဲတို႔ ညင္သာ ေခ်ာေမြ႔မႈ အတိုင္းအတာ ကြာျခား သြားတတ္ပါသည္။
အေျပာင္းအလဲျမန္ႏႈန္းသည္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ အားနည္းသူမ်ား အေပၚ ႀကီးစြာေသာ ႐ိုက္ခတ္မႈ ရွိတတ္ ပါသည္။ ထို႔အတူ ဒီမိုကေရစီ၏ အေျခခံ စ႐ိုက္လကၡဏာ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အားနည္း လွ်င္လည္း ႐ိုက္ခတ္မႈ ႀကီးတတ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ လူထု ဆက္ဆံေရး နည္းနာကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ က်က် ေလ့လာ တတ္ေျမာက္ထား သည့္ အရပ္သား ပညာရွင္မ်ား ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်သူ သမၼတ အနီးတြင္ မရွိလွ်င္လည္း ႐ိုက္ခတ္မႈ ျပင္းထန္ တတ္ပါသည္။ ယခင္ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ လူထု ဆက္ဆံေရး (Public Relation-PR) နည္းနာမ်ားကို ပညာရွင္အဆင့္ တတ္ေျမာက္ဖို႔ မဆိုထားႏွင့္ PR ကို နားလည္သူပင္ မရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းတြင္ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ေနၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလုံးႏွင့္ တစ္ကမာၻလုံးက သိရွိထားၿပီးေသာ ကိစၥမ်ားကို မျဖစ္ေၾကာင္း၊ မရွိေၾကာင္း မ်က္စိမွိတ္ ျငင္းဆိုျခင္းေၾကာင့္ အစိုးရႏွင့္ ႏိုင္ငံ၏ ပုံရိပ္ က်ဆင္း ခဲ့ရသည့္ ႀကီးမားသည့္ သာဓကမ်ား ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ လူထု ဆက္ဆံေရး နည္းနာ အမွန္တကယ္ ကြ်မ္းက်င္ပါက ႀကီးေသာ အမႈငယ္၊ ငယ္ေသာ အမႈေသးကာ ေသးေသာအမႈ ပေပ်ာက္ သြားေစႏိုင္သည္ အထိ အစြမ္းထက္ထက္ အသုံးခ် ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အတူ  ငယ္ေသာအမႈ ပိုႀကီးကာ ႀကီးေသာအမႈ ဆိုးရြား သြားေစရန္လည္း လူထု ဆက္ဆံေရး နည္းနာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ပါသည္။ မၾကာေသးခင္က ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ  ပဋိပကၡႏွင့္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးကိစၥ တို႔က ထင္ရွားေသာ ဥပမာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
မ်ားစြာ အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္မွာ ျပႆနာကို ျပႆနာအျဖစ္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ႐ႈျမင္ၿပီး ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္သမွ် ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိရွိ သတင္းထုတ္ျပန္ရန္ႏွင့္ သမၼတထံ အစီအရင္ခံသူမ်ား သည္လည္း ျပႆနာ ကို အရင္းအတိုင္း၊ အမွန္အတိုင္း ႐ိုးသားမႈ ရွိရွိ အသိေပး တင္ျပရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေျခအေနႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ တုန္႔ျပန္မိပါက ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ကာ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ ေခ်မႈန္း တိုက္ခိုက္ေရး ဘက္သို႔ ဦးတည္ သြားတတ္ပါသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ လက္ပံေတာင္း အေရးကိစၥတြင္ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈ မရွိ၊ အဓိက႐ုဏ္း ပုံစံ မျဖစ္ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပေနၾကသည့္ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ေဒသခံ ျပည္သူလူထု အေပၚ ဥပေဒႏွင့္ မညီဘဲ အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္း ခဲ့ျခင္းမွာ ျပႆနာကို ခ်ဥ္းကပ္ ကိုင္တြယ္ပုံ လုံးဝ မွားယြင္း သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွားယြင္းမႈကို ေနာက္ဆက္တဲြ ေျဖရွင္း ရာတြင္လည္းလူထု ဆက္ဆံေရး နည္းနာ မတတ္ကြၽမ္းသူမ်ားက ဥပေဒ ႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေၾကာင္း အသိေပးျခင္း သက္သက္သာ ျဖစ္သည့္အတြက္ လူထု၏ ေဒါသကို ပို၍ ႏႈိးဆြ ေပးလိုက္သကဲ႔သို႔သာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။ လူထု ဆက္ဆံေရး နည္းနာ၏ သီအိုရီ သေဘာအရ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းမႈ မွားယြင္းသြားျခင္းကို ျပင္ဆင္ရန္ မလြယ္ကူပါက နစ္နာသူမ်ား ေရွ႕ေမွာက္တြင္ တာဝန္အရွိဆုံး ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးက တရားဝင္ လူသိရွင္ၾကား ေတာင္းပန္ ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား မ်ားသည္ မွားမွန္း သိ၍ ေတာင္းပန္ပါက ခြင့္လႊတ္ ေက်ေအးတတ္သူမ်ား ျဖစ္သည္ကိုလည္း လူထုႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ေနဖူးသူ မွန္သမွ် သိရွိထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
သက္တမ္းအားျဖင့္ မ်ားစြာ ႏုနယ္ေသးသည့္ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးသည္ လူထု ဆက္ဆံေရး နည္းနာ တတ္ကြ်မ္းသူ အရပ္သား ပညာရွင္ မပါဘဲ အေျမာ္အျမင္ နည္းပါးကာ လုံၿခဳံေရး ႐ႈေထာင့္ သက္သက္မွ ၾကည့္တတ္သူ မ်ားသာ ျပႆနာမ်ားကို ကိုင္တြယ္ ေနပါက ျပႆနာမ်ား ပိုဆိုး သြားႏိုင္စရာ ရွိသည္ကို  မီးေမာင္းထိုး ေဖာ္ျပ လိုပါသည္။
                                                                                                  အယ္ဒီတာ (၆-၁၂-၂၀၁၂)

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment