Saturday, November 17, 2012

ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏ လူပ်ိဳလွည့္ျခင္း(သို႕)အပ်ိဴပိုးပမ္းျခင္း


သမုဒၵရာဝမ္းတစ္ထြာအတြက္ မိမိရပ္ရြာကို စြန္႕ခြာ တျပည္ရြာမွာ အေျခခ်လာခဲ့သည့္ေနာက္ပိုင္း မိမိ၏လြမ္းဆြတ္ျမတ္နိုးဖြယ္ေကာင္းေသာ ရြာဓေလ့မ်ားကို ေမ့ေပ်ာက္လာသူမ်ားအတြက္ ေက်းရြာမ်ားမွ လႊဲ၍၊ ကရင္ျပည္နယ္ ျမိဳ႕ျပမ်ားတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္သည့္ ထိုအေလ့အထေလးကို ေရးသားေပးလိုက္ပါတယ္ရွင္။


ေက်းလက္ေနသူမ်ား၏ ထံုးစံအတိုင္း ရြာတိုင္း၊ရြာတိုင္းတြင္ အပ်ိဳ ၊ လူပ်ိဳက စည္းလံုးညီညြတ္စြာ အသင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ ေနၾကသည္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ား၏ ခ်စ္စရာစည္းလံုးမႈျဖစ္ပါသည္။ ရပ္တိုင္း၊ရြာတိုင္းတြင္ ထိုဓေလ့မ်ားရွိခဲ့ပါသည္။ထို အပ်ိဳ၊လူပ်ိဳအဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္ ရြာ၏ သာေရး၊နာေရးမ်ားတြင္ စိတ္အားထက္သန္စြာ အစစ ၊အရာရာတာဝန္ယူကာ လုပ္ကိုင္ၾကပါသည္။ ထိုသို႕ လုပ္ကိုင္ၾကရင္း တစ္ရပ္ကြက္ႏွင့္ တစ္ရပ္ကြက္(သို႕)တစ္ရြာနွင့္တစ္ရြာ အပ်ိဳလူပ်ိဳမ်ား ရင္းႏွီးလာခဲ့ၾကပါသည္။ အပ်ိဳ၊ လူပ်ိဳ အဖြဲ႕မ်ားတြင္အပ်ိဳေခါင္းေဆာင္ ၊လူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားကာ ထိုေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ညႊန္ၾကားမႈေအာက္တြင္ စည္းစည္းလံုးလံုး လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ၾကရသည္။ ဤသည္မွာ ကရင္လူမ်ိဳးအပါအဝင္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားတြင္လည္း ရွိခဲ့ပါသည္။
ထိုသို႕ အပ်ိဳေခါင္းေဆာင္၊လူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ညႊန္ၾကားမႈေအာက္တြင္ စည္းလံုးစြာေနၾကေသာ ကရင္လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားသည္ ၊ အထူးသျဖစ္ ကရင္အမ်ိဳးသား လူပ်ိဳေလးမ်ားသည္ မိန္းမပ်ိဳေလးတစ္ဦးအေပၚ ေမတၱာသက္ဝင္ပါက လူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္ကို ဖြင့္ဟကာ အသိေပးရပါသည္။ ထိုမိန္းမပ်ိဳေလးအား ပိုးပမ္းရန္ လူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္မွ စီစဥ္ေပးရပါသည္။


လသာေသာ ညမ်ားတြင္ လူပ်ိဳလွည့္ျခင္းကို စတင္ၾကပါသည္။ လူပ်ိဳလွည့္မည္ဆိုပါက လူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္မွာ စီစဥ္ေပးရသည္။ ပထမဦးစြာ ယခုတစ္ပတ္ မည္သည့္ ရပ္ရြာသြားမည္ကို ညွိနႈိင္းတိုင္ပင္ကာ ရပ္ရြာမ်ားအလိုက္ အလွည့္က်သြားၾကရပါသည္။ထိုသို႕သြားမည္ဆိုလွ်င္ လူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္မွ အိမ္ရွင္ရြာခံလူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္ထံသို႕ ၾကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကားရပါသည္။ လူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ ၊စာခၽြန္လႊာျဖစ္ ျဖစ္ေစ “မည့္သည့္ေန႕၊လ၊ရက္ေတြ မိမိတို႕ရြာမွ ကာလသားမ်ားအလည္လာၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရြာခံလူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္ကို အေၾကာင္းၾကားခဲ့ၾကသည္။
ထိုသို႕ အေၾကာင္းၾကားလႊာ လက္ခံရရွိသည့္ လူပ်ိဳေခါင္းေဆာင္မွ တစ္ဆင့္ အပ်ိဳေခါင္းေဆာင္ကို ထပ္ဆင့္ အသိေပးရပါသည္။ ထိုသို႕ တစ္ဖက္ရြာမွ ကာလသားမ်ား အလည္လာမည္ဟု ဖိတ္ၾကားခံရလွ်င္ ရြာရွိအပ်ိဳလူပ်ိဳမ်ားမွာ မိမိတို႕ရြာတြင္ အေခ်ာအလွေပါ၍ တစ္ဖက္ရြာမွ စိတ္ဝင္စားကာ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသည္ဟု ေတြးကာ ဂုဏ္ယူေလ့ရွိၾကသည္။
ၾကိဳတင္ဖိတ္ၾကားထားသည့္ ေန႕သို႕ေရာက္လွ်င္ ရြာခံအပ်ိဳလူပ်ိဳမ်ားမွာ ဧည့္သည္ကာလသားမ်ားအား ဧည့္ခံရန္ ခ်က္ျပဳတ္ထားၾကသည္။  ထို႕ေနာက္ ေရာက္ရွိလာၾကသည့္ ဧည့္သည္ကာလသားမ်ားကို ညစာအျဖစ္ တည္ခင္းေကၽြးေမြးပါသည္။ ထမင္းစားေသာက္ျပီးလွ်င္ေတာ့ အပ်ိဳ၊လူပ်ိဳမ်ား စီတန္းထိုင္ကာ အခ်င္းခ်င္း မိတ္ဆက္စကားေျပာၾကားျခင္းကို ျပဳလုပ္ျပီးေနာက္ ေယာက်ာၤးေလးႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ား စကားထားဝွက္ျခင္း၊စကားစစ္ထိုးျခင္း စသည္မ်ားကစား၍ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အသိပညာ ၾကြယ္ဝမႈကို ေလ့လာၾကာေလသည္။ ခ်စ္သူ ရွိျပီးေသာ အပ်ိဳ၊လူပ်ိဳမ်ားမွာ ခ်စ္သူရွိထားႏွင့္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္အသိေပးထားရေလသည္။ ခ်စ္သူ မရွိေသးေသာ ကာလသားမ်ားသည္ ထိုရြာသူ လံုမပ်ိဳေလးမ်ားထဲတြင္ မိမိနွစ္သက္သူမ်ား ပါရွိပါက ထိုလံုမငယ္ကို မိမိေမတၱာရွိေၾကာင္း ဖြင့္ေျပာရေလသည္။ အမ်ိဳးသမီးမွာ ထိုအမ်ိဳးသားကို မနွစ္သက္ပါက ယဥ္ေက်းစြာ ျငင္းဆိုနိုင္၍ ႏွစ္သက္ပါက ထိုသူ၏ ကမ္းလင့္လာေသာ ခ်စ္ခြန္းခ်ိဳကို တံု႕ျပန္ခြင့္ရေလသည္။


ထို႕ေနာက္ ခ်စ္ကၽြမ္းဝင္ၾကသည့္ အပ်ိဳ၊လူပ်ိဳ စံုတြဲမွာ တူယဥ္စကားေျပာခြင့္ရေလသည္။ ထိုခ်စ္သူႏွစ္ဦး ၾကည္ၾကည္နူးနုူး စကားေျပာခ်ိန္သည္ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ သန္းေခါင္ေက်ာ္၍ အာရံုဦးထိ ေျပာဆိုခြင့္ရွိသည္။ အမွာတစ္စံုတရာမရွိရေလေအာင္ ရြာခံကာလသားမ်ားက ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကေလသည္။
ကရင္လူမ်ိဳးတို႕၏ ဓေလ့စည္းကမ္းအရ အရြယ္ေရာက္အမ်ိဳးသားမ်ား(လူပ်ိဳရြယ္မွ သက္ၾကီးအိုထိ) အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားအား ထိေတြ႕ခြင့္မရွိေပ။ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးဦး၏အသားစိုင္းႏွင့္ မိန္းမပ်ိဳေလးအား ထိေတြ႕ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ထိုမိန္းမပ်ိဳေလးကို အပ်ိဳစင္မဟုတ္ဟု သတ္မွတ္ကာ ထိေတြ႕သူမွာ ထိုအမ်ိဳးသမီးကို လက္ထပ္ရေလသည္။ အမ်ိဳးသမီးမွ ထိုအမ်ိဳးသားအား မနွစ္သက္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ထိုအမ်ိဳးသားမွာ အိမ္ေထာင္ရွိျပီးလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္ပ်က္ပါက အမ်ိဳးသမီးအား နစ္နာေၾကးေပးရေလသည္။
ထိုေၾကာင့္ မိမိအေနျဖစ္ လက္ထပ္ရန္ အသင့္မျဖစ္ေသးေသာ လူပ်ိဳမ်ားသည္ မိမိခ်စ္သူပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ထိုအမ်ိဳးသမီးအား ေပြ႕ဖက္ျခင္း၊နမ္းရိႈက္ျခင္း ၊လက္ကိုင္ျခင္း မဆိုထားႏွင့္ ဆံျခည္တမွ်င္မွ်ပင္ ထိေတြ႕ခြင့္မရွိေပ။ ထိေတြ႕သည္ကို တစ္ဦးဦးက ေတြ႕ရွိပါက အထက္ပါ ေရးသားေဖာ္ျပသည့္အတိုင္း ထိုအမ်ိဳးသမီးအား လက္ထပ္ရေပလိမ့္မည္။
ခ်စ္သူတို႕သဘာဝ တစ္ခါတစ္ရံ ဆိတ္ကြယ္ရာ ခ်ိန္းေတြ႕ခဲ့ၾကသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ရွိေကာင္းရွိေပလိမ့္မည္။ ထိုသို႕ ခ်ိန္းေတြ႕ၾကရင္း မေတာ္တဆ မွားယြင္းမႈမ်ိဳး ရွိခဲ့လွ်င္ လူသိရွင္ၾကား လက္မထပ္ရေသးဘဲ မွားယြင္းခဲ့ၾကသည္ ျဖစ္၍ ရြာနာသည္ဟု သတ္မွတ္ထားၾကပါသည္။ သို႕ပါေသာေၾကာင့္ ထိုမွားယြင္းမႈကို တစ္စံုတစ္ဦး သိရွိခဲ့ေလေသာ္ ထိုစံုတြဲအား ေက်းရြာရပ္မိရပ္ဖမ်ားေရွ႕၌ ေခၚေစ၍ ဆိုဆံုးမေလသည္။ ထိုေန႕တြင္ပင္ တရာဝင္အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေစပါသည္။ တစ္ခ်ိန္ထဲ တစ္ျပိဳင္နက္ အၾကင္လင္မယား အျဖစ္သို႕ ကူးေျပာင္းသြားေသာထိုစံုတြဲမွာ ထိုရပ္မိရပ္ဖမ်ား ေရွ႕ေမွာက္ မိမိ၏ အမွားကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရေလသည္။
ထို႕ေနာက္ အေဆာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ကြမ္း၊ေဆး၊အရက္၊ ၾကက္ စသည္ျဖစ္ ေက်းရြာအေလ်ာက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ကန္ေတာ့ဖြယ္ရာမ်ားျဖစ္ ျမိဳ႕ေစာင့္နတ္ ၊ရြာေစာင့္နတ္မ်ားအား ေတာင္းပန္ကန္ေတာ့ရေလသည္။ ထိုသို႕ လူသိရွင္ၾကား ျပဳလုပ္ရသည္မွာ ရွက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႕ေသာ ျပစ္မႈမ်ိဳးကို ေရွာင္ရွားတတ္ၾကေလသည္။
သည္သို႕ဆိုလွ်င္ ယခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ေရာ ထိုသို႕ စည္းေစာင့္ၾကသည္လားဟု ေမးေကာင္းေမးနိုင္ပါသည္။ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္တြင္ ထိုအမႈကို မည္မွ်ထိ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းသိမ္းနိုင္ၾကမည္ကို ေသခ်ာစြာ မေလ့လာတတ္ပါ။ အမိအဖ၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ေက်းရြာ၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈႏွင့္ ကင္းလြတ္ေနေသာ အရပ္ေဒသတြင္ ကရင္လံုမပ်ိဳေလးမ်ား မိမိကိုယ္ကိုယ္ မိမိမည္မွ်ထိမ္းသိမ္း၍ မည္မွ် လက္လြတ္စပယ္ ျပဳမူခဲ့ၾကသည္ကို ကာယကံရွင္မွလြဲ၍ မည္သူမွ အေသအခ်ာမသိနိုင္ပါ။ သို႕ေသာ္ အမိအဖေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္ ၊ေက်းရြာ၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္တြင္ ရွိေနေသာ ကရင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာေတာ့ ထိုစည္းကမ္းအတိုင္းပင္ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကရပါသည္။
မည္သည့္အသက္အရြယ္ အမ်ိဳးသားမဆို ကရင္လံုမပ်ိဳေလးမ်ား၏ ဆံျခည္တစ္မွ်င္မွ်ကိုေသာ္ ထိေတြ႕ခြင့္မရွိ။
ဤသည္မွာ ကရင္လူမ်ိဳးတို႕၏ လူပ်ိဳလွည့္ျခင္းစည္းကမ္းပင္ျဖစ္ေလသည္။





..... (¯`v´¯)♥
.......•.¸.•´
....¸.•´
... (
☻/
/▌♥♥
/ \ ♥♥ ေမသဇင္

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment