Thursday, February 14, 2013

1300cc ကားမ်ားနဲ႕ခရီးထြက္ၿခင္းႏွင့္ Engine oil အေၾကာင္း တုိတုိထြာထြာ

1300cc ကားမ်ားနဲ႕ခရီးထြက္ၿခင္းႏွင့္ Engine oil အေၾကာင္း တုိတုိထြာထြာ ကက္စတန္မာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႕ စကားေၿပာၿဖစ္တဲ့အခါ ဂ်ပန္မွာ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြ ဘယ္လုိကားမ်ိဳး အစီးမ်ားလဲလုိ႕ ေမးတတ္ၾကတယ္။ ဂ်ပန္မွာလဲ ကားအရြယ္အစားနဲ႕အင္ဂ်င္ပါ၀ါေပၚမူတည္ၿပီး အခြန္ေစ်းၾကီးလုိ႕ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား၊ ရံုးသူရံုးသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက 660cc ၊ 1300cc ေလးေတြပဲအစီးမ်ားတယ္။ လြန္ေရာကြ်ံေရာ 1500cc ပဲလုိ႕ေၿဖရင္ အံ့ၾသၾကပါတယ္။ လမ္းေတြေကာင္းလုိ႕ေနမွာေပါ့ေနာ္လုိ႕ေၿပာၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး 1300cc နဲ႕ ပုဂံေတာင္သြားလုိ႕ရလားလုိ႕ ကက္စတန္မာတစ္ေယာက္က ဒီ page မွာပဲမွတ္ခ်က္ေပးဖူးတယ္။ ရန္ကုန္မွာ အမ်ားအားၿဖင့္ထင္ၾကတာက .. 1300cc ေတြဆုိရင္ ေပ်ာ့တယ္။ ခရီးသြားလုိ႕ေကာင္းမွာမဟုတ္ဘူး လုိ႕ထင္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုေၿပာၿပပါမယ္။ ဒီမွာ New Year လုိအခါမ်ိဳး၊ Obon ပြဲေတာ္လုိ (ကြယ္လြန္သြားတဲ့ဘုိးဘြားေတြကို ကန္ေတာ့တဲ့ပြဲေတာ္) အခါမ်ိဳးမွာ ဂ်ပန္ေတြဟာ မိဘေနရပ္ဆီကိုၿပန္ၾကရပါတယ္။ ရထား၊ ေလယာဥ္နဲ႕ၿပန္တဲ့သူရွိသလို ကားနဲ႕ၿပန္တဲ့သူလဲရွိပါတယ္။ အဲဒီအခါ 660cc ၊ 1300cc ေလးေတြနဲ႕ အေပ်ာ့ဆံုး 2 ~ 3 နာရီခရီးကေန 6~7 နာရီခရီးေလာက္ကုိေမာင္းၾကတယ္။ ကိုယ္တုိင္လဲ 2011 August ( ေႏြရာသီ အပူခ်ိန္ 40 C ေလာက္မွာ) ဂ်ပန္ေၿမာက္ပိုင္းၿပည္နယ္ေလးခုကို တစ္ပတ္ၾကာခရီးထြက္ဖူးပါတယ္။ လမ္းေတြေကာင္းတယ္ထင္ေနမွာစိုးလုိ႕ လမ္းအေၿခအေနထည့္ေၿပာပါဦးမယ္။ ဟိုင္းေ၀းေတြက ေကာင္းေပမယ့္ 2011 March လကမွ Magnitude 9 ေလာက္ရွိတဲ့ ငလ်င္လႈပ္ထားလုိ႕ အဲဒီဒဏ္ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕လမ္းေတြဆုိ လိႈင္းထေနတာ။ ၿပီးေတာ့ လမ္းမွားၿပီး ေတာလမ္းခရီးတစ္ခုၿဖတ္ရတယ္။ လမ္းဘယ္ေလာက္ၾကမ္းလဲဆုိ တစ္နာရီ 10 - 15 km သာသာနဲ႕ ေရြ႕တယ္ဆုိရံုေလး ေလးနာရီေလာက္ အဲဒီေတာလမ္းကိုေမာင္းခဲ့ရတယ္။ ကားကိုအသစ္ၾကီးထင္မစုိးလုိ႕ ကားအေၿခအေနေလးေၿပာၿပပါဦးမယ္။ ကားက ကီလုိတစ္သိန္းနားနီးေနတဲ့ 2004 ခုႏွစ္ Suzuki Mira 660cc ပါ။ ေႏြရာသီ 40 C (104 F ) ေလာက္ပူေနလို႕ အဲကြန္းဖြင့္ၿပီးေတာက္ေလ်ာက္ေမာင္းခဲ့တာ တပတ္လံုးလံုးပဲ။ ဂ်ပန္မွာ ႏွင္းက်ထားတဲ့အခါဆုိရင္ ႏွင္းေၾကာင့္လမ္းဆုိးသလိုထင္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလုိႏွင္းမ်ားတဲ့ေဒသမွာေတာင္ ကားကိုပိုရုန္းေစခ်င္သူက 1300cc ထဲကပဲ 4WD ယူပါတယ္။ ေဆာင္းတြင္းသံုးတာယာ winter tyre ေၿပာင္းတပ္ၿပီးစီးရပါတယ္။ ႏွင္းက်လုိ႕ဆုိၿပီး အင္ဂ်င္ပါ၀ါၾကီးတဲ့ Prado, Surf ကားေတြကုိ အခြန္သိပ္ေစ်းၾကီးတာေၾကာင့္ရယ္၊ ကားၾကီးေတာ့ လမ္းၾကပ္ၾကပ္မွာအဆင္မေၿပလုိ႕ရယ္ မစီးၾကပါဘူး။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကုိ ေတာ္ေတာ္၀ါသနာၾကီးတဲ့သူမွပဲ အခြန္ေစ်းၾကီးၾကီးေပးၿပီး စီးၾကတယ္။ ကေလးမ်ားတဲ့မိသားစုေတြ ဒါမွမဟုတ္ wheel chair သံုးရတဲ့သက္ၾကီးရြယ္အုိရွိတဲ့မိသားစုမ်ိဳးေတြမွ Alphard လုိကားမ်ိဳးစီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ 1300cc ကားေတြဟာ ရန္ကုန္.. မန္းေလးလုိၿမိဳ႕ေတြနဲ႕ ေတာ္ရံုခရီးေလာက္ကုိ အဆင္ေၿပေၿပသြားလုိ႕ရပါတယ္။ ခရီးမသြားခင္ ကားဘီးေလေပါင္ေတြ၊ ဘရိတ္ေတြေသခ်ာစစ္မယ္၊ ရာသီဥတုအလိုက္ မွန္ကန္သင့္ေတာ္ၿပီး အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ engine oil ကိုသံုးမယ္ဆုိရင္ အဆင္ေၿပေၿပသြားႏုိင္ပါတယ္။ အပူခ်ိန္အလုုိက္ထည့္ရမယ့္ engine oil ေတြကုိ ပံုမွာၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ( SAE ဆုိတာ brand name မဟုတ္ပါဘူး။ Society of Automotive Engineers ရဲ႕အတိုေကာက္ပါ။ Engine oil ေတြကို Grade ခြဲဖုိ႕သတ္မွတ္ထားတဲ့ code system တစ္ခုပါ။ ) Engine oil ဗူးေတြမွာ အဲဒီ SAE code ေတြေအာက္မွာ API (American Petroleum Institute) code ေလးေတြေရးထားတာရွိတတ္ပါတယ္။ အလြယ္ေၿပာရမယ္ဆုိရင္.. အဲဒီ API code ေတြက engine oil ရဲ႕ အရည္အေသြးကိုေဖာ္ၿပပါတယ္။ ဓါတ္ဆီနဲ႕ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ engine oil ေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကိုေအာက္ပါအတုိင္း ၿမင့္ရာကေန နိမ့္ရာကိုစီ ႏုိင္ပါတယ္။ ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္အတြက္ SN > SM > SL > SJ > SH > SG > SF ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္ CH-4 > CG-4 > CF-II > CF > CF-4 > CE > CD-II > CD *** သတိၿပဳရမွာက CH-4 နဲ႕ CG-4 အေမရိကန္ထုတ္ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြနဲ႕ပဲ ကိုက္ညီၿပီး ဂ်ပန္ထုတ္ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကားေတြမွာ မထည့္သင့္ပါဘူး။ *** ၿပီးေတာ့ CF-ll နဲ႕ CD-ll က two cycle engines ေတြအတြက္သက္သက္ပါ။ *** ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္းမွာေတာ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ CF-4 ကိုအၿမင့္ဆံုးလုိ႕သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဂ်ပန္က ဆားဗစ္စင္တာေတြကေတာ့ engine oil ကို 3,000km ေလာက္မွာတခါလဲဖုိ႕ အၾကံေပးပါတယ္။ နစ္ဆန္းကေတာ့ သူ႕ကားေတြကို 5,000km မွာတခါလဲဖုိ႕အၾကံေပးပါတယ္။ ဒါဟာ မၾကာေသးခင္ကကားေတြအတြက္ဆုိလုိတာၿဖစ္ၿပီး ၁၉၈၀ - ၉၀ ၀န္းက်င္ကကားေတြအတြက္ဆုိရင္ေတာ့ တမ်ိဳးၿဖစ္မွာပါ။ သြင္းထားတဲ့ကားေတြရဲ႕အမ်ားစုက ၂၀၀၇ အထက္ေတြမ်ားတာေၾကာင့္ အဲဒီကားေတြအတြက္ ဦးစားေပးၿပီးေရးလုိက္ပါတယ္။ အားလံုးပဲ သိန္းရာေက်ာ္ေပးထားရတဲ့ကားေတြကို ထုိက္သင့္တဲ့ထိန္းသိမ္းမႈလုပ္မယ္ အင္ဂ်င္မနာေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္အလုိက္ ရာသီဥတုအလုိက္ သင့္ေတာ္တဲ့ engine oil ကိုမွန္မွန္လဲေပးမယ္ဆုိရင္ သြင္းထားတဲ့ကားေလးေတြဟာ ေနာင္ငါးႏွစ္ဆယ္ႏွစ္အထိ အဆင္ေၿပေၿပသံုးလုိ႕ရပါတယ္။ ဒီပို႕စ္က ဂ်ပန္ဆားဗစ္စင္တာေတြကို ေမးၿမန္းထားတာေတြနဲ႕ ကိုယ္တုိင္ေလ့လာထားသေလာက္ကို ၿမန္မာလုိဘာသာၿပန္ၿပီး ၿပန္မွ်ေ၀ေပးတဲ့သေဘာပါ။ ပိုမုိတတ္ကြ်မ္းတဲ့သူမ်ားရွိရင္လဲ ထပ္ၿဖည့္စြက္မွ်ေ၀ေပးၾကပါ။



ကက္စတန္မာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႕ စကားေၿပာၿဖစ္တဲ့အခါ ဂ်ပန္မွာ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြ ဘယ္လုိကားမ်ိဳး အစီးမ်ားလဲလုိ႕ ေမးတတ္ၾကတယ္။ ဂ်ပန္မွာလဲ ကားအရြယ္အစားနဲ႕အင္ဂ်င္ပါ၀ါေပၚမူတည္ၿပီး အခြန္ေစ်းၾကီးလုိ႕ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား၊ ရံုးသူရံုးသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက 660cc ၊ 1300cc ေလးေတြပဲအစီးမ်ားတယ္။ လြန္ေရာကြ်ံေရာ 1500cc ပဲလုိ႕ေၿဖရင္ အံ့ၾသၾကပါတယ္။ လမ္းေတြေကာင္းလုိ႕ေနမွာေပါ့ေနာ္လုိ႕ေၿပာၾကတယ္။

ေနာက္ၿပီး 1300cc နဲ႕ ပုဂံေတာင္သြားလုိ႕ရလားလုိ႕ ကက္စတန္မာတစ္ေယာက္က ဒီ page မွာပဲမွတ္ခ်က္ေပးဖူးတယ္။ ရန္ကုန္မွာ အမ်ားအားၿဖင့္ထင္ၾကတာက .. 1300cc ေတြဆုိရင္ ေပ်ာ့တယ္။ ခရီးသြားလုိ႕ေကာင္းမွာမဟုတ္ဘူး လုိ႕ထင္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုေၿပာၿပပါမယ္။ ဒီမွာ New Year လုိအခါမ်ိဳး၊ Obon ပြဲေတာ္လုိ (ကြယ္လြန္သြားတဲ့ဘုိးဘြားေတြကို ကန္ေတာ့တဲ့ပြဲေတာ္) အခါမ်ိဳးမွာ ဂ်ပန္ေတြဟာ မိဘေနရပ္ဆီကိုၿပန္ၾကရပါတယ္။ ရထား၊ ေလယာဥ္နဲ႕ၿပန္တဲ့သူရွိသလို ကားနဲ႕ၿပန္တဲ့သူလဲရွိပါတယ္။ အဲဒီအခါ 660cc ၊ 1300cc ေလးေတြနဲ႕ အေပ်ာ့ဆံုး 2 ~ 3 နာရီခရီးကေန 6~7 နာရီခရီးေလာက္ကုိေမာင္းၾကတယ္။ ကိုယ္တုိင္လဲ 2011 August ( ေႏြရာသီ အပူခ်ိန္ 40 C ေလာက္မွာ) ဂ်ပန္ေၿမာက္ပိုင္းၿပည္နယ္ေလးခုကို တစ္ပတ္ၾကာခရီးထြက္ဖူးပါတယ္။ လမ္းေတြေကာင္းတယ္ထင္ေနမွာစိုးလုိ႕ လမ္းအေၿခအေနထည့္ေၿပာပါဦးမယ္။ ဟိုင္းေ၀းေတြက ေကာင္းေပမယ့္ 2011 March လကမွ Magnitude 9 ေလာက္ရွိတဲ့ ငလ်င္လႈပ္ထားလုိ႕ အဲဒီဒဏ္ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕လမ္းေတြဆုိ လိႈင္းထေနတာ။ ၿပီးေတာ့ လမ္းမွားၿပီး ေတာလမ္းခရီးတစ္ခုၿဖတ္ရတယ္။ လမ္းဘယ္ေလာက္ၾကမ္းလဲဆုိ တစ္နာရီ 10 - 15 km သာသာနဲ႕ ေရြ႕တယ္ဆုိရံုေလး ေလးနာရီေလာက္ အဲဒီေတာလမ္းကိုေမာင္းခဲ့ရတယ္။ ကားကိုအသစ္ၾကီးထင္မစုိးလုိ႕ ကားအေၿခအေနေလးေၿပာၿပပါဦးမယ္။ ကားက ကီလုိတစ္သိန္းနားနီးေနတဲ့ 2004 ခုႏွစ္ Suzuki Mira 660cc ပါ။ ေႏြရာသီ 40 C (104 F ) ေလာက္ပူေနလို႕ အဲကြန္းဖြင့္ၿပီးေတာက္ေလ်ာက္ေမာင္းခဲ့တာ တပတ္လံုးလံုးပဲ။

ဂ်ပန္မွာ ႏွင္းက်ထားတဲ့အခါဆုိရင္ ႏွင္းေၾကာင့္လမ္းဆုိးသလိုထင္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလုိႏွင္းမ်ားတဲ့ေဒသမွာေတာင္ ကားကိုပိုရုန္းေစခ်င္သူက 1300cc ထဲကပဲ 4WD ယူပါတယ္။ ေဆာင္းတြင္းသံုးတာယာ winter tyre ေၿပာင္းတပ္ၿပီးစီးရပါတယ္။ ႏွင္းက်လုိ႕ဆုိၿပီး အင္ဂ်င္ပါ၀ါၾကီးတဲ့ Prado, Surf ကားေတြကုိ
အခြန္သိပ္ေစ်းၾကီးတာေၾကာင့္ရယ္၊ ကားၾကီးေတာ့ လမ္းၾကပ္ၾကပ္မွာအဆင္မေၿပလုိ႕ရယ္ မစီးၾကပါဘူး။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကုိ ေတာ္ေတာ္၀ါသနာၾကီးတဲ့သူမွပဲ အခြန္ေစ်းၾကီးၾကီးေပးၿပီး စီးၾကတယ္။ ကေလးမ်ားတဲ့မိသားစုေတြ ဒါမွမဟုတ္ wheel chair သံုးရတဲ့သက္ၾကီးရြယ္အုိရွိတဲ့မိသားစုမ်ိဳးေတြမွ Alphard လုိကားမ်ိဳးစီးတယ္။

ဒါေၾကာင့္ 1300cc ကားေတြဟာ ရန္ကုန္.. မန္းေလးလုိၿမိဳ႕ေတြနဲ႕ ေတာ္ရံုခရီးေလာက္ကုိ အဆင္ေၿပေၿပသြားလုိ႕ရပါတယ္။ ခရီးမသြားခင္ ကားဘီးေလေပါင္ေတြ၊ ဘရိတ္ေတြေသခ်ာစစ္မယ္၊ ရာသီဥတုအလိုက္ မွန္ကန္သင့္ေတာ္ၿပီး အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ engine oil ကိုသံုးမယ္ဆုိရင္ အဆင္ေၿပေၿပသြားႏုိင္ပါတယ္။ အပူခ်ိန္အလုုိက္ထည့္ရမယ့္ engine oil ေတြကုိ ပံုမွာၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ( SAE ဆုိတာ brand name မဟုတ္ပါဘူး။ Society of Automotive Engineers ရဲ႕အတိုေကာက္ပါ။ Engine oil ေတြကို Grade ခြဲဖုိ႕သတ္မွတ္ထားတဲ့ code system တစ္ခုပါ။ )

Engine oil ဗူးေတြမွာ အဲဒီ SAE code ေတြေအာက္မွာ API (American Petroleum Institute) code ေလးေတြေရးထားတာရွိတတ္ပါတယ္။ အလြယ္ေၿပာရမယ္ဆုိရင္.. အဲဒီ API code ေတြက engine oil ရဲ႕ အရည္အေသြးကိုေဖာ္ၿပပါတယ္။ ဓါတ္ဆီနဲ႕ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ engine oil ေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကိုေအာက္ပါအတုိင္း ၿမင့္ရာကေန နိမ့္ရာကိုစီ ႏုိင္ပါတယ္။

ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္အတြက္

SN > SM > SL > SJ > SH > SG > SF

ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္

CH-4 > CG-4 > CF-II > CF > CF-4 > CE > CD-II > CD

*** သတိၿပဳရမွာက CH-4 နဲ႕ CG-4 အေမရိကန္ထုတ္ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြနဲ႕ပဲ ကိုက္ညီၿပီး ဂ်ပန္ထုတ္ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကားေတြမွာ မထည့္သင့္ပါဘူး။

*** ၿပီးေတာ့ CF-ll နဲ႕ CD-ll က two cycle engines ေတြအတြက္သက္သက္ပါ။

*** ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္းမွာေတာ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ CF-4 ကိုအၿမင့္ဆံုးလုိ႕သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

ဂ်ပန္က ဆားဗစ္စင္တာေတြကေတာ့ engine oil ကို 3,000km ေလာက္မွာတခါလဲဖုိ႕ အၾကံေပးပါတယ္။ နစ္ဆန္းကေတာ့ သူ႕ကားေတြကို 5,000km မွာတခါလဲဖုိ႕အၾကံေပးပါတယ္။ ဒါဟာ မၾကာေသးခင္ကကားေတြအတြက္ဆုိလုိတာၿဖစ္ၿပီး ၁၉၈၀ - ၉၀ ၀န္းက်င္ကကားေတြအတြက္ဆုိရင္ေတာ့ တမ်ိဳးၿဖစ္မွာပါ။ သြင္းထားတဲ့ကားေတြရဲ႕အမ်ားစုက ၂၀၀၇ အထက္ေတြမ်ားတာေၾကာင့္ အဲဒီကားေတြအတြက္ ဦးစားေပးၿပီးေရးလုိက္ပါတယ္။

အားလံုးပဲ သိန္းရာေက်ာ္ေပးထားရတဲ့ကားေတြကို ထုိက္သင့္တဲ့ထိန္းသိမ္းမႈလုပ္မယ္ အင္ဂ်င္မနာေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္အလုိက္ ရာသီဥတုအလုိက္ သင့္ေတာ္တဲ့ engine oil ကိုမွန္မွန္လဲေပးမယ္ဆုိရင္ သြင္းထားတဲ့ကားေလးေတြဟာ ေနာင္ငါးႏွစ္ဆယ္ႏွစ္အထိ အဆင္ေၿပေၿပသံုးလုိ႕ရပါတယ္။

ဒီပို႕စ္က ဂ်ပန္ဆားဗစ္စင္တာေတြကို ေမးၿမန္းထားတာေတြနဲ႕ ကိုယ္တုိင္ေလ့လာထားသေလာက္ကို ၿမန္မာလုိဘာသာၿပန္ၿပီး ၿပန္မွ်ေ၀ေပးတဲ့သေဘာပါ။ ပိုမုိတတ္ကြ်မ္းတဲ့သူမ်ားရွိရင္လဲ ထပ္ၿဖည့္စြက္မွ်ေ၀ေပးၾကပါ။
SHARING FROM MY MAIL!!

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment