Sunday, August 26, 2012

စီမံခန္႔ခြဲသူတုိ႔ သိ႐ွိထားသင့္သည္မ်ား အပုိင္း(၅)


(81)   အဆင့္ၿမင့္ဝန္ထမ္း ( မန္ေနဂ်ာႀကီး ) ေတြကို လစာတိုးဖို႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို ေပးဖို႔ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ Customer Satisfaction လို႔ေခၚတဲ့ ေဖာက္သည္ရဲ႕ေက်နပ္မႈ ( လုပ္ငန္းေအာင္ၿမင္မႈ ) နဲ႕ခ်ိန္ထိုးတြက္ခ်က္ပါ ။
(82)   အႀကံေပးစာထည့္ႏုိင္ႀကဖို႕ပုံးတစ္ပုံးေထာင္ေပးထားပါ။ စာေတြကိုပုံမွန္သိမ္းၿပီး ဖတ္ရႈပါ ။
(83)  တစ္ခုခုအတြက္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ခ်ီးက်ဴးေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕ဘာလုပ္ရပ္ကုိ သေဘာက်လို႕ ခ်ီးက်ဴးတယ္ဆိုတာကို ေၿပာၿပပါ။ ဒါမွတၿခားဝန္ထမ္းေတြကလည္း သန္ရာသန္ရာ ႀကိဳးစားလာႀကမယ္ ။
(84)  စက္ရုံႀကီးေတြ လုပ္ငန္းႀကီးေတြမွာ အပန္းေၿဖရိပ္သာလုပ္ေပးပါ။ ဝန္ထမ္းေတြ အားကစားတို႔ ေလ့က်င့္ခန္းတို႕ လုပ္ႏုိင္ဖို႕ၿဖစ္ပါတယ္။ အပန္းေၿဖၿခင္း၊ ကာယေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿခင္းေတြဟာ လုပ္အားကိုတက္ေစပါတယ္ ။
(85)  ခဏလာလုပ္တဲ့ယာယီအလုပ္အမားေတြကိုလည္း ဝန္ထမ္းလိုပဲသေဘာထားပါ။ သီးသန္႕မဆက္ဆံပါနဲ႔။ သူတို႔ဟာဒီလုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕သေဘာကို ဘာမွသိထားႀကတာမဟုတ္ပါ။ အဲဒီလူေတြထဲမွာ အၿမဲတမ္းဝန္ထမ္း ၿဖစ္လာႏုိင္ေလာက္တဲ့အရည္အခ်င္းမ်ိဳးရွိသူေတြ ပါလာႏုိင္တယ္။
(86)  ကိုယ့္လက္ေထာက္ေတြ ဝန္ထမ္းေတြကို ၿပင္ပေဖာက္သည္(External Customer) ေတြကို ဆက္ဆံတဲ့အတိုင္း ဆက္ဆံပါ။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕ဟာ အတြင္းစည္းဝိုင္းက ေဖာက္သည္(Internal Customer) ေတြပဲမဟုတ္ပါလား။ သူတို႕မွာလည္း ဆႏၵေတြ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ ၿဖည့္ဆည္း ေပးေစ ခ်င္တာမ်ိဳးရွိမွာပဲ ။
(87)  တၿခားလူေတြရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြမွာ အၿပစ္ပဲလိုက္ရွာေနတာ မတရားပါဘူး။ ေကာင္းတာေတြ ေတြ႕ရင္ ေကာင္းေႀကာင္းေၿပာၿပလုိပ္ပါ ။
(88)  အထက္လူႀကီးလည္းပဲ ခ်ီးက်ဴးခံခ်င္တာပဲဆိုတာမေမ့ပါနဲ႔။ သူ႕အကူအညီေႀကာင့္ ကိုယ့္အလုပ္မွာ ဘယ္ေလာက္အဆင္ေၿပသြားရတယ္ဆိုတာ ေၿပာၿပပါ။ ဘယ္ေနရာမွာ အဲဒီလုိအကူအညီမ်ိဳး လိုလာႏုိင္ေသးတယ္ဆိုတာလည္း ေၿပာၿပပါ ။
(89)  ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕က်န္းမာေရးကိစၥေတြအတြက္ အကူအညီရေ
အာင္လို႔ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္စီစဥ္ေပးထားဖို႔ ဝန္ထမ္းေရးရာဌာနကို ညြန္ႀကားထားပါ ။
(90)  သာယာတဲ့နံနက္ခင္းတစ္ခုမွာ ( အေႀကာင္းထူးမရွိသည့္တိုင္ ) ကိုယ့္အတြင္းေရးမွဴးအမ်ိဳးသမီး ကိုယ္ေရးလက္ေထာက္အတြက္ ပန္းတစ္ပြင့္ တစ္ခိုင္ တစ္စည္းလက္ေဆာင္ေပးပါ ။
(91)  ဝန္ထမ္းေတြဟာ အခ်ိန္ပိုေႀကးမရဘဲနဲ႔ အခ်ိန္ပိုလုပ္ေနႀကရရင္ ေက်းဇူးသိတဲ့အေနနဲ႔ အားလပ္ရက္ဖန္တီးေပးပါ။ ဒါမွမဟုတ္ မိသားစုေလွ်ာက္လည္လို႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ခ်က္ၿပဳတ္စားႀကလုိ႔ ကုန္က်ရတဲ့ စရိတ္ကိုၿပန္ထုတ္ေပးလိုက္ပါ ။
(92)  သန္႕ရွင္းေရးဝန္ထမ္းေတြ လုံၿခံဳေရးဝန္ထမ္းေတြကိုလည္းေမ့မထားပါနဲ႔။ ကိုယ္နဲ႕အေတြ႕ရနည္းသူေတြ ၿဖစ္ႀကေပမယ့္ သူတို႕ဟာကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြပါပဲ ။
(93)  ရာထူးတက္သြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ထံကို ဝမ္းေၿမာက္ေႀကာင္း စာေရးအေႀကာင္းႀကားဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွမပ်က္ကြက္ပါနဲ႕ ။
(94)  သံမိႈနဲ႔ႏွက္ထားသလို အားလုံးကိုအသိေပးထားရမွာကေတာ့ တစ္ဦးခ်င္းထက္ အဖြဲ႕ကို ဦးစားေပးမယ္ဆိုတာပါပဲ ။
(95)  အဖြဲ႔ခြဲအမ်ိဳးမ်ိဳးဖြဲ႕ၿပီး အလုပ္လုပ္ရတဲ့အခါ အဖြဲ႕ခြဲကိုနာမည္ေပးဖို႔ကအစ အစည္းအေဝး ဘယ္လိုလုပ္မယ္၊ ဘာေတြေဆြးေႏြးမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြအထိကို အဖြဲ႕ခြဲလိုက္ သူတုိ႕ဘာသာ တာဝန္ယူဆုံးၿဖတ္ပါေစ ။
(96)  ဝန္ထမ္းေတြနဲ႕တစ္ဦးခ်င္း ဒူးတိုက္ေဆြးေႏြးတာကို ပုံမွန္လုပ္ပါ ။
(97)  ပြဲေတာ္ကာလေတြမွာ ပိုၿပီးေပ်ာ္သြားႀကရေအာင္ အထူးခ်ီးၿမွင့္ဆုေႀကးေပးတာတို႕ လက္ေဆာင္ေပးတာတို႔လုပ္ပါ ။
(98)  လုပ္ငန္းသုံးပစၥည္းေတြၿပတ္လပ္လို႕ ဝန္ထမ္းေတြအခက္ေတြ႕ေနႀကတဲ့အခါမ်ိိဳးမွာ လိုအပ္မႈကိုသတိထားမိတဲ့အေႀကာင္းနဲ႔ ဘတ္ဂ်က္က်လာ၊ ရစရာရွိတာေတြရလာလွ်င္ အဆင္ေၿပေအာင္လုပ္ေပးမယ့္အႀကာင္း ဝန္ထမ္းေတြကိုအသိေပးထားပါ ။
(99)  အလုပ္ထြက္မယ့္လူေတြရွိလာရင္ သူတို႕ကိုအင္တာဗ်ဴးလုပ္ႀကည့္ပါ။ ထြက္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ေၿပာရဲဆိုရဲရွိႀကပါတယ္။ ကိုယ့္လုပ္ငန္းအတြင္းမွာၿဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အမွားအယြင္းေတြ အိုးနင္းခြက္နင္းေတြကို သူတို႕ဆီကႀကားရလာႏို္င္ပါတယ္။
(100) လုပ္ခေတြ လစာေတြတိုးေပးမယ္ဆိုရင္ ခပ္ၿမက္ၿမက္ကေလးတိုးေပးပါ။ ကိုယ္မွန္းထားတာထက္ ပိုရတာမ်ိဳးကိုလူတိုင္းႀကိဳက္ပါတယ္ ။
မွတ္ခ်က္ ။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ နနး္ေတာ္အဖြဲ႕သားမ်ား (မသိေသးသူမ်ားအတြက္သာ)သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈႏုိင္ရန္ လမ္းညြန္အပ္ပါသည္ခင္ဗ်ား။ အားလုံးဗဟုသုတ မ်ားဒီထက္မက တုိးပြားၾကပါေစလုိ႔
Read more: စီမံအုပ္ခ်ဳပ္နည္း - Myanmar Network http://www.myanmar-network.net/forum/topics/3423487:Topic:251045#ix...

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment