Monday, September 2, 2013

ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ - .............

August 30, 2013 at 7:51pm



အခ်ိဳ႕ေသာ ဘာသာ၀င္မ်ား မွ- တကယ္မ႐ိွေသာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ကို ဗုဒၶက ရည္ညႊန္း သည္.. စသည္ .. စသည္ ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကို အဓိပၸါယ္မ႐ိွေသာ ဘာသာ ျဖစ္သေယာင္ တိုက္ခိုက္ ေရးသားခ်က္မ်ားကို စိတ္မေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။


ဗုဒၶသည္ “သတၳာေဒ၀ မႏုႆာနံ” ဟူေသာ လူနတ္ သတၱ၀ါမ်ား၏ ဆရာ ျဖစ္၍- အျခား ဘာသာမ်ား၏ ဘုရားမ်ား ကဲ့သို႔ ထာ၀ရ ဖန္ဆင္းရွင္မ်ိဳး မဟုတ္ပါေပ။

ထိုဖန္တီးရွင္ ကိုးကြယ္မွဳ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႕ မွတ္ခ်က္ ေပးစရာ မ႐ိွပါ။ မိမိယံုၾကည္ရာ ကိုးကြယ္ ႏိုင္ခြင့္သည္ လူတိုင္းတြင္ ႐ိွပါ၏။

သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္ ထားရမည္မွာ- ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ဆရာ ျဖစ္သျဖင့္- ဆရာ ဆိုသည္မွာ မိမိ သင္ၾကားသူေပးရမည့္ သူ၏ တတ္ေျမာက္ ခဲ့ရာ အတတ္၊ က်င္လည္ရာ ပတ္၀န္းက်င္၊ အသိဥာဏ္ အတိုင္းအတာ အဆင့္၊ ဘ၀ ေပး အလုပ္ အေနအထား တို႔ႏွင့္ ကိုက္ညီစြာ နမူနာ ျပဳ သင္ၾကားျပရမည္ ကို လူတိုင္း သိပါ၏။

ကြန္ပ်ဴတာ အေၾကာင္း နကန္း တစ္လံုးမွ် မသိသူအား- CPU (Central Processing Unit) ၏ အလုပ္လုပ္ ပံု ႏွင့္ ယွဥ္တြဲ ၍- အဘိဓမၼာ သေဘာကို မည္သို႔ ရွင္းျပႏိုင္ပါမည္နည္း။

တစ္ခ်ိန္က ကြန္ပ်ဴတာ စတင္ေလ့လာသူ တစ္ဦးအား- သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္မွ ကြန္ပ်ဴတာ ဗိုင္းရပ္စ္ အေၾကာင္း ေျပာျပေသာ အခါ- နားလည္ သူအေနျဖင့္- ကြန္ပ်ဴတာ ဗိုင္းရပ္ ဆိုသည္မွာ ကြန္ပ်ဴတာ ထဲတြင္ ေရာဂါ ပိုးမႊားမ်ား ၀င္ေရာက္ ဖ်က္ဆီး ေနသည္ဟု နားလည္ သြားသည္ ကိုလည္း ၾကံဳေတြ႕ ခဲ့မိပါသည္။

ထိုေခတ္ အခါက- သာမာန္ လူမ်ား အေနျဖင့္ အာကာသ နကၡတ္ ပညာ ႏွင့္ ၿဂိဳဟ္တို႔၏ အေၾကာင္း၊ ေန ႏွင့္ စၾက၀ဠာ တို႔ အေၾကာင္းကို သမား႐ိုးက် ယံုၾကည္မွဳ ျဖင့္သာ သိထားၾကၿပီး၊ ရွင္းျပပါကလည္း နားလည္ ႏိုင္စရာ အေၾကာင္း မည္သို႔မွ် မ႐ိွသည္ကို- အခ်ိန္ကုန္ခံ ရွင္းျပေနမည့္ အစား- ၄င္းလက္ခံ ထားေသာ အခ်က္မ်ားကို နမူနာ ထားလွ်က္- အက်ိဳး႐ိွမည့္ သစၥာတရားကို ေဟာၾကားျခင္းက မ်ားစြာ ပို၍ သဘာ၀ က်သည္ မဟုတ္ ပါေလာ။

ဗုဒၶ ေခတ္အခါက - အိႏၵိယ ျပည္တြင္ ေခတ္ပညာ တတ္ဆိုသူမ်ားမွာ- ပုရာဏ္ က်မ္းမ်ားကို တတ္ကၽြမ္း သူမ်ား၊ ဂ်ိန္း ဘာသာ၀င္ တကၠဒြန္းမ်ား၊ ပရပိုဒ္ မ်ား၊ ဟိႏၵဴ ၀ါဒီ ျဗဟၼဏ မ်ားကို တရား ေဟာဆို ရွင္းျပခဲ့ရာတြင္- ထိုသူမ်ား ႏွင့္ အသိဥာဏ္တြင္ စြဲ၀င္ သိ႐ိွထားၿပီး ျဖစ္ေသာ ျမင့္မိုရ္ ေတာင္ကို ပံုခိုင္း ႏိွဳင္းယွဥ္ ျခင္း ျဖစ္ပါမည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိပါသည္။

ထိုသို႔ေသာ ရွင္းလင္းမွဳ မ်ားကို ဗုဒၶသည္ ျမင္း ဆရာ ေကသီ အား- ျမင္းမ်ားကို သင္ၾကားပံု ကို နမူနာ ေပး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မုဆိုး အား ေလးႏွင့္ ျမွား ဥပမာ၊ ေစာင္း အတတ္ကို ကၽြမ္းက်င္သူ အား ေစာင္းႀကိဳး နမူနာ၊ လယ္သမား အား လယ္ထြန္တံုး ဥပမာ စသည္ ျဖင့္ ျပဆို ၍ ရွင္းျပခဲ့သည္ကို စာရွဳတို႔ သိၿပီး ျဖစ္ပါ၏။

သို႔ေသာ္ အျခားတစ္ဘက္တြင္- အခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ေသာ အဌကထာ၊ ဋီကာ မ်ားတြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္သို႔ ေျခ ၃-လွမ္း ျဖင့္ ၾကြေတာ္မူ သည္ စသည္ တို႔သည္လည္း- ဘုရား ေဟာ ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း မ႐ိွသည္သာ မက- အဌကထာ၊ ဋီကာ မ်ား၏ ဘာသာျပန္ - အနက္ခ်ဲ႕ ရာတြင္ မူလ ဆိုလိုယင္း ႏွင့္ ကြာဟ သြားသည္ မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ပါေသး၏။

အဌကထာ ဆရာျမတ္မ်ား၊ ဋီကာ ဆရာျမတ္မ်ား အေနျဖင့္လည္း- ပုရာဏ္ က်မ္း (ျမန္မာ အေခၚ ေပါရာဏ) မ်ား၏ အေငြ႕အသက္ မ်ား လႊမ္းမိုးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါေသး၏။

ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို ေပထက္ အကၡရာတင္ လွ်င္ ထိုသို႔ေသာ လြဲေခ်ာ္မွဳမ်ား၊ အိႏၵိယ တြင္ ထိုအခ်ိန္ထက္ မ်ားစြာ ေစာေသာ ကာလကပင္ လႊမ္းမိုးထားေသာ ဟိႏၵဴ ႏွင့္ ဂ်ိန္း ၀ါဒ တို႔၏ ေရာယွက္ လာမွဳမ်ား ပါ၀င္မည့္ အေရးကို သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ ဗုဒၶသည္- ႀကိဳတင္ သိျမင္ေတာ္ မူထားေသာေၾကာင့္- ထိုေခတ္ ထိုအခါက ဟိႏၵဴတို႔၏ ဘာသာေရး ဆိုင္ရာ စာေပ Holy Language ျဖစ္ေနေသာ တစ္ခုတည္းေသာ စာေပ ျဖစ္သည့္ - သကၠတ စာေပ ျဖင့္ ေပထက္ အကၡရာ တင္ခြင့္ မျပဳခဲ့ပဲ- ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္တိုင္ ႏွဳတ္တိုက္ အာဂံု ေဆာင္ေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္မည္ ဟုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ နားလည္ မိပါသည္။

တနည္းအားျဖင့္ ဆိုေသာ္ - ဗ်ိဳင္းဆိုသည္မွာ မည္သို႔နည္းဟု မျမင္ဘူးသူ ေမြးရာပါ အျမင္ဓါတ္ ကင္းမဲ့သူ၏ ေမးျမန္းမွဳ အား ေျဖၾကားရာတြင္ - ဗိ်ဳင္းဆိုသည္မွာ အျဖဴေရာင္ ႐ိွေၾကာင္း ေျပာရာမွ- အျဖဴကိုလည္း မျမင္ဘူးျပန္ သျဖင့္- အျဖဴေရာင္ သည္ သင္ ေသာက္သံုး သည့္ ႏြားႏို႔ႏွင့္ တူေၾကာင္း ရွင္းျပရေသာ အခါ- မ်က္မျမင္ အေနျဖင့္ ဗိ်ဳင္းသည္္္ ႏြားႏို႔ ကဲ့သို႔ ဆိမ့္ေသာ အရသာ ႐ိွသည့္ အရည္ဟု နားလည္ သြားသည္ ကို ၾကားခဲ့ဘူးပါလွ်င္- --

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ -
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို မ်က္စိျဖင့္ မျမင္မေတြ႕ရဟု မ႐ိွဟု ဆိုၾကမည္ ဆိုလွ်င္- ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္- က အီေကြတာမ်ဥ္းကို နားလည္ ခဲ့မိသည့္ အေနအထားပင္ ႐ိွေနၾက ပါလိမ့္မည္။

အားလံုး ခ်မ္းေျမ့ပါေစ။
ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)

Article source: http://www.motaa.info/2012/08/blog-post_11.html

image source: http://decodehindumythology.blogspot.com/

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment