Thursday, April 4, 2013

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

Sa Maung shared ေ၀ဟင္ခ်စ္သူ's photo.
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

www.waihinchitthu.com

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း သည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း မဟာရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ တို႔ကို ဆက္ေပးေသာ ကန္႔လန္႔ျဖတ္လမ္းမရိွ အျမန္လမ္းမၾကီး ျဖစ္သည္။ ဤအျမန္လမ္း ကို ဒီဇင္ဘာ၂၀၁၁ကုန္ တြင္ မဟာရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕အၾကား စတင္ ဖြင့္လွစ္အသံုး ျပဳသည္။ ဤအျမန္လမ္းေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလမ္းျဖင့္ ၁၆နာရီ ၊ ရထားလမ္းျဖင့္ ၁၃နာရီ ၊ ၾကာေသာခရီးသည္ ၇နာရီ ျဖင့္ လိုရာဤခရီးသို႔ လ်င္ျမန္စြာ သြားလာႏိုင္ ပါသည္။


သမိုင္းေၾကာင္း

ေနာက္ခံသမိုင္း

၁၉၅၀ စုႏွစ္မ်ား အကုန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကိုဆက္သြယ္ မည့္ အျမန္လမ္းမၾကီးတခု ေဖာက္လုပ္ရန္ စီမံကိန္း လ်ာထား ခဲ့သည္။ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ တြင္ ဂ်ာမန္လူမိ်ဳး ျဗိတိန္ ႏိုင္ငံသား ဖရီးဒရစ္-႐ႈးမာခါ(Friedrich Schumacher) ေရးဆဲြခဲ့ေသာ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္း၏ တစိတ္တပိုင္းဟု ယူဆရမည္။ စစ္ေအးတိုက္ပဲြေခတ္ အတြင္းျဖစ္သည့္ ထိုကာလ၌ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု က အျမန္လမ္းမၾကီး ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္လိုအပ္ေသာ ဘ႑ာေရး ကူညီရန္ အေမရိကန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးစီမံမႈ (American International Development)ျဖင့္ ကမ္းလွမ္းအဆိုျပဳ ခဲ့သည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု က အျမန္လမ္းမၾကီး ကို ေလယာဥ္ေျပးလမ္း အျဖစ္ အင္ဒို ခိ်ဳင္းနားစစ္အတြင္းအသံုးျပဳႏိုင္မည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ တရုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံက လမ္းလယ္ကြ်န္း၌ သစ္ပင္မ်ား စိုက္ရန္ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ ၁၉၆၂-ခု ပထမ တပ္မေတာ္အာဏာသိမ္းမႈအျပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ၏ ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးစံနစ္ က်င့္သံုးျခင္းေၾကာင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ကမ္းလွမ္းမႈ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။


ပထမ အားထုတ္မႈ

ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ ၁၉၇၀ စုႏွစ္မ်ား အလည္တြင္ အျမန္လမ္းမၾကီးစီမံကိန္းကို ျပန္လည္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ လမ္းအူေၾကာင္းရွာရန္၊ ေတာရွင္းရန္၊ လမ္းခင္းေက်ာက္ထုပ္လုပ္ရန္ အက်ဥ္းသားမ်ားကို အသံုးျပဳ ခဲ့သည္။ ထိုအခိ်န္က ငွက္ေအာ္စမ္း ရဲဘက္စခန္းမွာ နာမည္ဆိုးျဖင့္ ေၾကာ္ၾကားခဲ့သည္။ လမ္းခင္းရန္လိုအပ္ေသာ ဘိလပ္ေျမ ရရိွရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ ၾကံခင္းဘိလပ္ေျမစက္ရံုကို တည္ေဆာက္ ခဲ့သည္။ ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးစနစ္ ယိုယြင္းလာမႈေၾကာင့္ လိုအပ္ေသာ ႏိုင္ငံျခားေငြကို ျဖည့္ဆည္းရန္ ထိုစက္ရံုမွထြက္ေသာ ဘိလပ္ေျမကို ႏိုင္ငံျခားသို႔ တင္ပို႔ရသျဖင့္ အျမန္လမ္းမၾကီး ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွာ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရသည္။


လက္ေတြ႕ေဆာင္မႈ

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒုတိယ တပ္မေတာ္အာဏာသိမ္းမႈအျပီးေနာက္ပိုင္း စီးပြားေရး မူဝါဒသစ္ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဘိလပ္ေျမစက္ရံုသစ္မ်ား ( ၁၄ ခု ၊ ၂၀၁၁-ခု အေျခအေန ) တည္ရိွလာျခင္း၊ လမ္းမၾကီးတေလ်ာက္ရိွ တံတားေဆာက္ရန္လိုအပ္ေသာ သံေဘာင္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးသံုးသံေခ်ာင္းမ်ား ထုပ္လုပ္ႏိုင္သည့္ သံမဏိစက္ရံုသစ္မ်ား ( ေက်ာက္ဆဲြႀကိဳး၊ ပင္းပက္၊ ေျမာင္းတကာ၊ ျမင္းျခံ ) ေပၚထြန္းလာျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ (နအဖ) စစ္အစိုးရသည္ အျမန္လမ္းမၾကီးစီမံကိန္းကို ေအာက္တိုဘာ၂၀၀၅-ခုႏွစ္တြင္ စတင္လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ရာ ဒီဇင္ဘာ၂၀၁၀-ခုႏွစ္တြင္ ျပီးစီးအဆံုးသတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ သဘာဝဓါတ္ေငြ႕ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရာမွ ႏိုင္ငံျခားေငြ ရရိွမႈသည္ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖၚရန္ ဘ႑ာေရးလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ခဲ့သည္ ဟုယူဆႏိုင္မည္။


ေဆာက္လုပ္ေရးအဆင့္

ဤလမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ လူ႕လုပ္အား သာမက စက္ယႏၲယားမ်ားပါ ထည့္သြင္း အသံုးခ် ခဲ့သည္။ ဂ်ာမန္ ပထမရုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္ (ARD) ၊ ကမာၻ႕ေၾကးမံႈ က႑ ( Weltspiegel ) (ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၁) အဆိုအရ အလုပ္ၾကမ္းသမား ၁၅၀၀၀ ခန္႔ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဤလမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ေနစဥ္အခိ်န္အတြင္း ရိုက္ယူခဲ့ေသာ ဓါတ္ပံုမ်ားအရ လုပ္ငန္းခြင္၌ လမ္းေဆာက္လုပ္ေရးအေျခခံစက္ယႏၲယားမ်ား ( ေျမတူးစက္၊ ေျမေကာ္စက္၊ ေျမသယ္ယာဥ္၊ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ညိွစက္၊ ေျမဖိဒလိမ့္စက္၊ ေျမဖိဘီးစံုစက္ ) သာမက ကြန္ကရစ္လမ္းလႊာအတြက္ ေရြ႕လွ်ားအင္းဂေတခင္းညိွစက္ မ်ားကိုပါအသံုးျပဳေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ၾကီးဌာန ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း လမ္းတံတားအဖဲြ႕ သာမက တပ္မေတာ္ အင္ဂ်င္နီယာတပ္ကပါ ပူးေပါင္း ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။


ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္


    ေဆာက္လုပ္ခိ်န္ - ေအာက္တိုဘာ၂၀၀၅ မွ မတ္(ခ်) ၂၀၀၉
    တရားဝင္ဖြင့္ရက္- ၂၅၊ မတ္(ခ်) ၂၀၀၉
    လမ္းအလွ်ား - ၃၂၃.၂ ကီလိုမီတာ ( ၂၀၂မိုင္ )
    တံတား - ၄၀ စင္း ( မီတာ ၆၀ အထက္ )


ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး

    ေဆာက္လုပ္ခိ်န္ - ၂၀၀၇ မွ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀
    တရားဝင္ဖြင့္ရက္- ၂၉၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀
    လမ္းအလွ်ား - ၂၄၀.၀ ကီလိုမီတာ ( ၁၅၀မိုင္ )
    တံတား - ၃၂ စင္း ( မီတာ ၆၀ အထက္ )


မႏၲေလးစကားအင္း-မႏၲေလးတံခြန္တိုင္

    ေဆာက္လုပ္ခိ်န္ - ၂၀၁၀ မွ ယခုအထိ
    တရားဝင္ဖြင့္ရက္- မသိရိွေသး
    လမ္းအလွ်ား - ၁၈.၃ ကီလိုမီတာ ( ၁၃.၅မိုင္ )
    တံတား - အခ်က္အလက္မသိရ ( မီတာ ၆၀ အထက္ )


နည္းပညာအခ်က္အလက္

ယခုတည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့ေသာ အျမန္လမ္းမၾကီးတြင္ လမ္းလယ္ကြ်န္းျဖင့္ ခဲြျခားထားေသာ ယာဥ္ေၾကာၾကီး ႏွစ္ေၾကာ ရိွသည္။ ယာဥ္ေၾကာၾကီး တစ္ေၾကာစီ၌ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ႏွစ္လိုင္း ရိွသည္။ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ေလးလိုင္းရိွ အျမန္လမ္းမၾကီးအမိ်ဳးအစား ျဖစ္သည္။ အက်ယ္ ၉.၁၄မီတာ(ေပ၃၀)လမ္းလယ္ကြ်န္း ျဖင့္ ခဲြျခားထားေသာ ယာဥ္ေၾကာၾကီး တစ္ေၾကာစီအက်ယ္မွာ ၇.၆၂မီတာ(၂၅ေပ) ရိွရာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း တစ္လိုင္းအက်ယ္မွာ ၃.၈၁မီတာ(၁၂.၅ေပ) ျဖစ္သည္။ ေဆာက္လုပ္ဆဲ မႏၲေလးစကားအင္း-မႏၲေလးတံခြန္တိုင္ ထပ္ဆက္လမ္း တြင္မူ ယာဥ္ေၾကာၾကီး တစ္ေၾကာစီ၌ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ေလးလိုင္း ရိွရာ စုစုေပါင္း ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ရွစ္လိုင္းရိွ အျမန္လမ္းမၾကီးအမိ်ဳးအစား ျဖစ္သည္။ ၂၅ေပအက်ယ္ယာဥ္ေၾကာၾကီး၏ ထု၃၀စင္တီမီတာ(၁ ေပ) ႀကိဳတင္အားျဖည့္ကြန္ကရစ္ အေပၚလႊာ ကို ေအာက္တြင္ အက်ယ္ ၂၇ေပ ထု၁၅စင္တီမီတာ (၆ လက္မ) ထူေသာ အေျခခံ ကြန္ကရစ္လႊာ ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လမ္းလယ္ကြ်န္းမိုးေရစုေရထုပ္ကန္ ၈၄၂ခု၊ တံတားစုစုေပါင္း ၁၃၉၆စင္း၊ အျမန္လမ္းမၾကီးေအာက္ျဖတ္သန္းလိုဏ္ေၾကာင္း ၁၁၆ခု ရိွသည္။ အျမန္လမ္းမၾကီး၏ ဝန္ခံႏိုင္အားမွာ တန္၈၀ ျဖစ္ျပီး၊ တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ (မိုင္ ၆၀ ႏႈန္း) ျဖင့္ေမာင္းႏွင္ရန္ တြက္ခ်က္တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လက္ဝဲစြန္း လက္ယာစြန္း(လမ္းလယ္ကြ်န္းဘက္မဟုတ္) အရံယာဥ္ေမာင္းလိုင္း တနည္းဆိုေသာ္ အေရးေပၚယာဥ္ရပ္လိုင္း ႏွင့္ ဝင္ထြက္လမ္းအနီး ယာဥ္အရိွန္ေလွ်ာ့လိုင္း၊ ယာဥ္အရိွန္ယူလိုင္း မ်ားလံုးဝမတည္ေဆာက္ထားပါ။


စံခိ်န္စံညႊန္း

ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ အသံုးျပဳေသာ ယာဥ္စဥ္းကမ္းလမ္းညႊန္သေကၤတႏွင့္အကၡရာမ်ားမွာ ႏိုင္ငံတကာစံခိ်န္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီေသးပါ။ လမ္းေကြ႕မ်ားရိွ ကန္႔လန္႔ျဖတ္အျမင္ အေစါင္းဒီကရီမွာ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ လမ္းအျပင္သို႔ ေခ်ာ္ထြက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဝဘန္မႈမ်ား ရိွေသာ္လည္း သတ္မွတ္ထားေသာ အျမန္ႏႈန္း (တနာရီ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ သို႔မဟုတ္ မိုင္ ၆၀) ျဖင့္သာေမာင္းႏွင္လွ်င္ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ရန္မွာ အလြန္နည္းပါးသည္။ အဝင္ အထြက္လမ္းမ်ားအတြက္ အျမန္လမ္းမၾကီးေပၚရိွ တတိယ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္းမွာအလြန္တိုေသာေၾကာင့္ အရိွန္ေလ်ာ့ အရိွန္ယူရန္ မလံုေလာက္ေပ။ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အနားယူစခန္း၊ ရဲစခန္း၊ စက္ဆီဆိုင္ တို႔မွာ နည္းပါးကာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီွရန္ လိုအပ္ေပေသးသည္။ ညပိုင္း အေမွာင္တြင္ ေမာင္းႏွင္ရန္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ႏွစ္လိုင္းအၾကား အင္းဂေတျမဳပ္ အလင္းျပန္မွန္ငယ္မ်ားသည္ ဦးတည္ခ်က္ျပအျဖစ္ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ တည္ရိွသည္။ ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လမ္းလယ္ကြ်န္းမဲ့ အေရးေပၚေလယာဥ္ေျပးလမ္းအျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ လမ္းအပိုင္း မတည္ေဆာက္ထားပါ။


လမ္းအသံုးျပဳခ

ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံဂိတ္မ်ား သည္ ရန္ကုန္၊ ျဖဴး၊ ေနျပည္ေတာ္၊ မိထၳီလာ ႏွင့္ မႏၲေလး တြင္တည္ရိွသည္။ လမ္းအသံုးျပဳခမ်ားမွာ ရန္ကုန္မွမႏၲေလး တစ္တန္ေအာက္ယာဥ္ က်ပ္၄၅၀၀၊ ဘတ္စကားႏွင့္ ၁၀တန္ေအာက္ယာဥ္ က်ပ္၂၂၅၀၀ (၂၀၁၁ႏႈန္းထား) ကုန္က်သည္။ ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးကို ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ေမာင္းႏွင္ခြင့္ပိတ္ပင္ထားသည္။

ေဝဟင္ခ်စ္သူ
www.facebook.com/theuseofforce


www.waihinchitthu.com

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း သည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း မဟာရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ တို႔ကို ဆက္ေပးေသာ ကန္႔လန္႔ျဖတ္လမ္းမရိွ အျမန္လမ္းမၾကီး ျဖစ္သည္။ ဤအျမန္လမ္း ကို ဒီဇင္ဘာ၂၀၁၁ကုန္ တြင္ မဟာရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕အၾကား စတင္ ဖြင့္လွစ္အသံုး ျပဳသည္။ ဤအျမန္လမ္းေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလမ္းျဖင့္ ၁၆နာရီ ၊ ရထားလမ္းျဖင့္ ၁၃နာရီ ၊ ၾကာေသာခရီးသည္ ၇နာရီ ျဖင့္ လိုရာဤခရီးသို႔ လ်င္ျမန္စြာ သြားလာႏိုင္ ပါသည္။


သမိုင္းေၾကာင္း

ေနာက္ခံသမိုင္း

၁၉၅၀ စုႏွစ္မ်ား အကုန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကိုဆက္သြယ္ မည့္ အျမန္လမ္းမၾကီးတခု ေဖာက္လုပ္ရန္ စီမံကိန္း လ်ာထား ခဲ့သည္။ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ တြင္ ဂ်ာမန္လူမိ်ဳး ျဗိတိန္ ႏိုင္ငံသား ဖရီးဒရစ္-႐ႈးမာခါ(Friedrich Schumacher) ေရးဆဲြခဲ့ေသာ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္း၏ တစိတ္တပိုင္းဟု ယူဆရမည္။ စစ္ေအးတိုက္ပဲြေခတ္ အတြင္းျဖစ္သည့္ ထိုကာလ၌ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု က အျမန္လမ္းမၾကီး ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္လိုအပ္ေသာ ဘ႑ာေရး ကူညီရန္ အေမရိကန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးစီမံမႈ (American International Development)ျဖင့္ ကမ္းလွမ္းအဆိုျပဳ ခဲ့သည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု က အျမန္လမ္းမၾကီး ကို ေလယာဥ္ေျပးလမ္း အျဖစ္ အင္ဒို ခိ်ဳင္းနားစစ္အတြင္းအသံုးျပဳႏိုင္မည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ တရုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံက လမ္းလယ္ကြ်န္း၌ သစ္ပင္မ်ား စိုက္ရန္ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ ၁၉၆၂-ခု ပထမ တပ္မေတာ္အာဏာသိမ္းမႈအျပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ၏ ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးစံနစ္ က်င့္သံုးျခင္းေၾကာင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ကမ္းလွမ္းမႈ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။


ပထမ အားထုတ္မႈ

ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ ၁၉၇၀ စုႏွစ္မ်ား အလည္တြင္ အျမန္လမ္းမၾကီးစီမံကိန္းကို ျပန္လည္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ လမ္းအူေၾကာင္းရွာရန္၊ ေတာရွင္းရန္၊ လမ္းခင္းေက်ာက္ထုပ္လုပ္ရန္ အက်ဥ္းသားမ်ားကို အသံုးျပဳ ခဲ့သည္။ ထိုအခိ်န္က ငွက္ေအာ္စမ္း ရဲဘက္စခန္းမွာ နာမည္ဆိုးျဖင့္ ေၾကာ္ၾကားခဲ့သည္။ လမ္းခင္းရန္လိုအပ္ေသာ ဘိလပ္ေျမ ရရိွရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ ၾကံခင္းဘိလပ္ေျမစက္ရံုကို တည္ေဆာက္ ခဲ့သည္။ ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးစနစ္ ယိုယြင္းလာမႈေၾကာင့္ လိုအပ္ေသာ ႏိုင္ငံျခားေငြကို ျဖည့္ဆည္းရန္ ထိုစက္ရံုမွထြက္ေသာ ဘိလပ္ေျမကို ႏိုင္ငံျခားသို႔ တင္ပို႔ရသျဖင့္ အျမန္လမ္းမၾကီး ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွာ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရသည္။


လက္ေတြ႕ေဆာင္မႈ

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒုတိယ တပ္မေတာ္အာဏာသိမ္းမႈအျပီးေနာက္ပိုင္း စီးပြားေရး မူဝါဒသစ္ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဘိလပ္ေျမစက္ရံုသစ္မ်ား ( ၁၄ ခု ၊ ၂၀၁၁-ခု အေျခအေန ) တည္ရိွလာျခင္း၊ လမ္းမၾကီးတေလ်ာက္ရိွ တံတားေဆာက္ရန္လိုအပ္ေသာ သံေဘာင္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးသံုးသံေခ်ာင္းမ်ား ထုပ္လုပ္ႏိုင္သည့္ သံမဏိစက္ရံုသစ္မ်ား ( ေက်ာက္ဆဲြႀကိဳး၊ ပင္းပက္၊ ေျမာင္းတကာ၊ ျမင္းျခံ ) ေပၚထြန္းလာျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ (နအဖ) စစ္အစိုးရသည္ အျမန္လမ္းမၾကီးစီမံကိန္းကို ေအာက္တိုဘာ၂၀၀၅-ခုႏွစ္တြင္ စတင္လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ရာ ဒီဇင္ဘာ၂၀၁၀-ခုႏွစ္တြင္ ျပီးစီးအဆံုးသတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ သဘာဝဓါတ္ေငြ႕ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရာမွ ႏိုင္ငံျခားေငြ ရရိွမႈသည္ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖၚရန္ ဘ႑ာေရးလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ခဲ့သည္ ဟုယူဆႏိုင္မည္။


ေဆာက္လုပ္ေရးအဆင့္

ဤလမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ လူ႕လုပ္အား သာမက စက္ယႏၲယားမ်ားပါ ထည့္သြင္း အသံုးခ် ခဲ့သည္။ ဂ်ာမန္ ပထမရုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္ (ARD) ၊ ကမာၻ႕ေၾကးမံႈ က႑ ( Weltspiegel ) (ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၁) အဆိုအရ အလုပ္ၾကမ္းသမား ၁၅၀၀၀ ခန္႔ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဤလမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ေနစဥ္အခိ်န္အတြင္း ရိုက္ယူခဲ့ေသာ ဓါတ္ပံုမ်ားအရ လုပ္ငန္းခြင္၌ လမ္းေဆာက္လုပ္ေရးအေျခခံစက္ယႏၲယားမ်ား ( ေျမတူးစက္၊ ေျမေကာ္စက္၊ ေျမသယ္ယာဥ္၊ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ညိွစက္၊ ေျမဖိဒလိမ့္စက္၊ ေျမဖိဘီးစံုစက္ ) သာမက ကြန္ကရစ္လမ္းလႊာအတြက္ ေရြ႕လွ်ားအင္းဂေတခင္းညိွစက္ မ်ားကိုပါအသံုးျပဳေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ၾကီးဌာန ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း လမ္းတံတားအဖဲြ႕ သာမက တပ္မေတာ္ အင္ဂ်င္နီယာတပ္ကပါ ပူးေပါင္း ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။


ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္


ေဆာက္လုပ္ခိ်န္ - ေအာက္တိုဘာ၂၀၀၅ မွ မတ္(ခ်) ၂၀၀၉
တရားဝင္ဖြင့္ရက္- ၂၅၊ မတ္(ခ်) ၂၀၀၉
လမ္းအလွ်ား - ၃၂၃.၂ ကီလိုမီတာ ( ၂၀၂မိုင္ )
တံတား - ၄၀ စင္း ( မီတာ ၆၀ အထက္ )


ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး

ေဆာက္လုပ္ခိ်န္ - ၂၀၀၇ မွ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀
တရားဝင္ဖြင့္ရက္- ၂၉၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀
လမ္းအလွ်ား - ၂၄၀.၀ ကီလိုမီတာ ( ၁၅၀မိုင္ )
တံတား - ၃၂ စင္း ( မီတာ ၆၀ အထက္ )


မႏၲေလးစကားအင္း-မႏၲေလးတံခြန္တိုင္

ေဆာက္လုပ္ခိ်န္ - ၂၀၁၀ မွ ယခုအထိ
တရားဝင္ဖြင့္ရက္- မသိရိွေသး
လမ္းအလွ်ား - ၁၈.၃ ကီလိုမီတာ ( ၁၃.၅မိုင္ )
တံတား - အခ်က္အလက္မသိရ ( မီတာ ၆၀ အထက္ )


နည္းပညာအခ်က္အလက္

ယခုတည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့ေသာ အျမန္လမ္းမၾကီးတြင္ လမ္းလယ္ကြ်န္းျဖင့္ ခဲြျခားထားေသာ ယာဥ္ေၾကာၾကီး ႏွစ္ေၾကာ ရိွသည္။ ယာဥ္ေၾကာၾကီး တစ္ေၾကာစီ၌ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ႏွစ္လိုင္း ရိွသည္။ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ေလးလိုင္းရိွ အျမန္လမ္းမၾကီးအမိ်ဳးအစား ျဖစ္သည္။ အက်ယ္ ၉.၁၄မီတာ(ေပ၃၀)လမ္းလယ္ကြ်န္း ျဖင့္ ခဲြျခားထားေသာ ယာဥ္ေၾကာၾကီး တစ္ေၾကာစီအက်ယ္မွာ ၇.၆၂မီတာ(၂၅ေပ) ရိွရာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း တစ္လိုင္းအက်ယ္မွာ ၃.၈၁မီတာ(၁၂.၅ေပ) ျဖစ္သည္။ ေဆာက္လုပ္ဆဲ မႏၲေလးစကားအင္း-မႏၲေလးတံခြန္တိုင္ ထပ္ဆက္လမ္း တြင္မူ ယာဥ္ေၾကာၾကီး တစ္ေၾကာစီ၌ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ေလးလိုင္း ရိွရာ စုစုေပါင္း ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ရွစ္လိုင္းရိွ အျမန္လမ္းမၾကီးအမိ်ဳးအစား ျဖစ္သည္။ ၂၅ေပအက်ယ္ယာဥ္ေၾကာၾကီး၏ ထု၃၀စင္တီမီတာ(၁ ေပ) ႀကိဳတင္အားျဖည့္ကြန္ကရစ္ အေပၚလႊာ ကို ေအာက္တြင္ အက်ယ္ ၂၇ေပ ထု၁၅စင္တီမီတာ (၆ လက္မ) ထူေသာ အေျခခံ ကြန္ကရစ္လႊာ ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လမ္းလယ္ကြ်န္းမိုးေရစုေရထုပ္ကန္ ၈၄၂ခု၊ တံတားစုစုေပါင္း ၁၃၉၆စင္း၊ အျမန္လမ္းမၾကီးေအာက္ျဖတ္သန္းလိုဏ္ေၾကာင္း ၁၁၆ခု ရိွသည္။ အျမန္လမ္းမၾကီး၏ ဝန္ခံႏိုင္အားမွာ တန္၈၀ ျဖစ္ျပီး၊ တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ (မိုင္ ၆၀ ႏႈန္း) ျဖင့္ေမာင္းႏွင္ရန္ တြက္ခ်က္တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လက္ဝဲစြန္း လက္ယာစြန္း(လမ္းလယ္ကြ်န္းဘက္မဟုတ္) အရံယာဥ္ေမာင္းလိုင္း တနည္းဆိုေသာ္ အေရးေပၚယာဥ္ရပ္လိုင္း ႏွင့္ ဝင္ထြက္လမ္းအနီး ယာဥ္အရိွန္ေလွ်ာ့လိုင္း၊ ယာဥ္အရိွန္ယူလိုင္း မ်ားလံုးဝမတည္ေဆာက္ထားပါ။


စံခိ်န္စံညႊန္း

ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ အသံုးျပဳေသာ ယာဥ္စဥ္းကမ္းလမ္းညႊန္သေကၤတႏွင့္အကၡရာမ်ားမွာ ႏိုင္ငံတကာစံခိ်န္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီေသးပါ။ လမ္းေကြ႕မ်ားရိွ ကန္႔လန္႔ျဖတ္အျမင္ အေစါင္းဒီကရီမွာ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ လမ္းအျပင္သို႔ ေခ်ာ္ထြက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဝဘန္မႈမ်ား ရိွေသာ္လည္း သတ္မွတ္ထားေသာ အျမန္ႏႈန္း (တနာရီ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ သို႔မဟုတ္ မိုင္ ၆၀) ျဖင့္သာေမာင္းႏွင္လွ်င္ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ရန္မွာ အလြန္နည္းပါးသည္။ အဝင္ အထြက္လမ္းမ်ားအတြက္ အျမန္လမ္းမၾကီးေပၚရိွ တတိယ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္းမွာအလြန္တိုေသာေၾကာင့္ အရိွန္ေလ်ာ့ အရိွန္ယူရန္ မလံုေလာက္ေပ။ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အနားယူစခန္း၊ ရဲစခန္း၊ စက္ဆီဆိုင္ တို႔မွာ နည္းပါးကာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီွရန္ လိုအပ္ေပေသးသည္။ ညပိုင္း အေမွာင္တြင္ ေမာင္းႏွင္ရန္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္း ႏွစ္လိုင္းအၾကား အင္းဂေတျမဳပ္ အလင္းျပန္မွန္ငယ္မ်ားသည္ ဦးတည္ခ်က္ျပအျဖစ္ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ တည္ရိွသည္။ ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လမ္းလယ္ကြ်န္းမဲ့ အေရးေပၚေလယာဥ္ေျပးလမ္းအျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ လမ္းအပိုင္း မတည္ေဆာက္ထားပါ။


လမ္းအသံုးျပဳခ

ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံဂိတ္မ်ား သည္ ရန္ကုန္၊ ျဖဴး၊ ေနျပည္ေတာ္၊ မိထၳီလာ ႏွင့္ မႏၲေလး တြင္တည္ရိွသည္။ လမ္းအသံုးျပဳခမ်ားမွာ ရန္ကုန္မွမႏၲေလး တစ္တန္ေအာက္ယာဥ္ က်ပ္၄၅၀၀၊ ဘတ္စကားႏွင့္ ၁၀တန္ေအာက္ယာဥ္ က်ပ္၂၂၅၀၀ (၂၀၁၁ႏႈန္းထား) ကုန္က်သည္။ ဤ အျမန္လမ္းမၾကီးကို ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ေမာင္းႏွင္ခြင့္ပိတ္ပင္ထားသည္။

ေဝဟင္ခ်စ္သူ
www.facebook.com/theuseofforce

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment