Monday, February 4, 2013

ေတာေခါင္ေခါင္မွ ရဟႏာၱဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး

                  ေ၀ွသုခီဆရာေတာ္ၾကီး ( ၁၂၅၃ - ၁၃၃၉ )


         စစ္ကုိင္းတုိင္း ၊ ဗန္းေမာက္ျမိဳ႕နယ္ ၊ နန္႔နားတြန္နယ္ေျမ ေတာင္ဘက္တြင္ အေနာက္ေတာရြာ ၊ ေ၀ွသုခီရြာမ်ားရွိသည္။ နန္းၾသရြာမွ ေ၀ွသုခီရြာသုိ႔ သြားမည္ဆုိပါလွ်င္ လမ္းတြင္ မံစီၾကီးရြာကုိ ျဖတ္ရပါမည္။ နန္းၾသမွ မံစီၾကီးသုိ႔ ႏွစ္နာရီ ၊ ႏွစ္နာရီခြဲ ၊ မံစီၾကီးမွ ေ၀ွသုခီသုိ႔ ႏွစ္နာရီခရီးရွိရာ ေတာက္ေလွ်ာက္သြားမည္ ဆုိပါလွ်င္ ငါးနာရီခန္႔ သြားရပါမည္။
         ေ၀ွသုခီဆရာေတာ္ၾကီးမွာ ရွမ္းလူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ျမန္မာစကားကုိ ေရေရလည္လည္လည္း မေျပာတတ္ရွာပါ။ သီလသမာဓိ လြန္စြာမွ ၾကီးမားလွသူျဖစ္ေၾကာင္း ၊ အရည္၀ါသီ ေတာမွီက်င့္ၾကံရာမွ ရဟႏာၱျဖစ္သြားေၾကာင္း ၊ ဗန္းေမာက္ ၊ အင္းေတာ္ဖက္မွတစ္ဆင့္ ဧရာ၀တီ ျမစ္ရုိးကမ္းတစ္ေလွ်ာက္အထိပါ သတင္းေျပးလွ်က္ရွိသည္။
         ဤတြင္ ေ၀ွသုခီဆရာေတာ္ၾကီး၏ ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ မတင္ျပမီ ရဟႏာၱ ဟုတ္ ၊ မဟုတ္ စဥ္းစားေ၀ဖန္နုိင္ရန္ သုေတသနသရုပ္ျပ အဘိဓာန္စာအုပ္မွ မွတ္စုမ်ားကုိ ထုတ္တင္ျပပါဦးမည္။ ထုိအဘိဓာန္တြင္ ရဟႏာၱ(၆)မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိထားပါသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ .......

         ( ၁ ) သဒၶါ၀ိမုတၱရဟႏာၱ    =   လြန္ကဲေသာသဒၶါျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ကင္းေသာရဟႏာၱ

         ( ၂ ) ပညာ၀ိမုတၱရဟႏာၱ   =   လြန္ကဲေသာပညာျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ကင္းေသာရဟႏာၱ

         ( ၃ ) ဥဘေတာဘာဂ       =   ေလာကီ၀ိဇၨာ အဘိညာဥ္မပါ ၊ သဒၵါ ပညာ ႏွစ္ပါးျဖင့္သာ ကိေလသာမွ
                 ၀ိမုတၱရဟႏာၱ               လြတ္ေသာရဟႏာၱ

         ( ၄ ) ေတဘိဇၨရဟႏာၱ       =   ၀ိဇၨာသုံးပါးျဖင့္ ျပည့္စုံေသာရဟႏာၱ

         ( ၅ ) ဆဠာဘိညာဥ္ရဟႏာၱ =   အဘိညာဥ္(၆)ပါးႏွင့္ ျပည့္စုံသည့္ ရဟႏာၱ

         ( ၆ ) ပဋိသမိၻဒါပတၱရဟႏာၱ  =   ပဋိသမၻိဒါေလးပါးသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေသာ ရဟႏာၱ
         ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
         အခ်ိဳ႕ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက စ်ာန္အဘိညာဥ္ရမွ ရဟႏာၱဟု ထင္ေနၾကသည္။ ေလာကီစ်ာန္မ်ားမွာ ျမဲသည္မဟုတ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ရေသ့ရဟန္းမ်ားပင္ ရခဲ့ဖူးၾကသည္။ စ်ာန္အဘိညာဥ္မရွိဘဲ သူလုိငါလုိသာ ေနထုိင္ေသာ ရဟႏာၱမ်ား တစ္ပုံတစ္ပင္ ရွိပါသည္။ ထုိရဟႏာၱမ်ိဳးကုိ သုခက၀ိပသာက ရဟႏာၱဟု က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ဆုိပါသည္။ ရဟႏာၱျဖစ္သြားလွ်င္ ေအာက္ပါကိစၥ ငါးပါးကုိ အလ်ဥ္းေရွာင္ၾကဥ္သည္ဟုလည္း သိရ၏။ ထုိငါးပါးကား ........
         ပါဏာတိပါတ     ( သူ႔အသက္ကုိ သက္ျခင္းမရွိ )
         အဒိႏၷဒါနာ          ( သူ႔ဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္းမရွိ )
         ေမထုနဓမၼသံ၀ါသ ( ေမထုန္မွီ၀ဲမႈ႔မျပဳျခင္း )
         မုသာ၀ါဒ             ( လိမ္လည္ေျပာဆုိမႈ႔ မျပဳျခင္း )
         သႏၷိ၀ါကာရသ      ( ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္မ်ားကုိ ေနာက္တစ္ေန႔အတြက္ သိမ္းဆည္းသုိမွီးမႈ႔မျပဳျခင္း ) တုိ႔ ျဖစ္ေပသည္။
         ေ၀ွသုခီဆရာေတာ္သည္ ထုိငါးပါးလုံးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္သည့္အျပင္ နွစ္ကာလမ်ားစြာ ေတာအရပ္သုိ႔ထြက္ကာ  ေခ်ာက္ေခ်ာင္ကမ္းပါး (ကႏာၱရ)မ်ား သုသာန္သခၤ်ဳိင္းမ်ားႏွင့္ ၀နပတၱေခၚ ရြာႏွင့္ေ၀းသည့္ ေတာနက္ၾကီးမ်ားတြင္ တစ္ပါးထဲ က်င့္ၾကံအားထုတ္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးၾကီး ျဖစ္ေပသည္။

         ထုိပုဂၢိဳလ္ထူးကုိ ( ၁၂၅၃ )ခုနွစ္ ၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ( ၁၄ )ရက္ ၊ ( ၃၀.၁၁.၁၈၉၀ )တြင္ မံစီၾကီးတုိက္နယ္ ၊ မန္က်ည္းကုန္းေက်းရြာ၌ အဖဦးလိပ္စု ၊ အမိ ေဒၚမင္းေနတုိ႔မွ စတုတၳသားရတနာအျဖစ္ ေမြးဖြားခဲ့ပါသည္။ ငယ္အမည္မွာ ေမာင္စံခ်ဳပ္ဟု ေခၚပါသည္။ ေမာင္စံခ်ဳပ္ေမြးေသာအခ်ိန္က အိမ္ေဘးရွိ မက်ည္းပင္ၾကီးမွာ နွစ္တုိင္းလုိ အခ်ဥ္သီးမသီးဘဲ အခ်ိဳသီးမ်ားသာ သီးေပးခဲ့သည္။
         အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ရြာရွိဆရာေတာ္ ဦးေသာမထံ ေက်ာင္းအပ္သည္။ ေမာင္စံခ်ဳပ္ ( ၁၄ )ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ မံစီတုိက္နယ္ ၊ မံ၀ိန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ ( ဦးနႏၵိသာရ )ထံ ေက်ာင္းေျပာင္းထားကာ ကုိရင္၀တ္ေပးခဲ့ပါသည္။ တနလၤာသားျဖစ္၍ ရွင္က၀ိႏၵဟု အမည္ျပဳခဲ့သည္။ ေနာင္တြင္ မံစီတုိက္နယ္ ဂုိဏ္းအုပ္ဆရာေတာ္ ဦးေနမိႏၵထံတြင္ ေလာကုတ္ ၊ ေလာကီ ႏွစ္လီေသာ ပညာရပ္မ်ားကုိ သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။
         ေ၀ွသုခီရဟႏာၱေလာင္းလ်ာမွာ ပညာသင္ၾကားရာတြင္ ပရိယတၱိထက္ ပဋိပတၱိကုိသာ အားသန္ေတာ္မူသည္။ ( ၁၂၇၂)ခု ၁၉၁၀တြင္ ဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာဘာသက ရွင္က၀ိႏၵအား ေပပင္ေခ်ာင္း ၊ ဒီေရသိမ္တြင္ ရဟန္းခံေပးေတာ္မူေၾကာင္း ေထရုပၸတၱိ ေက်ာက္စာမ်ား၌ ဖတ္ခဲ့ရသည္။ ဆရာေတာ္ကုိ ဦးစြာ ရဟန္းခံသူမ်ားမွာ မိရင္းဖရင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအၾကိမ္ သိမ္ထပ္ရဟန္းခံေပးသူမ်ားမွာ မံစီၾကီးေက်းရြာေန ဟိႏၵဴလူမ်ိဳး ( ဦးမိက်န္ႏွင့္ေဒၚညြန္႔ )တုိ႔ ျဖစ္သည္။
         ဂ်ပန္ေခတ္အခါက ( ၁၉ )၀ါအရတြင္ အထူးသံေ၀ဂတစ္ခု ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ ဂ်ပန္မ်ားသည္ ေ၀ွသုခီေက်ာင္းအနီး စခန္းခ်ျပီး လူသတ္ျခင္း ၊ ႏြားသတ္ျခင္းမ်ား အၾကိမ္ၾကိမ္ျပဳလုပ္ေနသည္ကုိ ျမင္ေတာ္မူ၍ ရဟန္းတုိ႔ဘာ၀ လြန္စြာထိတ္လန္႔ေတာ္မူသည္။ ပဥၥကနိပါတ္ အနာဂတဘယသုတ္လာ ေဘး(၅)ျဖာကုိလည္း ဆင္ျခင္မိသည္။ ထုိေဘးငါးျဖာကား " အုိ ၊ နာ ၊ ဆြမ္းရွား ၊ ထပြားလူပုံ ၊ ကြဲတုံသံဃာ ၊ ေဘးငါးျဖာ ေနာင္ခါေရာက္တတ္လွ။ ေဘးမေရာက္ခင္ ယခုပင္ ၊ ေတာ၀င္က်င့္ေလမွ " ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
         ေနာက္ဆုံးတြင္ ေ၀ွသုခီဆရာေတာ္သည္ မာဃေဒ၀က်မ္းလာ ငါးပါးသံသဂ္ ၊ မေရာယွက္ေအာင္ ၊ ေတာထြက္ျပီးကာ ၊ ခြာၾကီးခြာ၍ ၊ မဟာနိကၡမန ၊ သကၤပၸျဖင့္ ၊ မာတဂၤၾကီး ၊ ေဖာ္ေရွာင္မွီးသုိ႔ ၊ ကုိယ္ထီးေအာင္းခုိ ၊ ျဗဟၼစုိရ္ကုိ ၊ အလုိေတာ္ျပည့္ ၊ ျပီးေအာင္ျဖည့္လိမ့္ " ဟူေသာ စကားအတုိင္း တစ္ကုိယ္ေတာ္တည္း ေဖာ္မမွီးဘဲ ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ လူသူမနီး ေတာၾကီးထဲ၌ အရည္ကင္ဓူတင္ ( လူတုိ႔အရပ္ကုိ ေရွာင္ကာ ေတာတြင္း၌သာေနျခင္း ) ၊ ရုကၡမူဓူတင္ ( သစ္ပင္ရင္း၌သာ ေနျခင္း) ၊ နိသဇ္ဓူတင္ ( အိပ္ျခင္းကုိပယ္ကာ ထုိင္ျခင္း ၊ ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္းသာျပဳျခင္း ) ၊ သုသာနဓူတင္ ( သခၤ်ဳိင္းကုန္း ၊ သုသာန္၌ေနျခင္း ) စသည့္ ဓူတင္အက်င့္မ်ားကုိ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။
         ဆရာေတာ္ၾကီး တရားအားထုတ္ေသာေနရာမ်ားမွာ ေ၀ွသုခီရြာႏွင့္ အေနာက္ေတာရြာအၾကား ၊ ေတာတန္း ၊ သဲေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ရြာႏွင့္ ေလးဖာလုံကြာေသာ ေရရွင္ကုန္းတြင္ ႏွစ္၀ါ ၊ တစ္မုိင္ကြာေ၀းေသာ ပန္းတိမ္ကုန္းတြင္ ႏွစ္၀ါ ၊ သုံးမုိင္ကြာေသာ ဘုန္းၾကီးေတာင္၌ ႏွစ္၀ါ ၊ ရြာႏွင့္ တစ္မုိင္သာေ၀းေသာ ေ၀ွကုန္းေတာင္၌ နွစ္၀ါ ၊ ေရွးယခင္က ဓူတင္ေဆာင္ဖူးေသာ ပန္းတိမ္ကုန္းၾကီးေတာင္တြင္ ( ၁၇ )၀ါ ၊ စုစုေပါင္း ( ၂၅ )၀ါလုံးလုံး လူအေတြ႔မခံဘဲ က်င့္ၾကံေနထုိင္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
         တစ္ေန႔ေသာအခါ ေ၀ွသုခီရြာမွ မုဆုိးႏွစ္ဦး အေနာက္ေတာဖက္ထြက္၍ ေတာလုိက္ထြက္စဥ္ ဂ်ီတစ္ေကာင္ကုိ ျမွားမွန္သြားသည္။ ထုိဂ်ီ၏ဒဏ္ရာ ေသြးစက္မ်ားကုိ ေျခရာခံျပီး ေနာက္ေရာင္ခံလုိက္သြားစဥ္ သစ္ပင္ရင္း၌ မ်က္စိမွိ္တ္ကာ တရားအားထုတ္ေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ေတြ႔ရသည္။ မုဆုိးတုိ႔လည္း ေလးႏွင့္ျမွားကုိ ေျမခ်ကာ ဘုန္းၾကီးကုိ၀တ္ျပဳေလသည္။ ဘုန္းၾကီးက မ်က္စိဖြင့္မၾကည့္ဘဲ .......
         " မင္းတုိ႔ ဂ်ီလုိက္လာၾကတာလား ၊ ဂ်ီက ဂ်ီအစစ္မဟုတ္ဘူးကြ ၊ ငါနဲ႔မင္းတုိ႔ ဆုံမိေအာင္
           ဒီဖက္ေျပးလာရွာတာပါ ၊ ငါ့ကုိ မသိဘူးလား ၊ မင္းတုိ႔ရြာက ေ၀ွသုခီဘုန္းၾကီးေလကြာ " ဟု ရွမ္းစကားျဖင့္ ေျပာသည္။ ( နတ္မ်ားက ရြာသားမ်ားႏွင့္ ဘုန္းၾကီးကုိဆုံမိေအာင္ ဂ်ီေယာင္ေဆာင္၍ ေခၚခဲ့ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ေနာင္ၾကာမွ ေျပာျပပါသည္ )
         သုိ႔နွင့္ မုဆုိးနွစ္ဦးလည္း ရြာသုိ႔ျပန္သြားျပီး ပန္းတိမ္ကုန္းေပၚတြင္ ဆရာေတာ္ကုိ ျပန္ေတြ႔ခဲ့ေၾကာင္းေျပာၾကားရာ ရြာလူၾကီးတုိ႔ ခ်က္ခ်င္းသြားကာ ဆရာေတာ္အား ရြာသုိ႔ပင့္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ရြာအနီး ကုိက္ႏွစ္ရာအကြာေလာက္တြင္ ယာယီ၀ါးတဲေဆာက္ေပးရာ ထုိ၀ါးတဲေပၚတြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္အထိ ေနသြားခဲ့သည္။( ေနာင္လွဴဒါန္းေသာ သစ္သားေက်ာင္းေပၚတြင္ ေနထုိင္ျခင္းမရွိပါ ) ဆရာေတာ္သည္ ရြာသားမ်ားကုိ တရားေဟာေလ့မရွိ။ ငါးပါးသီလေပးကာ ရြာသုိ႔ျပန္လႊတ္သည္။ လာေရာက္လွဴဒါန္းေသာ ပစၥည္းဥစၥာ ေရႊေငြမ်ားကုိ လုံး၀ကုိင္တြယ္မႈ႔မျပဳ ၊ ထုိေခတ္က ေငြစကၠဴမ်ိဳးစုံ ေက်ာင္းေပၚ၌ ပလူပ်ံေနသည္။ ရြာမွ ကပၸိယ ၊ ေက်ာင္းသား စသည္ ေခၚမထား။ ဆရာေတာ္အနီးတြင္ ဆယ့္ငါးႏွစ္သားအရြယ္ လူငယ္တစ္ဦးကုိ ရံဖန္ရံခါေတြ႔ရသည္။( ဘယ္ရြာကမွန္းမသိ။ နတ္မ်ား လူေယာင္ေဆာင္၍ ေစာင့္ေရွာက္ထားျခင္းျဖစ္မည္ဟု ရြာလူၾကီး ဦးဘုိးတုတ္တုိ႔က ေျပာျပပါသည္)
         ထူးျခားသည္မွာ ဆရာေတာ္၏ေက်ာင္းတြင္ အိပ္ရာ ၊ ေခါင္းအုံး ၊ ေစာင္မရွိ။ ေဆာင္းတြင္းအခါ မီးလည္းမလႈံ ၊ ေရလည္းမခ်ိဳး ၊ဆံလည္းမရိတ္။ ဆရာေတာ္ အျမဲေနထုိင္ေသာ သင္ျဖဴးရာေအာက္တြင္ တီေကာင္လုိုလို အေမာက္နွင့္အေကာင္ သတၱ၀ါတစ္မ်ိဳးရွိသည္။( နဂါးဟု ေျပာၾကပါသည္)ဤသုိ႔ျဖင့္ နတ္နဂါးမ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ ေ၀ွသုခီရဟႏာၱကုိယ္ေတာ္ျမတ္သည္ သိကၡာေတာ္(၆၇)၀ါ ၊ သက္ေတာ္(၈၇)နွစ္အရြယ္ ( ၁၃၃၉ )ခု ၊ တပုိတြဲလဆန္း (၆)ရက္ေန႔တြင္ ခႏၶာ၀န္ခ်ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္၏ မပုပ္မသုိးေသာ အေလာင္းေတာ္မွ အပုပ္နံ႔မထြက္ ၊ ပန္းနံ႔တစ္မ်ိဳး ေမႊးၾကိဳင္ေနသည္။ ဆရာေတာ္၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားစြာအနက္မွ အခ်ိဳ႕အခ်က္မ်ားကုိ စာဖတ္သူ ၊ ေယာဂီတုိ႔ ၾကည္ညိဳနုိင္ေစရန္ ေရြးခ်ယ္တင္ျပလုိက္ပါသည္။
        - ေတာထြက္ခ်ိန္မွစ၍ အေဖာ္မမွီး တစ္ကုိယ္တည္းေနထုိင္ျခင္း ၊
        - ဆြမ္း ၊ သကၤန္း ၊ ေက်ာင္း ၊ ေဆး ပစၥည္းေလးပါးကုိ အလႈခံျခင္းမရွိ။ ေရာင့္ရဲေနထုိင္ျခင္း ၊
        - မည္သည့္ ပုေဇာ္သကၠာယျပဳမႈ႔ကုိမွ် မမက္ေမာ။ သုိမွီးသိမ္းဆည္းထားျခင္းမရွိ။
        - လုံး၀လဲေလ်ာင္းအိပ္စက္ျခင္းမရွိ။ အျခားကၠုရိယာပုတ္ျဖင့္သာေနသည္။ ကၠုရိယာပုတ္ အေျပာင္းအလဲျမန္သည္။
        - ၀ါးေက်ာင္းငယ္၌သာေန၍ ညအခါမီးမထြန္းရ။( အျခားအလင္းေရာင္မ်ား ေက်ာင္းငယ္၌မၾကာခဏေတြ႔ရသည္)
        - မိမိလုိရာသုိ႔ အငဲ့အကြက္ ၊ အတြယ္အတာမရွိ။ ရြာသားမ်ားကုိ အသိမေပးဘဲ ၾကြသြားတတ္သည္။
        - ရြာသားမ်ားေက်ာင္းေပၚလာလွ်င္ လူသံၾကားသည္နွင့္ အခန္းတြင္း၀င္ေရွာင္ေနတတ္သည္။
        - ဆရာေတာ္အနီး၌ နတ္ဟုထင္ရေသာလူငယ္တစ္ဦး ၊ ဖ်ာေအာက္တြင္ နဂါးဟုထင္ရေသာ အေကာင္တစ္ေကာင္
           ေစာင့္ေရွာက္ေနသည္။
         - လူဆုိးသူခုိး ၊ ေျမြ ၊ က်ားေတြ႔ေသာ္လည္း ေၾကာက္ရိပ္မထင္။
         - သူတစ္ပါး၏စိတ္ကုိ ၾကိဳတင္သိေတာ္မူျခင္း ၊
         - ေက်ာင္းေပၚရွိပစၥည္းမ်ားကုိ ဘယ္သူယူယူ ဘာမွ်မေျပာ ၊
         - ဥပုသ္ၾကံဳလွ်င္ ဒကာ ၊ ဒကာမမ်ားကုိ ငါးပါးသီလသာေပးသည္။
         - ပရိတ္ေရေတာင္းလွ်င္ပရိတ္ရြတ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကုိးကြယ္သူတုိ႔အား အႏၱရာယ္ကင္းေစပါသည္။
         - ပ်ံလြန္ေတာ္မူျပီး ရုပ္ကလာပ္ေတာ္မွ အေမႊးရနံ႔ထြက္သည္။ ေျခလက္မ်ား ၊ ေကြးဆန္႔၍ရသည္။
            ေတာင့္တင္းမေန။
         - အသားေခါင္းမွ မွန္ေခါင္းသုိ႔ေျပာင္းစဥ္ ခုခံထားေသာ သကၤန္းေတာ္၌ ဆရာေတာ္၏ပုံ
             ပန္းခ်ီဆြဲသလုိ ေပၚေနျခင္း။
         - သနားငဲ့ညွာ၍ ထုိပုံကုိေပးေၾကာင္း ဆရာေတာ္မွ အိမ္မက္ေပး၍ ေျပာၾကားျခင္း။
         - ဆရာေတာ္နွင့္သက္ဆုိင္သည့္ ပြဲလမ္းလုပ္လွ်င္ ပြဲတြင္ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ႔ လုံး၀မရွိ။
         - ပြဲခင္းမွ အမႈိက္မ်ားမွာ ေလေပြေမြ႕၍ သူ႔အလုိလုိ ရွင္းသြားတတ္ျခင္း။ စသည္တုိ႔ ျဖစ္ေပသည္။
         ထူးျခားဆန္းၾကယ္ေသာ ရဟႏာၱၾကီး၏အေလာင္းေတာ္ကုိ ဗန္းေမာက္ ၊ မံစီေရာက္ပါက ဖူးျဖစ္ေအာင္ ဖူးခဲ့ပါဟု ႏႈိးေဆာ္တုိက္တြန္းပါသည္။


 မွတ္ခ်က္ ။         ။ ေဆာင္းပါးရွင္ နီျငိမ္း (အညာတကၠသုိလ္)မွ ၂၀၀၈ခုႏွစ္တြင္ ေရးသားခဲ့ေသာ ေတာေခါင္ေခါင္တြင္ ဖူးေတြ႔ခဲ့ရေသာ ေ၀ွသုခီဆရာေတာ္ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္နႈတ္၍ ျပန္လည္မွ်ေ၀ တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။


ဧဒင္ဥယ်ာဥ္မွ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ၊ အဖြဲ႕၀င္မ်ားအားလုံး စိတ္ခ်မ္းသာ၍ ကုိယ္က်န္းမာၾကပါေစခင္ဗ်ာ။

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment