Saturday, February 23, 2013

“မႀကီးပြားေၾကာင္း ဆယ့္တစ္ပါး”

"ေမတၱာျဖင့္ စီးပြားရွာျခင္း"

  ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္သည္ ၄င္းကုိယ္တိုင္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း (၇၅) ၿမိဳ႕နယ္ တြင္ တရားေဟာၿပီး ပရိသတ္လက္ခံမႈကိုလည္း အျပည့္အ၀ရထားေသာ “ဗုဒၶေဟာၾကား ႀကီးပြားေၾကာင္းတရား”ဟူသည့္ ေဟာတရားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္ စြက္ကာ ေရးသားထား ေသာ စာအုပ္ျဖစ္၏။ ၎ဤစာအုပ္တြင္ ျမန္မာ တစ္မ်ဳိးသားလံုးကို ႀကီးပြားေစလိုေသာ ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္၏ ေစတ နာ ေမတၱာကို ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ တစ္မ်ဳိးသားလံုးဆင္းရဲ သားဘ၀ေရာက္၍ နိမ့္က်ေနမႈသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္မဆိုင္၊ ဗုဒၶဘာသာေရႊျမန္မာ အမ်ားစုက ဗုဒၶတရားေတာ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္ၾကံအားထုတ္မႈ မရွိေသာေၾကာင့္သာ ထိုကဲ့သို႔နိမ့္က်ေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္မ်ဳိးသားလံုးအေနျဖင့္ အဘက္ဘက္မွ မနိမ့္က်ရေအာင္ ယေန႔မွစ၍ ျပဳျပင္ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း ၊ ေစတနာေမာင္းခတ္ထားေသာစာအုပ္ျဖစ္၏။                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
                     “မႀကီးပြားေၾကာင္း ဆယ့္တစ္ပါး”
       ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္ ႏိုင္ငံျခားသို႔ သာသနာျပဳၾကြစဥ္၊ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစု ေမးတတ္ေလ့ရွိေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုကို အက်ဥ္းေျဖ၍ အက်ယ္ရွင္းျပရာမွ ဤစာအုပ္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္၏။
ေမး -   ျမန္မာတိုင္းရင္းသားအမ်ားစုသည္ အျမတ္ဆံုးဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ေနပါလ်က္၊ အလွဴဒါန မ်ားစြာျပဳေနၾကပါလ်က္၊ ႀကီးပြားတိုးတက္သူကနည္းၿပီး ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးသူက မ်ားျပားေနရသည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။
ေျဖ -    ဗုဒၥဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ေနပါလ်က္ ဗုဒၶ၏စကားကို နားမေထာင္ ၾကေသာေၾကာင့္ ႀကီးပြားသင့္သေလာက္ မႀကီးပြားၾကျခင္းျဖစ္၏။
                                                                                                                                         ( စာ - ၆ )
       ဆက္လက္၍ ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ ေရႊျမန္မာတို႔၏ ဗုဒၶစကား နားမေထာင္ပံုကို အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ျပထား၏။
၁။     ဗုဒၶကဒါနျပဳလွ်င္ ေလာကေကာင္းစားေရးကိုၾကည့္ၿပီး လိုအပ္ေသာေန ရာတြင္ လွဴခိုင္း၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုက ငါေကာင္းစားေရးကို ေရွ႕တန္း တင္ၿပီး  မလိုအပ္ ေသာေနရာတြင္ ပံု၍လွဴတတ္ၾက၏။
၂။     ဗုဒၶကစီးပြားရွာလွ်င္ သမၸဒါတရားေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္ဟုညႊန္ျပ၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုကား တစ္ခါမွ် မျပည့္စံုၾက။
၃။     ဗုဒၶကဘာသာေရး အေပၚမွာထားေသာ ေမတၱာေစတနာမ်ဳိး၊ စီးပြားေရးအေပၚမွာ ထားခိုင္း၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုက မလိုက္နာၾက။
၄။     ဗုဒၶက ႀကီးပြားတိုးတက္ရန္ မိမိကိုယ္ကိုမပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းေသာ “အတၱသမၼာပဏိဓိ” မဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စံုရန္ ညႊန္ျပခဲ့၏။ အမ်ားစုက မလိုက္နာၾက။
၅။     ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ ေရာင့္ရဲျခင္းအစစ္ကို မက်င့္သံုးၾကဘဲ အကုသိုလ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ “ေကာသဇၨ”ေခၚ ပ်င္းရိျခင္းကို ေရာင့္ရဲျခင္းဟု မွားယြင္းက်င့္သံုးေနမိၾက၏။
၆။     ဗုဒၶကႀကီးပြားတိုးတက္လိုသူမ်ားသည္ အခ်ိန္မွန္သမွ်ထဲမွ ကုသိုလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို အျမဲရေအာင္ယူရမည္ဟု ညႊန္ျပ၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုကား အခ်ိန္ မွန္သမွ်ထဲမွ  အကုသိုလ္၊ ေမာဟ၊ မြဲျပာက်ေဆး (အသံုးအျဖဳန္းႀကီးျခင္း) တို႔ကိုသာ ထုတ္ယူေနၾက၏။
၇။      ႏိုင္ငံတကာ ဗဟုသုတ မရွိျခင္း။
၈။      စာေပ ဗဟုသုတ မရွိျခင္း။
၉။      ကိုယ္ထက္သာလွ်င္ မနာလိုျခင္း။
၁၀။    ေခါင္းေဆာင္စိတ္ နည္းပါးျခင္း။
၁၁။    မိမိကိုယ္ မိမိ အားကိုးလိုစိတ္ မရွိျခင္းမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစု၏ မႀကီးပြားျခင္းအေၾကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္၏။         ( စာ-၆-၇ )
        အထက္ပါအခ်က္ (၁၁) ခ်က္သည္ ဤစာအုပ္(ေမတၱာျဖင့္ စီးပြားရွာျခင္း)၏ ဗဟိုမ႑ိဳင္ ျဖစ္၏။ ဤစာအုပ္၌ ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္သည္ ထုိအခ်က္မ်ားကို တစ္ခ်က္ခ်င္း ရွင္းလင္းဖြဲ႔ဆိုထားေပသည္။
ပထမအခ်က္
       ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္ ေထာက္ျပေသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ ပထမ အားနည္းခ်က္မွာ ေလာကေကာင္းစားေရးအတြက္ မလွဴဘဲ၊ ငါေကာင္းစားေရးအတြက္ လွဴၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအခန္း၌ ေမတၱာရွင္ ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းအမ အမည္ခံသာ ခံယူလုိၾကၿပီး၊ ကုဋီဒကာ၊ ကုဋီဒကာမ အမည္မခံလိုၾကေသာ  ဗုဒၶဘာသာ၀င္အ မ်ားစု၏ အားနည္းခ်က္ကို ေထာက္ျပ၍ ကိုယ္တိုင္ကုဋီလွဴဒါန္းျပထား၏။ ဂဏန္းေပးေသာ ဆရာေတာ္ထံ လွဴဒါန္းထားေသာ ေငြက်ပ္ဘီလီယံ (၄၀)မွာ အေဟာတိကံျဖစ္ေန၍ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအတြက္ အက်ဳိးမမ်ားပံု၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ လူငယ္ဖြံ႕ျဖိဳးေရး၊ ပရဟိတ ေဂဟာမ်ား၌ မိဘမဲ့ကေလးမ်ားမွာ မ၀ေရစာ စားေနရပံု၊ ဘုရားတည္ျခင္းကို သာသနာျပဳျခင္းဟု မေခၚႏိုင္ဘဲ ဒါနျပဳျခင္းဟုသာေခၚဆိုႏိုင္ပံု၊ ဒကာ ဒကာမမ်ားက ဘုရားတည္ေသာ ဘုန္းႀကီးမ်ားကိုသာ လွဴဒါန္းၿပီး စာသင္တိုက္မ်ား၊ ရိပ္သာမ်ားကိုပစ္ထားၾက၍၊ ျပည္နယ္တစ္ခု၌ သာသနာကြယ္ရပံုတုိ႔ကို ျပဆိုထားၿပီး ရုပ္ပြားတစ္ေထာင္၊ ဘာတစ္ေထာင္၊ ညာတစ္ေထာင္ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ဘုရားဖူးမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ေနသည့္ အမည္ခံသာသနာျပဳမ်ားကိုလည္း ရုပ္ပြားေတြတိုးလာၿပီး ကေလး ေတြေလ်ာ့ပါးသြားပါက သာသနာလ်င္ျမန္စြာေပ်ာက္ကြယ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေထာက္ျပထား ၏။
  ထို႔အျပင္ေျမျပင္မွာ ဘုရားတည္ျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္ကို မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ပံုကို အင္ဒိုနီးရွားရွိ ေဗာေဓါဗုဓု ေက်ာက္ေစတီႀကီးႏွင့္ အာဖဂန္မွ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို သာဓ ကျပဳထား၏။ ႏွလံုးသားမွာဘုရားတည္ျခင္းကသာ သာသနာျပဳ ကုသိုလ္အစစ္ျဖစ္ပံု၊ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ပံုတို႔ကို ကိုယ္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖင့္ သာဓက ျပဳထား၏။
        ထုိ႔အျပင္ “ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုသည္ မည္သည့္ေကာင္းက်ဳိးမွ် မရႏိုင္သည့္ ပကာ သနဒါနမ်ားကို ေလွ်ာ့၍ လူမႈေရးဒါနမ်ားကိုသာ ဦးစားေပးသင့္ၾကၿပီ”ဟု ကြၽႏု္ပ္တုိ႔အား အတိအလင္း သတိေပးထားသည္ကိုေတြ႕ရ၏။   
        ဤစာအုပ္ကိုဖတ္မိေသာ ကြၽႏ္ုပ္သည္ ဤအခန္း(၁) ျဖင့္ပင္“တန္”ၿပီဟု မွတ္ယူမိ၏။ ဤစာအုပ္သည္ ဖတ္ရႈသူတုိ႔အတြက္ ေပးရေသာအခ်ိန္၊ ကုန္ေသာေငြေၾကး၊ ရင္းႏွီးရ ေသာလုပ္အား တန္ဖိုးႏွင့္ထိုက္တန္ေသာ အသိတရားႏွင့္ ဗဟုသုတကို ေပးစြမ္းႏိုင္စြမ္း ရွိေသာ စာအုပ္ေကာင္း တစ္အုပ္ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္မိ၏။ သို႔ေသာ္ ဤစာအုပ္၌ ဆရာေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစုကို အျပစ္ဆိုထားသည္ကိုေတြ႕ရ၏။
        ကြၽႏ္ုပ္အလိုမူ သာသနာဤသို႔အားနည္းရျခင္း၊ ေရႊျမန္မာ ဤသို႔ဆင္းရဲ ရျခင္း၌ အဓိကတာ၀န္ရွိသူမွာ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ရဟန္းသံဃာ မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ သည့္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က၊ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၏ အျမင့္ဆံုးရာထူးရသူ ဆရာေတာ္ ႀကီးတစ္ပါး၏ သက္ေတာ္ရွည္ေမြးေန႔ပြဲ၌ သိန္းေပါင္းရာခ်ီေထာင္ခ်ီ သံုးစြဲခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ဤသည္ကို ကြၽႏု္ပ္၏ဆရာ ဘဒၵႏၲသီရိႏၵာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးက- “ႏွေျမာလုိက္တာ ကြာ” ဟု သူ၏တပည့္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ မစိုးရိမ္နာယကမ်ားေရွ႕၌ ဣႆာ ကင္းကင္း မစၧရိယရွင္းရွင္းျဖင့္ သာသနာအတြက္ရင္ေလးဟန္ အျပည့္ႏွင့္ ညဥ္းတြားခဲ့ဖူး၏။ အမွန္အားျဖင့္ ဗုဒၥဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ “ေရွ႕ေဆာင္ႏြားလား အေျဖာင့္သြားက ေနာက္ႏြားတစ္သိုက္အေျဖာင့္လုိက္၏”ဟူေသာ သေဘာမ်ဳိး ရွိၾက၏။ ယခုပင္ ဆရာေတာ္က ကုဋီေရအိမ္ကို ေရွ႕ကလွဴျပသည့္ အခါ ေနာက္မွလိုက္လွဴသူ မ်ား၊ ဓမၼာရံုအတြက္ မ်က္ႏွာက်က္ လွဴၾကသူမ်ား စသည္ျဖင့္ လုိအပ္ရာ ေနရာတို႔ကို ေရြးခ်ယ္လွဴဒါန္းလာၾကသည္ကို ေတြ႕ရ ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽႏ္ုပ္အလိုအရမႈ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း ျဖစ္ေသာ ကြၽႏု္ပ္တို႔ရဟန္းသံဃာမ်ား၌သာ တာ၀န္ရွိ၏ဟု ဆုိရျခင္း ျဖစ္၏။
ဒုတိယအခ်က္
        ဤအခန္းသည္ သမၸဒါေလးပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ အက်ယ္ဖြင့္ဆုိျပ ထားေသာအခန္း ျဖစ္၏။ စာေတြ႕မွတ္တမ္းေရာ၊ ငါေတြ႕စစ္တမ္းပါ စံုလင္လွ ၏။ ျမန္မာသူၾကြယ္မ်ား ကမၻာအဆင့္သို႔မေရာက္ရျခင္း အေၾကာင္းတရားကို သတၱဳခ် ေကာက္ခ်က္ဆြဲျပထားၿပီး၊ တစ္ခ်ိန္က ကြၽႏ္ုပ္တို႔ထံသို႔လာေရာက္ နည္းယူေနရေသာ ကြၽန္းႏိုင္ငံငယ္ေလးက ယခုအခါ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ကို ေက်ာ္တက္ သြားၿပီး ကမၻာမွာ စင္ကာပူ ဟု ေအာင္လံတလူလူ လႊင့္ထူႏိုင္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထုိးျပထား၏။
       ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္၏ ေအာက္ပါအၾကံျပဳခ်က္ေလးကို ဖတ္ရသည္မွာ ဆင္းရဲ မြဲေတျခင္းကို သရုပ္ေဖာ္ေပးသလို ရွိလွ၏။ မွန္၏။ ေစတနာဟံ ဘိကၡေ၀ ကမၼံ ၀ဒါမိ” ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဤသည္ ကို ေစတနာမွန္ေသာ ကံတရားဟု ကြၽႏ္ုပ္တို႔နားလည္ထားၾက၏။ ေစတနာမြဲ လွ်င္ ကံမြဲမည္။ ကံမြဲလွ်င္ လူမြဲမည္။ ေစတနာဆင္းရဲလွ်င္ ကံဆင္းရဲမည္။ ကံဆင္းရဲ လွ်င္ လူဆင္းရဲမည္ျဖစ္၏။ (ေစတနာမြဲလွ်င္ ေငြအသျပာ မြဲမည္ ဟူလို ) ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္သမားဘ၀မွ အလုပ္ရွင္ဘ၀ေရာက္လုိသူမ်ားသည္ အလုပ္ရွင္အေပၚ၊ လုပ္ငန္းအေပၚ၊ စားသံုးသူအေပၚ ေစတနာေကာင္းမ်ား မ်ားစြာထားဖို႔ လိုအပ္ေပသည္။
       အလုပ္သမားဟူသည္ အလုပ္အေပၚ၊ စားသံုးသူအေပၚ အလုပ္ ရွင္ေလာက္ ဘယ္ေသာ အခါမွ ေစတနာထားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိသို႔ ေစတနာ မထားေသာေၾကာင့္ အလုပ္ ရွင္ဘ၀သို႔ မေရာက္ဘဲ အလုပ္သမားဘ၀ႏွင့္ ေနၾကရျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အကယ္၍ အလုပ္ရွင္ ၏ ေစတနာမ်ဳိးထားၿပီး ႀကိဳးစားမည္ဆိုလွ်င္ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း အလုပ္သမားသည္ အလုပ္ရွင္ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ (စာ-၃၉)
တတိယအခ်က္
       “ေမတၱာျဖင့္ စီးပြားရွာျခင္း”အမည္သည္ ဤအခန္း၏ အမည္ျဖစ္၏။ ဘာသာေရး အေပၚထားေသာ ေမတၱာ၊ ေစတနာမ်ဳိး၊ စီးပြားေရးအေပၚ ထားႏိုင္မွ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမည္ ဟု ဆိုထား၏။ ေစ်းေရာင္းေကာင္းေအာင္ ဓါတ္၊ ယၾတာ၊ ဂါထာ၊ မႏ ၱန္ေဆာင္သာမ်ား အမွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ တစ္နပ္စားညဏ္ႀကံသူမ်ားကို ရႈတ္ခ်ထား၏။ လာဘ္ ေခၚဇီးကြက္ရုပ္က မႀကီးပြားေစႏိုင္။ ေမတၱာေစတနာကသာ ႀကီးပြားေစႏိုင္သည္။ ရက္ရာဇာက ေကာင္းက်ဳိးမေပး၊ ေမတၱာေစတနာကသာ ေကာင္းက်ဳိးေပးႏိုင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရႊျမန္မာမ်ား အေဆာင္မမွားဖို႔ သတိေပးထားျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ “ေမတၱာေဆာင္မွ ေအာင္ပါမည္” “ေစတနာထားမွ ေငြအလာ မ်ားမည္”ျဖစ္၏။ ဤသည္ကို ေရႊျမန္မာတုိ႔ အထူးသတိခ်ပ္အပ္၏။
စတုတၳအခ်က္
       ဤအခန္း၌ ေမတၱာေစတနာေၾကာင့္ ႀကီးပြားလာသူမ်ားအေၾကာင္းကို “မခင္ျပည့္၏ ေစတနာ”၊“ၿမိတ္ၿမိဳ႕က ဦးစိုးႀကီး ကြမ္းယာ” “အင္ဒရႈး ကာနက္ဂ်ီ ၏ ေမတၱာ”စသည့္ ျဖင့္ ရပ္ကြက္အဆင့္မွ ကမာၻအဆင့္ထိ ျပဆိုထားသည္မွာ အားက်စရာေကာင္းလွပါသည္။
ေမတၱာေစတနာကို အဓိကထားၿပီး စီးပြားရွာလွ်င္ ကုသိုလ္လည္းရမယ္၊ အျမတ္ လည္းရမယ္။ လုပ္ငန္းလည္း အဆမတန္ ေအာင္ျမင္မယ္။ အျမန္ရဖို႔ အဓိကထားၿပီး စီးပြားရွာရင္ အျမတ္သာရမယ္၊ ကုသိုလ္လည္းမရဘူး။ တကယ့္ေအာင္ျမင္မႈကိုလည္းမရဘူး”                                                                            (စာ-၉၀)    မွန္၏။ေရႊျမန္မာတုိ႔ ေမတၱာေစတနာကို နယ္ပယ္အားလံုးမွာ အသံုးခ်တတ္ဖို႔ လို၏။ သို႔မွသာ ဆရာေတာ္ေျပာသည့္ စီးပြားေရး နယ္ပယ္ ၌သာမက လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာ ေရး၊ ႏို္င္ငံေရး စသည့္နယ္ပယ္ အားလံုးမွာပါ ေရႊျမန္မာတို႔ ကမ႓ာႏွင့္ခ်ီ၍ ေအာင္ျမင္လာ မည္ျဖစ္၏။ ဟင္နရီကစ္ဆင္းဂ်ား၊ ဘီလ္ဂိတ္၊ မာသာထရီဇာ၊ မဟတၱမ ဂႏီၶ၊ ဦးသန္႔၊ လီကြမ္ယုတို႔ုသည္ ေမတၱာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေရႊျမန္မာ အမ်ားစုကမူ သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ ေျခသုတ္ ပုဆုိး ေျမစြယ္က်ဳိးသို႔ ရိုက်ဳိးႏိုင္ၾကပါလ်က္၊ အိမ္ေဖာ္ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား အေပၚမွာေတာ့ ေမာက္မာလြန္းၾက၏။ သိန္းေပါင္း ရာခ်ီ ေထာင္ခ်ီ အကုန္အက်ခံ၍ ေက်ာင္းေဆာက္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါလ်က္၊ ေခါင္းရြက္ေစ်း သည္မ်ားအေပၚ မတန္တဆ ေစ်းႏွိမ္ဆစ္တတ္ၾက၏။ အလကားႏွင္ႏွင္ အေခ်ာင္လည္း ရခ်င္ၾက၏။ ဤကဲ့သို႔ တစ္ဘက္ေစာင္းနင္း ေမတၱာ ေစတနာ ထားမူမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ ႏိုင္ပါမွ၊ ဘုရားအလိုေတာ္က် ဗုဒၶသာ၀ကအစစ္ မ်ား ျဖစ္ႏိုင္မည္ဆိုသည္ကို သတိထား ေစခ်င္ပါသည္။
ပဥၥမအခ်က္
        ဤအခန္း၌ ပ်င္းရိျခင္းကို ေရာင့္ရဲျခင္း ဟုအထင္းမွားေနေသာ ေရႊျမန္ မာမ်ားကို ျပဳျပင္ထား၏။ ဆရာခ်စ္စံ၀င္းႏွင့္ ကိုးရီးယားသူေဌးတုိ႔၏ ေဆြးေႏြး ခန္းကို ဖတ္ရသည္ မွာ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔လူမ်ဳိးအတြက္ အားတတ္စရာပင္-
ဆရာ - “ခင္ဗ်ား ေတာ္ေတာ္ ေလာဘႀကီးတာပဲ၊ တျခားႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ စက္ရုံေတြနဲ႔တင္ ခင္ဗ်ားေဆြးမ်ဳိးသားခ်ငး္ အားလံုးစားလုိ႔မကုန္ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ေတာင္ အပင္းပန္းခံၿပီး စက္ရံု တစ္ခု ထပ္တုိးခ်ဲ႕ေနရေသးတယ္”
သူေဌး - “ပထမ မိသားစုအတြက္ရွာတယ္။ ဒီထက္ တတ္ႏိုင္ ရင္ေတာ့ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း အားလံုးအတြက္ရွာတယ္။ ဒီထက္တတ္ႏုိုင္လာခဲ့ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးအ တြက္ရွာတယ္”                                                             (စာ-၁၂၄)
ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမွာ-
“အစြမ္းကုန္ရွာ ေခြၽတာစုေဆာင္း၊ ေကာင္းက်ဳိးေဆာင္ရြက္”ဟူ၍ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေရႊျမန္မာ အမ်ားစုမွာ ပ်င္ရိျခင္းႏွင့္ ေရာင့္ရဲျခင္းကို မခြဲျခားတတ္၍ အစြမ္းကုန္ ရွာရမည့္ အခြင့္အေရးကို ဖင့္ေႏွးေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ယခုအခါ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔လူမ်ဳိးသည္ အားလံုးထက္ေနာက္က်ေနၿပီ၊ အားလံုးေအာက္ နိမ့္က်ေနၿပီျဖစ္၏။ ဗုဒၥဘာသာ ခ်င္းပင္တူေသာ္လည္း ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔က အယူ ဘက္ကျဖစ္ေန၏။ ထုိင္းႏိုင္ငံကလည္း လာလွဴ၏။ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံေလးက လည္း လာလွဴ၏။ ေဟာင္ေကာင္၊ ထုိင္၀မ္၊ ကိုးရီးယား စသည့္ ႏိုင္ငံႀကီး မ်ားကလည္း လာလွဴၾက၏။ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ အျမဲတမ္း အယူဘက္ကခ်ည္း မေနလုိပါ။ သူတစ္ပါး ေပးစာကမ္းစာျဖင့္သာ  အသက္မရွင္လုိပါ။ ကြၽႏ္ု္ပ္တို႔ကလည္း ေပးလုိေကြၽးလုိ ပါေသး၏။ လူမ်ဳိး နိမ့္က်လွ်င္ သာသနာ နိမ့္က်မည္။ လူမ်ဳိးဆင္းရဲလွ်င္ သာသနာ ဆင္းရဲမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ အထြတ္အျမတ္ထားေသာ သာသနာကို လူဆင္းရဲတို႔၏ သာသနာ မျဖစ္ေစလုိပါ။ ဤသည္ကို တက္လူတို႔ သတိမူဖို႔လုိ၏။ အေရးတယူရွိဖုိ႔ လုိ၏။
ဆ႒မ အခ်က္။
ဤအခန္း၌ အခ်ိန္၏တန္ဖိုးကို မသိျခင္းေၾကာင့္ ေရႊျမန္မာတုိ႔ မႀကီး ပြားျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္းျပဆိုထား၏။ ဂ်ပန္လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က ဆရာခ်စ္စံ၀င္းအား ကြၽႏ္ုပ္တို႔လူမ်ဳိးအေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပထားသည္မွာ သင္ခန္းစာယူစရာေကာင္းလွ၏။
“ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရ ေျပာရရင္ ျမန္မာလူငယ္မ်ား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာ အခုလုိအခ်ိန္ျဖဳန္းေနသေရြ႕၊ ဘယ္ေတာ့မွ ႀကီးပြားတုိးတက္မွာ မဟုတ္ဘူး(စာ-၁၅၄)
မွန္၏။ အခ်ိန္တန္ဖိုးမသိျခင္း၊ အခ်ိန္မေလးစားျခင္း၊ အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္း တုိ႔၌ ေရႊျမန္မာတုိ႔သည္ထိပ္ဆံုးက သရဖူေဆာင္းသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ အမ်ားနည္းတူ အခ်ိန္ကို အက်ဳိးရွိရွိ အသံုးခ်တတ္ပါမွ အမ်ားနည္းတူ ႀကီးပြားတိုးတက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေခတ္လူငယ္တုိ႔ သတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။
သတၱမအခ်က္။
ဤအခန္း၌ ေခါင္းေဆာင္စိတ္ႏွင့္ ေနာက္လုိက္စိတ္ကို ခြဲျခားျပဆိုထား ၏။ ေခါင္းေဆာင္စိတ္ထားမွ ႀကီးပြားမည္။ ေခါင္းေဆာင္စိတ္မထားပါက ဆင္းရဲမည္ဟု ဆုိလုိရင္းျဖစ္၏။ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးက ဘုရင္အျဖစ္တင္ေျမႇာက္ပါလ်က္ ဘုရင္မလုပ္ လုိဘဲ ေစာ္ကဲမင္းကိုသာ ဘုရင္တင္ေျမႇာက္ခိုင္းသည့္ ရမည္းသင္းၿမိဳ႕စား သီလ၀မင္း အေၾကာင္း ဖတ္ရသည္မွာ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းလွပါသည္။
သီလ၀ကား ဘုရင္အျဖစ္ကို အျမင့္ဆံုးစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခံစားေသာေနရာဟု  မသတ္မွတ္ဘဲ၊ အႀကီးဆံုးတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရေသာ ေနရာဟု ယူဆခဲ့၏။ တစ္နည္း အားျဖင့္ မင္းအာဏာထက္ ႏိုင္ငံကိုပိုခ်စ္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ သီလ၀ကား အလုပ္ကို အမ်ားႀကီးလုပ္ၿပီး အခြင့္အေရးကို အနည္းငယ္သာယူလုိေသာ ေခါင္းေဆာင္ စိတ္ရွိသူပင္ျဖစ္၏။
ျမန္မာဘုရင္ အဆက္ဆက္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္စိတ္မ်ဳိး ေမြးျမဴခဲ့ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ကမ႓ာ့သမိုင္းသည္ ေျပာင္းျပန္လန္သြားလိမ့္မည္ျဖစ္၏။ အဂၤလိပ္က ျမန္မာကို လာမသိမ္းႏိုင္ဘဲ ျမန္မာေတြကသာ အဂၤလန္ကို သြားသိမ္း ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။                                            ( စာ- ၂၀၂ ၊ ၂၀၃ )
ဤသို႔လွ်င္ ဆရာေတာ္ ေထာက္ျပေသာ အခ်က္ဆယ္ခ်က္လံုးကို နာယူမွတ္သား၍ လုိက္နာက်င့္ႀကံပါက ဗုဒၶဘာသာ ေရႊျမန္မာတုိ႔အေနျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္း အဆင့္မွသည္ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးဂုဏ္ကို ေဆာင္ႏုိင္သည္အထိ ဘာသာ သာသနာ၏  ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္သည္အထိ ကမ႓ာႏွင့္ခ်ီ၍ ေအာင္ျမင္ႏုိင္မည္ ဟု ယံုၾကည္ပါ၏။
သို႔ေသာ္ တစ္ခုသတိျပဳရန္မွာ ႏိုင္ငံတစ္ခုႀကီးပြားတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားတို႔၌ ဆရာေတာ္ ေထာက္ျပသည့္ အခ်က္မ်ားျပည့္စံုရန္ လုိအပ္သကဲ့သို႔ ထိုႏိုင္ငံ၌ က်င့္သံုးေသာစနစ္ (သို႔) Policy (ေပၚလစီ ) မူ၀ါဒႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္ေပ သည္။ ဥပမာ- က်ဴးဘား၊ ေျမာက္ကိုးရီးယားႏွင့္ ဆရာျမသန္းတင့္ သာသာျပန္ဆိုထား ေသာ “သုခၿမိဳ႕ေတာ္” မွ အိႏၵိယႏိုင္ငံတို႔ ျဖစ္၏။
ေရာေထြးေနေသာ စကားလံုးမ်ား။
ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္သည္ ဤစာအုပ္အခန္း(၂) ၌ “စည္းကမ္းရွိျခင္းႏွင့္ ႏွေျမာျခင္း”ကို ရွင္းလင္းေအာင္ သရုပ္ခြဲေပးထား၏ သာေကတ သူေဌးကေတာ္ႏွင့္ မႏၲေလးမွ ေဆးပြဲစားႀကီးတုိ႔ကို သာဓကေပးထား၏။ အခန္း(၅)၌ ပ်င္းရိျခင္းႏွင့္ ေရာင့္ရဲျခင္းကို ခြဲျခားျပထား၏။  ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔လူမ်ဳိးသည္ စကားလံုး ေရာေထြးမူဒဏ္ကို ခံခဲ့ရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြား ၾကာျမင့္ခဲ့ပါၿပီ။
ထုိစကားလံုး ေရာေထြးမူ အရႈပ္ေတာ္ပံုကို ေျဖရွင္းေပးမည့္ ဆရာသမားမ်ား မေပၚေပါက္ခဲ့။ ယခုအခါ ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္က ေရွးဦးစြာေျဖရွင္းေပးခဲ့ၿပီျဖစ္၍ စကား လံုးေရာေထြးမႈ ေလာင္းရိပ္မိေနေသာ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးအတြက္ အားတက္ ခဲ့ရ ေပၿပီ။ ထုိ႔ျပင္ ဤသို႔ေရာေထြးေန၍ မကြဲျပားေသးေသာ အျခားစကားလံုးမ်ားရွိေသး၏။ ဤသည္ကို ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္အေနျဖင့္ ထပ္မံခြဲျခားေပးသင့္ေသး၏။
ဥပမာ- ေလဘႏွင့္ဆႏၵ၊ ေက်းဇူးသိျခင္းႏွင့္ သစၥာရွိျခင္း၊ ေပ်ာ့ညံ့ျခင္းႏွင့္ သည္းခံျခင္း….. တို႔ျဖစ္၏။
ျခေသၤ့မွန္ျငား ျမက္မစား။
ဤစာအုပ္၌ ေရနံ႔သာ လူနာမ်ားအေၾကာင္းဖတ္ရသည္မွာ ရင္နာစရာေကာင္းလွ ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အဘစံ က်တဲ့မ်က္ရည္အေၾကာင္း ဖတ္ရသည္မွာ ပုိ၍ စိတ္မေကာင္းပါ အဘစံ၏ ဘ၀သည္ သုပၸဗုဒၶလုိဘ၀မ်ဳိး ျဖစ္၏။ အဘစံ၏ သဒၶါတရားသည္ သုပၸဗုဒၶလို သဒၶါမ်ဳိးျဖစ္၏။ အဘစံ၏ ႏွလံုးသားသည္လည္း သုပၸဗုဒၶ၏ ႏွလံုးသားလုိပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ အဘစံသည္ လာဘ္လာဘျဖင့္ စည္းရံုးခံရေသာ္ လည္း သရဏဂံု အပ်က္မခံႏိုင္ဘဲ အငတ္ခံကာေတာင့္တင္းထားႏုိင္ျခင္းျဖစ္၏။
သီေဟာနာမ ဇိဃေစၧာပိ ပ႑ဒီနိ န ခါဒတိ- ျခေသၤ့မည္သည္ ဆာေလာင္ေသာ္ လည္း ျမက္သစ္ရြက္ကိုေတာ့ မစားေပ။ ျခေသၤ့လုိ ရဲရင့္ေသာ သဒၥါတရားႏွင့္ ျပည့္စံု ေသာ အဘစံတစ္ေယာက္ ယခုအခါ နတ္ဘံုနတ္နန္းစံျမန္းလ်က္ ရွိေနမည္ကိုကား မည္သူမွ် မျငင္းႏိုင္ပါေပ။
ဤေနရာ၌ ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္က ခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳမ်ားကို  ခ်ီးက်ဴးထား၏။ မွန္၏။ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔၏ ဘာသာဓမၼက မည္မွ်ပင္ျမင့္မားသည္ ျဖစ္ပါေစ၊ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ သာသ နာျပဳနည္းဗ်ဴဟာကား လံုး၀နိမ့္က်လ်က္ရွိ၏။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာမ်ား ကို အမီလုိက္ႏိုင္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးုစားရေပဦးမည္။
တစ္မ်ဳိးသားလံုး ကိုးစားရမည့္ဆရာေတာ္။
ေငြေၾကးခ်ဳိ႕တဲ့၍ မ်က္စိခြဲမကုႏိုင္သည့္ လူနာမ်ားကို ဆရာေတာ္၏ အိပ္ကပ္ထဲမွ စိုက္ထုတ္၍ အကုန္အက်ခံ ခြဲစိတ္ကုသေပးေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာအခါ ကြၽႏ္ုပ္ မုဒိတာတရားျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ သာဓုေခၚမိပါသည္။
      ေငြရွင္ေၾကးရွင္၊ ဓနရွင္တုိ႔ နိဗၺာန္မေရာက္ခင္ ပါရမီရွင္မ်ားျဖစ္လုိပါက ေမတၱာရွင္ ဆရာေတာ္ေနာက္ ေျခရာေကာက္လုိက္ေစခ်င္ပါၿပီ။
      ဤစာအုပ္၌ ဆရာေတာ္သည္ ဘုန္းႀကီးအခ်င္းခ်င္းကိုပင္၊ သိန္းႏွစ္ဆယ္ အေၾကြးတင္ခံ၍ လွဴဒါန္းသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ သီလ၀ နာဂရာဇာ ဇာတ္ေတာ္ထဲကလုိ လမ္းမွားခရီးသည္မ်ဳိးႏွင့္ တုိးထိမွာကို စိုးမိပါေသးသည္။ တခ်ဳိ႕ဘုန္းႀကီးမ်ားမွာ ေက်ာင္း ေျမအတြက္ ႀကိဳးစားၾကေသာ္လည္း သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကိုကား မယ္မယ္ရရ မလုပ္ၾကေပ။ သတင္းစာထဲမွာ ေန႔စဥ္လုိလုိ အလွွွွဴခံေၾကာ္ျငာပါေနသည့္ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးမွာမူ သာသနာျပဳဆုိင္းဘုတ္သာတင္ထားၿပီး သာသနာျပဳလုပ္ငန္းဟူ၍ ႀကီးႀကီး မားမား တစ္ခုမွ်မလုပ္ေသးေပ။
အျပင္အဆင္ႏွင့္ အသြင္းသ႑န္။
ဤစာအုပ္၏ မ်က္ႏွာဖံုးဒီဇိုင္းေလးကား ရိုးရွင္းလွပ၍ တည္ၾကည္ခန္႔ညား လြန္း၏။ ဤစာအုပ္ အျပင္အဆင္ကား  အလြန္႔အလြန္ ညံ့ပါသည္ ။ေခါင္းစဥ္ႏွင့္စာသားကား တစ္ေနရာစီ ျဖစ္လိုျဖစ္၊ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ကဗ်ာက တစ္ျခားစီျဖစ္လုိျဖစ္ႏွင့္ လံုး၀ပသာဒမျဖစ္ေပ။ ဤသို႔ညံ့ဖ်င္းရျခင္း၌ ဒကာစိုးတင့္အဖြဲ႕မွာ တာ၀န္ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အားလံုး စနစ္က်အခ်ဳိးညီ ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထုတ္ေ၀ေစလို ေပသည္။
                                                                  ( ၁၀-၆-၂၀၀၈ )
                                                            အရွင္၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ (၀ီရသူ)

              (သံတိုင္ၾကားက ခ်ီေသာလက္အုပ္ စာအုပ္ထဲမွ ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။)
၀ီရသူ(မစိုးရိမ္) ဆိုဒ္မွတဆင့္တင္ျပသည္။

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment