Tuesday, September 11, 2012

ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဥပေဒ

ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဥပေဒ
(၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒအမွတ္ ၁၀။)
၁၃၇၃ ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလဆန္း ၈ ရက္ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၀ ရက္)
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ဤဥပေဒကို ျပ႒ာန္းလိုက္သည္။

အခန္း(၁)
အမည္ႏွင့္အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္
၁။ ဤဥပေဒကို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒဟုေခၚတြင္ေစရမည္။ 
၂။ ဤဥပေဒတြင္ပါရွ ိေသာ ေအာက္ပါစကားရပ္မ်ားသည္ ေဖာ္ျပပါအတိုင္း အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေစရမည္ -
(က) ဗဟိုေကာ္မတီ ဆိုသည္မွာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားစီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာ္မတီကို ဆိုသည္။

(ခ ) ဝန္ႀကီးဌာန ဆိုသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာနကို ဆိုသည္။
(ဂ ) ဦ းစီးဌာန ဆိုသည္မွာ ေၾကးတိုင္ႏွင့္ ေျမစာရင္းဦးစီးဌာနကိုဆိုသည္။
(ဃ) လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ ဆိုသည္မွာ ဤဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းေသာေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးလုပ္ငန္းအေထာက္ အကူျပဳအဖြဲ႕ကို ဆိုသည္။
(င ) ေျမလြတ္၊ေျမလပ္ ဆိုသည္မွာ ယခင္က သီးစားခံယူလုပ္ကိုင္လာခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္ထား သည့္သီးစားခံယူ လုပ္ကိုင္သူမရွိေသာ စိုက္ပ်ိဳးေရး သို႔မဟုတ္ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ႏိုင္သည့္ေျမႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကသီးသန္႔လ်ာထားသတ္မွ
တ္သည့္ ေျမမ်ားကို ဆိုသည္။
(စ ) ေျမ႐ိုင္း ဆိုသည္မွာ သစ္ပင္၊ ဝါးပင္ သို႔မဟုတ္ ခ်ံဳႏြယ္မ်ားေပါက္ေရာက္လ်က္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ ပထဝီေျမအေနအထားအရ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ ညီညာမႈရွိသည္ျဖစ္ေစ၊မရွိသည္ျဖစ္ေစ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိေသာ ေျမသစ္ျဖစ္သည့္ ေျမ႐ု ိင္းႏွင့္ ေတာ႐ိုင္းေျမမ်ားကိုဆိုသည္။ ယင္းစကားရပ္တြင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္း၊ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း၊ ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း၊ အစိုးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္ရန္အ
လို႔ငွာ တရားဝင္ပယ္ဖ်က္ၿပီးျဖစ္သည့္ ႀကိဳးဝိုင္း သစ္ေတာေျမ၊ စားက်က္ေျမႏွင့္ အင္းအိုင္ေျမမ်ားလည္း ပါဝင္သည္ ။
(ဆ) အာမခံေၾကး ဆိုသည္မွာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရသူက လုပ္ကိုင္မည့္၊ အသုံးျပဳမည့္ လုပ္ငန္းအလိုက္ သတ္မွတ္ထားေသာ ႀကိဳတင္ေၾကးေငြတစ္ရပ္ကိုျပည္ေထာင္စုအစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ ဘဏ္တစ္ခုခုသို႔ အပ္ႏွံရန္ သို႔မဟုတ္ အာမခံခ်က္ေပးရန္ဤဥပေဒမ်ားႏွင့္အ
ညီ သတ္မွတ္ေသာ အာမခံေၾကးေငြကိုဆိုသည္။
(ဇ ) ေျမခြန္ ဆိုသည္မွာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ု ိင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရသူက လုပ္ကိုင္သည့္၊ အသံုးျပဳသည့္လုပ္ငန္းအလိုက္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးေဆာင္ရန္ ႏႈန္းထားသတ္မွတ္ခ်က္ကို ဤဥပေဒအရ ျပဳလုပ္ေသာ နည္းဥပေဒပါေျမခြန္ကိုဆိုသည္။
(ဈ ) ႏွစ္ရွည္ပင္ ဆိုသည္မွာ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း စိုက္ပ်ိဳးထားၿပီး အပင္အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ႏွစ္ကာလ တစ္ခုတြင္ အက်ိဳးအျမတ္ရရွိႏိုင္မည့္ သီးပင္၊ သစ္ပင္မ်ားကို ဆိုသည္။
(ည) ဥယ်ာဥ္ျခံသီးႏွံ ဆိုသည္မွာ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းေသာ္လည္းေကာင္း
၊ ေရာေႏွာ၍ေသာ္လည္းေကာင္း စိုက္ပ်ိဳးထားၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ခူးဆြတ္ေသာ္လည္း အပင္သက္တမ္းကုန္သည္အထိ ျပန္လည္စိုက္ပ်ိဳးရန္ မလိုသည့္ သစ္သီးဝလံပင္မ်ားကိုဆိုသည္။
(ဋ ) ရာသီသီးႏွံ ဆိုသည္မွာ စိုက္ပ်ိဳးခ်ိန္ရာသီကာလအတြင္းစိ
ုက္ပ်ိဳးရိတ္သိမ္း၍ ဝင္ေငြရရွိၿပီးေနာက္ ထပ္မံ ေျမျပဳျပင္စိုက္ပ်ိဳးရသည့္ သီးႏွံကိုဆိုသည္။
(ဌ ) ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း ဆိုသည္မွာ ျမန္မာ့သတၲဳတြင္း ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၊ ပုဒ္မခြဲ (ည)တြင္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားေသာ ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္း ေဆာင္ရြက္သည့္လုပ္ငန္းကို ဆိုသည္။
(ဍ ) ခြင့္ျပဳမိန္႔ ဆိုသည္မွာ ဤဥပေဒႏွင့္အညီ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဗဟိုေကာ္မတီက လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ျပဳသည့္ အမိန္႔ကို ဆိုသည္။
အခန္း(၂)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း
၃။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ -
(က) ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေျမလြတ္၊ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ စီးပြားျဖစ္ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရး၊ ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္း၊ အစိုးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားကိုထိေရာက္မွန္ကန္စြာ အသံုးခ် စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ဥကၠ႒အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ေၾကးတိုင္ႏွင့္ ေျမစာရင္းဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္က အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွင္ ့ အျခားသင့္ေလ်ာ္ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားကအဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း ပါဝင္ေသာ
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုေကာ္မတီကိုဖြဲ႕စည္းရမည္။
(ခ) ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ဗဟိုေကာ္မတီကို လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္သည္။
အခန္း(၃)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္
၄။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ျပဳႏိုင္သည္ -
(က) စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္း၊
( ခ ) ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း၊
( ဂ ) ဓာတ္သတၲဳထု တ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္ း၊
(ဃ) အစိုးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ား။
၅။ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ပုဒ္မ ၄ ပါ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိလိုပါက ေအာက္ပါပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဗဟိုေကာ္မတီ သိ ု႔ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည္ -
(က) ျမန္မာႏိုင္ငံသားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊
( ခ ) အစိုးရဌာန၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊
( ဂ ) ၁၉၈၇ ခုႏွစ္၊ မေရႊ႕မေျပာင္းႏိုင္ေသာ ပစၥည္းလႊဲေျပာင္းျခင္းကိုကန္႔သတ
္သည့္ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၄ ႏွင့္အညီ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳထားသူမ်ား၊
(ဃ) အစိုးရဌာန၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ အက်ိဳးတူကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ေဆာင္ရ
ြက္မည့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊
( င ) ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားႏွင့္ အက်ိဳးတူကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား။
၆။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ပုဒ္မ ၅ အရ ေလွ်ာက္ထားသည့္ ကိစၥမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍-
(က) သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖဲ ြ႕၏သေဘာထားမွတ္ခ်က္ကို ရယူရမည္။
(ခ ) ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းအတြက္ျဖစ္ပါက သတၲဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာနမွ လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၄၊ ပုဒ္မခြဲ (ဃ)ပါအျခားလုပ္ငန္းအတြက္ျဖစ္ပါက သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမွလည္းေကာင
္း သေဘာထား ေတာင္းခံရမည္။
(ဂ ) ႀကိဳးဝိုင္းေတာႏွင့္ ႀကိဳးျပင္ကာကြယ္ေတာမ်ားျဖစ္သည့္ သစ္ေတာနယ္ေျမမ်ားကို ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ မရွိေစေရးႏွင့္ သဘာဝနယ္ေျမမ်ား၊ ေရေဝေရလဲေဒသမ်ား၊ သဘာဝအင္းအိုင္မ်ားကိိုထိန္းသိမ္
းႏိုင္ေရး တို႔အတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္ းေရးႏွင္ ့သစ္ေတာေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ သက္ဆိုင္ရာ အျခားဝန္ႀကီးဌာန မ်ားႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။
(ဃ) ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေျမအသံုးခ်ေရးမူဝါဒ ပီျပင္စြာေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေရးအတြက္
လိုအပ္ေသာအၾကံÓဏ္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပရမည္။
၇။ ဗဟိုေကာ္ မတီ သည္ ႏို င္ငံ ျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ရန္ ေျမလြတ္၊ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ေလွ်ာက္ထားသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ
မႈေကာ္မရွင္၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
၈။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသံုးျပဳခြင့္ေလ
ွ်ာက္ထားသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ထိေရာက္မွန္ကန္စြာ အသံုးခ်စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ ယင္းသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ေပးရန္ ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳႏိုင္သည္ ။
၉။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ပုဒ္မ ၈ အရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ေပးျခင္းျပဳသည့္အခါ အာမခံေၾကးေပးသြင္းေစၿပီးခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးရမည္။

အခန္း(၄)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား
၁၀။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ယင္းႏွင့္ဆက္ႏႊယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳသည့္အခါ ေျမဧရိယာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍-
(က) စိုက္ ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းတြင္-
(၁) ႏွစ္ရွည္ပင္ျဖစ္ပါက တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက ၅၀ဝ၀ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ ျပဳႏိုင္သည္။ ခြင့္ျပဳထားၿပီးသည့္ဧက၏
၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အျပည့္အဝ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ပါက ထပ္မံ၍ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက ၅၀ဝ၀ ထက္ မပိုေစဘဲ စုစုေပါင္းဧက ၅၀ဝ၀ဝ အထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ိဳးအလို႔ငွာ ခြင့္ျပဳသင့္ ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တည္းတြင္ ဧက၅၀ဝ၀ ထက္ပို၍ အမွန္တကယ္စိုက္ပ်ိဳးႏိုင္မည့္ဧကအား ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
(၂) ဥယ်ာဥ္ျခံသီးႏွံျဖစ္ပါက ဧက ၃၀ဝ၀ ထက္မပိုေစဘဲခြင့္ျပဳႏိ ုင္သည္။
(၃) စက္မႈကုန္ၾကမ္း ရာသီသီးႏွံျဖစ္ပါက တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက၅၀ဝ၀ ထက္ မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္ သည္။ ခြင့္ျပဳထား ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင္႕ ေျမ႐ိုင္ းမ်ား စီမံခန့္ခြဲေရးဥပေဒျပ႒ာန္း သည့္ဧကကို ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အျပည့္အဝ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ပါက ထပ္မံ၍ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက၅၀ဝ၀ ထက္မပိုေစဘဲ စုစုေပါင္းဧက ၅၀ဝ၀ဝ အထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ိဳးအလို႔ငွာခြင့္
ျပဳသင့္ေသာလုပ္ငန္းျဖစ္ပါက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တည္းတြင္ဧက ၅၀ဝ၀ ထက္ပို၍ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
(၄) ေက်းလက္ေဒသ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ မိသားစု တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ကိုင္လိုသူမ်ား အတြက္၅၀ ဧက ထက္မပိုေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းကို သက္ဆိုင္ရာေဒသ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုခုက ခြင့္ျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္။
(ခ) ေမြးျမဴေရးလု ပ္ငန္းတြင္-
(၁) ငါး၊ ပုစြန္၊ ကဏန္း ေမြးျမဴေရးျဖစ္လွ်င္ ဧက ၁၀ဝ၀ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
(၂) တိရစၦာန္ေမြးျမဴေရးျဖစ္လွ်င္-
(ကက) ကြ်ဲ၊ ႏြား၊ ျမင္း ေမြးျမဴေရးျဖစ္ပါက ဧက၂၀ဝ၀ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
( ခခ ) သိုး၊ ဆိတ္ ေမြးျမဴေရးျဖစ္ပါက ဧက ၅၀ဝထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
( ဂဂ ) ၾကက္၊ ဝက္၊ ဘဲ၊ ငံုး ေမြးျမဴေရးျဖစ္ပါကဧက ၃၀ဝ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင္ ့ျပဳႏိုင္သည္။
(၃) ပုဒ္မခြဲငယ္ (၁)ႏွင့္(၂)တို႔တြင္ အက်ံဳးမဝင္ေသာ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းျဖစ္ပါက သင့္ေလ်ာ္ေသာ ဧကကို ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္ ။
( ဂ ) ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊သတၲဳတြင္းဝန္
ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏိႈင္း ခြင့္ျပဳ ႏိုင္သည္။
(ဃ) အစိုးရကခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းခြင့္ ျပဳႏိုင္သည္။
၁၁။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ယင္းတို႔ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳသည့္အခါ အခ်ိန္ကာလႏွ င့္စပ္လ်ဥ္း၍-
(က) စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ ငန္းတြင္-
(၁) ႏွစ္ရွည္ပင္ ႏွင့္ ဥယ်ာဥ္ ျခံသီးႏွံျဖစ္လွ်င္ စတင္ခြင့္ျပဳသည့္ႏွစ္မွစ၍ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳ ႏိုင္သည္။
(၂) ရာသီသီးႏွံျဖစ္လွ်င္ သတ္မွတ္ေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း မရွိသေရြ႕ ခြင့္ျပဳရမည္။
( ခ ) ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းတြင္ စတင္ခြင့္ျပဳသည့္ႏွစ္မွစ၍ ႏွစ္ေပါင္း၃၀ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
( ဂ ) ပုဒ္မခြဲ (က) ပုဒ္မခြဲငယ္(၁)ႏွင့္ ပုဒ္မခြဲ(ခ)တို႔အရ ခြင့္ျပဳထားေသာ သက္တမ္းကုန္ဆံုးၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္လိုေသာ လုပ္ငန္းအတြက္ လုပ္ငန္ းအမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္ၿပီးထပ္မံ၍ စုစုေပါင္း ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ထက္မပိုေစဘဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ခြင္ ့ျပဳႏိုင္သည္။
(ဃ) ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္ းလု ပ္ငန္းတြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၊သတၲဳတြင္ းဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏိႈင္း ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
( င ) အစိုးရကခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနႏွ င့္ ညႇိႏိႈင္းခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
၁၂။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားပါဝင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းက ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ေလွ်ာက္ထားလာပါက ႏိုင္ငံသားမ်ားေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္စိစစ္ခြင့္ျပဳရမည္။

အခန္း (၅)
အာမခံေၾကးႏွင့္ ေျမခြန္
၁၃။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက လုပ္ငန္း အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ေပးသြင္းရမည့္ အာမခံေၾကးႏႈန္းထားကိ ု သတ္မွတ္ရမည္။
၁၄။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသံုးျပဳခြင့္အတြက္ ေကာက္ခံမည့္ ေျမခြန္ႏႈန္းထားႏွင့္ သင့္တင့္ေသာေျမခြန္ကင္ းလြတ္ခြ င့္ျပဳသည့္ ကာလကို လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစား၊ သီးႏွံ အမ်ိဳးအစား အလိုက္ သတ္မွ တ္ရမည္။
၁၅။ ဦ းစီ းဌာနသည္ -
(က) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူထံမွ ေျမခြန္ကို လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစား၊ သီးႏွံအမ်ိဳးအစားအလိုက္ ေျမခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ကာလကုန္ဆံုးသည့္ေန႔ မွစ၍စည္းၾကပ္ျခင္းႏွင့္ ေကာက္ခံျခင္း ျပဳရမည္။
( ခ ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူ၏ ေျမခြန္ေပးသြင္းျခင္းကို ႀကီးၾကပ္ စစ္ေဆးရမည္။
အခန္း(၆)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူကလိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား
၁၆။ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူသည္-
(က) ခြင့္ျပဳထားသည္ ့ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားႏွင့္ ယင္းႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကိုသာ လုပ္ကိုင္ရမည္။
( ခ ) လုပ္ပိုင္ခြင့္ရေျမကို စတင္ခြင့္ျပဳသည့္ေန႔မွစ၍ ေလးႏွစ္အတြင္းသတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း လုပ္ငန္းၿပီးစီးသည္အထိ ေဖာ္ထုတ္လုပ္ကိုင္ရမည္။ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈမရွိေသာ အေျခအေနေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ကုန္လြန္သြားသည့္ အခ်ိန္အတြက္ သတ္မွတ္ ကာလကို ဗဟိုေကာ္မတီမွ ျပန္လည္ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ေပးႏိုင္သည္ ။
( ဂ ) ခြင့္ျပဳထားသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကိုျပည္ေထာင္စုအစိ
ုးရအဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိဘဲ ေပါင္ႏွံျခင္း၊ေပးကမ္းျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ အငွားခ်ထားျခင္း၊ အျခားနည္းျဖင့္ လႊဲေျပာင္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ခြဲစိတ္ျခင္းမျပဳရ။
(ဃ) မိမိလုပ္ ကိုင္ခြင့္ရရွိသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားအတြက္ ေျမခြန္ကို အေျပအေက် ေပးေဆာင္ ရမည္။
( င ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဗဟိုေကာ္မတီက သတ္မွတ္ ထားေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရမည္။
( စ ) ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူထားေသာ လုပ္ငန္းမွအပ ေျမေပၚေျမေအာက္ရွိအျခားသယံဇာတပစ
ၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူျခင္းမျပဳရ။
(ဆ) ခြင့္ျပဳထားေသာေျမအတြင္း သယံဇာတပစၥည္းမ်ားေတြ႕ရွိ၍ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက စီးပြားျဖစ္ ထုတ္လုပ္လိုသျဖင့္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမဧရိယာအနက္ လိုအပ္မည့္ေျမဧရိယာကို ျပန္လည္သိမ္းယူသည့္ အခါ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက ညႊန္ၾကားထားသည္ ့အတိုင္း ျပန္လည္အပ္ႏွံ ရမည္။

အခန္း(၇)
ႀကီးၾကပ္ျခင္း
၁၇။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တင္ျပလာသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ စိစစ္သံုးသပ္ျခင္းႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားကို
လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အသီးသီးတြင္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ သီးျခားအဖြဲ႕မ်ားကိုဖြဲ႕စည္း၍ လုပ္ငန္းတာဝန္ မ်ားအား သတ္မွတ္ေပးရမည္။
၁၈။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္း ရွိ မရွိကို စစ္ေဆးရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားစုေပါင္းပါဝင္ေသာ အထူးအဖြဲ႕ကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ဖြဲ႕စည္းတာဝန္ေပး အပ္ႏိုင္သည္။
၁၉။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေအာက္ပါအေျခအေန တစ္ရပ္ရပ္ေပၚေပါက္ပါက ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားအနက္မွ လိုအပ္မည့္အနည္းဆံုးေျမဧရိယာကို
ျပန္လည္ ရယူပိုင္ခြင့္ရွိသည္-
(က) ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား ေတြ႕ရွိျခင္း၊
( ခ ) ႏိုင္ငံေတာ္အက်ိဳးငွာ အေျခခံအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းလုပ္ငန္းသို႔မဟုတ္ အထူးစီမံကိန္းလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရန္လိုအပ္ျခင္း၊
( ဂ ) ဓာတ္သတၲဳထုတ္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရန္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ ခြင့္ျပဳထားေသာသတၲဳအမ်ိဳးအစားမွအပ အျခားသယံဇာတပစၥည္းေတြ႕ရွိျခင္း၊
(ဃ) ပုဒ္မ ၄၊ ပုဒ္မခြဲ (က)၊ (ခ)ႏွင့္ (ဃ)တို႔ပါ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရန္ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ သယံဇာတပစၥည္ းေတြ႕ရွိ ျခင္း။
၂၀။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ပုဒ္မ ၁၉ အရ ျပန္လည္ရယူျခင္းအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက အမွန္တကယ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ ကုန္က်စရိတ္ ေငြမ်ားကိုျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ကာလတန္ဖိုးတြက္ခ်က္၍သင့္ေလ်ာ္သည့္ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ေလ်ာ္ေၾကးရရွိေစရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္။
၂၁။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက ဤဥပေဒပါ စည္းကမ္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိလွ်င္ မူလေပးသြင္းထားေသာ အာမခံေၾကးကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအျဖစ္ သိမ္းဆည္းမည့္အျပင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ကိုလည္းျပန္လည္႐ုပ
္ သိမ္းပိုင္ခြင့္ ရွိသည္။
၂၂။ ဤဥပေဒ မျပ႒ာန္းမီ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင္ ့ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုအဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔အရ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္
-
(က) ခြင့္ျပဳမိန္႔ရရွိထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းဧရိယာ၊ခြင္
့ျပဳမိန္႔ထုတ္ျပန္သည့္ ရက္စြဲႏွင့္ စာအမွတ္တို႔ကို ျပည့္စံုစြာေဖာ္ျပၿပီး အမွန္တကယ္ ေဖာ္ထုတ္လုပ္ကိုင္ အသံုးျပဳၿပီးေသာဧရိယာႏွင့္ က်န္ရွိေနေသာ ဧရိယာတို႔ကို အေထာက္အထားခိ ုင္လံုစြာျဖင့္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ား ပူးတြဲလ်က္ မွတ္တမ္းျပဳစုၿပီးဗဟိုေကာ္မတီသို႔ တင္ျပရမည္။
( ခ ) ေဖာ္ထုတ္လုပ္ကိုင္ အသံုးျပဳၿပီးျဖစ္ေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ေျမ႐ိုင္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဤဥပေဒႏွင့္အညီ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည္။
( ဂ ) မူလခြင့္ျပဳကာလထက္ ေက်ာ္လြန္သည္အထိ ေဖာ္ထုတ္လုပ္ကိ ုင္အသံုးျပဳျခင္း မရွိေသးေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္က ျပန္လည္သိမ္းယူၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။
(ဃ) မူလခြင့္ျပဳကာလအတြင္း သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ ပ်က္ကြက္ေၾကာင္းသို႔မဟုတ္ စည္းကမ္းခ်က္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိပါကအာမခံေၾကးကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအျဖစ္ သိမ္းဆည္းခံရမည့္အျပင္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသံုး ျပဳခြင့္ကို ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းျခင္းခံရမည္။
အခန္း(၈)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူမ်ားအား ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ျခင္း
၂၃။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္-
(က) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက စိုက္ပ်ိဳးေရး သို႔မဟုတ္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းအတြက္နည္းပညာ၊ မ်ိဳးေကာင္းမ်ိဳးသန္႔ႏွင့္ အျခားပံ့ပိုးမႈမ်ားကိုဆက္သြယ္ေတ
ာင္းခံလာလွ်င္ လိုအပ္သလို ကူညီပံ့ပိုးေပးႏိုင္သည္။
( ခ ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတြက္ ေခ်းေငြမ်ား ရရွိလိုလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ပံ့ပိုးပစၥည္းႏွင္ ့ ဝန္ေဆာင္မႈ အကူအညီရရွိလိုလွ်င္လည္းေကာင္း သက္ဆိုင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းသို႔စိစစ္ေထာက္ခံေပးႏိုင္ သည္ ။
( ဂ ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ၿပီးေနာက္ မုန္တိုင္းက်ေရာက္ျခင္းကဲ့သို႔ေ
သာ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာင့္ ႀကီးမားသည့္ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚပါကႏိုင္ငံေတာ္မွ အထူးေခ်းေငြရရွိေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ေထာက္ ခံေပးႏိုင္သည္။
၂၄။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ၿပီးစီးသည္အထိ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေသာေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူမ်ားအားအာမခံေၾကး ျပန္လည္ထုတ္ေပးရမည္။
၂၅။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္-
(က) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိထားသူက လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေဒသခံေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ အျငင္းပြားျခင္း၊ ဟန္႔တား ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ျခင္း၊ အက်ိဳးဖ်က္ဆီးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခံရေၾကာင္း တင္ျပလာလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဦးစြာညႇိႏိႈင္းေပးရမည္။ ညႇိႏိႈင္း၍မရပါက ဥပေဒအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ ရမည္။
( ခ ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ခ်ထားေပးေသာ ေျမဧရိယာအေပၚတြင္ ယခင္ ကတည္းက လက္ရွိစိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ေနေသာ ေဒသခံေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ စိုက္ပ်ိဳးေျမမ်ား ပါဝင္ေနပါက တရားဝင္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိထားျခ
င္းမရွိသည့္တိုင္ နစ္နာမႈမရွိေစရန္ ယင္းတို႔၏ ဆႏၵအေပၚ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္။
( ဂ ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ခ်ထားေပးေသာေျမဧရိယာအေပၚတြင္ ယခင္ကတည္းကလုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိထားၿပီးေသာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားရွိပါက၎တို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေစရမည္။

အခန္း(၉)
ျပစ္မႈႏွင့္ျပစ္ဒဏ္မ်ား
၂၆။ မည္သူမဆို ဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရွိေသာ ေျမေပၚရွိပစၥည္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အက်ိဳးဖ်က္ဆီးေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င
္ ထိုသူကို သံုးႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္တစ္ဆယ္သိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္ လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။
၂၇။ မည္သူမဆို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယင္း၏ကိုယ္စား တာဝန္ရွိသူကေသာ္လည္းေကာင္း ခြင့္ျပဳျခင္းမရွိဘဲ ဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရွိေသာေျမတြင္ ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္လုပ္ကိုင္ေၾကာင္းျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကို ႏွစ္ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္ငါးသိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစခ်မွတ္ရမည္
၂၈။ မည္သူမဆို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ရရွိသူကိုျဖစ္ေစ၊ ထိုသူ၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္အရ လုပ္ကိုင္သူကိုျဖစ္ေစဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရွိေသာေျမတြင္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈကို ဟန္႔တားေႏွာင့္ယွက္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကို တစ္ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္သံုးသိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစခ်မွတ္ရမည္
၂၉။ မည္သူမဆို ဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္ းထားသည့္ ေျမေပၚမွ ထြက္ခြာဖယ္ရွားေပးရန္ ပ်က္ကြက္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကို တစ္ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္သံ ုးသိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ ရမည္။

အခန္း(၁၀)
အေထြေထြ
၃၀။ အခန္း(၉)ပါ ျပစ္မႈမ်ားကို ရဲအေရးယူပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ျပစ္မႈမ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္သည္ ။
၃၁။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူအား လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ ၿပီးစီးမႈအေျခအေနကိုသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ တင္ျပေစႏိုင္သည္။
၃၂။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာင္ရြက္မႈကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕သို႔ ေျခာက္လလွ်င္တစ္ႀကိမ္ တင္ျပရမည္။ မူဝါဒဆိုင္ရာ အဆံုးအျဖတ္ခံယူရန္ ေပၚေပါက္ပါကႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ နည္းလမ္းတက်တင္ျပ၍ လမ္းညႊန္မႈ ခံယူရမည္။
၃၃။ ဤဥပေဒအရဖြဲ႕စည္းေသာ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ဤဥပေဒမျပ႒ာန္းမီကဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုအဖြဲ႕၏တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို ဆက္ခံေဆာင္ရြက္ရမည္။
၃၄။ ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ -
(က) ဝန္ႀကီးဌာနသည္ လိုအပ္ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းႏွင့္စည္းကမ္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ႏို င္သည္။
( ခ ) ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဗဟိုေကာ္မတီတို႔သည္ လို အပ္ေသာ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္ႏိုင္သည္။
ျပည္ေထာင္စုသမၼ တျမန္ မာႏိုင္ ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ
ကြ်ႏု္ပ္ လက္မွတ္ ေရးထိုးသည္။

(ပံု)သိန္းစိန္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment