လန္ဒန္ ေမ ၂
ေရွးေဟာင္း သုေတသန ပညာရွင္မ်ားသည္ ကမၻာ့
ေရွးအက်ဆံုးဟု ယူဆရေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၂ဝ သက္တမ္းရွိ မီးရထား
ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းတစ္ခုကို အဂၤလန္ႏိုင္ငံ ဒါဘီ ႐ိႈင္းယားျပည္နယ္
ခရစ္ခ်္ေဒသရွိ ေက်ာက္ပံု ဥယ်ာဥ္၏ ေျမေအာက္ အနက္ ၁ဝ ေပတြင္ ရွာေဖြ
ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
Fritchley Tunnel အမည္ရွိ အဆိုပါ
သမုိင္းဝင္ ဥမင္လိုဏ္ ေခါင္းသည္ ၁၇၉၃ ခုႏွစ္ အတြင္းက တည္ေဆာက္
ခဲ့ဖြယ္ရွိၿပီး ယခင္က မွတ္တမ္းတင္ေသာ ကမၻာ့ ေရွးအက်ဆံုး ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းထက္
ႏွစ္ႏွစ္ ေစာေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါ ဥမင္လုိဏ္ေခါင္းကို မီးရထားလမ္းႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္၍ သံထည္ အလုပ္႐ံုသို႔ ထံုးေက်ာက္မ်ား ပို႔ေဆာင္ရာတြင္
စက္မႈလုပ္ငန္း ရွင္မ်ားက အသံုးျပဳခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေျမကြက္အား ယခင္က
ပိုင္ဆုိင္ခဲ့သည့္ ေျမပိုင္ရွင္က ေက်ာက္ပံုဥယ်ာဥ္ တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ၁၉၇၇
ခုႏွစ္က ယင္းဥမင္ လုိဏ္ေခါင္းကို ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ဥမင္
လိုဏ္ေခါင္း မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
အသက္ ၅၅ ႏွစ္အရြယ္ရွိ ဂြၽန္မစ္ဂေလးဆိုသူ
လက္ရွိ ေျမပိုင္ရွင္ႏွင့္ ေရွးေဟာင္း သုေတသနပညာရွင္မ်ား အၾကား ေဆြးေႏြးပြဲ
ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ အဆိုပါ ေျမအား တူးေဖာ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ရန္
ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။
၁၈ မီတာ အရွည္ရွိေသာ အဆိုပါ ရထားလမ္း
ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းကို ျပန္လည္ဖြင့္ရန္ အတြက္ ဇန္နဝါရီလ မွစ၍ စက္ယႏၲရား
ႀကီးမ်ား အသံုးျပဳ၍ တူးေဖာ္ မႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။
အဆိုပါ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းကို ေဒသတြင္း
အင္ဂ်င္နီယာ ကုမၸဏီႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ေသာ The Buttlerley ကုမၸဏီက ၁၇၉၃ ခုႏွစ္က
တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ျမင္းေကာင္ေရအားသံုး မီးရထားလမ္း Butterley Gangroad ႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးျပဳ ခဲ့သည္။
အဆိုပါ မီးရထား ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း
အတြင္းပိုင္းကို 3D ပံုစံ ဖန္တီးရန္ အတြက္ ေလဆာ အသံုးျပဳ၍ စကန္ဖတ္ျခင္းကို
Lottery၏ ေထာက္ပံ့မႈျဖင့္ စတာလင္ေပါင္ ၁၇၉ဝဝဝ အကုန္ အက်ခံ ျပဳလုပ္
သြားမည္ျဖစ္သည္။
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ လုပ္ငန္းမ်ား
ၿပီးစီးခဲ့ပါက အနာဂတ္မ်ဳိး ဆက္သစ္မ်ားအတြက္ ယင္းဥမင္လိုဏ္ ေခါင္းကို တစ္ဖန္
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ရန္အတြက္ စီမံကိန္း အဖြဲ႕က ထိန္း သိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ref:ျမ၀တီ
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment