ဦးဦး ကုလားႀကီး and Mg Mg Aye shared Aye Chan Mon's photo.
ေမး ။ ။ ဘုန္းႀကီးေတြ ႏိုင္ငံေရး လုပ္သင့္ပါသလား ဘုရား ။
ေျဖ ။ ။ ကိုယ္တိုင္ ဘုန္းႀကီး ၀တ္ၾကည့္ လိုက္ပါ ။
( အရွင္ေဆကိႏၷ )
*** *** ***
လမ္းေပၚမွာ သကၤန္း ဘိုသီ ဘတ္သီ ၀တ္၊ လက္သီးလက္ခေမာင္းတန္းၿပီး၊ Slogan ေတြ ေၾကြးေက်ာ္ေနတ့ဲ ရဟန္းမ်ိဳးကို က့ဲရဲ႕ ႐ႈတ္ခ်ထိုက္ပါတယ္။ ဒီလို မဟုတ္ဘဲ ရဟန္းပီသတ့ဲ အသြင္အျပင္မ်ိဳးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္လက္မခံႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္ နားလည္မႈ ေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဘုန္းဘုန္းတို႔ ျမန္မာလူမႈအေဆာက္အအုံႀကီးမွာ ျမတ္ဗုဒၶက “မေကာင္းျမစ္တာ၊ ေကာင္းရာညႊန္လစ္၊ အသစ္ေဟာၾကဴး၊ နာဖူးထပ္မံ၊ နတ္ထံတင္ရာ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ၊ ရဟန္းမႈ” ဆိုတ့ဲ သံဃာဘက္ကစည္း၊ “ေမတၱာစိတ္သက္၊ ေဆာင္ရြက္ခ်စ္ၾကင္၊ ခင္မင္ႏႈတ္ခ်ဳိ၊ လိုလွ်င္ဖိတ္ထား၊ တတ္အားလႉေစ” ဆိုတ့ဲ ဒကာဘက္က စည္းေတြနဲ႔ ဘယ္လုိပဲ ျခားထားျခားထား၊ အဲဒီ စည္းေတြကို ေက်ာ္ၿပီး သံဃာနဲ႔ ဒါယကာဆက္ဆံေရးကို သံေယာဇဥ္ႀကိဳးေတြနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ထားၾကတယ္ ဆိုတာကိုလည္း မေမ့သင့္ပါဘူး။
ဘုန္းဘုန္းအပါအ၀င္ ျမန္မာရဟန္းသံဃာအမ်ားစုကို ၾကည့္ရင္ ရဟန္းသံဃာဘ၀သာ ေရာက္ေနတာ၊ ငါတို႔ ႏိုင္ငံ ငါတို႔ လူမ်ိဳးဆိုတ့ဲ (တရားေတာ္အတိုင္းဆိုရင္) အစြဲေတြက အတုံးလိုက္ အတစ္လိုက္ကို ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အမႈမ့ဲ အမွတ္မ့ဲ ေနလိုက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ကာယကံမေျမာက္သည့္တိုင္ မေနာကံကေတာ့ ေျမာက္ေျမာက္သြားတတ္တာခ်ည္းပါပဲ ။
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲကို ကာယကံေျမာက္ ၀င္ပါလာတာကို သိပ္ၿပီး မေ၀ဖန္ခ်င္ဘူး။ ေ၀ဖန္ခ်င္တာက အဲဒီရဟန္းသံဃာေတြမွာ ကိုယ္က်င့္သီလ Frame က ဘယ္ေလာက္ ခိုင္မာၿပီလဲ။ ပိဋကတ္စာေပေတြကိုေရာ ဘယ္ေလာက္ ေလ့လာသင္ၾကားထားၿပီလဲ၊ တျခား ဘာသႏၲရနဲ႔ ေဒသႏၲရ အသိပညာေတြေကာ ဘယ္ေလာက္ ဆည္းပူးမိၿပီလဲ။ အေတြးအေခၚ အေျမာ္အျမင္ကေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရွိေနၿပီလဲ ဆိုတာေတြနဲ႔ပဲ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်င္ပါတယ္။
ဒါေတြရွိေနၿပီဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာႏိုင္တာက အဲဒီ ရဟန္းဟာ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ ႏိုင္ငံေရး ဘုန္းႀကီး လုံး၀ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါဘဲ။
Credit : Maha Thumana ( December 4, 2012 )
ေအးခ်မ္းမြန္မွ Ko John တြင္ေဖာ္ျပေသာ သတင္းကို မူရင္းအတိုင္းမွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသ ည္။
Photo From :Ko John
ေျဖ ။ ။ ကိုယ္တိုင္ ဘုန္းႀကီး ၀တ္ၾကည့္ လိုက္ပါ ။
( အရွင္ေဆကိႏၷ )
*** *** ***
လမ္းေပၚမွာ သကၤန္း ဘိုသီ ဘတ္သီ ၀တ္၊ လက္သီးလက္ခေမာင္းတန္းၿပီး၊ Slogan ေတြ ေၾကြးေက်ာ္ေနတ့ဲ ရဟန္းမ်ိဳးကို က့ဲရဲ႕ ႐ႈတ္ခ်ထိုက္ပါတယ္။ ဒီလို မဟုတ္ဘဲ ရဟန္းပီသတ့ဲ အသြင္အျပင္မ်ိဳးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္လက္မခံႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္
ေနာက္တစ္ခုက ဘုန္းဘုန္းတို႔ ျမန္မာလူမႈအေဆာက္အအုံႀကီးမွာ ျမတ္ဗုဒၶက “မေကာင္းျမစ္တာ၊ ေကာင္းရာညႊန္လစ္၊ အသစ္ေဟာၾကဴး၊ နာဖူးထပ္မံ၊ နတ္ထံတင္ရာ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ၊ ရဟန္းမႈ” ဆိုတ့ဲ သံဃာဘက္ကစည္း၊ “ေမတၱာစိတ္သက္၊ ေဆာင္ရြက္ခ်စ္ၾကင္၊ ခင္မင္ႏႈတ္ခ်ဳိ၊ လိုလွ်င္ဖိတ္ထား၊ တတ္အားလႉေစ” ဆိုတ့ဲ ဒကာဘက္က စည္းေတြနဲ႔ ဘယ္လုိပဲ ျခားထားျခားထား၊ အဲဒီ စည္းေတြကို ေက်ာ္ၿပီး သံဃာနဲ႔ ဒါယကာဆက္ဆံေရးကို သံေယာဇဥ္ႀကိဳးေတြနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ထားၾကတယ္ ဆိုတာကိုလည္း မေမ့သင့္ပါဘူး။
ဘုန္းဘုန္းအပါအ၀င္ ျမန္မာရဟန္းသံဃာအမ်ားစုကို ၾကည့္ရင္ ရဟန္းသံဃာဘ၀သာ ေရာက္ေနတာ၊ ငါတို႔ ႏိုင္ငံ ငါတို႔ လူမ်ိဳးဆိုတ့ဲ (တရားေတာ္အတိုင္းဆိုရင္) အစြဲေတြက အတုံးလိုက္ အတစ္လိုက္ကို ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အမႈမ့ဲ အမွတ္မ့ဲ ေနလိုက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ကာယကံမေျမာက္သည့္တိုင္ မေနာကံကေတာ့ ေျမာက္ေျမာက္သြားတတ္တာခ်ည္းပါပဲ
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲကို ကာယကံေျမာက္ ၀င္ပါလာတာကို သိပ္ၿပီး မေ၀ဖန္ခ်င္ဘူး။ ေ၀ဖန္ခ်င္တာက အဲဒီရဟန္းသံဃာေတြမွာ ကိုယ္က်င့္သီလ Frame က ဘယ္ေလာက္ ခိုင္မာၿပီလဲ။ ပိဋကတ္စာေပေတြကိုေရာ ဘယ္ေလာက္ ေလ့လာသင္ၾကားထားၿပီလဲ၊ တျခား ဘာသႏၲရနဲ႔ ေဒသႏၲရ အသိပညာေတြေကာ ဘယ္ေလာက္ ဆည္းပူးမိၿပီလဲ။ အေတြးအေခၚ အေျမာ္အျမင္ကေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရွိေနၿပီလဲ ဆိုတာေတြနဲ႔ပဲ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်င္ပါတယ္။
ဒါေတြရွိေနၿပီဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာႏိုင္တာက အဲဒီ ရဟန္းဟာ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ ႏိုင္ငံေရး ဘုန္းႀကီး လုံး၀ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါဘဲ။
Credit : Maha Thumana ( December 4, 2012 )
ေအးခ်မ္းမြန္မွ Ko John တြင္ေဖာ္ျပေသာ သတင္းကို မူရင္းအတိုင္းမွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသ
Photo From :Ko John
Posted in: အင္တာဗ်ဴး
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment