Thursday, September 20, 2012

ကာမဘံုသား ကာမေရာဂါ


“ ပုေဗၺ၀ သႏၷိ၀ါေသန၊ ပစၥဳပၸႏၷဟိေတန၀ါ - တဲ့။ ခု ဦးဘေမာင္တို႔ မိသားစုနဲ႔ ဦးဇင္းတို႔ ရြာသူ/သားေတြနဲ႔ ခုလို ေတြ႔ဆံုရင္းႏွီးရတာဟာ အရင္ဘ၀ေတြက အတူေနခဲ့ဘူးတဲ့ ေရွးေရစက္ရယ္, ဒီဘ၀မွာ ေမာင္ေ႒းတို႔နဲ႔ အက်ိဳးစီးပြား အတူလုပ္ကုိင္ေနတဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ရယ္ပဲ။ အဲဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ တစ္နယ္စီေ၀းေနၾကေပမဲ့ ေတြ႔ဆံုခြင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးခြင့္ရတာတယ္ေနာ္ ” ။ ၀ါးသံုးပင္ရြာရဲ႕ ရြာဦးေက်ာင္းမွ လက္ေထာက္ဦးဇင္းေလး ဦးပ၀ရ တရားေဟာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ေမာင္ေ႒းသည္ ဖားကန္႔သြားၿပီး ေက်ာက္လုပ္ငန္းလုပ္သည္။ သူရဲ႕ သူေ႒းက မႏၱေလးက သူေ႒းၾကီးဦးဘေမာင္။ ေမာင္ေ႒းသည္ ဦးဘေမာင္ရဲ႕ အားကိုးရေသာ တပည့္တစ္ဦး။ ေမာင္ေ႒းက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာသာမဟုတ္ ဘာသာေရးလုပ္ငန္း လွဴေရး ေပးေရးမွာလည္း ေတာ္သည္။ အက်ိဳးရွိသည့္ေနရာ မရွိသည့္ေနရာ အက်ိဳးမ်ားသည့္ေနရာ မမ်ားသည့္ေနရာ ခ်င့္ခ်ိန္လွဴတတ္သည္။ ေမာင္ေ႒းသည္ သူ႔ေမြးရပ္ေျမ ၀ါးသံုးပင္ရြာတြင္ အလယ္တန္းေက်ာင္းအတြက္ ႏွစ္ထပ္ေဆာင္ တစ္ေဆာင္ ေဆာင္လုပ္လွဴဒါန္းသည္။ ေက်ာင္းေရစက္ခ်ပြဲမွာ သူ႔သူေ႒း ဦးဘေမာင္ကို ဖိတ္သည္။ ဦးဘေမာင္နဲ႔အတူ ယမင္းလည္း ၀ါးသံုးပင္ရြာသုိ႔ လုိက္လာခဲ့ၾကသည္။ ယမင္းသည္ ဦးဘေမာင္၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးျဖစ္သည္။ ဦးဘေမာင္က ယမင္းကို ေမာင္ေ႒းနဲ႔ ေနရာခ်ထားေပးခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ အသက္ကြာလြန္း ေနတာကတစ္ေၾကာင္း ရုပ္ရည္အဆင္မေျပတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ယမင္းက ေခါင္း မၿငိမ့္ေသး။ ရြာေရာက္တုန္း ေရာက္ခုိက္ အမွတ္တရရွိေအာင္ တစ္ခုခု လွဴဒါန္းခ်င္စိတ္က ဦးဘေမာင္ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္လာသည္။ ဒါေၾကာင့္ ရြာဦးေက်ာင္းထဲက ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းအတြက္ ဓမၼာရံုၾကီးၾကီး တစ္လံုး ေဆာက္လုပ္ရန္ သိန္း(၁၀၀) လွဴဒါန္းသည္။ ေမာင္ေ႒းသာမဟုတ္ သူ႔သူေ႒း ဦးဘေမာင္ကလည္း လွဴဒါန္းေရးကိစၥမွာ ၀ါသနာပါသည္။ အဲဒီလွဴဒါန္းပြဲအတြက္ လက္ေထာက္ဦးဇင္းေလး ဦးပ၀ရက ေရစက္ခ်တရား ေဟာေနျခင္းျဖစ္သည္။

ဦးဇင္းေလး ဦးပ၀ရမွာ မိဘမ်ား မရွိေတာ့။ သူငယ္ငယ္ကပဲ မိဘႏွစ္ပါးလံုး မီးထဲပါသြားၾကသည္။ မီးလို ေမႊမဲ့ ကေလးပဲ ဆိုၿပီး ဘယ္သူကမွ မေမႊးစားခ်င္ၾက။ ဒါေၾကာင့္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္က ေခၚယူေမႊးစားခဲ့သည္။ မိဘအေမႊအႏွစ္ လယ္ယာမ်ားကို အငွါးေပးထားသည္။ သူ႔အတြက္အားလံုးကို ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္က စီမံေပးသည္။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္က ဦးပ၀ရ ၁၄- ႏွစ္သားအရြယ္မွာ ကုိရင္၀တ္ေပးခဲ့သည္။ ဘြဲ႕အမည္ကို ကုိရင္ပ၀ရလို႔ ေပးခဲ့သည္။ သင္သင့္သည့္ ပါဠိစာေပမ်ားကို သင္ေပးသည္။ အေတာ္အသင့္ ပုိင္ဆုိင္ေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ကိုရင္ပ၀ရကုိ ၿမိဳ႕တက္ စာသင္ေစသည္။ ကိုရင္ပ၀ရကလည္း ၾကိဳးစားသည္။ အၾကီးတန္းအထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ အသက္ျပည့္ေတာ့ ၀ါးသံုးပင္တစ္ရြာလံုးက စုေပါင္းရဟန္းခံေပးၾကသည္။ ျဖဴျဖဴႏုႏု အရပ္ျမင့္ျမင့္ ဥပဓိရုပ္ သန္႔သန္႔နဲ႔။ တစ္ရြာလံုးက သူ႔တို႔ဦးဇင္းအတြက္ ဂုဏ္ယူၾကသည္။ ရုပ္ရည္သြင္ျပင္ဘက္ကပဲ ၾကည့္ၾကည့္, ပညာေရးဘက္ကပဲ ၾကည့္ၾကည့္ အျခားရြာမွ ဦးဇင္းေတြထက္ သာသည္။ ဓမၼာစရိယတန္းေရာက္ေတာ့ ဦးပ၀ရ လက္ေလွ်ာ့ခ်င္လာသည္။ ေအာင္ျမင္မႈ႔မရေတာ့တဲ့အခါ ယံုၾကည္မႈ႔လည္း ေပ်ာက္ဆံုးလာသည္။ ရြာက ဆရာေတာ္ကလည္း တရားေဟာေကာင္းေအာင္လုပ္လို႔  မွာလိုက္သည္။ ဒါနဲ႔ တရားေဟာလုိင္းဘက္ ကူးသြားသည္။ တစ္ဘက္ကလည္း အဂၤလိပ္နဲ႔ သခ်ၤာကိုသင္ယူသည္။ ဒီလိုနဲ႔ ရဟန္း (၆) ၀ါ ေျမာက္တြင္ ၀ါးသံုးရြာသို႔ ျပန္ၿပီး ၀ါဆိုသည္။ ရြာက ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အဂၤလိပ္ သခ်ၤာ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ႔ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ေပးသည္။ အနီးနားရြာရွိ သာေရး နားေရးမ်ားတြင္ တရားေဟာရသည္။ တရားေဟာ ေကာင္းသျဖင့္ နာမည္ရသည္။ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေနတတ္သည္။ လူခ်စ္လူခင္ ေပါမ်ားသည္။ ဒီလိုနဲ႔ သူ၀ါဆိုတဲ့ႏွစ္ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ညတြင္ ၀ါးသံုးပင္ရြာက ဦးစီးၿပီး အနီးနားရြာမ်ားသို႔ ဖိတ္ကာ တရားပြဲ တစ္ပြဲစီစဥ္ေပးသည္။ တရားေဟာ ေကာင္းသည္ဟု နာမည္ရသည့္အတြက္ တရားနာ လာလုိက္ၾကသည့္ ပရိသတ္ကလည္း အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ေဘးရြာသူ ေဘးရြာသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဘြဲ႔သာၾကားဖူးၿပီး ရုပ္ကို မျမင္ဘူးၾက။ တရားပြဲစလို႔ တရားေဟာပလႅင္ေပၚ တက္လုိက္သည္ ဆုိရင္ပဲ ရုတ္ရုတ္သဲသဲနဲ႔ ျဖစ္ကုန္ၾကသည့္ ပရိသတ္။ ဟယ္ တကယ္ေတာ့၊ ရုပ္ေလးက ၾကည္ေနတာပဲ။ ေတာ္ေတာ္ သပၸါယ္တာကိုး -- စသည္ျဖင့္ သူတစ္မ်ိဳး ကုိယ္တစ္ဖံု ေျပာဆုိသံေတြကလည္း စံုလို႔။ က်က်နန ထုိင္ၿပီး ပရိသတ္ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္လုိက္သည္။ ဟူးးးးးးးးးးးးး - အမ်ားၾကီး ပါလား။ ဒီလိုနဲ႔ တရားပြဲ စၿပီေပါ့။ ဦးပ၀ရမ်က္စိထဲမွာ သူ႔ကို ၾကည့္ေနၾကသည္လို႔ပဲ ထင္မွတ္ေနသည္။ ပရိသတ္ကို ၾကည့္လုိက္တုိင္းလည္း သူ႔ကို ၾကည့္ေနသည့္ မ်က္လံုး မ်ားစြာနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရသည္။ ပရိသတ္အရွိန္ေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕။ ဦးပ၀ရေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာႏုႏုမွာ ေခၽြးေပါက္ေလးေတြပဲ တြဲခိုဥလာသည္။ ဒီေတာ့ ဦးပ၀ရက ဘာလုပ္တယ္ မွတ္လဲ။ “ ပလႅင္ေပၚက လွမ္းလို႔ ၾကည့္ရင္ ေခါင္းကို ငံု႔ထား ၊ ၾကည့္မိလို႔ ၾကိဳက္မိသြားရင္ တာ၀န္ မယူ ” လို႔ သီးခ်င္းသံနဲ႔ ဆိုလုိက္တယ္ေလ။ အယ္ ဟယ္ ဟိ - ဆိုတဲ့ အသံေတြနဲ႔ အတူ သက္တူ ရြယ္တူ မိန္းကေလးေတြ ေခါင္းငံု႔ကုန္ၾကတယ္။ ဦးပ၀ရဆိုတာ အဲလိုလည္း ေနာက္တတ္ ေပ်ာ္တတ္တဲ့ ဦးဇင္းေလးပါ။

“ ဦးဇင္းရယ္ အျမင္တစ္မ်ိဳးေလး ျဖစ္ေနလုိ႔မ်ားလား၊  ဦးဇင္းေျပာခဲ့တဲ့ ေရွးေရစက္ေၾကာင့္ပဲလား။ ဦးဇင္းကို စေတြ႔ခြင့္ရတဲ့ ေန႔ကစၿပီး တပည့္ေတာ္မ်က္စိထဲမွာ ခဏခဏ ျမင္ေနမိ သတိရေနမိတဲ့ ရုပ္ပံုလႊာတစ္ခု ရွိေနပါတယ္။ အဲဒါ ဦးဇင္းမ်က္ႏွာေလးပါ။ တပည့္ေတာ္ တစ္ခါမွလည္း မခ်စ္ဖူးဘူး။ ခ်စ္သူလည္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေဖေဖ သေဘာတူတဲ့ ကိုေမာင္ေ႒းကိုလည္း မၾကိဳက္ဘူး။ ခုလို အာရံုတစ္ခုကို ဆြဲလန္းေနတယ္ဆိုတာမ်ိဳးလည္း တစ္ခါမွ မျဖစ္ဖူးဘူး။ တပည့္ေတာ္ ရူးေတာ့မယ္ ဦးဇင္းရယ္။ တပည့္ေတာ္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ။ တပည့္ေတာ္ဘ၀က လိုတရ မဟုတ္သည့္တုိင္ ေယာက်္ားေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေခါင္းေခါက္ ေရြးယူလို႔ ရႏိုင္တဲ့ ဘ၀မ်ိဳးပါ။ ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ျမင္ျမင္ေနမိတာက ျဖဴေဖြးသန္႔စင္တဲ့ ညီညာလွပတဲ့ သြားေလးေတြေပၚေအာင္, ပါးေလးႏွစ္ဘက္ကို လွပေအာင္ ျပံဳးျပတတ္တဲ့ ဦးဇင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာေလးကိုပါ။ တပည့္ေတာ္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲဘုရား။ ဘ၀က တံတုိင္းေတြျခားေနေပမဲ့ တပည့္ေတာ္စိတ္က ဦးဇင္းမ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ျမင္ေနတယ္ဘုရား။ တပည့္စိတ္ကိုလည္း ျခားထား တားထားလို႔ရတဲ့ တံတုိင္းေလးရွိရင္ ေကာင္းမယ္ဘုရား ” ။ ဒီလို ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ ၀ါးသံုးပင္ရြာေလးမွာ တစ္ေယာက္တည္း ၾကိတ္မွိတ္ေနခဲ့ရတဲ့ ယမင္း။ ဘယ္သူမွ မသိႏုိင္။ သိလို႔လည္း မသင့္ေတာ္တဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳး။

“ ေအာ္ ယမင္း။ မင္း အၾကည့္ေတြကို ငါ သိေနသလိုပဲ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား အဲလို အၾကည့္ေတြနဲ႔ ငါ့ကို ၾကည့္ရတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ငါကလည္း အဲဒီအၾကည့္ကို ႏွစ္သက္ေနမိတာလဲ။ မ်က္ႏွာေပါင္းမ်ားစြာ မ်က္လံုးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ငါ ေျပာဆို ဆက္ဆံ ဖူးတာပဲ။ ဒီလိုမ်ိဳး တစ္ခါမွ မျဖစ္ဖူး မခံစားရဖူးပါဘူး။ နင့္ မ်က္လံုးေတြက ဘာေၾကာင့္ ငါ့ကို ခုလို ခံစားရေအာင္ ေတြးေနမိေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့တာလဲ ”။ ဒီလိုအေတြးေတြနဲ႔ ညေပါင္းမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသည့္ ဦးပ၀ရ။

ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာတဲ့အခါ။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားခဲ့သည္။ ဦးပ၀ရ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ဦးပ၀ရအျဖစ္  ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထုိင္ၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္ပ်ံလြန္ေတာ္ မူတဲ့အခါ သူေ႒းသမီး ေဒၚယမင္းေရာက္လာသည္။ ဒါဟာ ၀ါးသံုးပင္ရြာကို ဒုတိယေျမာက္ေရာက္လာျခင္းပါပဲ။ ေဒၚယမင္းက ဆရာေတာ္၏ အခန္းကို သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ခ်င္သျဖင့္ ရြာလူၾကီးနဲ႔အတူ ေက်ာင္းေဂါပကမ်ားက ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးၾကသည္။ ဆရာေတာ္သည္ အျမဲတမ္းသန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေနတတ္သူ ပီပီ အခန္းကိုလည္း သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းထားသည္။ အခန္းထဲမွာပဲ ဘာပစၥည္းမွ သိမ္းမထားတတ္။ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က ရလာသမွ် ပစၥည္းပစၥယမ်ားကိုလည္း ေက်ာင္းေဂါပကထံသာ အပ္ထားသည္။ ဆရာေတာ္ ယူထားသည္ မရွိ။ စာရင္း ဇယားနဲ႔ က်က်နန အပ္သည္။ ေဂါပက လူၾကီးမ်ားက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားရသည္။ ေဒၚယမင္းသည္ ဆရာေတာ္၏ ကုဋင္ကို သန္႔ရွင္းသည္။ ဖုန္ သုတ္သည္။ ကုဋင္ေပၚမွာ အခင္းပါးပါးေလး တစ္ထည္နဲ႔ ေတာ၀ါးကပ္ဖ်ာေလး တစ္ခ်ပ္သာ ခင္းထားသည္။ အခင္းပါးပါးေလးကို ဖုန္ခါသည္ သုတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ၀ါးကပ္ဖ်ာေလးကို ဖုန္ခါဘို႔ မ- လုိက္သည္။ “ ဟင္ ”  ။ ေဒၚယမင္းထံမွာ ၾကားလုိက္ရေသာ အာေမဋိတ္သံေလးျဖစ္သည္။ ရြာလူၾကီးမ်ားနဲ႔ ေဂါပကလူၾကီးမ်ားလည္း ေဒၚယမင္းကို ေငးၾကည့္ေနၾကသည္။ တုန္လႈပ္ေနေသာ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားနဲ႔ ဆပ္ျပာအေမႊးခဲဗူးေလးကို ေကာက္ယူလုိက္သည္။ ဆပ္ျပာခဲေတာ့ မရွိေတာ့။ ကုဋင္နဲ႔ ဖ်ာတို႔ၾကားက ဆပ္ျပာဗူးခြံေလးမွာ ျပားခ်ပ္ေနသည္။ မ်က္လံုးအ၀ုိင္းသားနဲ႔ စုိက္ၾကည့္ေနတဲ့ ေဒၚယမင္း။ လႈပ္ရွားေနတဲ့ မ်က္လံုးအစံုနဲ႔။ သူ ေပးပို႔လုိက္တဲ့ ဆပ္ျပာဗူးေလးဆိုတာ ေသခ်ာပါၿပီ။ တုန္ငင္ေနတဲ့ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားနဲ႔ အတူ ဆပ္ျပာဗူးခြံေလးထဲကို ၾကည့္လုိက္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေလာက္က ေရးခဲ့သည့္ စာရြက္ေလးကိုလည္း ေတြ႔လုိက္ရသည္။ ၿပီးေတာ့ စာရြက္ေလး ႏွစ္ရြက္ကို ဆြဲထုတ္လုိက္သည္။ ပထမတစ္ရြက္မွာ --
“ ဦးဇင္း အျပစ္ရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ ၾကိဳတင္ ေတာင္းပန္ပါရေစ၊ တပည့္ေတာ္ ဦးဇင္းမ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ျမင္ေနမိလို႔ပါဘုရား၊ ေရွးေရစက္ေၾကာင့္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္ဘုရား၊ တစ္ခါမွ မျဖစ္ဖူးတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ မလိမ္ညာပါဘူးဘုရား၊ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ တစ္သက္လံုး ျမင္ခြင့္ ၾကည့္ခြင့္ရခ်င္ပါသည္ဘုရား၊ ဦးဇင္းမ်က္ႏွာေလးကို မပုိင္ဆုိင္ရရင္ တပည့္ေတာ္ ဒီတစ္သက္ အိမ္ေထာင္ မျပဳေတာ့ဘူးဘုရား၊ ဒီဆပ္ျပာေလးက တန္ဘိုးမၾကီးေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အသက္တမွ် တန္ဘိုးရွိပါသည္ဘုရား --
ယမင္း ”
လို႔ ေရးထားပါသည္။ စာလံုး ေသးေသးေလးနဲ႔ ေရးထားသည့္စာ။ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာင္ ေဟာင္းႏြမ္းေက်ညက္ေနပါၿပီ။
ေဒၚယမင္းက ေနာက္စာရြက္လိပ္ေလး တစ္ခုကို အလွ်င္အျမန္ေျဖလုိက္သည္။ စာရြက္ေပၚမွာ --
“ ကာမဘံုသား ကာမေရာဂါ ”
ကာမဘံု ေမြး။
ကာမ ေသြး နဲ႔။
ကာမမွာ ေပ်ာ္။
စိတ္ရွိ ေသာ္မွ။
မျမဲ ကာမ။
ေဖာက္ပ်က္ ၾကလို႔။
ကာမကို ပယ္။
ဓမၼနယ္ မွာ။
တကယ္ ေပ်ာ္ဘို႔။
ၾကိဳးစား စို႔။ ---
လို႔ ေရးထားပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ဒီစာရြက္ရဲ႕ ေနာက္ေၾကာဘက္မွာ--
“ ေမတၱာကို အသိမွတ္ျပဳလုိ႔ ဆပ္ျပာကို အသံုးျပဳသြားသည္ ” - ဆိုတဲ့ စာေလးကိုလည္း ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။ အသက္အရြယ္လည္း အိုမင္းလာၿပီျဖစ္တဲ့ ေဒၚယမင္းလည္း  ၿမိဳ႕ကို မျပန္ေတာ့ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ဦးပ၀ရပိုင္တဲ့ ယာေတာထဲမွာ တဲအိမ္ေလးတစ္လံုးေဆာက္ၿပီး အသက္ဆံုးတုိင္ တရားအားထုတ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ကဲ သယ္ခ်င္းတို႔ေရ ဇာတ္လမ္းေလးက ဒါပါပဲေနာ္။ ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္ လူျဖစ္ျဖစ္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္လို႔ ကိေလသာရွိေသးရင္ ခ်စ္တတ္တဲ့စိတ္ေလး ရွိေနၾကဦးမွာပါ။ ခ်စ္တတ္တဲ့ စိတ္ကေလးကို ပုထုဇဥ္ျဖစ္ပါလွ်က္ ေစာင့္ထိန္းသြားႏုိင္တဲ့ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ၾကတဲ့ ေစာင့္ထိန္းေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းတို႔အား လက္အုပ္ခ်ီ ပူေဇာ္မိပါသည္။


အားလံုးကို
ခင္မင္စြာျဖင့္
စံလင္း

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment