Tuesday, June 12, 2012

အာနာပါန ရူမွတ္ပြားမ်ားနည္း




အာနာပါနဟူေသာ ပုဒ္သည္ အာနႏွင့္ အ,ပါႏွစ္ပုဒ္ကို ေပါင္းစပ္ထားေသာ ပါဠိေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။ အာနသဒၵါက ထြက္သက္ဟူေသာ အနက္ကိုေဟာ၍ အပါနသဒၵါက ၀င္သက္ဟူေသာ အနက္ကိုေဟာ၏၊ အာနာပါန ထြက္သက္ ၀င္သက္ဟု အဓိပၸာယ္ရ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အာနာပါနရူမွတ္ပြားမ်ားနည္းဆုိသည္မွာ ထြက္သက္ ၀င္သက္(ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလ)ကို သတိကပ္၍ ရူမွတ္ပြားမ်ားရေသာ နည္းျဖစ္သည္။
 
အေျခခံရူမွတ္ျခင္း
အာနာပါနရူမွတ္သူသည္ ထြက္ေလ ၀င္ေလတုိးထိရာ ႏွာသီးဖ်ားကို သတိစုိက္၍ ထြက္လွ်င္ ထြက္ေလ၊ ၀င္လွ်င္ ၀င္ေလဟု အဖန္ဖန္ ႏွလံုးသြင္းရူမွတ္ရမည္။ ဤအေျခခံ ရူမွတ္သည့္အဆင့္တြင္ အသက္ကို ရွဴသြင္း ရွဴထုတ္တုိင္း ရွဴသြင္း ရွဴထုတ္မွန္းသိေအာင္ သတိထားရမည္၊ ထုိ႔ျပင္ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို ႏွာသီးဖ်ားတြင္ သတိကပ္ရူမွတ္ရမည္။ ထြက္ေလ ၀င္ေလေနာက္သို႔ စိတ္ကလုိက္ပါျပီး မရွဴမွတ္ရ၊ ႏွာသီးဖ်ား၌ သတိကပ္ထားျပီး ၀င္တုိင္း ထြက္တုိင္း သိသိေနရပါမည္၊ ထြက္ေလ ၀င္ေလ ႏွာသီးဖ်ား၌ တုိးေန ထိေနသည္ကို သိရမည္၊ သတိေကာင္းေလ ပုိ၍ ထင္ရွားလာေလ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ဤႏွာသီးဖ်ား၌ စိတ္စိုက္ထားျပီး ထြက္ေလ ၀င္ေလကို ထြက္လွ်င္ ထြက္မွန္းသိ၊ ၀င္လွ်င္ ၀င္မွန္းသိေနေအာင္ ရူမွတ္ရမည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဤအေျခခံရူမွတ္ျခင္းသည္ သတိကို ဦးစားေပးထူေထာင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ သတိခိုင္ျမဲရန္ ဦးစြာေလ့က်င့္ျပီး ဆက္လက္ေဖာ္ျပမည့္ ရူမွတ္နည္းမ်ားကို အားထုတ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤအာနာပါနရူမွတ္နည္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ နည္းေပါင္း(၁၆)နည္း ရွိေသာ္လည္း အဓိကက်ေသာ ပထမစတုကၠ=ပထမေလးခ်က္ကိုသာ ေဖာ္ျပမည္၊ ပထမစတုကၠနည္းသည္ အာနာပါနကို စတင္အားထုတ္သူႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ျပီး သမထ၀ိပႆနာ နည္းႏွစ္ျဖာျဖင့္ အားထုတ္ႏုိင္ေသာ နည္းျဖစ္သည္၊ ဤနည္းေလးခ်က္ကို ပိုင္ႏုိင္စြာ ရူမွတ္ႏုိင္လွ်င္ စ်ာန္ရလုိသူသည္ ဒုတိယ၊ တတိယ ေလးခ်က္နည္းမ်ားကို ဆက္လက္ရူမွတ္ႏုိင္သည္။ စ်ာန္စခမ္းသို႔ မတက္လွမ္းေတာ့ဘဲ မဂ္ဖုိလ္စခန္းသို႔ တက္လွမ္းလုိသူသည္ စတုတၳေလးခ်က္နည္းကို တုိက္ရုိက္အားထုတ္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္၊ သို႔ျဖစ္၍ အဓိကက်သည့္ ပထမေလးခ်က္နည္းကိုသာ ေဖာ္ျပသြားပါမည္။
ပထမစတုကၠ ပထမေလးခ်က္နည္းတြင္ နည္း(၄)မ်ိဳးပါ၀င္သည္၊ ထုိနည္း (၄)မ်ိဳးမွာ -
(၁) ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလကို ရွဴရူိက္ေသာအခါ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလ ရွည္လွ်င္ ရွည္သည္ဟု သိေအာင္ ရူမွတ္ျခင္း (ရွည္လွ်င္ ရွည္မွန္းသိ)၊
(၂) ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလ တုိလွ်င္ တုိသည္ဟုသိေအာင္ ရူမွတ္ျခင္း (တုိလွ်င္ တုိမွန္းသိ)၊
(၃) ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလ၏ အစ-အလယ္-အဆံုး သံုးခ်က္လံုး ထင္ရွားေအာင္ ေလ့က်င့္ ရူမွတ္ျခင္း (စ-လယ္-ဆံုးကို သိေအာင္က်င့္)၊
(၄) ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလကို တျဖည္းျဖည္း သိမ္ေမြ႕ျငိမ္သက္သြားေအာင္ ေလ့က်င့္ရူမွတ္ျခင္း (ျငိမ္သက္ေအာင္ ေလ့က်င့္) တုိ႔ျဖစ္သည္။
(၁)(၂) ရွည္လွ်င္ ရွည္မွန္းသိ၊ တုိလွ်င္ တုိမွန္းသိေအာင္ ရူမွတ္ျခင္း
အေျခခံရူမွတ္သည့္အဆင့္တြင္ သတိထင္ေန၊ ခိုင္ျမဲေနေစရန္ ရူမွတ္သူက တမင္ျပဳလုပ္ရ၏၊ ထုိသတိသည္ တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာေသာအခါ သတိထင္ေစရန္ ရူမွတ္သူက ေၾကာင့္ၾကစိုက္ေနဖြယ္ မလုိေတာ့ေခ်။ သမၸဇညေခၚအသိႏွင့္ ယွဥ္တြဲသည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိလာသည္၊ ယင္းသို႔ သတိသည္အသိႏွင့္ ယွဥ္တြဲလာေသာအခါ ပထမစတုကၠနည္းမ်ားမွ နည္း(၁)၊ နည္း(၂)တုိ႔ျဖင့္ အားထုတ္ရန္ လိုအပ္လာသည္။ ဤနည္းမ်ားသည္ ထြက္ေလ၀င္ေလကို ရွည္လွ်င္ ရွည္မွန္းသိ၊ တုိလွ်င္ တုိမွန္းသိေသာ နည္းမ်ားျဖစ္သည္။
ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလသည္ တစ္ထုိင္တည္းမွာပင္ ရွည္လုိက္ တုိလုိက္ ျဖစ္တတ္သည္၊ “ရွည္လွ်င္ ရွည္သည္၊ တုိလွ်င္ တုိသည္”ဟုသိေနရမည္ ဤ၌ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလတုိ႔ အထြက္ အ၀င္ေႏွးျခင္းကို ရွည္သည္၊ ျမန္ဆန္ျခင္းကို တုိသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလတုိ႔ ေႏွးလွ်င္ ေႏွးသည္ ျမန္လွ်င္ ျမန္သည္ဟု အေႏွးအျမန္၊ အရွည္အတုိ တစ္ခုမွ်မလြတ္ေစဘဲ သိေနေအာင္ ရူမွတ္ရမည္။ ဤနည္းျဖင့္ အားထုတ္လွ်င္ ရူမွတ္သူ၏ ႏွာသီးဖ်ား၌ ထြက္သက္ရွည္၊ ထြက္သက္တုိ၊ ၀င္သက္ရွည္၊ ၀င္သက္တုိဟူေသာ အျခင္းအရာေလးမ်ိဳး ထင္လာသည္။
ဤနည္းအရ သတိထင္ေအာင္ အားထုတ္ရာတြင္ သတိႏွင့္တကြ သမၸဇညေခၚ အသိပါ ပူးတြဲပါလာသည္။ ဤနည္းအရ ထင္လာေသာ သတိသည္ ရူမွတ္သူ ပုဂၢိဳလ္က လုပ္ယူရျခင္းမဟုတ္ဘဲ သူ႔အလုိလုိ ထင္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိသို႔သတိသည္ အသိႏွင့္ တြဲလာေသာအခါ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္မူ ရွိလာျပီ ျဖစ္သည္။
(၃) စ-လယ္-ဆံုး ကို သိေအာင္ေလ့က်င့္ျခင္း
နည္း(၁)ႏွင့္ နည္း(၂) တို႔အရ အားထုတ္ေသာအခါ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို ရွည္မွန္း တုိမွန္းသိလာမည္ ျဖစ္သည္၊ ထုိသို႔ ထြက္ေလ ၀င္ေလ အရွည္ အတုိကို ပိုင္ႏုိင္စြာ ရူမွတ္သိျပီးလွ်င္ ဤနည္း(၃)ကို ဆက္လက္အားထုတ္ရမည္၊ ဤနည္းကား ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလ၏ အစ-အလယ္-အဆံုး သံုးခ်က္ကို သိေအာင္ ေလ့က်င့္ အားထုတ္ေသာ နည္းျဖစ္သည္။
ဤ၌ ထြက္သက္၏အစကား ခ်က္၊ အလယ္ကား ႏွလံုး(ရင္၀)၊ အဆံုးကား ႏွာသီးဖ်ားျဖစ္သည္၊ ၀င္သက္၏ အစကား ႏွာသီးဖ်ား၊ အလယ္ကား ႏွလံုး(ရင္၀)၊ အဆံုးကား ခ်က္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ခ်က္တုိင္မွစ၍ ေလထြက္ျခင္း၊ ႏွလံုးသားကို ေလခတ္သြားျခင္း၊ ႏွာသီးဖ်ားကို ေလတုိးသြားျခင္းတုိ႔ကို သတိစုိက္၍ သံုးခ်က္လံုး ထင္ေအာင္ ရူမွတ္ရမည္။
အာနာပါန အားထုတ္ရာ၌ အေျခခံအဆင့္ျဖင့္ သတိထူေထာင္၍ နည္း(၁)၊ နည္း(၂) တုိ႔အရ သတိထင္လာရာတြင္ အသိပါလာသည္၊ နည္း(၃)အရ ထြက္ေလ ၀င္ေလ၏ အစ-အလယ္-အဆံုး သံုးခ်က္လံုးကို သိေအာင္ေလ့က်င့္ရသည္။ အေျခခံအဆင့္အရ ေရွးဦးစြာ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို ထြက္မွန္း၊ ၀င္မွန္းသိေအာင္ သတိထူေထာင္၍ နည္း(၁)၊ နည္း(၂)တို႔အရ ရွည္မွန္း၊ တုိမွန္းသိရုံသာမက အစ-အလယ္-အဆံုး သုံးခ်က္လံုးကိုပင္သိေအာင္ ေလ့က်င့္ျခင္းျဖစ္သည္။
နည္း(၁)၊ နည္း(၂) တုိ႔အရ ရွည္မွန္း တုိမွန္းကိုကားသိ၏၊ အစ-အလယ္-အဆံုး သုံးခ်က္လံုးကိုမူ မသိေသးေပ၊ အခ်ိဳ႕က အဆံုးကိုသာသိ၏၊ အစႏွင့္ အလယ္၊ အစႏွင့္ အဆံုး၊ အလယ္ႏွင့္ အဆံုး ႏွစ္မ်ိဳးကိုသာ သိသူလည္းရွိ၏၊ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ဤနည္း(၃)ကို အားထုတ္ရန္ ျမတ္စြာဘုရားက ညႊန္႕ၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏၊ အေျခခံအဆင့္ျဖင့္ သတိေကာင္းမြန္ခိုင္ျမဲလာ၍ နည္း(၁)၊ နည္း(၂) တို႔အရ သတိထင္ရာတြင္ အသိပါလာသည္၊ နည္း(၃)အရ ထုိသတိႏွင့္အသိကို အကြက္ေစ့ေစ့ ေလ့က်င့္ေပးသည္။
(၄) ျငိမ္သက္ေအာင္ေလ့က်င့္ျခင္း
နည္း(၃)အရ အားထုတ္ျပီးေသာအခါ သတိ သမာဓိမ်ား လြန္စြာေကာင္းလာသည္။ သို႔ေသာ္ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို ရူမွတ္သူ၏ အလုိဆႏၵအတုိင္း မျဖစ္ေစႏုိင္ေသးေပ၊ သို႔ျဖစ္၍ ရူမွတ္သူ၏ အလုိဆႏၵအတုိင္း ျဖစ္လာႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ နည္း(၄)အရ ဆက္လက္အားထုတ္ရန္ျဖစ္သည္။ ဤနည္းကား ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလကို တျဖည္းျဖည္း သိမ္ေမြ႕၍ ျငိမ္သက္သြားေအာင္ ေလ့က်င့္သည့္နည္း ျဖစ္သည္။
ထြက္သက္ ၀င္သက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ကို အမွီျပဳျပီး ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေန၏၊ ယင္းထြက္သက္ ၀င္သက္ကို ကာယသခၤါရဟုေခၚ၏။ ထြက္သက္ ၀င္သက္ ၾကမ္းလွ်င္ ခႏၶာကုိယ္ၾကမ္း၍ ထြက္သက္ ၀င္သက္သိမ္ေမြ႕လွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ သိမ္ေမြ႕၏၊ ကိုယ္စိတ္၏ ပူပန္ျခင္း၊ ပင္ပန္းျခင္းမ်ား ကင္းေစရန္ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေခၚ အာနာပါနကို ရူမွတ္ရသည္။ ထြက္သက္၀င္သက္ကို စိတ္တုိင္းက် ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း ရူမွတ္ႏုိင္ေသာအခါ ကိုယ္စိတ္ပူပန္ျခင္းမ်ား ေပ်ာက္ကင္းျငိမ္းေအးလာသည္။
အာနာပါန အားမထုတ္မီကာလ၌ ကိုယ္စိတ္သည္ ျငိမ္းေအးမူမရွိဘဲ ၾကမ္းတမ္းပူပန္ေနတတ္၏၊ ထိုအခါ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလသည္လည္း ျငိမ္သက္ျခင္း၊ သိမ္ေမြ႕ျခင္းမရွိဘဲ ၾကမ္းတမ္းေနသည္။ တခါတရံတြင္ ႏွာေခါင္းျဖင့္ ရွဴရူိက္၍ အားမရသည့္အတြက္ ပါးစပ္ျဖင့္ ရွဴရူိက္ရသည္အထိပင္ ၾကမ္းတမ္း ေနတတ္သည္၊ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းကို ရူမွတ္ပြားမ်ားဖန္ မ်ားလာေသာအခါ ကိုယ္စိတ္တုိ႔ ျငိမ္သက္ေအးခ်မ္းလာျပီး ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလတုိ႔သည္လည္း အဆင့္ဆင့္ တျဖည္းျဖည္း သိမ္ေမြ႕လာၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ “ငါ့မွာ ထြက္သက္ ၀င္သက္ရွိမွ ရွိေသးရဲ႕လား”ဟု စူးစမ္းဆင္ျခင္ရသည္အထိ ျဖစ္သြားတတ္ေလသည္။ ဤသည္မွာ ပါဠိေတာ္လာ အာနာပါန အားထုတ္နည္းမ်ား ျဖစ္သည္။
ဤပါဠိေတာ္နည္းျဖင့္ အားထုတ္၍ သမာဓိမရခဲ့ေသာ္ အ႒ကထာလာ ေအာက္ပါနည္းမ်ားျဖင့္လည္း အားထုတ္ႏုိင္သည္ -
(က) ေရတြက္၍ ရူမွတ္နည္း(ဂဏနာ)၊
(ခ) မေရတြက္ဘဲ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလသို႔ အစဥ္လုိက္၍ ရူမွတ္နည္း (အႏုဗႏၶနာ)၊
(ဂ) ထိသိနည္း (ဖုသနာ) – တုိ႔ ျဖစ္သည္။
(က) ေရတြက္၍ ရူမွတ္နည္း (ဂဏနာ)
ဤနည္းကား ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလကို ထင္ရွားရာကစ၍ တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုး စသည္ျဖင့္ ေရတြက္ျခင္းျဖစ္သည္၊ အာနာပါနကို စတင္အားထုတ္သူသည္ သမာဓိမရႏုိင္ဘဲ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနေသာအခါ ဤနည္းျဖင့္ အားထုတ္သင့္သည္၊ ဤနည္းျဖင့္အားထုတ္ရာ၌ ထြက္သက္ ၀င္သက္အၾကိမ္ကို ေရတြက္ေသာအခါ ငါးၾကိမ္ထက္ေလ်ာ့၍ျဖစ္ေစ၊ ဆယ္ၾကိမ္ထက္ပို၍ျဖစ္ေစ မေရတြက္ရ၊ ငါးၾကိမ္ႏွင့္ ဆယ္ၾကိမ္အၾကား သတ္မွတ္၍ ေရတြက္ရမည္။ ေရတြက္နည္းမွာ -
ထြက္ေလ ၀င္ေလထိရာ အရပ္ရုိ သတိကပ္၍ ထြက္သက္ ရွဴထုတ္သည့္အခါ ထြက္သက္(၁)၊ ၀င္သက္ရူိက္သြင္းသည့္အခါ ၀င္သက္(၁)၊ ထုိနည္းအတုိင္း ထြက္သက္(၂)၊ ၀င္သက္(၂)၊ ထြက္သက္(၃)၊ ၀င္သက္(၃)၊ ထြက္သက္(၄)၊ ၀င္သက္(၄)၊ ထြက္သက္(၅)၊ ၀င္သက္(၅) ဟု ေရတြက္ရမည္။ ထုိသို႔ ေရတြက္ရာ၌ ထြက္သက္ ၀င္သက္ ႏွစ္ပါးတြင္ ထင္ရွားရာကစ၍ ေရတြက္ရမည္။
ထြက္သက္ ၀င္သက္အၾကိမ္ကို ေအာက္ပါအတုိင္းမွတ္ႏုိင္သည္ -
(က) ၁ မွ ၅-ထိ တစ္ၾကိမ္
(ခ) ၁ မွ ၆-ထိ တစ္ၾကိမ္
(ဂ) ၁ မွ ၇-ထိ တစ္ၾကိမ္
(ဃ) ၁ မွ ၈-ထိ တစ္ၾကိမ္
(င) ၁ မွ ၉-ထိ တစ္ၾကိမ္
(စ) ၁ မွ ၁၀-ထိ တစ္ၾကိမ္
ထုိသို႔ (က)မွ (စ) ထိ ၆-ၾကိမ္ ေရတြက္၍ ျပီးသြားလွ်င္ (က)(ခ) စေသာ အမွတ္စဥ္အတုိင္း ျပန္၍အသစ္ေရတြက္ရမည္၊ ရူမွတ္အားထုတ္ကာစတြင္ ျဖည္းျဖည္း ေႏွးေႏွးေရတြက္၍ အသားက်လာေသာအခါ ျမန္ျမန္ စိပ္စိပ္ ေရတြက္ႏုိင္ေပမည္။
(ခ) မေရတြက္ဘဲ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလသို႔ အစဥ္လုိက္၍ ရူမွတ္နည္း (အႏုဗႏၶနာ)
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မူမရွိေတာ့ဘဲ သမာဓိရရွိလာေသာအခါ ေရတြက္၍ မွတ္နည္းကို ရပ္တန္႕ျပီး ဤနည္းကုိအသံုးျပဳရန္ျဖစ္သည္၊ ဤနည္းျဖင့္ ရူမွတ္ရာတြင္ ထြက္သက္၀င္သက္ေလကို သတိျဖင့္ေစာင့္၍ ႏွာသီးဖ်ားမွ ထြက္တုိင္း ၀င္တုိင္း သိေနေအာင္ ရူမွတ္ရမည္။ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလမွန္သမွ်ကို တစ္ခုမွ်မလြတ္ေစဘဲ ထိရာအရပ္ကို သတိကပ္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သတိမလစ္ေအာင္ ဂရုစိုက္ရေပမည္။
(ဂ) ထိသိနည္း (ဖုသနာ)
ဤနည္းသည္ထြက္ေလ ၀င္ေလႏွင့္ ႏွာသီး၀တုိ႔ ထိသည္ကို သတိကပ္၍ မွတ္သည့္နည္းျဖစ္သည္။ ဂဏာနာနည္း၊ အႏုဗႏၶနာနည္းတုိ႔သည္ ဤဖုသနာနည္းႏွင့္ မကင္းႏုိင္ၾကေခ်။ ဂဏာနာနည္း၊ အႏုဗႏၶနာနည္းတုိ႔ျဖင့္ အားထုတ္လွ်င္ ဤနည္းမွာ ပါ၀င္သြားျပီ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သီးျခားနည္းတစ္ခု အေနျဖင့္ မွတ္ရန္မလုိေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆုိပါ ဂဏာနာနည္း၊ အႏုဗႏၶနာနည္းတုိ႔ျဖင့္ ရူမွတ္သည့္အခါ ထြက္ေလ ၀င္ေလတုိ႔၏ ထိရာအရပ္(ႏွာသီးဖ်ား)၌ အျမဲသတိကပ္ထားရမည္ ျဖစ္သည္။
နိမိတ္ထင္ျခင္း
အာနာပါနကို အားထုတ္ေသာအခါ နိမိတ္မ်ားထင္လာတတ္သည္၊ ထင္လာသည့္နိမိတ္မ်ားမွာ ပရိကမၼနိမိတ္၊ ဥဂၢဟနိမိတ္၊ ပဋိဘာဂနိမိတ္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ယင္းတုိ႔အနက္ ဤအာနာပါနကမၼ႒ာန္း အရာ၌ မူလရူမွတ္ အားထုတ္သည့္ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို ပရိကမၼနိမိတ္ဟုေခၚသည္။ မူလအေျခခံ အစဦးဆံုး အာရုံဟုဆုိလုိသည္။ ဥဂၢဟနိမိတ္ဆုိသည္မွာ စိတ္ျဖင့္မွန္း၍ ယူအပ္ေသာ အာရုံျဖစ္သည္၊ ဥဂၢဟနိမိတ္မ်ားမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုရွိသည္။ လဲစု၊ ၀ါဂြမ္းစု၊ ၾကာပြင့္၊ လ၀န္း၊ ေန၀န္း တုိ႔ကဲ့သို႔ လူပ္ရွားသည့္ အျခင္းအရာျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထင္တတ္သည္၊ မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ပင္ ရွိသည္။
ပဋိဘာဂနိမိတ္ဆုိသည္မွာ ဥဂၢဟနိမိတ္ထက္ အဆင့္ျမင့္လာေသာ အာရုံျဖစ္သည္၊ ဥဂၢဟနိမိတ္အဆင့္တြင္ မထင္းရွာ မွိန္၊ မတည္ျငိမ္ လူပ္ရွား ေပၚလုိက္ ေပ်ာက္လုိက္ျဖစ္ေနသည္။ ဤ ပဋိဘာဂနိမိတ္အဆင့္တြင္ ထင္ရွားပီျပင္၊ တည္ျငိမ္မလူပ္ရွား၊ မေပ်ာက္မပ်က္ ခိုင္ျမဲစြာ ျဖစ္ေပၚေနသည္၊ ဤအဆင့္တြင္ ရရွိထားေသာ သမာဓိကို ဥပစာရသမာဓိ(ဥပစာရစ်ာန္) ဟုေခၚသည္၊ ဤ ပဋိဘာဂနိမိတ္ကား ၾကယ္ေရာင္၊ ပတၱျမားေရာင္၊ ေနေရာင္၊ လေရာင္တုိ႔ကဲ့သို႔ ျငိမ္သက္စြာ ထင္သည္။
ထုိသို႔ ပဋိဘာဂနိမိတ္ထင္လာလွ်င္ ထိုနိမိတ္မ်ားမေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ စိတ္တည္ျငိမ္စြာျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္၍ ထုိပဋိဘာဂနိမိတ္၌ပင္ စိတ္စိုက္ထားလ်က္ ဆက္လက္ၾကိဳးစားအားထုတ္လွ်င္ ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ စ်ာန္တရားမ်ားကို ရရွိႏုိင္ပါသည္။
အာနာပါနရူမွတ္ျခင္း၏ အက်ိဳးမ်ား
အာနာပါနကို ရူမွတ္ပြားမ်ားသူသည္ -
(၁) စိတ္ျငိမ္သက္ ေအးခ်မ္းျခင္း၊
(၂) မွန္ကန္စြာ ေတြးေခၚၾကံစည္ႏုိင္ျခင္း၊
(၃) ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္း၊
(၄) စတုကၠနည္းအရ ရူပါ၀စရစ်ာန္ ၄-ပါးကို ရႏုိင္ျခင္း၊
(၅) သတိပ႒ာန္(၄)ပါး၊ ေဗာဇၥ်င္ (၇)ပါးတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊
(၆) ဘ၀၏ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္ ၀င္သက္ကို သိျခင္း၊
(၇) မိမိ၏ အသက္အပိုင္းအျခားကို သိျခင္း၊
(၈) မဂ္ဖုိလ္၏ အေျခခံကိုရရွိျခင္း၊
အစရွိေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားကို မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္ ခံစားရရွိမည္ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာနမွထုတ္ေ၀ေသာ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment