Monday, July 23, 2012

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္: " ရိုဟင္ဂ်ာ" သည္အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးခ်ိမ္းေခ်ာက္မႈ - National security

threat -

Inline image 3
“ ကုလားအေရးကိုျဖင့္ - ဓါးေသြးေလာက္တယ္ဆရာမထင္လို ့”
- - - သၡင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း

မေလးရွားသို ့ေလွျဖင့္ခိုး၀င္လာသူဘဂၤလီလူမ်ိဳးတို္င္းကသူတို ့သည္ျမန္မာႏိုင္ငံမွရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဒုကၡသည္မ်ားပါဟုေျပာ၍
ခိုလႈံခြင့္ေတာင္းေနၾကသည္။ ထိုင္း၊ မေလးရွားစသည့္ႏိုင္ငံမ်ားသို ့ေရာက္သြားေသာဘဂၤလီမ်ား၏ရည္မွန္း ခ်က္သည္တစ္ဦးခ်င္းအားျဖင့္ခိုလံႈခြင့္ရေရးအထိသာျဖစ္သည္စင္စစ္ထိုႏိုင္ငံမ်ားသည္ေနာက္ဆံုးအေျခခ်မည့္
ခ်မ္းသာေသာႏိုင္ငံတစ္ခုခုသို ့ေရႊ ့ေျပာင္းခြင့္မရမီၾကားစခန္းမွ်သာျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ကမ္းသို ့တရားမ၀င္ခိုး၀င္လာသူ
ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ား၏အဆံုးစြန္ရည္မွန္းခ်က္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတစ္ခုအျဖစ္
အသိအမွတ္ျပဳခံရေရးသီးသန္ ့နယ္ေျမတစ္ခုရရိွေရးျဖစ္သည္။ သူတို ့သည္ျမန္မာဘက္ကမ္းကူးလာ၍တိုင္းျပည္လာတည္ေနၾကသူေတြျဖစ္သည္။
သက္ေသမွာယခုလက္ငင္းသူတို ့စုေ၀းေနေသာေဒသတြင္ လူဦးေရတိုးပြားေရး (population building) ႏွင့္ေျမျပင္ရႈခင္းေျပာင္းလဲေရး
(landscape alteration) အတြက္ဗလီေတြျဖစ္ႏိုင္သမွ်မ်ားမ်ားေဆာက္သည္။ ေမာင္ေတာၿမိဳ ့ေပၚမွာဗလီ ၃၀၀ ေက်ာ္တည္ေဆာက္ထားေၾကာင္းသိရသည္။ ဘဂၤလားဒက္ရွ္ႏိုင္ငံ၏လူဦးေရေပါက္ကြဲမႈ၏အက်ိဳးဆက္ကိုခံစားေနရေသာအိမ္နီးခ်င္းမ်ား အနက္ေဘးခ်င္းကပ္ေနေသာျမန္မာႏိုင္ငံသည္
အထိခိုက္ဆံုးျဖစ္ေနသည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ UNHCR ႏွင့္ Amnesty Internationalတို ့၏စာရင္းမ်ားအရ ေမာင္ေတာေဒသတြင္ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ခံသူမ်ား
သံုးသိန္းနီးပါးသာရိွခဲ့ရာမွယခုအခါ (ျမန္မာအစိုးရစာရင္းအရ)ရွစ္သိန္းေက်ာ္ရိွေနၿပီ။ အႏွစ္-၂၀-အတြင္းလူသန္း၀က္တိုးလာခဲ့သည္။
“ရိုဟင္ဂ်ာ”ေတြအဖို ့၄င္းတို ့၏ပထမရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တိုင္းရင္းသားတစ္စုအျဖစ္သတ္မွတ္ခံရေရး၊
ကိုယ္ပိုင္သီးျခားနယ္ေျမရေရး မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဆိုလွ်င္ပင္ဒုတိယရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာတတိယႏိုင္ငံမ်ားသို ့ “ျမန္မာ”ဒုကၡသည္
အျဖစ္ခိုလႈံခြင့္ရေရးကားေအာင္ျမင္ေနသည္။ ယခုေဆြးေႏြးခ်က္အစတြင္တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္းဘဂၤလီေလွျဖင့္ခိုး၀င္သူတိုင္းသည္
ျမန္မာႏိုင္ငံမွျဖစ္ပါသည္ဗုဒၶဘာသာ၀င္လူမ်ားစုႏွင့္အစိုးရ၏ဖိႏိွပ္မႈေၾကာင့္ထြက္ေျပးလာၾကပါသည္ ဟုအေၾကာင္းျပၾကသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ကိုယ္ပိုင္နယ္ေျမမရႏိုင္သည့္တိုင္ ဤျပႆနာကိုသက္တမ္းရွည္ေအာင္လုပ္ထားႏိုင္သမွ်
ယင္းကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ “ျမန္မာ” ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ႏွင့္ဆက္လက္ထြက္ေပၚလာေနၾကဦးမည္သာ။ ယခင္အပါတ္က
ထြက္ေပၚလာေသာသတင္းတရပ္ကအစၥလမ္ႏိုင္ငံမ်ားအဖြဲ ့ (Organization of Islamic States) ကဤျပႆနာကိုေလ့လာရန္
ျမန္မာႏိုင္ငံသို ့လာေရာက္မည္ဆိုသည္။ OIS သည္ျပႆနာ၏တစိပ္တပိုင္း (part of the problem) အျဖစ္ထပ္တိုးမလာဘဲ၊
ျပႆနာေျဖရွင္းေရးအတြက္အစိပ္အပိုင္းတစ္ခု (part of the solution) ျဖစ္လာႏိုင္ေကာင္းသည္ဟုေမွ်ာ္လင့္ရေပသည္။

သမတႀကီးဦးသိန္းစိန္က UNHCR မဟာမင္းႀကီးအန္တိုနီယိုဂူတားရက္စ္အားလက္ခံေတြ ့ဆံု၍ ဤဘဂၤလီမ်ားကိုဒုကၡသည္အျဖစ္သတ္မွတ္၍တတိယႏိုင္ငံမ်ားသို ့ပို ့ေပးေရးကိုေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ သို ့ေသာ္ UNHCR ၏အာရွေဒသဆိုင္ရာေျပာေရးဆိုခြင့္ရသူကစ္တီမက္ကင္းေဆး Kitty McKinsey  ကမူ UNHCR သည္ဒုကၡသည္မ်ား
ဖန္ဆင္း (create) ရာတြင္ပါ၀င္ေလ့မရိွပါဟုေျပာသည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဥပေဒ (international law) ၏ အျမင္တြင္
အစိုးရတရပ္သည္ မိမိတိုင္းျပည္တြင္း ေရာက္ရိွေနေသာလူအုပ္စုတစ္ခု (a community of people) ကိုဒုကၡသည္မ်ား refugees ဟု
ကိုယ့္သေဘာျဖင့္ကိုယ္(unilaterally)သတ္မွတ္၍ မရ။ အထူးသျဖင့္ လတ္တေလာျဗံဳးစားႀကီးေရာက္လာျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ
ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတြင္းတစိမ့္စိမ့္၀င္လာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္လွ်င္ပို၍ယုတၱိအင္အားနည္းေနသည္။ UNHCR ၏
ဒုကၡသည္သတ္မွတ္ျခင္းဆိုင္ရာစံမ်ားႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားလက္စြဲ

(Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status  under the 1951 Convention and
the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees) အရ “ဒုကၡသည္” ဆိုသည္မွာ --

“- - owing to well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality,
membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and
is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or
who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence
as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it.”
(Article 1 A (2) of the 1951 Convention) ဟုဆိုထားရာဒီလူေတြ“ဘယ္ႏိုင္ငံသားေတြလဲ” ဆိုတာ
ျမန္မာႏွင့္ယခုအခ်ိန္အထိေခါင္းေရွာင္ေနေသာ ဘဂၤလားဒက္ရွ္တို ့ေရွးဦးစြာအႀကိပ္အနယ္ျငင္းခံုရဘို ့ရိွသည္။

ဤျပႆနာမၿပီးျပတ္မခ်င္း UNHCR၏ အခဏ္းက႑ေပၚမလာႏိုင္။ ဒုကၡသည္ Handbook တြင္ UN ကေစာင့္ေရွာက္ရမည့္သူမ်ား
(Persons of concern to UNHCR) မ်ားကိုအဆင့္ငါးဆင့္ခြဲ၍သတ္မွတ္သည္။ “ဒုကၡသည္”မ်ား(refugees)သည္နံပါတ္ ‘တစ္’ အုပ္စု၀င္မ်ားျဖစ္ကာ
UN ကအစအဆံုးအကုန္လံုးတာ၀န္ အျပည့္ယူရမည့္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီးေနာက္ဆံုးအုပ္စုျဖစ္ေသာႏိုင္ငံမဲ့လူသားမ်ား(stateless persons) ကိုမူ
UNHCR ကမ်ားျပားလွေသာကန္ ့သတ္ခ်က္မ်ားေဘာင္ အတြင္းမွေစာင္မေပးရန္သာျဖစ္သည္။ ဥပမာအေျခခံလူ ့အခြင့္အေရးမ်ားကို
ေလးစားရန္ေဆာ္ၾသျခင္း၊အေရးေပၚေဆး၀ါး၊စားနပ္ရိကၡာေထာက္ပံ့မႈရေစရန္ စီစဥ္ေပးျခင္း။ ကစ္တီမက္ကင္ေဆး၏
အေျပာႏွင့္ ဘဂၤလားဒက္ရွ္အစိုးရ၏ျပဳမူပုံတို ့ကိုအကဲခပ္ရလွ်င္ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဤျပႆနာကို ဤႏွစ္ေနရာစလံုးမွအကူအညီရဖို ့နည္းသည္။


ဘဂၤလားဒက္ရွ္ကဒီလူေတြသူတို ့ႏိုင္ငံသားမဟုတ္ဟု ျပတ္ျပတ္သားသားျငင္းယံုမက သူတို ့ ဆီျပန္ေျပးေသာမိန္းမမ်ားႏွင့္ ခေလးမ်ားပါေသာ
ေလွမ်ားကိုပင္လယ္ထဲျပန္တြန္းလႊတ္ခဲ့သည္။(သမတဦးသိန္းစိန္၏ဘဂၤလားဒက္ရွ္ခရီးစဥ္ကိုလည္းေရႊ ့ဆိုင္းထားသည္။)
ထို ့ေၾကာင့္ျမန္မာအဖို ့အဓိကအားျဖင့္မိမိတစ္ဦးထည္းသာေျဖရွင္းရဖို ့မ်ားေနသည္။UN ထံမွအလြန္ဆံုးအားျဖင့္ႏိုင္ငံမဲ့လူသားမ်ား

(stateless persons) အားWFP ကိုစားနပ္ ရိကၡာဆက္လက္ေထာက္ပ့့့ံခိုင္းတာေလာက္သာလက္ေတြ ့က်က်ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္မည္။ ခို္င္လံုေသာသက္ေသအေထာက္အထားမ်ားမရိွပါကတရားမ၀င္ေရာက္လာသူမ်ား(illegal migrants) အျဖစ္ေတာ့သတ္မွတ္ႏိိုင္မည္။

သူတို ့ကိုထိမ္းသိမ္းေရးစခန္းimmigration detention centers - IDC) မ်ားတြင္ထည့္ထားႏိုင္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံကဤအတိုင္းေဆာင္ရြက္ေနသည္မွာၾကာၿပီ။ထို ့ေနာက္တရားရံုးပို ့၍ျပစ္ဒဏ္စီရင္ႏိုင္သည္။ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကို

အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ဘူးေသာ ဦးႏုအစိုးရသည္ပင္ မူဂ်ာဟစ္သူပုန္မ်ားကို ေထာင္ဒဏ္စီရင္၍ႏွစ္ေစ့ေသာအခါ သူတို ့၏
မူရင္းႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ အေရွ ့ပါကစၥတန္(ယၡဳဘဂၤလားဒက္ရွ္)ကလက္မခံသျဖင့္ ထိုသူမ်ားေသကုန္သည္အထိ(အင္းစိန္)ေထာင္ထဲမွာ
ပင္ထိမ္းသိမ္းထားခဲ့ဘူးသည္။အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ ဦးႏုအစိုးရလုပ္ခဲ့သည့္ နမူနာအတိုင္း ခိုး၀င္လာေၾကာင္းထင္ရွားသူမ်ားကို
နစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္စီရင္မည္ဆိုလွ်င္ အခ်က္ ၂ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္လိမ့္မည္။
(က) မယားအမ်ားယူသည့္ဓေလ့ရိွသူမ်ားကိုႏွစ္ရွည္ေထာင္ထည္းထည့္ထားသျဖင့္ လူဦးေရထိမ္းခ်ဳပ္ေရးကို
တနည္းတလမ္းအားျဖင့္ေဆာင္ရြက္ရာက်သည္။
(ခ) ေထာင္ထည္းတြင္ႏွစ္ရွည္ေနရစဥ္အတြင္းျပန္စရာတိုင္းျပည္မရိွသည့္အတူတူ -
ျမန္မာႏိုင္ငံသားျပဳေရးသင္တန္းအဆင့္ဆင့္ (Myanmarization) ကိုျဖတ္သန္းေစၿပီးႏိုင္ငံ သားစာေမးပြဲအဆင့္ဆင့္ေအာင္ျမင္လာသူ
တစ္ဦး ခ်င္းကိုဆန္းစစ္၍ျပစ္ဒဏ္က်ခံကာလ လြန္ေျမာက္ေသာအခါႏိုင္ငံသားအျဖစ္လက္ခံေရးဘုတ္အဖြဲ ့သို ့ေထာက္ခံတင္ျပသင့္သည္။ (လက္ခံႏိုင္မည့္အဆင့္မွာႏိုင္ငံသားျမန္မာမူဆလင္မ်ား၏ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းကိုဆိုလိုသည္)
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံတြင္ထိုအေလ့အက်င့္ကို Positive discrimination ဟုအမည္တပ္သည္။ ႏိုင္ငံသားျဖစ္လာေသာခိုး၀င္လာသူသည္
အခ်က္သံုးခ်က္ျဖည့္ဆီးရသည္။
(၁) ျပင္သစ္ဘာသာစကားေျပာ-ေရး-ဖတ္အသံုးလံုးကြ်မ္းက်င္ေရး -
(၂) ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈ (French Culture) ကိုခံယူႏိုင္ျခင္း -
(၃) ျပင္သစ္ႏိုင္ငံကိုသင္အက်ိဳးျပဳႏိုင္ေသာအခ်က္အနည္းဆံုးတစ္ခ်က္(at least one contribution/offer to France)


ထိုနမူနာကိုယူမည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္လိုသူခိုး၀င္လာသည့္ ဘဂၤလီမ်ားထံမွျပစ္ဒဏ္ကာလၿပီးဆံုးလွ်င္ အနည္းဆံုး
ပထမ (၂) ခ်က္ကိုျဖည့္ဆီးရန္ သတ္မွတ္သင့္သည္။ မည္သို ့ျဖစ္ေစအခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် လူသားခ်င္းစာနာေရး
မ်က္ႏွာစာဘက္(humanitarian aspect) ကပို၍ မီးေမာင္းထိုးျပတာခံလာရလွ်င္ျပႆနာ၏ မူလဇစ္ျမစ္ေပ်ာက္ကာႏိုင္ငံတကာမွ
သတင္းဖတ္ပရိႆတ္၏ အေပၚယံအျမင္တြင္ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ၌သာအျပစ္ျမင္လာႏိုင္သည္။ ဇြန္လအတြင္းျဖစ္ခဲ့ေသာပဋိပကၡကို

ယခုအခါ ထိမ္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္းေနာက္ ဆက္တြဲ အေျခအေနသစ္တစ္ခုမွာ ေဒသခံရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားက
သူတို ့ႏွင့္ယခင္က လိုေရာေထြးယွက္တင္မေနလိုၾကေတာ့သလို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအျမင္အရ
သေဘာတူေပးသျဖင့္သတ္သတ္စီေနေစျခင္း (segregation) ျဖစ္သြားၿပီျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္သည္ ေနာက္ထပ္
ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္မည့္အေရးကို တားဆီးရာေရာက္သျဖင့္ ေကာင္းသလိုလိုရိွေသာ္လည္း“ရိုဟင္ဂ်ာ” ေတြကိုလက္ေတြ ့
အရသူတို ့ေတာင္းေနေသာသီးသန္ ့နယ္ေျမေတြေပးလိုက္သလိုျဖစ္ေနလွ်င္ဟန္မက်ေပ။ အထူးသျဖင့္သူတို ့ေနရာသို ့
ရခိုင္/ျမန္မာပညာေရး၊က်မၼာေရး၀န္ထမ္းေတြမသြားလိုေတာ့ျခင္း၊ယခင္သူတို ့ႏွင့္ အတူတူေရာေႏွာေနထိုင္ေသာ ေဒသခံရခိုင္မ်ား
ေျပာင္းေျပးကုန္ၾကျခင္းတို ့က ဤအခ်က္ကိုပိုဆိုးေစလိမ့္မည္။ တနည္းနည္းျဖင့္တန္ျပန္ကုစားမွျဖစ္လိမ့္မည္။

ရေသ့ေတာင္မွ ရခိုင္လူမ်ိဳးဆယ္ဦးအသတ္ခံရျခင္းသည္ သာမန္လက္စားေခ်မႈဟုယူဆႏိုင္သလို တျခားအဓိပၸါယ္လည္းရိွႏိုင္သည္။
ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္၊ ရေသ့ေတာင္၊ေက်ာက္ေတာ္၊ ၿမိဳ ့နယ္ေလးခုသည္ ဦးႏုအစိုးရလက္ထက္က “ရိုဟင္ဂ်ာတိုင္းရင္းသား”
အမ်ားစုေနထိုင္ၾကရာေမယုနယ္ျခားခရိုင္ (Mayu Frontier District) အျဖစ္ျပဌန္း သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည္ကို
မေမ့ၾကေသးဟန္တူသည္။ ထို ့ေၾကာင့္အလစ္ေခ်ာင္း၍ တစ္ဦးခ်င္းတစ္ေယာက္ခ်င္း၍ သတ္ျဖတ္တာေတြ၊ေရတြင္းေရကန္ေတြ
အဆိပ္ခပ္တာေတြဆက္လုပ္ေနႏိုင္သည္။ လူငယ္ကေလးေတြကိုဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ေယာင္ေဆာင္၍ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြဆီ
ခ်ဥ္းကပ္ခိုင္းေနသည္။ အယံုသြင္း၍မီးရိႈ ့ရန္ဟုယူဆစရာရိွသည္။ နတ္ျမစ္ထည္းတြင္မူျမန္မာေရတပ္သေဘၤာကိုပင္ ပစ္ခတ္ခုခံေၾကာင္းသိရသည္။
ရခိုင္လူထုက အေသအခ်ာယံုၾကည္ေနသည္မွာ ဤအျပဳ အမူမ်ားအားလံုးေပါင္းၾကည့္ပါက သဘာ၀အေလွ်ာက္ျဖစ္ေသာ
လက္စားေခ်မႈမ်ား မဟုတ္ေတာ့ဘဲေနာက္ကြယ္ရိွအဖြဲ ့အစည္း တစ္ခုခုကရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုခုကိုအေကာင္အထည္ေဖၚရန္ေစခိုင္းေနသည္
ဟုျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆက္တြဲအားျဖင့္ ေမာင္ေတာႏွင့္ဘူးသီးေတာင္မွ ရခိုင္မ်ားစစ္ေတြသို ့ေျပာင္းေျပးၾကတာကလည္း
သူတို ့ရည္ရြယ္ခ်က္ တစံုတရာေအာင္ျမင္သလိုျဖစ္ေနသည္။ တဘက္တြင္မူႏိုင္ငံသားမ်ား သည္မိမိတို ့အသက္အိုးအိမ္
လံုျခံဳေရးအတြက္ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကို အားကိုးမေနရဲေတာ့ သည့္အျဖစ္မွာသိကၡာက်စရာႀကီးျဖစ္ေနသည္ကို အတိုင္းသားျမင္ေနရသည္။
ယခုေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္သည့္ ပဋိပကၡေၾကာင့္ေဒသခံမ်ားက အစားအေသာက္မေရာင္းခ်ဘဲ သပိတ္ေမွာက္ (boycott)
ဆန္ရွင္လုပ္သျဖင့္ သူတို ့၏စားနပ္ရိကၡာျပႆနာကို WFP စေသာ NGO မ်ားကတာ၀န္ယူေနသျဖင့္ ေမာင္ေတာေဒသသည္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဂါဇာကမ္းေျမာင္ေဒသျဖစ္လာႏိုင္သည္။ ဤသုိ ့ျဖစ္လာလွ်င္ႏိုင္ငံတကာ - အထူးသျဖင့္ INGO မ်ား၏
၀င္ေရာက္စြတ္ဖက္မႈကို တားဆီးပိတ္ပင္မထားနိုင္။ ယခုထက္ပို၍စြက္ဖက္ခံရလာႏိုင္ဘြယ္ရာသာရိွသည္။ အစိုးရက
ဖမ္းဆီး၍ရံုးတင္စစ္ေဆးမည့္ UN/NGO ၀န္ထမ္း ၁၂ ဦးအားသူတို ့ဘာေၾကာင့္ဖမ္း ဆီးခံထားရသည့္အခ်က္ကို
မစံုစမ္းဘဲလႊတ္ေပးရန္သာ ေတာင္းဆိုေနၾကမႈကိုၾကည့္လွ်င္ျမန္မာ အစိုးရႏွင့္ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ားဘက္က လြန္သည္
ဟူေသာႀကိဳတင္မွတ္ယူခ်က္ (presumptions ျပည္ပတြင္မည္မွ်အားေကာင္းသည္ကိုသိႏိုင္သည္။

ျမန္မာအစိုးရက “ရိုဟင္ဂ်ာ”မ်ားသည္ႏိုင္ငံသားမ်ားမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ခြ်င္းခ်က္အားျဖင့္၁၉၄၈ခုႏွစ္ မတိုင္မီကေရာက္ႏွင့္ေနသူမ်ားမွ
ေမြးဖြားေသာသူမ်ား၏ ေျမးမ်ိဳးဆက္ကို ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ကန္ ့ ့သတ္၍ လက္ခံမည္ဟုအတိအလင္းေျပာထားသည္။ ေရွ ့ႏွစ္တြင္
ကုလသမဂၢအကူအညီျဖင့္ျပဳလုပ္မည့္သန္းေခါင္ စာရင္းေကာက္(nationwide census) လွ်င္ဤလူရွစ္သိန္းထည္းမွသံုးပံုတစ္ပံုသို ့မဟုတ္
ေလးပံုတစ္ပံု ေလာက္ႏိုင္ငံမဲ့လူသားမ်ားအျဖစ္ေပၚထြက္လာႏိုင္ ေခ်ရိွေနသည္။ နယူးေယာက္၊ လန္ဒန္၊ ကိုင္ရို၊ ဒါကာ၊ ဘန္ေကာက္၊
ကြာလာလန္ပူ၊ ဂ်ာကာတာစေသာကမၻာ့ၿမိဳ ့ႀကီးမ်ားတြင္ ရိုဟင္ဂ်ာေတြဘက္က ဆႏၵျပသူေတြထဲတြင္ျမန္မာႏိုင္ငံေပၚ
ဂ်ီဟတ္(ဘာသာေရးစစ္ပြဲ)လုပ္ရန္ၾကံဳး၀ါးေနသူေတြပါ သည္။ လူ ၂၀၀ ေက်ာ္ေသ၍ ၂၄၀ ဒဏ္ရာရေသာ ဘာလီဗံုးခြဲတိုက္ခိုက္မႈ

Bali Bombing - 2002 ကိုျပန္ၾကည့္လွ်င္ဤခ်ိမ္းေခ်ာက္မႈမ်ိဳးကိုေလွ်ာ့တြက္မထားသင့္။
ထို ့ေၾကာင့္ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ဤအေရးကို အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးကိုေရရွည္ခ်ိမ္းေခ်ာက္ေနမည့္ ျပႆနာတစ္ခု
(A long-term national security threat) အျဖစ္သတ္မွတ္ေၾကျငာ၍ မဟာဗ်ဴဟာတစ္ခုခ်မွတ္ရန္လိုအပ္ေနသည္။ ဤျပင္ဆင္မႈထဲ
တြင္ႏိုင္ငံတကာ ဘာသာေရးစစ္ပြဲခ်ိမ္းေခ်ာက္မႈ၊ဆင္ႏႊဲမႈမႈမ်ားကိုလက္ေတြ ့ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေနေသာအေတြ ့အၾကံဳရိွၿပီးသားႏိုင္ငံမ်ား
(အစၥေရး၊ USA ၊ ရပ္ရွင္ဖက္ဒေရးရွင္း) ထံမွေလ့လာစရာရိွသည္မ်ား ႀကိဳတင္ေလ့လာထားဘို ့လိုသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို ့ဘက္က စလိုက္ေသာျပႆနာမဟုတ္ေသာ္လည္း ေရွာင္လႊဲ၍မရေတာ့သည့္ အတြက္အျပည့္စံုဆံုးျပင္ဆင္ထားသင့္သည္။

ဤမဟာဗ်ဴဟာတြင္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ား (elements) ပါ၀င္သင့္ပါသည္။
(၁) ဤအေရးကိုအစိုးရတစ္ဦးတည္းက ေဆာင္ရြက္ရမည့္၊ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရိွသည့္ -
အထူးသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုုးရတစ္ခုတည္း၏ ကိစၥအျဖစ္မသတ္မွတ္ဘဲ -
(ဆိုလိုသည္မွာကာ/လံုအဖြဲ ့တစ္ခု တည္းကကိုင္တြယ္မေနဘဲ) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပ၍ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြရယူထားဖို ့လိုမည္။
(with the approval/resolution of the legislative branch)

(၂) ထို ့မွ်သာမကျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလံုးရိွလူထု၊လူတန္းစားအားလံုးကို တပ္လွန္ ့(mobilize) ကာ
တိုင္းျပည္ လူထုပါ၀င္ႏိုင္ေသာက႑ ဖန္တီးေပးရမည္။ တုိင္းျပည္လူထုေထာက္ခံမႈရထားေသာ issue တစ္ခုသည္
Public Relations aspect အလြန္ေကာင္းပါသည္။

(၃) ျပႆနာ၏ ၀န္မခံေသာမူလအရင္းခံျဖစ္ေသာ တဘက္ႏိုင္ငံ၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ
ရလာေအာင္ အဆံုးစြန္နည္းလမ္းမ်ားအထိ အားကိုး၍ေျဖရွင္းရဖို ့ျဖစ္လာေကာင္းျဖစ္လာႏိုင္သည္။ အင္အားခ်င္းမတိမ္းမယိမ္း
အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ၂ခုအၾကား မည့္သည့္ဘက္ကမွ အေလွ်ာ့မေပးႏိုင္ ေသာျပႆနာတစ္ခုသည္ အင္အားသံုးၾကသည္
အထိေရွးရႈသြားတတ္သည္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံကန္ ႕သတ္စစ္ပြဲတစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္သည့္ အဆံုးစြန္အလားအလာ

(the extreme scenario of a limited inter-state war) အထိကို ပါထည့္တြက္ထားရမည္။

(၄) ျပည္ေထာင္စုတ၀ွမ္းလံုးတြင္ ရိွႏိုင္ငံသားျမန္မာမူဆလင္မ်ားအား ယခုကိစၥကို တရားမ၀င္လူ၀င္မႈျပႆနာအျဖစ္ႏွင့္သာ
ျမင္ၾကဘို ့(ဘာသာေရးႏွင့္မပါတ္သက္) လြပ္လပ္ေရးရခ်ိန္ကစ၍ တည္ေဆာက္ရရိွထားၿပီးသား မိမိတို ့ႏွင့္အျခားဘာသာ၀င္
တိုင္းရင္းသားညီအစ္ကိုမ်ားစည္း လံုးညီညြတ္ေနမႈ၊ ရင္းႏွီးၾကြမ္း၀င္ေနမႈမပ်က္စီးေရးကိုဦးစားေပးဘို ့-ကန္ ့ထားႏိုင္ေရး -
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ရိွၿပီးသား မူဆလင္ဘာသာ၀င္ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ရခိုင္မ်ားေသြးစည္းခ်စ္ၾကည္မႈ ယခင္ကထက္ပို၍
ေဖၚေဆာင္ေရး- သူတို ့အားဘဂၤလီမ်ားႏွင့္မွားယြင္းကာ မတိုက္ခိုက္မိေရးအထူးသတိျပဳရန္။
(ေၾကာက္လန္ ့၍ထြက္ေျပးေသာအစၥလမ္ဘာသာ၀င္စစ္ေတြတကၠသိုလ္ မွဆရာမေရနစ္ ေသဆံုးျခင္းအတြက္
သူမ၏ရခိုင္တပည့္မ်ားက၀မ္းနည္းေၾကာင္း အခမ္းအနားတစ္ခုလုပ္သင့္သည္။)


(၅) ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ကုလသမဂၢမ်က္ႏွာစာ ရိုဟင္ဂ်ာအဖြဲ ့အစည္းမ်ား၍ျပႆနာကို ပံုဖ်က္၍တင္ျပေနျခင္း (issue distortion) ကို
သံတမန္ေရးရာ၊ သတင္းႏွင့္ျပန္ၾကားေရးမ်က္ႏွာစာမ်ားမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ တန္ျပန္ႏိုင္ေရး။ Anti-Islam မဟုတ္။
anti-Bangali invasion ျဖစ္ေၾကာင္းကမၻာ့ကအမွန္အတိုင္းက်ယ္ျပန္ ့စြာသိေအာင္နည္းလမ္းရိွသမွ်လုပ္ေဆာင္ရန္

(၆) မိမိဘက္က အားနည္းခ်က္ႀကီးျဖစ္ေနေသာ အစိုးရယႏၱယား အက်င့္ပ်က္လာဘ္စားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္
ယိုေပါက္ဟာေပါက္မ်ားကို ဆက္လက္၍သီးမခံေတာ့ဘဲ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႏွိပ္ကြပ္ေရး -
(Zero tolerance and stringent measures against corruptions and performance incompetence by officials)
အထူးသျဖင့္ စစ္တပ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္ေပးေနျခင္းကို ရပ္ဆိုင္းရန္-

စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္ ့ထုတ္ ထားေသာဧရိယာမ်ားတြင္ပင္ စစ္တပ္ကို အရပ္သားအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၏ အေထာက္အကူ
(aid to civil power) သေဘာတရားျဖင့္သာက်င့္သံုးရန္။ သို ့မွသာအႀကီးစားလာဘ္စားမႈႀကီး မ်ားကိုရပ္ႏိုင္လိမ့္မည္။

(၇) ႏိုင္ငံပိုင္နက္ေရျပင္တြင္ ေရတပ္မေတာ္ (Navy) - ကုန္းေပၚတြင္နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (Border guard) ႏွင့္ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏
အေပ်ာ္ထမ္းတပ္ (citizen volunteer corps) မ်ားဖြဲ ့စည္းေလ့က်င့္ေပး၍အသံုးျပဳရန္၊ မရိွေသးသည့္တပ္ဖြဲ ့အမ်ိဳးအစားမ်ား
ဖြဲ ့စည္းေပးရန္ျပည္သူလူထု ကိုယံုယံုၾကည္ၾကည္တာ၀န္အပ္ႏွင္းရန္ -

(၈) စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့တရားလြန္လူဦးေရတိုးပြားေနမႈကို ထိထိေရာက္ေရာက္ထိမ္းခ်ဳပ္ရန္၊မိသားတစ္စု လွ်င္သားသမီး ၂ေယာက္ႏံႈး

(replacement rate)အစီအစဥ္ကိုတင္းတင္း ၾကပ္ၾကပ္အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ ၊ လူဦးေရတရားလြန္တိုးပြားေစေသာ မိသားစုပံုစံ
(polygamy) ကိုျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း လက္မခံဘဲျပင္းျပင္းထန္ထန္တိုက္ဖ်က္ရန္၊ ဤအခ်က္မေအာင္ျမင္လွ်င္
ေနာက္အႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ရခိုင္ေတြ က်ိမ္းေသလူနည္းစုျဖစ္လာလိမ့္မည္။ လူဦးေရတိုးႏႈံးသည္ ဂ်ီပီကိန္းစဥ္အရ

(Geometrical progression) တိုးပြားသည္။

(၉) ဘဂၤလီမ်ားခိုး၀င္ေနမႈကို ျမန္မာႏိုင္ငံနည္းတူ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ လက္ေတြ ့က်က် ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းနည္းမ်ားကို
ေလ့လာအတုယူရန္။ ဤအခ်က္ကိုလည္း မလစ္ဟင္းသင့္။ အိႏိၵယသို ့ေလ့ လာေရးအဖြဲ ့တစ္ဖြဲ ့ေစလႊတ္သင့္ပါသည္။
[အိႏိၵယက ကာထားေသာဘဂၤလားဒက္ရွ္နယ္စပ္ျခံစည္းရိုးႏွင့္ ျမန္မာကကာထားေသာနယ္စပ္ျခံစည္းရိုးခ်င္းႏိႈင္းၾကည့္ေသာအခါ
ျမန္မာဘက္ကကာထားေသာျခံစည္းရိုးမွာရယ္စရာ (joke) ျဖစ္ေနသည္။]

(၁၀) ေဒသခံလူထုမ်ား၏အၾကံဉာဏ္မ်ား၊ ႀကိဳတင္သတိေပးခ်က္မ်ား (local public inputs such as suggestions and alerts) ကို
အေလးအနက္ထား လက္ခံစီစစ္၍အလွ်င္အျမန္ (fast-track) ေဆာင္ရြက္ျခင္း ကို၀န္ထမ္းယႏၱယား လာဘ္စားမႈႏွိမ္နင္းျခင္းႏွင့္အတူ
ယွဥ္တြဲ၍က်င့္သံုးသင့္သည္။

(၁၁) အဆံုးသပ္အားျဖင့္ လူကိုလူတံတိုင္းျဖင့္ကာဆီးထားရန္ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကိုအစိုးရကမသိမဟုတ္။ အေကာင္အထည္ပင္စ၍ေဖၚထားၿပီျဖစ္သည္
(န-တ-လ ရြာမ်ား)။ သို ့ေသာ္ဘ႑ာေရးအင္အား မလံုေလာက္ျခင္း၊ အျခားပို၍အေရးႀကီးေသာႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကိုသာ
အျမဲတမ္းဦးစားေပးေျဖရွင္း ေနရျခင္းတို ့ေၾကာင့္ ပစ္ထားသေလာက္နီးနီးျဖစ္ခဲ့ရသည္။ယခုအျခားကိစၥအားလံုးကိုေက်ာ္၍
ထိပ္တန္းဦးစားေပး၍ေဆာင္ရြက္ရန္။

(၁၂) ရခိုင္ေဒသရိွဘဂၤလီမ်ားကို ျမန္မာအစိုးရ၏ဆႏၵအတိုင္းတတိယႏိုင္ငံမ်ားသို ့ေျပာင္းေရႊ ့ေစေရးကိုUN ကလက္ရိွအေနအထား၌
မကူညီႏိုင္ေၾကာင္းသိထားရသည့္အတြက္ စဥ္းစားစရာ ၂ ခ်က္ရိွလာသည္။ပထမအခ်က္မွာ လက္ရိွအေနအထားတြင္ UNHCRက
မကူညီႏိုင္လွ်င္ကူညီရေတာ့မည့္အေနအထား ဆိုက္ေရာက္လာသည္အထိဖန္တီးေပးရမလား - ဟူေသာေမးခြန္း ႏွင့္ -ဒုတိယအခ်က္မွာ
UNHCR မပါဘဲ မိိမိအစီအစဥ္ျဖင့္ ဘာေတြလုပ္ႏိုင္သနည္းဆိုသည့္ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယေမးခြန္း အတြက္ေပးလိုေသာ အေျဖတစ္ခုမွာ
ရခိုင္ျပည္နယ္ - အထူးသျဖင့္ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္ေတာတြင္စုခဲေနသည့္ဘဂၤလီမ်ားကိုျပည္ေထာင္စု၏တိုင္းေဒသႀကီး (၇) ခုသို ့
လူစုခြဲ၍ေရႊ ့ေျပာင္းထိမ္းသိမ္းျခင္းျဖင့္သီးသန္ ့နယ္ေျမစိတ္ကူး ယဥ္မႈကိုဖ်က္သိမ္းပစ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။

- - - - - - - - - - - - - - - - - ထပ္ျဖည့္ရွင္းလင္းခ်က္ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

(ဤအစီအစဥ္ကို ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူတို ့အားတရား၀င္ေနရာခ်ထားေပးျခင္းဟု ယူဆရန္မဟုတ္၊ လတ္တေလာေမာင္ေတာေဒသတြင္
သူတို ့သီးသန္ ့သေဘာစုခဲေနျခင္းကိုဖ်က္သိမ္းရန္၊ သို ့မွသာ --
(၁) ရခိုင္နာမည္ရိွၿမိဳ ့ရြာမ်ား၌ရခိုင္မရိွၾကေတာ့သည့္အျဖစ္ကိုရပ္တန္ ့ႏိုင္ကာ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားေတြျပန္၍ ေနႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

(၂) သံဆူးႀကိဳးတံတိုင္း၊ လူတံတို္င္းကာထားသည့္တိုင္ မိမိဘက္ျခမ္းမွာသူတို ့လူခံရိွေနသေရြ ့တနည္းနည္းျဖင့္ခိုး၀င္ႏိုင္ေသးသည္။
(မိမိ၏ "အတြင္းရန္"ျဖစ္ေသာလာဘ္စားမည့္၀န္ထမ္းစုကလည္းမည္မွ်ႏွိမ္နင္းသည္ျဖစ္ေစဆက္လက္၍အမ်ိဳးသားအေရးကိုသစၥာေဖါက္ေနဦးမည္။)-


(၃) တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္သူတို ့အတြက္ၿမိဳ ့ရြာသစ္ထူေထာင္ေပးျခင္းမဟုတ္။ လူစီစစ္ေရး (screening)အတြက္ေရရွည္ထိမ္းသိမ္းေရးစခန္း
(immigration detention center - IDC) မ်ား ေဆာက္၍ထိမ္းသိမ္းထားရန္ျဖစ္သည္။-

(၄) IDC မ်ားသည္ေထာင္မဟုတ္သည့္အတြက္မိသားစုမ်ားကိုခြဲထုတ္ရန္မသင့္၊သို ့ေသာ္ လူဦးေရတိုးပြားျခင္းထိမ္းခ်ဳပ္မႈအစီအစဥ္ကို
ဤအဆင့္တြင္စတင္၍ထိထိေရာက္ေရာက္က်င့္သံုးႏိုင္မည္။ တိုင္းျပည္၏အတြင္းပိုင္းေဒသမ်ားသို ့ေရႊ ့ပစ္သည့္အတြက္
WFP, UNICEF စေသာ INGO မ်ား၏ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ပံုကိုလည္းနယ္စပ္ေဒသမွာထက္ပို၍ထိထိေရာက္ေရာက္ေစာင့္ၾကည့္ႏိုင္မည္။-

(၅) ျပည္ပက်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္မႈကိုဖ်က္သိမ္းရာတြင္ေနရာေရႊ ့ပစ္သည့္နည္းကိုမလႊဲမေရွာင္သာက်င့္သံုးခဲ့ေသာသမိုင္းသက္ေသရိွသည္။ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းမဟာဓမၼရာဇာဓိပတိ သည္ငဇင္ကာေခၚဖိလစ္ဒီဘရစ္တိုအားသုတ္သင္ၿပီးေနာက္သူ ့ေနာက္လိုက္ေပၚတူဂီစစ္သား မိသားစုမ်ားကိုသံလွ်င္ေဒသမွေရႊဘို၏အထက္ကအျမင့္ငါးၿမိဳ ့တြင္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေပးခဲ့သည္။သူတို ့၏ ဘရင္ဂ်ီဘာသာကိုလည္း
လြပ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

- - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - --

အျပစ္မဲ့သူမ်ားႏွင့္ အျပစ္ရိွေသာလူဆိုးမ်ားကို ျပႆနာအသစ္မ်ား ထပ္မျဖစ္ခင္ အခ်ိန္မွီစီမံခ်က္မ်ားျဖင့္ ႀကိဳတင္ေဖၚထုတ္၍ခြဲျခားထားရန္
(ဥပမာသကၤန္း၀တ္ေယာင္ေဆာင္ေသာဘဂၤလီမ်ား)-
ခေလးႏွင့္လူငယ္မ်ားကိုပ်ိဳးေထာင္ေပးမည့္ျပည္တြင္းျမန္မာမူဆလင္ sponsor မ်ားရွာေဖြေပးျခင္း-

ျပည္ပsponsorsမ်ားရႏိုင္ရန္ OIS အစၥလမ္ႏိုင္ငံမ်ားအကူအညီရယူ၍ ရွာေဖြျခင္းႏိုင္ငံသားျပဳေပးႏိုင္ မည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္
ျပည့္စံုသူမ်ားကိုႏိုင္ငံသားျပဳေပး၍ က်န္လူမ်ားႏွင့္အျမန္ခြဲထုတ္ရန္ - ()()(()

“ကုလားအေရးကို ဓါးမေသြးေလာက္” ဟု မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာစာဆိုေတာ္ႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက
ေလးခ်ိဳးႀကီးတစ္ပုဒ္ထဲတြင္ ထည့္သြင္းစပ္ဆိုခဲ့ဘူးသည္။ အဘိုးတို ့ေခတ္မ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ပါ။
တံတားေအာက္တြင္ ေရေတြအမ်ားႀကီး စီးဆင္းသြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ခံ ဘဂၤလီမ်ားခိုး၀င္ေနမႈသည္ လက္ရံုးရည္ႏွင့္
ေျဖရွင္းရမည့္ကိစၥ မဟုတ္ဟုမဆိုလိုေသာ္လည္း လက္ရံုးရည္ထက္ ႏွလံုးရည္ကိုပို၍ အသံုးခ်တတ္မွ ကိစၥျပတ္မည့္သေဘာရိွသည္။
ဤျပႆနာသည္ အေနာက္အေျခစိုက္ရိုဟင္ဂ်ာအဖြဲ ့အစည္းေတြက ပံုေဖၚ ေနသလို(ဗုဒၶဘာသာ)လူမ်ားစုႏွင့္(မူဆလင္)လူနည္းစုျပႆနာမဟုတ္။
တရားမ၀င္ လူ၀င္မႈျပႆနာသာျဖစ္သည္။ ယခုအဆင့္အထိ ျမန္မာအစိုးရသစ္ဘက္က အမွားအယြင္းႀကီးႀကီးမားမားမရိွ။
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသည္ လြပ္လပ္ေရးေခတ္ဦးမွစ၍ ယခင္အစိုးရအဆက္ဆက္က ၿပီးျပတ္ေအာင္မေျဖရွင္းဘဲ ခ်န္ထားရစ္ေသာ
ျပႆနာေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ထဲမွ တစ္ခုကိုရင္ဆိုင္ရျခင္းသာျဖစ္သည္။ အျခားျပႆနာမ်ားႏွင့္မတူသည္မွာ အျခားျပႆနာမ်ားသည္
အခ်ိန္၏တိုက္စားမႈေၾကာင့္ သူ ့အလိုလိုအထိုက္အေလွ်ာက္ ေသးငယ္သြားတတ္ၾကေသာ္လည္း ယခုျပႆနာကား
အခ်ိန္ၾကာေလ ပို၍ႀကီးလာေလေလသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုမ်ားအၾကားျပည္တြင္းစစ္ကို ဇြဲေကာင္းေကာင္းႏွင့္
သဲႀကီးမဲႀကီးတိုက္ေနၿပီး ဂ်ီဟတ္ေတြႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရာ၌ေျပာ့စိစိျဖစ္ေနလွ်င္ ျပည္သူေတြေဒါသူပုန္ထကုန္ၾကလိမ့္မည္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္

https://www.facebook.com/new.myanmar.foundation/posts/505439626138306

0 ကြန္မန့္ေရးရန္:

Post a Comment