ျမန္မာျပည္မွာ
ဆုိင္းဘုတ္ယဥ္ေက်းမႈ ဘယ္တုန္းက စၿပီး ထြန္းကားလာတယ္ ဆုိတာ
မေျပာႏုိင္ေပမယ့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ဆုိင္းဘုတ္ေတြနဲ႔ လူေတြကို
အသိေပးေျပာဆိုလာခဲ့ရတယ္ ဆိုတာေတာ့ ျငင္းႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး။
“ျမက္ခင္းေပၚမနင္းရ”
“ငါးမဖမ္းရ” “ပန္းမခူးရ” “သတိ ဓာတ္လိုက္တတ္သည္” “သင့္ေၾကာင့္
မီးမေလာင္ပါေစႏွင့္” “တပ္ေျမ မက်ဴးေက်ာ္ရ” စသည္ျဖင့္ ဆုိင္းဘုတ္ေတြကို
ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမင္ဖူးခဲ့ၾကမွာပါ။
ကာလ ေရြ႕ေလ်ာလာတာနဲ႔ အမွ် ဆုိင္းဘုတ္ေတြ၊ သတိေပးစာသားေတြ ေရးသားရာမွာ ပံုစံေတြကို ေခတ္မီဆန္းသစ္ လာတာလည္း သတိထားမိလာပါတယ္။
အရင္ကဆိုရင္ ကုန္ကားႀကီးေတြရဲ႕ ေနာက္ဘက္မွ “သတိ ကပ္မလိုက္ရ” လုိ႔ ေရးရာကေန “ကပ္မလိုက္နဲ႔ ေရွာ့ရွိတယ္” ဆိုတာမ်ိဳး ေရးလာပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ဆုိင္းဘုတ္ေတြက
တကယ္ကို သတိထားရမယ့္ကိစၥ၊ တခ်ိဳ႕ဆုိင္းဘုတ္ေတြက စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္၊
တခ်ိဳ႕ ဆိုင္းဘုတ္ကေလးေတြကေတာ့ ရယ္စရာ၊ ၿပံဳးစရာပါ။
“အမႈိက္မပံုရ” ဆိုတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကို ျမဳပ္ခါနီးထိ အမႈိက္ေတြ ပံုထားၾကတာမ်ိဳးလည္း ေတြ႕ဖူးပါတယ္။
မၾကာေသးခင္ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ဆုိင္းဘုတ္တခုကို ေတြ႕လုိက္ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဘုရားေတြေပၚမွာ ေရးထားတာပါ။
“အတြဲမထုိင္ရ၊ ဆုိင္းဘုတ္ၾကည့္ၿပီးမွ ဘုရားထဲဝင္ပါ၊ ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး ေမာတယ္” တဲ့။
အရင္ကေတာ့
“ဘုရား ပရဝဏ္အတြင္း အတြဲမ်ား မဖြယ္မရာမျပဳမူရ” ဆုိတာေလာက္ပဲ
ေရးတာေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ဒီ ဆုိင္းဘုတ္အရ ဆိုရင္ေတာ့ သတိေပးရတဲ့
ဘုရားလူႀကီးေတြခမ်ာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ေမာေအာင္ ေျပာခဲ့ရလဲ၊ ေနာက္ဆံုး
ေျပာမႏုိင္ေတာ့မွ ဆုိင္းဘုတ္ထဲမွာ ဝင္ေမာလိုက္ရတာလား ဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါ။
ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕
နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္းထဲကလို “အရုဏ္ခံတန္ေဆာင္းေအာက္ဆိုရင္ ေမရယ္အေနာက္ျခမ္းက
ေနစဥ္ ျမင္သာတဲ့အပိုင္း ထုိင္ကြယ္” ဆိုတဲ့ စာသားေလးကေတာ့ အခုအေနအထားေတြအရ
အႏွစ္ ၃၀ အလြန္က “Oldies” စာရင္း ဝင္သြားပါၿပီ။
ဘတ္စ္ကား စပယ္ယာေတြက
ပန္းၿခံရွိတဲ့ မွတ္တုိင္ေတြမွာ “ရင္ခြင္နန္းေတာ္ ပါတယ္ ဆရာေရ႕”
“ေမာင့္သေဘာ ပါလား” စသည္ျဖင့္ ေအာ္ၾက ေမးၾကတာ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ဘုရားရွိတဲ့
မွတ္တုိင္ေတြမွာပါ ဒီလိုေတြ ေအာ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေတြးရဲ စရာပါပဲ။
ဘာသာတရားနဲ႔
ယဥ္ေက်းမႈကို မထိခိုက္ေစတဲ့ လြတ္လပ္မႈကို ျမန္မာျပည္သားတုိင္း
ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားၾကမယ္ ဆိုရင္ အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္တဲ့ အေပၚကလို
ဆုိင္းဘုတ္မ်ိဳးေတြ ခ်ိတ္ဆြဲသတိေပးစရာ လိုေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment