အထက္အေၾကာင္းအရာပါကိစၥႏွင့္ပတ္
ယခုအခ်ိန္တြင္ နွစ္ေပါင္း ( ၁၀၀ ) ေက်ာ္ေအာင္ရပ္တည္ခဲ႕သည္႕ ဌာနမွာ
ပ်က္စီးမည္႕အေျခအေနနွင့္ အလြန္တရာနီးကပ္ေနပါသည္။ သုိ႕ပါ၍
ဌာနတြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာ မလိုလားအပ္သည္႕ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား တင္ျပအပ္ပါသည္။
(
၁ ) ဌာနရွိ ဦးေဆာင္ညြန္ၾကားေရးမႈး၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွာ အာဏာအား
အလြန္တရာအသံုးခ်ျခင္း၊ ဌာနပုိင္ ဆီတြဲမွ လစဥ္ေၾကးအျဖစ္ က်ပ္ေငြ
(၅)သိန္းလက္ခံျခင္း၊ ၎၏ ဒရုိက္ဘာအား လစဥ္ေၾကး က်ပ္ေငြ (၆)ေသာင္း
ေပးေစခုိင္းျခင္း၊ ဌာန၏ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား၀ယ္ယူရာ၌ ၀ယ္ယူသည္႕တန္ဖုိး၏ ၁၀
ရာခုိင္ႏႈန္း ကုိ ၀ယ္ယူသည္႕အဖြဲ႕မွ ၎အား ေပးေစ ေဆာင္ရြက္ေပးရျခင္း
ဌာနပုိင္ ကားမ်ား ကုိ ၎အတြက္ ( ၅ )စီး ယူထားၿပီး ( ၁ ) စီးလွ်င္ ( ၁ )
လအတြက္ ဆီဂါလံ ၆၀ ႏႈန္းျဖင့္ ( ၅ )စီးစာအတြက္ ဂါလံ ၃၀၀ ( ၁ )လစာ
အသံုးျပဳျခင္း စသည္႕အေၾကာင္းအရင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။
( ၂
) စီမံေရးရာဌာနရွိ ဌာနမွဴးသည္ ၀ယ္ယူေရးကိစၥမ်ား၊ ဆီတြဲအား
အုပ္ခ်ဳပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ဌာနရွိ အေဆာက္အဦးမ်ားကုိ
တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ငန္းမ်ာ
( ၃ ) သယ္ယူပုိ႕ေဆာင္ေရးဌာန၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား -
( က ) ဌားရမး္စနစ္ျဖင့္ ၀င္ေငြရွာၿပီး ဌားရမ္းသူမ်ားႏွင့္ သယ္ပုိ႕ဌာနရွိ လူၾကီးမ်ားမွာ ၎တုိ႕
ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ေဆာင္ရြက္လုပ္
( ခ ) မန္ေနဂ်ာအဆင့္ဆင့္ ရန္ကုန္/နယ္အားလံုးသည္ ခရီးသည္ခ၊ ကုန္တင္ခမ်ားအား မသမာ
မႈအမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း။
( ဂ ) ရန္ကုန္-လပြတၱာ-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ဌားရမ္းခ ( ၂၄ ) သိန္းက်ပ္ျဖင့္ ခရီး ( ၁ ) ေခါက္ဌားရမ္း
ၿပီး ၎ဌားရမ္းသူမွာ ေရယာဥ္အလုိက္ စာေရး၀န္ထမ္းမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ၎စာေရး၀န္
ထမ္းသည္ ဌာနပုိင္လုိင္းျဖင့္ ၎ေရယာဥ္အား ေျပးဆြဲခဲ႕သည္႕အခါ ဌာန၀င္ေငြအျဖစ္
က်ပ္( ၁၈ ) သိန္းသာ ရရွိခဲ႕ပါသည္။
( ဃ ) ရန္ကုန္-ပုသိမ္-ရန္ကုန္ သုိ႕ဌာနပုိင္ခရီးစဥ္အျဖစ္ ( ၁၂-၈-၂၀၁၂ ) ေန႕တြင္ ဗလေက်ာ္သူ
ေရယာဥ္ျဖင့္ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕လုိက္ပါလွ်က္ ရရွိေသာ၀င္ေငြမွာ ( ၂၂ ) သိန္းက်ပ္ ျဖစ္ၿပီး
စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ မလုိက္ပါေသာ ရန္ကုန္-ပုသိမ္-ရန္ကုန္သုိ႕ ခရီးစဥ္အျဖစ္ (၁၄-၈-၂၀၁၂)
ေန႕တြင္ ဗလေက်ာ္ေခါင္ေရယာဥ္နွင့္ေျပးဆြဲ
ရရွိခဲ႕ပါသည္။
( င ) ေရယာဥ္လုိက္စာေရးမ်ားသည္ ေရယာဥ္ေျပးဆြဲသည္႕အခါ ၎တုိ႕၏ ကုိယ္က်ိဳးအတြက္
၀င္ေငြမွာ က်ပ္ ( ၁ )သိန္းေက်ာ္ရရွိေၾကာင္း သိရွိခဲ႕ရပါသည္။
( စ ) ေရယာဥ္တစ္စီး တစ္ေခါက္ဌားရမ္းလွ်င္ လက္ေထာက္အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာအား
( ၃ )ေသာင္းက်ပ္ လာဘ္ေငြေပးေဆာင္ရၿပီး စာေရး ဦး၀င္းရီအား ( ၁ )ေသာင္းက်ပ္
လာဘ္ေငြ ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။
( ၄ ) အင္ဂ်င္နီယာဌာန၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာ -
( က ) ဒုတိယ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ အင္ဂ်င္နီယာသည္ ျပည္တြင္းေရးေၾကာင္းပုိ႕ေဆာင္ေ
လက္ေအာက္ရွိ သေဘၤာက်င္း ၆ က်င္းႏွင့္ စက္ျပင္ဌာနခြဲ သြားလာေရး အင္ဂ်င္နီယာ
ဌာနကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ ဌာနမွဴးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္နွင့္အညီ သေဘၤာက်င္းမ်ားမွ
သတ္မွတ္ ဘတ္ဂ်က္မ်ားမွ စာရင္းဇယားမ်ားကုိ လုိသလုိဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲၿပီး အလြဲ
သံုးစားျပဳ၍ လစဥ္ေၾကးမ်ားအား သေဘၤာက်င္း ၆ ခုမွေတာင္းခံျခင္း၊ ၀ယ္ယူသည္႕
သံျပား၊ သံကုိင္း၊ စက္အရံပစၥည္းမ်ား၊ စက္ဆီ၊ ေခ်ာဆီမ်ား ၀ယ္ယူသည္႕အခါ
အဂတိလုိက္စားျခင္း၊ ပုဂၢလိက ေရယာဥ္ႏွင့္ တြဲေရယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္
ရာခုိင္ႏႈန္းအလုိက္ ခြဲတမ္းရယူျခင္းျဖင့္ မသမာမႈမ်ားျပဳလုပ္၍ အလြန္တရာမွ ခ်မ္းသာ
ေနပါသည္။
( ခ ) သေဘၤာက်င္းမ်ားတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အရာရွိပုိင္းမ်ားသည္ ဌာန၏
ေရယာဥ္မ်ားကုိျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္
ပုဂၢလိက ေရယာဥ္ အသစ္မ်ားတည္ေဆာက္ရာ ၌ ( ၂ ) လလွ်င္ ( ၁ ) စီးၿပီးစီးသည္
အထိျမန္ဆန္ျခင္း ၎ ပုဂၢလိက တြဲမ်ား၊ ေရယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္
ဌာနပုိင္ေရယာဥ္မ်ား၏ သံျပား ၊သံကုိင္းမ်ားတပ္ဆင္ၿပီး စာရင္းလိမ္ထည္႕သြင္းေဆာင္
ရြက္ျခင္း၊ နုိင္ငံေတာ္မွ တည္ေဆာက္မႈ ဘတ္ဂ်က္မ်ားအား အလြဲသံုးစားျပဳျခင္း၊
အစုိးရပုိင္ က်င္းေျမေနရာအား သေဘၤာတစ္စီးတည္ေဆာက္လွ်င္ ေျမဌားခ က်ပ္ ( ၁၅ )
သိန္းရရွိျခင္း စသည္႕ အဂတိလုိက္စားမႈမ်ား၊ ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ားေၾကာင့္ သေဘၤာက်င္း
မန္ေနဂ်ာမ်ားသည္ တုိက္ပုိင္၊ ကားပုိင္၊ ေရယာဥ္ပုိင္နွင့္ တြဲပုိင္မ်ားျဖစ္ေနၾကပါသည္။
ေရယာဥ္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ရာတြင္ သံျပား၊သံကုိင္းမ်ားမွာ သတ္မွတ္စံခ်ိန္စံညြန္းမဟုတ္ပဲ
စံခ်ိန္မမွီသည္႕ သံျပား၊ သံကုိင္းမ်ားကုိသာ တပ္ဆင္ေပးၿပီး စာရင္းလိမ္တင္ျပ ၍မိမိတုိ႕၏
ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ အဂတိလုိက္စားျခင္း၊ သတ္မွတ္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ခမ်ားအား ခ်မွတ္
ထားေသာေငြေၾကးမ်ားကုိ စာရင္းျပင္ဆင္ဖန္တီး၍ လိမ္လည္ရယူျခင္း။
( ဂ ) စက္အရံ ပစၥည္းမ်ားမွာယူအသံုးျပဳရာတြင္ ျပည္တြင္းျဖစ္မ်ားကုိ သံုးစြဲ၍ orginal
ပစၥည္းမ်ား မွာယူအသံုးျပဳသကဲ႕သို႕ ေငြေၾကးေတာင္းခံျခင္း၊ ေရယာဥ္အလုိက္၀န္ထမ္းမ်ား
သည္လဲ စက္မ်ားကုိေလွ်ာ႕ေပါ႕ေမာင္းနွင္
ခုတ္ေမာင္းနာရီမ်ားကုိလဲ လုိသလုိျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနၾကျ
ဌာနမွ လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိပါသည္။
( ၅ ) ေရးေၾကာင္းဌာန အေျခအေနတင္ျပျခင္း -
( က ) ေရေၾကာင္းမွဴးခ်ဳပ္၊ ဒုေရေၾကာင္းမွဴးခ်ဳပ္ ႏွင့္ လက္ေထာက္ေရေၾကာင္းမွဴးခ်ဳပ္တုိ႕
၀န္ထမ္းမ်ားအား ေနရာေျပာင္းေရြ႕၍ လဘ္ေပး၊လဘ္ယူမႈမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း
၎တုိ႕ေနအိမ္တြင္လုိအပ္သည္႕အသံုး
မွာယူ၀ယ္ခုိင္းျခင္း၊ ေရယာဥ္သုတ္ေဆး၊ ေရယာဥ္သံုးၾကိဳးမ်ားအား အလြဲ သံုးစားျပဳ၍ ကုိယ္က်ိဳးရွာေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။
( ခ ) ေရယာဥ္မွဴးနွင့္ သေဘၤာသားမ်ားသည္ ခရီးသည္လက္မွတ္မဲ႕မ်ားတင္ေဆာင္၍ ကုိယ္က်ိဳးရွာလွ်က္ရွိပါသည္။
( ဂ ) ေရယာဥ္မွဴး၊ တက္မကုိင္နွင့္ ေရယာဥ္လုိက္စာေရးမ်ားမသည္ ေရယာဥ္၏ သတ္မွတ္ တန္မ်ားထက္ ကုန္မ်ားႏွင့္
ခရီးသည္မ်ားအား ပုိမုိတင္ေဆာင္ၿပီး တန္ဆာခႏွင့္ ခရီးသည္ခ မ်ား အား ႏႈန္းထားထက္ ပုိမုိေကာက္ခံျခင္း
စသည္တုိ႕အား ႏိုင္ငံပုိင္ေရယာဥ္အားအသံုးျပဳ လွ်က္ ၎တုိ႕ကုိယ္က်ိဳး စီးပြားရွာေနၾကပါသည္။
( ဃ ) ေရေၾကာင္းဌာနၾကီးတစ္ခုလံုးသည္ ေရယာဥ္သုတ္ေဆးမ်ား၊ ၾကိဳးမ်ား၊ ေရယာဥ္ေက်ာက္
ၾကိဳးမ်ား၊ ေရယာဥ္ေက်ာက္ဆူးမ်ား၊ ေရယာဥ္သံုးအရံပစၥည္းမ်ားကုိ စာရင္းလိမ္ေဖာ္ျပ၍ အလြဲ သံုးစား ျပဳလုပ္ေနသည္႕
ဌာနတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရေသာ္ နွစ္ေပါင္း ( ၁၀၀ )ေက်ာ္တည္တံခဲ႕ေသာ
ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပုိ႕ေဆာင္ေရး ဌာနၾကီး ( ဧရာ၀တီ ) သည္ ဦးေဆာင္သူနွင့္
ဌာနမွဴးမ်ား၊ အရာရွိၾကီးမ်ား မိမိတုိ႕ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ အဂတိလုိက္စားၿပီး
ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခဲ႕ျခင္း၊ ဌာန၏စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ညံဖ်င္းျခင္းေၾကာင့္ ၎၊
မလုိလားအပ္ေသာ အရာရွိအရာခံ အျခား၀န္ထမ္းမ်ား မ်ားျပားေနျခင္းေၾကာင့္၎၊
၀င္ေငြရွာသည္႕ ေရယာဥ္မ်ား ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးျခင္းႏွင့္
ေခတ္နွင့္လို္က္ေလွ်ာညီေထြမွဴ
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment