- ကြန္ဆူးမား
ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ သစၥာ(၄)ပါး ျမတ္တရားကုိ ပုိင္းျခားထင္ထင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သိျမင္ေတာ္ မူသကဲ့သုိ႔ သတၱ၀ါ
ေ၀ေနယ် အေပါင္းတုိ႔အားလည္း ရင္မွ ျဖစ္ေသာ သားကဲ့သုိ႔ ႀကီးမားလွစြာေသာ မဟာကရုဏာေတာ္ျဖင့္ သိျမင္ေစရန္ ေဟာၾကားေတာ္
မူခဲ့ပါသည္။
ဘုရားရွင္၏ အျခားေသာ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတုိ႔ႏွင့္ မည္သုိ႔မွ် မတူေသာ
ထူးျခားမွဳမ်ားအနက္ ဘုန္းေတာ္(၆)ပါး၊
ဂုဏ္ေတာ္(၉)ပါးႏွင့္ အာေ၀ဏိက ဂုဏ္ေတာ္ (၁၈)ပါးတုိ႔အား အေတာ္မ်ားမ်ားသိၿပီးျဖစ္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ ဥာဏ္ေတာ္(၁၀)
ပါးႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ အံ့ဖြယ္(၁၈)ပါးတုိ႔အား သိသူနည္းပါးႏုိင္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ေအာက္ပါ ဘုရားရွင္၏ ဥာဏ္ေတာ္(၁၀)ပါးအား ဘုရားရွိခုိးအျဖစ္ ပူေဇာ္လွ်က္ရွိပါသည္။
အရာဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္တို႔ကို သိေတာ္မူေသာဥာဏ္ေတာ္၊ ( ဥပမာအားျဖင့္ ရုပ္၊
နာမ္ ဓမ၊ၼ သခၤါရတရား တို႔ကို ၿမဲျခင္းစသည္အားျဖင့္ နိစၥ ၊ သုခ ၊ အတၱ ရွဳ
မွတ္ျခင္းသည္ လမ္းမွန္ မဟုတ္၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဟု ရွဳမွ လမ္းမွန္ဟု မည္သူမွ
လမ္းညႊန္မႈ
မရွိပဲ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ သိေတာ္မူျခင္း )
(၂) အတီတာနာဂတ ပစၥဳပၸႏၷာန ကမၼသမာဒါနာန ၀ိပါက ဥာဏ္ေတာ္
သတၱ၀ါ တစ္ဦး၏ အတိတ္ အနာဂါတ္ ပစၥဳပၸန္၌ ရွိေနကုန္ေသာကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံတုိ႔ကို၄င္း၊ ထုိကံတုိ႔၏အက်ိဳးကို
လည္းေကာင္း၊ ယင္းကံတုိ႔ကို ေထာက္ပံ့ေနေသာ ဥ ပ တၳ မၻ က အေၾကာင္း၊ တိုက္ရုိက္ ေဟတု အေၾကာင္းအားျဖင့္ အလုံးစုံေသာကံတုိ႔၏
ေရွ့ျဖစ္ ေနာက္ျဖစ္ အားလုံးကိုသိေတာ္မူေသာဥာဏ္ေတာ္၊ ( ဥပမာ သတၱ၀ါတစ္ဦး၏လက္ရွိကာလ၊ ေရာက္ရွိေနရာ ဘုံဘ၀ဂတိ၊ တည္ရာ
ဥပဓိ၊ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္သုံးပါး ဟူေသာ ပေယာဂ လုလႅ၊ သမ ၀ိပႆနာဟူေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ ျပည့္စုံမွ အက်ိဳးေပးႏိုင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္
သိေတာ္မူႏိုင္ျခင္း)
(၃) သဗၺတၳဂါမိနီ ပဋိပဒါဥာဏ္ေတာ္
အလံုးစံုကုန္ေသာသုဂတိ၊ဒုဂၢတိဘ၀မ်ားသို႔ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ က်င့္စဥ္လမ္းစဥ္ကုိ သိေတာ္မူေသာဥာဏ္ေတာ္။
( ဥပမာအားျဖင့္ ဤ အက်င့္ကိုလွ်င္ နတ္ရြာသုဂတိ ေရာက္နိင္၏၊ ဤအက်င့္ကို က်င့္လွ်င္ကား အပါယ္ငရဲဒုဂၢတိဘံုဘ၀သို႔ေရာက္ႏိုင္၏
စသည္ျဖင့္ သိေတာ္မူႏုိင္ျခင္း)
(၄) အေနကဓါတု နာနာဓါတု ေလာကဥာဏ္ေတာ္
မတူျခားနားေသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဓာတ္သဘာ၀ရွိေသာ သတၱေလာကကို သိေတာ္မူေသာဥာဏ္ေတာ္၊ (ဥပမာအားျဖင့္
ရုပ္ခႏၶာသက္သက္သာရွိေသာ အသညသတ္ျဗဟၼာ စေသာေလာကကို၄င္း၊ နာမ္ခႏၶာ ၄ ပါးသက္သက္သာ ရွိေသာ အရူပျဗဟၼာ့ဘုံစေသာ
ေလာကကို၄င္း၊ ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္ပါးစုံရွိေသာ လူ႔ဘံု ကာမာ၀စရ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊ တိရိ စၦာန္ စေသာ ဘုံေလာကကို၄င္း ခႏၶာ အာယတန
ဓာတ္ စသည္အားျဖင့္ ပိုင္းျခား သိျမင္ေတာ္မူႏိုင္ျခင္း)
(၅) သတၱာနံ နာနာ ဓိမုတၱိကတာ ဥာဏ္ေတာ္
မ်ားျပားလွစြာေသာ သတၱ၀ါတို႔၏ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာႏွလုံးသြင္း
မွန္မမွန္ကိုလည္းေကာင္း၊ ၊ ဓာတ္ခံ ေကာင္း မေကာင္းကို
လည္းေကာင္း သိေတာ္မူတတ္ေသာ ဥာဏ္ေတာ္။ ( ဥပမာ - သတၱ၀ါတစ္ဦး၏ ယုတ္ညံ့ေသာ ႏွလုံးသြင္း ဓာတ္ခံ ရွိသေလာ၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ
ႏွလုံးသြင္း ဓာတ္ခံရွိသေလာ စသည္ျဖင့္ ေ၀ေနယ်တုိ႔၏ ဟီနာဓိမုတိၱက ၊ ပဏီတာ ဓိမုတၱိက ျဖစ္မျဖစ္ကုိ ေ၀ဖန္ သိေတာ္မူႏိုင္ျခင္း)
(၆) ဣႁႏၵိယ ပေရာပရိယတၱိ ဥာဏ္ေတာ္
ယုတ္ညံ့ေသာသတၱ၀ါ၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ တရားထူးရႏိုင္ မရႏိုင္ ႏွင့္ ဣေႁႏၵ အႏု အရင့္ စသည္ကို သိေတာ္မူ
ႏုိင္ေသာ ဥာဏ္ေတာ္။ ( ဥပမာ အပင္မွသရက္သီးကိုလွမ္းၾကည့္ကာ ဤသရက္သီးမွည့္ႏိုင္ၿပီ၊ မမွည့္ႏိုင္ေသးစသည္ျဖင့္ ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္ရ
သကဲ့သုိ႔ သတၱ၀ါတို႔၏ အတြင္းအဇၥ်ာသယဓာတ္ခံ ႏွင့္ စရုိက္အမ်ိဳး မ်ိဳးကိုလည္းေကာင္း၊ ကၽြတ္ထုိက္ၿပီ..၊ မကၽြတ္ထုိက္ေသး..၊ ဤသူ၏
သႏၱာန္၌ ကိေလသာနည္းသည္၊ ကိေလသာမ်ားသည္ စသည္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ယုံၾကည္မႈသဒၶါ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ ၊သမာဓိ ၊ ပညာဟူေသာ
ဣေႁႏၵ
ငါးပါးတုိ႔ ျပည့္စုံ ရင့္က်က္ေနၿပီေလာ၊ ယခုအခ်ိန္ တရားေဟာလ်င္
ကၽြတ္ႏိုင္ၿပီ..၊ မကၽြတ္ႏိုင္ ေသး.... စသည္ျဖင့္ သိျမင္ႏုိင္ေတာ္
မူျခင္း)
(၇) စ်ာန ၀ိေမာကၡ သမာဓိ သမာပတၱီနံ သံကိေလသ ေ၀ါဒါန ၀ု႒ာန ဥာဏ္ေတာ္
ရရွိၿပီးေသာ စ်ာန္တရား၊ ၀ိေမာကၡတရား၊ သမာဓိ၊ သမာပတ္
တရားတုိ႔၏ ညစ္ႏြမ္းပုံ၊ ညစ္ႏြမ္းေၾကာင္း၊ ျဖဴစင္ပုံ
ျဖဴစင္ေၾကာင္း၊ စ်ာန္ သမာပတ္တုိ႔မွ ထေျမာက္ပုံ ထေျမာက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းတို႔ကို အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းပီသစြာသိျမင္ေတာ္မူႏုိင္ျခင္း။
(၈) ပုေဗၺ နိ၀ါသာ ႏုႆတိ ဥာဏ္ေတာ္
ေရွးကေနခဲ့ဖူး ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္၊ ဘ၀အစဥ္တို႔ကို ဘ၀ျခားသည္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေစ၊ကပ္ကမၻာမ်ား
ျခားသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆက္တုိက္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ေတာ္တုိင္၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကုိလည္းေကာင္း၊ စၾကာ၀ဠာ အနႏၱ၌ ရွိေနၾကကုန္ေသာ.. သုဂတိ
ဒုဂၢတိ သတၱ၀ါအားလုံးတို႔၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကုိလည္းေကာင္း သိေတာ္မူႏိုင္ေသာဥာဏ္ေတာ္။ ( ဤသူသည္မည္သည့္ကပ္ကမၻာ၌ လူ႕ဘ၀ကို
ရခဲ့ျဖစ္ခဲ့သည္၊ မည္သူႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့သည္၊ မည္သူႏွင့္ ေမတၱာ ေရစက္ရွိခဲ့ဖူးသည္ စသည္ျဖင့္ ဘ၀ အစဥ္လိုက္ျဖစ္ေစ ၊ ခုန္ေက်ာ္ၿပီးျဖစ္ေစ
သိျမင္ေတာ္မူႏိုင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ အဂၢသာ၀က၊ မဟာသာ၀ကစေသာ အရွင္ျမတ္တုိ႔သည္ ကိုယ့္ဘ၀အစဥ္ကုိလည္းေကာင္း၊ သူ
တပါးတုိ႔၏ဘ၀ကို လည္းေကာင္း၊ အစဥ္လုိက္သာျမင္စြမ္းႏိုင္၏၊ ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ကား လိုအပ္လာလ်င္ခုန္ေက်ာ္ၿပီး ႀကည့္လိုက္ၾကည့္ႏိုင္
ျမင္စြမ္းရွိေတာ္မူျခင္း )
(၉) စုတူပ ပါတ(စုတိ+ဥပပါတ) ဥာဏ္ေတာ္
( စုတိ + ဥပပါတ ) သတၱ၀ါ အားလုံးတုိ႔၏ ေသရမည့္အခ်ိန္၊ ေသခါနီးအခ်ိန္၊ ပဋိသေႏၶေနရမည့္အခ်ိန္၊ ပဋိသေႏၶေန
ၿပီးခါစ အခ်ိန္၊ စသည့္ သာမာန္ လူသားတုိ႔ မျမင္စြမ္းႏိုင္ေသာအရာကို သိျမင္ေတာ္မူႏိုင္ေသာဥာဏ္ေတာ္၊ ( သတၱ၀ါတစ္ဦးကို ၾကည့္ေတာ္
မူကာ ဤသူသည္.... ဒီဘ၀မွ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသလြန္မည္၊ မည္သုိ႔ ေသလြန္မည္၊ ေသၿပီးက မည္သည့္ ဘ၀သုိ႔ ေရာက္လိမ့္မည္၊
စသည္ျဖင့္ သုဂတိ၊ ဒုဂၢတိေရာက္မည္ ဟူေသာ သုဂတိပရာယဏ ဒုဂၢတိပရာယဏ အားလုံးကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ ျပဳလုပ္ထားေသာ
ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ရမည့္ ယထာကမၼဴပဂ စသည္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အပိတ္အပင္အတားအဆီးမရွိ ပကတိအတုိင္းသိျမင္ေတာ္မူႏုိင္
ျခင္းျဖစ္၏ အခ်ိဳ႕ ေနရာမ်ား၌ ဒိဗၺစကၡဳ အဘိဥာဏ္ ဟုလည္း သုံးႏႈံးပူေဇာ္ ၾကပါသည္)
(၁၀) အာသ၀ါနံ ခယာ အနာသ၀ ေစေတာ၀ိမုတၱိ ပညာ၀ိမုတၱိ ဥာဏ္ေတာ္
အာသေ၀ါတရားတို႔၏ ကုန္ရာ.... နိဗၺာန္ကိုသိေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း...ဟူေသာ
ဥာဏ္ေတာ္၊ ဤဥာဏ္ေတာ္ကား..... ၄ အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းတိတိ ကာလပတ္လုံး ပါလာေသာ ကိေလသာတရားတို႔ကို ၀ါသနာ၊
အေလ့အက်င့္၊ အထုံပါရမီ ႏွင့္တကြ ပယ္သတ္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူႏိုင္ျခင္း။
သဗၺညဳတ ဘုရားရွင္တို႔၏ ဥာဏ္ေတာ္၊ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကို အာရုံျပဳကာ
ရုိေသစြာရွိခုိး ၾကည္ညိဳပူေဇာ္အပ္ပါေၾကာင္းႏွင့္
ၾကည္ညိဳသဒၶါပြါးႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း.........။
``ဥာဏ၀ိဘင္း ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာ ပဋိသမၻိဒါမဂၢ ပါဠိေတာ္ မဟာ၀ဂၢ´´ ( ေလာကနတ္ ၀က္ဆုိဒ္မွ မွီျငမ္းကူးယူ ပူေဇာ္အပ္ပါသည္)
Posted in: ဘာသာေရး
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment