စစ္ေတြ၊ အမ္း၊ မင္းဘူး (ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း) မီးရထားလမ္း
ရခိုင္ျပည္နယ္၊ စစ္ေတြၿမိဳ႕မွေန၍ ၿမိဳ႕နယ္ (၅) ၿမိဳ႕နယ္ကို ျဖတ္လွ်က္ ျမန္မာစစ္တပ္၏
အေနာက္ပိုင္းတိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ ရွိရာ အမ္းၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္ေသာ မီးရထားလမ္းသစ္
တည္ေဆာက္မႈကို (၂ဝဝ၉) ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚဝါရီလတြင္ စတင္ခဲ့ပါသည္။
လုပ္ငန္းမစမီ ၂၀၀၈ခုႏွစ္အတြင္းႏွင့္လုပ္ငန္းစတင္ျပီး၂၀၀၉၊၂၀၁၀အတြင္းရထားလမ္း
စီမံကိန္းတေလ်ာက္ရွိစစ္ေတြျမိဳ႕၊ပု႑ားကၽြန္း ျမိဳ၊ ေက်ာက္ေတာ္ျမိဳ႕၊ေျမာက္ဦးျမိဳ႕၊
အမ္းျမိဳ႕နယ္မ်ားအတြင္းရွိေဒသခံျပည္သူမ်ား၏အုိးအိမ္ရပ္ရြာမ်ားအားအတင္းအက်တ္
ေျပာင္းေရြ႕ဖယ္ရွားခုိင္းျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
ေလ်ာ္ေၾကးေငြလုံး၀မေပးေဆာင္ပဲ အရပ္သားမ်ား၏ လယ္ယာ ဥယ်ာဥ္ ျခံေျမ အမ်ား
အျပားကို ဥပေဒမဲ့ သိမ္းယူခဲ့ျခင္း၊ေဒသခံစစ္တပ္မ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းျပီး ရထားလမ္းေဖါက္
လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားက လုပ္ခမ်ား မေပးဘဲေဒသခံျပည္သူမ်ားအားအတင္းအက်တ္
လုပ္အားေပးေစခုိင္းျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
ေျမာက္ဦးႏွင့္အမ္းျမိဳ႕နယ္အၾကားေက်းရြာ(၆)ရြာမွာရြာလုံးကြ်တ္အတင္းအဓမၼေနရာ
ေရႊ႕ေျပာင္းေရြ႕ျခင္းခံခဲ့ရေသာ္လည္းမည္သည့္ေလ်ာ္ေၾကးတစုံတရာမွရရွိခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ၾကပါ ။
ပူျပင္းလွျပီးအရိပ္အာ၀ါသမရွိေသာ ကြင္းျပင္မ်ားတြင္လုပ္အားေပးေစခုိင္းခံရမွုေၾကာင့္
ဖ်ားနာေသဆုံးျခင္း ေရရွားပါးမွဳေၾကာင့္၀မ္းပ်က္ ၀မ္းေလ်ာျဖစ္ကာေသဆုံးျခင္းမ်ား ထိခုိက္ဒဏ္ရာရျပီးေသဆုံးမွဳမ်ားရွိခဲ့ေသာ္လည္းမည္သည့္သတင္းမွထြက္ေပၚမလာပဲ
အေမွာင္ခ်ထားျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။
အဆုိး၀ါးဆုံးဖ်က္စီးခံရမွဳမ်ားကေတာ့ ရခုိင္ေရွ႕ေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ေျမာက္ဦးျမိဳ႕အားေရွာင္ကြင္းေဖါက္လုပ္ရႏုိင္ေသာ္လည္း ေရွ႕ေဟာင္းယဥ္ေက်းမွဳနယ္ေျမ
အားျဖတ္သန္းေဖါက္လုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာသမုိင္းအေမြအႏွစ္မ်ား
ပ်က္စီးခဲ့ရပါသည္.
(၂ဝ၁ဝ) ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ (၇) ရက္ေန႔တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ ေျမာက္ဦး ေက်ာက္ေတာ္
မီးရထားလမ္းပုိင္းေၾကာင့္ ေအဒီ (၁၄ဝ၄) ခုႏွစ္တြင္ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းေစာမြန္
တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ဦးရွိ၊ ေရွးေဟာင္း ေက်ာင္းကန္၊ ဘုရားမ်ား
ထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့သည္။
နယ္ေျမေဒသတြင္းမွေရွးေဟာင္းသုေတသနပညာရွင္မ်ား၏ ေျပာျပခ်က္မ်ား၊ေဒသခံျပည္
သူမ်ားေျပာျပခ်က္မ်ား၊မ်က္၀ါးထင္ထင္ျဖိဳဖ်က္ေနေသာသတင္းဓါတ္ပုံမ်ားအရ ေရွးေဟာင္း
သဘင္သည္ဘုရား၊မဂၤလာမာန္ေအာင္ဘုရားႏွင့္ေက်ာက္ၿမိဳ႔ရိုးတံတိုင္းမ်ား၊သဇင္တန္ေတာင
ေပၚရွိ ဘုရားမ်ားအျပင္ ျပည္စိုးႀကီးဘုရား၊ ငေၾကးအိုင္ ႏွင့္ ရဲလွရွိ က်ဳံးမ်ား၊ မင္းသမီးဆည
္-ေရတံခါး-ေရျပြန္ေပါက္မ်ား၊ရဲလွခံတပ္ႏွင့္အျမင့္ေတာင္ခံတပ္တံတုိင္းမ်ား၊ျခင္ကုိက္ပိဋ
ကတ္တုိက္ေတာ္ အစရွိေသာေရွးေဟာင္းသမုိင္း၀င္ဘုရားပုထုိးအေဆာက္အဦးမ်ား
ျဖိဳခ်ဖ်က္စီးစီးခံခဲ့ရ ပါသည္။
တစ္ခ်ိန္တည္း ၂၀၀၉ခုႏွစ္ဒီဇင္ဘာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး
ေကာင္စီ (နအဖ) က ၾကက္ဆူပင္ စိုက္ခင္း စိုက္ပ်ဳိးေရးအတြက္ နယ္ေျမလူထုမ်ားအား
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ရွိ ေရွ႕ေဟာင္း နန္းေတာ္ကုန္းကုိ ဖ်က္ခိုင္းေၾကာင္းလည္း ၾကားသိရသည္။
နယ္သူနယ္သားမ်ားက မီရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကို ကန္႔ကြက္ၾကၿပီး၊
ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းကို ရပ္တန္႔ေပးရန္ အာဏာပိုင္မ်ားထံ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ၾကသည္။
သို႔ရာတြင္ အစိုးရက အေၾကာင္းတစံုတရာ ျပန္ၾကားျခင္း မရွိဘဲ၊ စီမံကိန္းကို ဆက္လက္၍
အေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့သည္။
ေဒသခံလူထုမ်ားက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေဆာင္ေရး တိုးတက္ေကာင္းမြန္ရန္ကုိ အလြန္တရာ
လိုလားၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ လမ္းမ်ားသည္ အေျခအေနအလြန္ဆိုးရြား
ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။လက္ရွိအေနအထားအရ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္းကားလမ္း ၇၀
ရာခုိင္ႏွုန္းမွာ ပ်က္စီးလ်က္ရွိျပီး ျပည္သူလူထုမွာ ေရေၾကာင္းခရီးကုိသာအားထားသြား
လာေနၾကရပါသည္။
မီးရထားလမ္းမွာစစ္ေတြမွေက်ာက္ေတာ္မုိင္၅၀ခန္႕လမ္းပုိင္းကုိ၂၀၁၁တြင္ဖြင့္ပြဲျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္
လည္းအသုံးျပဳလုိ႔မရေအာင္လမ္းတစ္ေလ်ာက္လုံးယုိယြင္းပ်က္စီးေနျပီးရထားပုံမွန္ေျပးဆြဲ
ႏုိင္ျခင္းမရွိေသးေပ။ ပုံတြင္ေတြ႕ျမင္ရသည့္အတုိင္းစစ္ေတြေက်ာက္ေတာ္ရထားလမ္းပုိင္းမွာ
ေျပာင္းေရြ႕ဖယ္ရွားခုိင္းျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
ေလ်ာ္ေၾကးေငြလုံး၀မေပးေဆာင္ပဲ အရပ္သားမ်ား၏ လယ္ယာ ဥယ်ာဥ္ ျခံေျမ အမ်ား
အျပားကို ဥပေဒမဲ့ သိမ္းယူခဲ့ျခင္း၊ေဒသခံစစ္တပ္မ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းျပီး ရထားလမ္းေဖါက္
လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားက လုပ္ခမ်ား မေပးဘဲေဒသခံျပည္သူမ်ားအားအတင္းအက်တ္
လုပ္အားေပးေစခုိင္းျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
ေျမာက္ဦးႏွင့္အမ္းျမိဳ႕နယ္အၾကားေက်းရြာ(၆)ရြာမွာရြာလုံးကြ်တ္အတင္းအဓမၼေနရာ
ေရႊ႕ေျပာင္းေရြ႕ျခင္းခံခဲ့ရေသာ္လည္းမည္သည့္ေလ်ာ္ေၾကးတစုံတရာမွရရွိခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ၾကပါ ။
ပူျပင္းလွျပီးအရိပ္အာ၀ါသမရွိေသာ ကြင္းျပင္မ်ားတြင္လုပ္အားေပးေစခုိင္းခံရမွုေၾကာင့္
ဖ်ားနာေသဆုံးျခင္း ေရရွားပါးမွဳေၾကာင့္၀မ္းပ်က္ ၀မ္းေလ်ာျဖစ္ကာေသဆုံးျခင္းမ်ား ထိခုိက္ဒဏ္ရာရျပီးေသဆုံးမွဳမ်ားရွိခဲ့ေသာ္လည္းမည္သည့္သတင္းမွထြက္ေပၚမလာပဲ
အေမွာင္ခ်ထားျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။
အဆုိး၀ါးဆုံးဖ်က္စီးခံရမွဳမ်ားကေတာ့ ရခုိင္ေရွ႕ေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ေျမာက္ဦးျမိဳ႕အားေရွာင္ကြင္းေဖါက္လုပ္ရႏုိင္ေသာ္လည္း ေရွ႕ေဟာင္းယဥ္ေက်းမွဳနယ္ေျမ
အားျဖတ္သန္းေဖါက္လုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာသမုိင္းအေမြအႏွစ္မ်ား
ပ်က္စီးခဲ့ရပါသည္.
(၂ဝ၁ဝ) ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ (၇) ရက္ေန႔တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ ေျမာက္ဦး ေက်ာက္ေတာ္
မီးရထားလမ္းပုိင္းေၾကာင့္ ေအဒီ (၁၄ဝ၄) ခုႏွစ္တြင္ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းေစာမြန္
တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ဦးရွိ၊ ေရွးေဟာင္း ေက်ာင္းကန္၊ ဘုရားမ်ား
ထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့သည္။
နယ္ေျမေဒသတြင္းမွေရွးေဟာင္းသုေတသနပညာရွင္မ်ား၏ ေျပာျပခ်က္မ်ား၊ေဒသခံျပည္
သူမ်ားေျပာျပခ်က္မ်ား၊မ်က္၀ါးထင္ထင္ျဖိဳဖ်က္ေနေသာသတင္းဓါတ္ပုံမ်ားအရ ေရွးေဟာင္း
သဘင္သည္ဘုရား၊မဂၤလာမာန္ေအာင္ဘုရားႏွင့္ေက်ာက္ၿမိဳ႔ရိုးတံတိုင္းမ်ား၊သဇင္တန္ေတာင
ေပၚရွိ ဘုရားမ်ားအျပင္ ျပည္စိုးႀကီးဘုရား၊ ငေၾကးအိုင္ ႏွင့္ ရဲလွရွိ က်ဳံးမ်ား၊ မင္းသမီးဆည
္-ေရတံခါး-ေရျပြန္ေပါက္မ်ား၊ရဲလွခံတပ္ႏွင့္အျမင့္ေတာင္ခံတပ္တံတုိင္းမ်ား၊ျခင္ကုိက္ပိဋ
ကတ္တုိက္ေတာ္ အစရွိေသာေရွးေဟာင္းသမုိင္း၀င္ဘုရားပုထုိးအေဆာက္အဦးမ်ား
ျဖိဳခ်ဖ်က္စီးစီးခံခဲ့ရ ပါသည္။
တစ္ခ်ိန္တည္း ၂၀၀၉ခုႏွစ္ဒီဇင္ဘာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး
ေကာင္စီ (နအဖ) က ၾကက္ဆူပင္ စိုက္ခင္း စိုက္ပ်ဳိးေရးအတြက္ နယ္ေျမလူထုမ်ားအား
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ရွိ ေရွ႕ေဟာင္း နန္းေတာ္ကုန္းကုိ ဖ်က္ခိုင္းေၾကာင္းလည္း ၾကားသိရသည္။
နယ္သူနယ္သားမ်ားက မီရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကို ကန္႔ကြက္ၾကၿပီး၊
ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းကို ရပ္တန္႔ေပးရန္ အာဏာပိုင္မ်ားထံ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ၾကသည္။
သို႔ရာတြင္ အစိုးရက အေၾကာင္းတစံုတရာ ျပန္ၾကားျခင္း မရွိဘဲ၊ စီမံကိန္းကို ဆက္လက္၍
အေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့သည္။
ေဒသခံလူထုမ်ားက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေဆာင္ေရး တိုးတက္ေကာင္းမြန္ရန္ကုိ အလြန္တရာ
လိုလားၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ လမ္းမ်ားသည္ အေျခအေနအလြန္ဆိုးရြား
ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။လက္ရွိအေနအထားအရ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္းကားလမ္း ၇၀
ရာခုိင္ႏွုန္းမွာ ပ်က္စီးလ်က္ရွိျပီး ျပည္သူလူထုမွာ ေရေၾကာင္းခရီးကုိသာအားထားသြား
လာေနၾကရပါသည္။
မီးရထားလမ္းမွာစစ္ေတြမွေက်ာက္ေတာ္မုိင္၅၀ခန္႕လမ္းပုိင္းကုိ၂၀၁၁တြင္ဖြင့္ပြဲျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္
လည္းအသုံးျပဳလုိ႔မရေအာင္လမ္းတစ္ေလ်ာက္လုံးယုိယြင္းပ်က္စီးေနျပီးရထားပုံမွန္ေျပးဆြဲ
ႏုိင္ျခင္းမရွိေသးေပ။ ပုံတြင္ေတြ႕ျမင္ရသည့္အတုိင္းစစ္ေတြေက်ာက္ေတာ္ရထားလမ္းပုိင္းမွာ
ေႏြရာသီတြင္ပင္ယုိယြင္းျပိဳပ်က္ေနျပီးရထားသြားလာမွဳအတြက္စိတ္ခ်ရသည့္အေနအထား
မရွိေပ။
ရထားလမ္းကေတာ့ခုထိမျပီးေသးပါဘူး ဖြင့္ပြဲလုပ္လုိက္ျပန္ျပိဳလုိက္နဲ႕
ရထားအမွန္တကယ္သြားလုိ႔မရေသးပါဘူး.စစ္ေတြ-ေက်ာက္ေတာ္ရထားလမ္းပုိင္းေလာက္
သာတခါတေလ ခုတ္ေမာင္းေနတာေတြ႕ရပါတယ္.ပုံမွန္ေျပးဆြဲျခင္းမျပဳလုပ္ႏုိင္ေသးပါဘူး။
မုိးအားေကာင္းေသာရခုိင္ေဒသအတြင္းအဆင့္မမွီေသာကားလမ္းရထားလမ္းမ်ားမွာအသုံး
မျပဳမွီကပင္ပ်က္စီးလ်က္ရွိျပီး ခရီးသြားျပည္သူမ်ားမွာရထားလမ္းကားလမ္းမ်ားကုိၾကည့္ျပီး အထူးစိတ္ဆင္းရဲလ်က္ရွိေနၾကေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။
ခုိင္ေဇာ္ေအာင္ (Myanmar News Now)
မရွိေပ။
ရထားလမ္းကေတာ့ခုထိမျပီးေသးပါဘူး ဖြင့္ပြဲလုပ္လုိက္ျပန္ျပိဳလုိက္နဲ႕
ရထားအမွန္တကယ္သြားလုိ႔မရေသးပါဘူး.စစ္ေတြ-ေက်ာက္ေတာ္ရထားလမ္းပုိင္းေလာက္
သာတခါတေလ ခုတ္ေမာင္းေနတာေတြ႕ရပါတယ္.ပုံမွန္ေျပးဆြဲျခင္းမျပဳလုပ္ႏုိင္ေသးပါဘူး။
မုိးအားေကာင္းေသာရခုိင္ေဒသအတြင္းအဆင့္မမွီေသာကားလမ္းရထားလမ္းမ်ားမွာအသုံး
မျပဳမွီကပင္ပ်က္စီးလ်က္ရွိျပီး ခရီးသြားျပည္သူမ်ားမွာရထားလမ္းကားလမ္းမ်ားကုိၾကည့္ျပီး အထူးစိတ္ဆင္းရဲလ်က္ရွိေနၾကေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။
ခုိင္ေဇာ္ေအာင္ (Myanmar News Now)
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment