iPay (သို႔) ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ ယာဥ္စီးခေပးကဒ္
iPay (သို႔) ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ ယာဥ္စီးခေပးကဒ္
စၾကားၾကားခ်င္းကေတာ့ အေတာ့္ကို အားတက္စရာ သတင္းပါဘဲ... က်ေနာ္တို႔ဆီမွာလည္း အမ်ားနည္းတူ ကဒ္စံနစ္ျဖစ္ျပီေပါ့။ အဓိပတိအျပာလိုင္းမွာဘဲစမ္းသပ္တပ္ဆင္မယ္ဆိုေတာ့ အားမလိုအားမရျဖစ္မိတယ္။ ဘာလို႔ရွိသမွ် မ.ထ.သ လိုင္းအားလံုးတစ္ေျပးညီ မတပ္ဆင္တာလဲလို႔....ညက youtube က MRTV4 channel မွာ ၾကည့္ရေတာ့မွ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္သြားတယ္။သူတို႔လုပ္မယ့္စက္က ဒီလိုဟာမ်ိဳးတဲ့ဗ်ာ..ဒီလို စက္မ်ိဳးသာသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကားစံပါယ္ယာေတြ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္မယ့္အမ်ိဳး...ကဒ္ကို လုပ္ေနတာနဲ႔တင္ မွတ္တိုင္တစ္ခုတစ္ခုကေန ဘယ္လိုထြက္ေတာ့မတုန္း.? အထူးသျဖင့္ busy hour (ရံုးဆင္းရံုးတက္ခ်ိန္မွာ)
သူမ်ားေတြဆီမွာက အဆင္ေျပေအာင္လို႔ RFID( radio frequency identification ) contactless စံနစ္၊ ဒီ iPay ဆိုတာက contact စံနစ္
ဘတ္စကားခေပးကဒ္ဆိုတာ ဒီလိုမ်ိဳးမွ မဟုတ္ပဲဗ်ာ.... အခုဟာက ေစ်း၀ယ္ကဒ္လိုမ်ိဳးကဒ္ ။ မနက္၊ညေန busy hour မွာဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ? မ.ထ.သ နဲ႔ ဦးပိုင္က ပုဂိဳလ္ေတြ တကယ္ဘဲ မသိတာလား...သိလ်က္သားနဲ႔ ခြင္ရိုက္တာဘဲလား.... ဒါမွမဟုတ္ နားမလည္ပါးမလည္ ခြင္ထဲ၀င္လာတဲ့ သူကို ရိုက္စားလုပ္တာလား...ေမးခြန္းေတြ တသီတတန္းနဲ႔ ဒီပို႔စ္ကို မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္ တင္လိုက္ပါတယ္။ ထိုဂြင္ထဲမွာ ပါ၀င္ပါတ္သက္ေနေသာ လူၾကီးမင္းအေပါင္း..က်ေနာ့္အား စိတ္ရွိလက္ရွိမုန္းၾကပါကုန္....
Bus ကားခကို ေကာက္ခံသည့္စက္
ဘတ္(စ)ကားေပၚကို လူတက္တာနဲ႔ ကဒ္ကို ပံုပါအတိုင္း စက္တြင္ကပ္လိုက္ရသည္။ ထိုအခါ စက္ကလက္ရွိတည္ေနရာကိုမွတ္သားသည္။ LCD ေမာ္နီတာေအာက္တြင္ အခ်က္ျပမီး (၃)ခုရွိသည္။
ကဒ္တြင္ေငြအလံုအေလာက္ရွိပါက ကဒ္ကို မွတ္သားျပီးသည္ႏွင့္ အသံတစ္ခ်က္ ျမည္ကာ မီးစိမ္းသြားမည္ျဖစ္သည္။
သင္၏ကဒ္တြင္ ပိုက္ဆံလက္က်န္နည္းေနပါက အ၀ါေရာင္မီးျပကာ ျမည္သံ(၃)ခ်က္ေပးသည္။ ေမာ္နီတာေပၚတြင္လည္း Top up your card (ေငြထပ္ျဖည့္ပါ) ဟု စာသားေပၚမည္။
သင္၏ကဒ္တြင္ရွိေသာ ပိုက္ဆံသည္ ယခုသင္စတက္ေသာေနရာမွ ခရီးစဥ္အဆံုးထိ စီးနင္းရန္မလံုေလာက္လွ်င္ မီးနီလင္းကာ အခ်က္ေပးသံ(၅)ခ်က္ ထပ္ေပးလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ယာဥ္ေမာင္းမွ သင့္အား ေငြမလံုေလာက္ေၾကာင္း၊ ပိုက္ဆံေပးစီးရန္ အၾကံျပဳလိမ့္မည္။ သြားမည့္ခရီးကို ယာဥ္ေမာင္း(Bus Captain) အားေျပာပါ။ က်သင့္ေငြကို တြက္ေပးလိမ့္မည္။ ထိုအခါ က်သင့္ေငြကို အေၾကြေစ့ထည့္စက္သို႔ထည့္ပါ။ သင့္အား စလစ္ထုတ္ေပးလိမ့္မည္။ ထိုလက္မွတ္ချဖတ္ပိုင္းအား ကားေပၚမွ မဆင္းမခ်င္း ထိန္းသိမ္းထားပါ။ လက္မွတ္စစ္တက္လာလွ်င္ ထိုျဖတ္ပိုင္းအားျပပါ။
ကားေပၚမွဆင္းသည့္အခါ အဆင္းေပါက္(ေနာက္ဘက္အေပါက္)တြင္ ကဒ္အားစက္တြင္ ကပ္႐ပါမည္။ ထိုအခါ စက္မွ က်သင့္ေငြအား ႏႈတ္ျပီး ေမာ္နီတာေပၚတြင္ လက္က်န္ပမာဏအား ျပသေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။ အဆင္းတြင္ကဒ္ရိုက္ရန္ေမ့လွ်င္ သိပ္ျပႆနာ မရွိပါ။ ခရီးစဥ္အဆံုးမွတ္တိုင္အထိတြက္ျပီး ေငြျဖတ္ပါလိမ့္မည္။
စြယ္စံုသံုး
ထိုကဒ္အား ဘတ္(စ)ကားခ ေပးရာတြင္သံုးႏိုင္သလို ရထားခေပးရာတြင္လည္း သံုးႏိုင္ပါသည္။ စကၤာပူ ေဟာင္ေကာင္တို႔တြင္ ဘတ္(စ)ကား ႏွင့္ ရထားမွာ operator (ကိုင္တြယ္စီမံခန္႔ခြဲသူ) တစ္ဦးတည္းျဖစ္ရာ ရထားႏွင့္ကားကို ဆက္တိုက္ေျပာင္း၍ စီးသြားလွ်င္ ကနဦးက်သင့္ေငြကို စုစုေပါင္းတြင္ျပန္ႏႈတ္ေပးပါသည္။ ကိုရီးယားတြင္လည္းထို႔အတူပင္ဟု သိရပါသည္။
ထိုကဒ္ကိုပင္ taxi ခေပးရာတြင္အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။ 7-11 stores တြင္လည္းေစ်း၀ယ္ႏိုင္ပါသည္။
ယခုအခါ ထိုကဒ္ကိုပင္ အလိုအေလ်ာက္အခေပး ကားပါကင္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ERP (electronic road payment) ဟုေခၚေသာ ကားက်ပ္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံသည့္စံနစ္ တြင္လည္းေကာင္း ၊ ကုန္တိုက္ၾကီးမ်ားရွိ ကင္တန္း မ်ားတြင္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။
ေငြျဖည့္တင္းသည့္ စံနစ္
ထိုကဒ္အား အထက္ေဖာ္ျပပါ ရထားဆိပ္ ၊ ကားဂိတ္မ်ားရွိ top-up kiorsk မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ခရီးသည္၀န္ေဆာင္မႈဌာနမ်ား၊ ျမိဳ႔ေတာ္တြင္းေနရာအႏွံ႔တြင္ရွိေသာ 7-11 stores မ်ား၊ ATM ေငြထုတ္စက္မ်ား၊ smart phone မ်ားမွေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေငြျပန္လည္ ျဖည့္တင္းႏိုင္ပါသည္။ Online မွျဖည့္တင္း၍ ရသည္ဟုလည္း ဆိုပါသည္။( က်ေနာ္ေတာ့ မလုပ္ဘူးပါ။)
by Thar Lay
http://www.thithtoolwin.com/2012/04/ipay.html
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment