Monday, December 2, 2013
စီးပြားေရးၿမဳိ႕ေတာ္ ရန္ကုန္၏ ၿမဳိ႕လယ္ျဖစ္ေသာ အေနာ္ရထာလမ္းမႀကီး ေဘးတြင္
ကားမ်ား အစီအရီ ရပ္ထားသည္။ ပလက္ေဖာင္း ေပၚတြင္ ေဈးေရာင္းေနသည့္ ေဈးသည္မ်ား၏
အသံတို႔မွာလည္း တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေအာ္ဟစ္ဆူညံ ေနၾကသည္။ အဆိုပါ လမ္းေပၚတြင္
ကားတစ္စီး ရပ္လိုက္ၿပီး ဝတ္စုံဆင္တူ ဝတ္ထားသည့္ ကုမၸဏီဝန္ထမ္း
အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦးက ကားေပၚမွ ဆင္းလာကာ ကားအတြင္းရွိ ပစၥည္းမ်ားကို
ဆြဲယူေနသည္။ ထိုသို႔ ကား ရပ္လိုက္စဥ္ ခဏတာအခ်ိန္မွာပင္ ေနာက္ကား မ်ားက
ဟြန္းကို တပြမ္ပြမ္ တီးၾကသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦး ထဲမွ ၂၈ ႏွစ္ခန္႔အ႐ြယ္
အမ်ဳိးသမီးက ေနာက္ ၁၅ မိနစ္ေနရင္ ဒီမွာ လာႀကဳိေပးပါ" ဟု ယာဥ္ေမာင္းကို
ေျပာလိုက္သည္။
ယင္းျမင္ကြင္းသည္ အေနာ္ရထာ လမ္းမႀကီးေပၚ ေဈးဆိုင္ခန္း ဖြင့္ထားသူမ်ား၊ အထပ္ျမင့္တိုက္ မ်ားတြင္ ေနထိုင္သူတို႔၏ ကားမ်ား ကားပါကင္ ေနရာယူထားသည့္ အတြက္ ထိုေနရာသို႔ လာေရာက္သူမ်ား ကားရပ္ရန္ေနရာ မရွိဘဲ လမ္းမႀကီးေပၚ ခဏတာရပ္ေသာ္လည္း ေနာက္ကားမ်ား က ဟြန္းတီးေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ အေနာ္ရထာလမ္း ကဲ႔သို႔ အထင္ကရ လမ္းမႀကီးသာ မဟုတ္ဘဲ လမ္းၾကားမ်ား၊ ရပ္ကြက္မ်ားတြင္လည္း ကားရပ္ရန္ ပါကင္ရွာရျခင္းအတြက္ အခ်ိန္ အေတာ္ေပးေနၾကရသည္။
ၿမဳိ႕လယ္ရွိ အထပ္ျမင့္အေဆာက္ အအံုတို႔တြင္ ေျမညီထပ္ ေနထိုင္သူတို႔သည္ မ်က္ႏွာစာတြင္ ကားရပ္ရန္ေနရာ ကားပါကင္ (Parking) ကို အပိုင္ယူထားၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ကားရပ္ရန္ေနရာကို ဝါးလုံး တား၍ ယာဥ္မရပ္ရ ဆိုင္းဘုတ္ကို ေထာင္ထားသည္။ ရပ္ကြက္ထဲတြင္လည္း အိမ္ေရွ႕ကားမရပ္ရ ဆိုသည့္ စာတန္းမ်ားကို စာလုံးႀကီးမ်ားျဖင့္ ေရးသားထားသည္။
ေျမညီထပ္ႏွင့္ အေပၚထပ္တြင္ ေနထိုင္သူတို႔ ကားရပ္ရန္ ေနရာလုၿပီး စကားမ်ား ရန္ျဖစ္ၾကသည္မ်ားကို မၾကာခဏ ေတြ႔ ရသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ေနသည္မွာ ယခုမွမဟုတ္ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီး ကားမ်ား ဒလေဟာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကားပါကင္ ျပႆနာသည္ အေျခအေန ပိုမိုဆိုး႐ြားလာသည္။
ႏိုင္ငံျခားသတင္းဌာနတြင္ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနသူ တစ္ဦးက "ၿမဳိ႕ထဲလာရင္ ကားရပ္ဖို႔ေနရာ ေတာ္ေတာ္ရွာရတယ္" ဟု ညည္းတြား ေျပာဆိုဖူးသည္။
ထိုကဲ႔သို႔ ကားပါကင္ မလုံေလာက္ မႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚတြင္ ကားမ်ားဆင့္ ရပ္လိုက္သည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေနသည္ ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။
မဟာဗႏၶဳလလမ္း ေပၚတြင္ အေအးဆိုင္ ဖြင့္ထားသူတစ္ဦးက "ဆိုင္ေရွ႕မွာ ကားရပ္ ခိုင္းလိုက္ျပန္ရင္လည္း ကိုယ့္ကားေရာက္ လာတဲ့အခ်ိန္ ေနရာမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကားရပ္ဖို႔ ေနရာဦးထားရတယ္" ဟု ေနရာ ယူထားရျခင္းကို ရွင္းျပသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ ဆိုင္ရွင္၊ အိမ္ရွင္မ်ား သည္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတြင္ ကားပါကင္အတြက္ ႏွစ္စဥ္ ေၾကး အခြန္ေဆာင္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕မွာမူ အခြန္ေဆာင္ထားျခင္း မရွိေပ။
စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ အရာရွိတစ္ဦးက "တျခားကားေတြကို ရပ္ခြင့္ မေပးဘဲ ေနရာေတြ ပိတ္ထားတာဟာ မလုပ္သင့္ဘူး။ တျခားကားေတြအတြက္ ဖယ္ေပးရမယ္" ဟု ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက တစ္ႏွစ္စာ ကားပါကင္အတြက္ တစ္စတုရန္းေပလွ်င္ ၈၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေကာက္ခံလ်က္ ရွိေၾကာင္း ယင္းေကာ္မတီ ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား အရ သိရသည္။
ကားပါကင္မ်ား ရပ္နားႏိုင္ရန္ အတြက္ သီရိမဂၤလာေဈးေဟာင္း၊ ျပည္လမ္းႏွင့္ ရွင္ေစာပုလမ္းေထာင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ေျမေနရာ၊ မင္းရဲေက်ာ္စြာလမ္း အစရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္ရပ္နား စခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ကားရပ္နားႏိုင္သည့္ ေနရာမ်ားလည္း ေဆာက္လုပ္လ်က္ ရွိသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ မႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ အတြက္ ေျခာက္လမ္းသြား ကားလမ္းမႀကီး အပါအဝင္ ယာဥ္မရပ္ရသည့္ လမ္းေပါင္း၂၆ခုကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယာဥ္ေမာင္းသူ အမ်ားစုမွာ လိုက္နာျခင္း မရွိသကဲ႔သို႔ အေရးယူမႈမွာလည္း အားနည္းခဲ့သည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြက "တျခားႏိုင္ငံေတြလို အထပ္ျမင့္ ပါတဲ့ ကားပါကင္ေဆာက္ဖို႔ ေဆြးေႏြးတာ ရွိတယ္။ ခုအမ်ားဆုံးဒုကၡ ေတြ႔ေနရတာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈပဲ" ဟု စက္တင္ဘာလ အတြင္းက ေျပာဆိုထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ပန္းဆိုးတန္းလမ္းတြင္ အထပ္ ၁၅ ထပ္ရွိေသာ ကားပါကင္အေဆာက္ အအံုကို တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ကားစီးေရ တစ္ရာေက်ာ္ ထားႏိုင္မည္ဟု ဆိုထားသည္။
အေနာ္ရထာလမ္း၊ မဟာဗႏၶဳလလမ္း ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း အစရွိေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ကားပါကင္ထိုးႏိုင္ရန္ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို ၿမဳိ႕ေတာ္စည္ပင္က ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေဈးသစ္ လဟာျပင္ေဈးေနရာ တြင္လည္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ေရႊေတာင္ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္း၍ အက်ဳိးတူ တည္ေဆာက္ေသာ Twin Tower သည္ အထပ္ ၃၂ ထပ္ႏွင့္ ၂၄ ထပ္ အေဆာက္အအံု တို႔ျဖစ္ၿပီး ကားပါကင္ အသုံးျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ က ေျပာဆိုထားသည္။
ထိုအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းကာလသည္ ေလးႏွစ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ကားပါကင္ အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းရဦးမည္။
ထိုအေဆာက္အအံုမ်ား ၿပီးဆုံးသြားပါက လည္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္အတြင္း ကားပါကင္ ျပႆနာ ေျပလည္ႏိုင္ၿပီေလာဟု ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္လာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတိုင္မီ က ယာဥ္အစီးေရ ၂ ဒသမ ၄ သန္းရွိၿပီး ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ အစီးေရ သုံးသိန္းခန္႔ ရွိခဲ့သည္။ ကားတင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔အထိ ႏွစ္သိန္းတစ္ေသာင္းခြဲေက်ာ္ ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အရာရွိတစ္ဦးကမူ "ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔တာကို လတ္တေလာေျဖရွင္းဖို႔ မလြယ္ေသးဘူး" ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ ညေနခင္း ဆည္းဆာခ်ိန္တြင္ ကားမ်ားတေ႐ြ႕ေရြ႕ႏွင့္ ဥဒဟို သြားလာေနၾကသည္။ ကားဟြန္းမ်ားကလည္း တပြမ္ပြမ္ ျမည္ဟီးေနသည္။ မဟာဗႏၶဳလလမ္းေပၚတြင္ ကားပါကင္မ်ား ျပည့္ေနသည့္ အတြက္ တကၠစီကားမ်ားက လမ္းမေပၚတြင္ ပိတ္ရပ္ထားသည္။ ေဈးသည္ မ်ားကလည္း တတိယလမ္းမေပၚတြင္ ခင္းေရာင္းေနၾကသည္။ ယာဥ္ေၾကာေပးထားသည့္ လမ္းသည္ ယာဥ္သုံးစီးစာ သြားႏိုင္ေသာ္လည္း ယာဥ္တစ္စီးသာ သြား၍ရသည္။
၃၁ လမ္းသို႔ လာေရာက္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားသည္။ "ကားပါကင္ထိုးဖို႔ ေနရာမရွိလို႔ ဒ႐ိုင္ဘာကို ပတ္ေမာင္းခိုင္းေနရတယ္" ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
Written by မင္းထက္စံ
The Voice Weekly
ယင္းျမင္ကြင္းသည္ အေနာ္ရထာ လမ္းမႀကီးေပၚ ေဈးဆိုင္ခန္း ဖြင့္ထားသူမ်ား၊ အထပ္ျမင့္တိုက္ မ်ားတြင္ ေနထိုင္သူတို႔၏ ကားမ်ား ကားပါကင္ ေနရာယူထားသည့္ အတြက္ ထိုေနရာသို႔ လာေရာက္သူမ်ား ကားရပ္ရန္ေနရာ မရွိဘဲ လမ္းမႀကီးေပၚ ခဏတာရပ္ေသာ္လည္း ေနာက္ကားမ်ား က ဟြန္းတီးေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ အေနာ္ရထာလမ္း ကဲ႔သို႔ အထင္ကရ လမ္းမႀကီးသာ မဟုတ္ဘဲ လမ္းၾကားမ်ား၊ ရပ္ကြက္မ်ားတြင္လည္း ကားရပ္ရန္ ပါကင္ရွာရျခင္းအတြက္ အခ်ိန္ အေတာ္ေပးေနၾကရသည္။
ၿမဳိ႕လယ္ရွိ အထပ္ျမင့္အေဆာက္ အအံုတို႔တြင္ ေျမညီထပ္ ေနထိုင္သူတို႔သည္ မ်က္ႏွာစာတြင္ ကားရပ္ရန္ေနရာ ကားပါကင္ (Parking) ကို အပိုင္ယူထားၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ကားရပ္ရန္ေနရာကို ဝါးလုံး တား၍ ယာဥ္မရပ္ရ ဆိုင္းဘုတ္ကို ေထာင္ထားသည္။ ရပ္ကြက္ထဲတြင္လည္း အိမ္ေရွ႕ကားမရပ္ရ ဆိုသည့္ စာတန္းမ်ားကို စာလုံးႀကီးမ်ားျဖင့္ ေရးသားထားသည္။
ေျမညီထပ္ႏွင့္ အေပၚထပ္တြင္ ေနထိုင္သူတို႔ ကားရပ္ရန္ ေနရာလုၿပီး စကားမ်ား ရန္ျဖစ္ၾကသည္မ်ားကို မၾကာခဏ ေတြ႔ ရသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ေနသည္မွာ ယခုမွမဟုတ္ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီး ကားမ်ား ဒလေဟာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကားပါကင္ ျပႆနာသည္ အေျခအေန ပိုမိုဆိုး႐ြားလာသည္။
ႏိုင္ငံျခားသတင္းဌာနတြင္ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနသူ တစ္ဦးက "ၿမဳိ႕ထဲလာရင္ ကားရပ္ဖို႔ေနရာ ေတာ္ေတာ္ရွာရတယ္" ဟု ညည္းတြား ေျပာဆိုဖူးသည္။
ထိုကဲ႔သို႔ ကားပါကင္ မလုံေလာက္ မႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚတြင္ ကားမ်ားဆင့္ ရပ္လိုက္သည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေနသည္ ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။
မဟာဗႏၶဳလလမ္း ေပၚတြင္ အေအးဆိုင္ ဖြင့္ထားသူတစ္ဦးက "ဆိုင္ေရွ႕မွာ ကားရပ္ ခိုင္းလိုက္ျပန္ရင္လည္း ကိုယ့္ကားေရာက္ လာတဲ့အခ်ိန္ ေနရာမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကားရပ္ဖို႔ ေနရာဦးထားရတယ္" ဟု ေနရာ ယူထားရျခင္းကို ရွင္းျပသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ ဆိုင္ရွင္၊ အိမ္ရွင္မ်ား သည္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတြင္ ကားပါကင္အတြက္ ႏွစ္စဥ္ ေၾကး အခြန္ေဆာင္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕မွာမူ အခြန္ေဆာင္ထားျခင္း မရွိေပ။
စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ အရာရွိတစ္ဦးက "တျခားကားေတြကို ရပ္ခြင့္ မေပးဘဲ ေနရာေတြ ပိတ္ထားတာဟာ မလုပ္သင့္ဘူး။ တျခားကားေတြအတြက္ ဖယ္ေပးရမယ္" ဟု ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက တစ္ႏွစ္စာ ကားပါကင္အတြက္ တစ္စတုရန္းေပလွ်င္ ၈၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေကာက္ခံလ်က္ ရွိေၾကာင္း ယင္းေကာ္မတီ ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား အရ သိရသည္။
ကားပါကင္မ်ား ရပ္နားႏိုင္ရန္ အတြက္ သီရိမဂၤလာေဈးေဟာင္း၊ ျပည္လမ္းႏွင့္ ရွင္ေစာပုလမ္းေထာင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ေျမေနရာ၊ မင္းရဲေက်ာ္စြာလမ္း အစရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္ရပ္နား စခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ကားရပ္နားႏိုင္သည့္ ေနရာမ်ားလည္း ေဆာက္လုပ္လ်က္ ရွိသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ မႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ အတြက္ ေျခာက္လမ္းသြား ကားလမ္းမႀကီး အပါအဝင္ ယာဥ္မရပ္ရသည့္ လမ္းေပါင္း၂၆ခုကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယာဥ္ေမာင္းသူ အမ်ားစုမွာ လိုက္နာျခင္း မရွိသကဲ႔သို႔ အေရးယူမႈမွာလည္း အားနည္းခဲ့သည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြက "တျခားႏိုင္ငံေတြလို အထပ္ျမင့္ ပါတဲ့ ကားပါကင္ေဆာက္ဖို႔ ေဆြးေႏြးတာ ရွိတယ္။ ခုအမ်ားဆုံးဒုကၡ ေတြ႔ေနရတာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈပဲ" ဟု စက္တင္ဘာလ အတြင္းက ေျပာဆိုထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ပန္းဆိုးတန္းလမ္းတြင္ အထပ္ ၁၅ ထပ္ရွိေသာ ကားပါကင္အေဆာက္ အအံုကို တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ကားစီးေရ တစ္ရာေက်ာ္ ထားႏိုင္မည္ဟု ဆိုထားသည္။
အေနာ္ရထာလမ္း၊ မဟာဗႏၶဳလလမ္း ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း အစရွိေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ကားပါကင္ထိုးႏိုင္ရန္ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို ၿမဳိ႕ေတာ္စည္ပင္က ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေဈးသစ္ လဟာျပင္ေဈးေနရာ တြင္လည္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ေရႊေတာင္ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္း၍ အက်ဳိးတူ တည္ေဆာက္ေသာ Twin Tower သည္ အထပ္ ၃၂ ထပ္ႏွင့္ ၂၄ ထပ္ အေဆာက္အအံု တို႔ျဖစ္ၿပီး ကားပါကင္ အသုံးျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ က ေျပာဆိုထားသည္။
ထိုအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းကာလသည္ ေလးႏွစ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ကားပါကင္ အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းရဦးမည္။
ထိုအေဆာက္အအံုမ်ား ၿပီးဆုံးသြားပါက လည္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္အတြင္း ကားပါကင္ ျပႆနာ ေျပလည္ႏိုင္ၿပီေလာဟု ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္လာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတိုင္မီ က ယာဥ္အစီးေရ ၂ ဒသမ ၄ သန္းရွိၿပီး ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ အစီးေရ သုံးသိန္းခန္႔ ရွိခဲ့သည္။ ကားတင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔အထိ ႏွစ္သိန္းတစ္ေသာင္းခြဲေက်ာ္ ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အရာရွိတစ္ဦးကမူ "ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔တာကို လတ္တေလာေျဖရွင္းဖို႔ မလြယ္ေသးဘူး" ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ ညေနခင္း ဆည္းဆာခ်ိန္တြင္ ကားမ်ားတေ႐ြ႕ေရြ႕ႏွင့္ ဥဒဟို သြားလာေနၾကသည္။ ကားဟြန္းမ်ားကလည္း တပြမ္ပြမ္ ျမည္ဟီးေနသည္။ မဟာဗႏၶဳလလမ္းေပၚတြင္ ကားပါကင္မ်ား ျပည့္ေနသည့္ အတြက္ တကၠစီကားမ်ားက လမ္းမေပၚတြင္ ပိတ္ရပ္ထားသည္။ ေဈးသည္ မ်ားကလည္း တတိယလမ္းမေပၚတြင္ ခင္းေရာင္းေနၾကသည္။ ယာဥ္ေၾကာေပးထားသည့္ လမ္းသည္ ယာဥ္သုံးစီးစာ သြားႏိုင္ေသာ္လည္း ယာဥ္တစ္စီးသာ သြား၍ရသည္။
၃၁ လမ္းသို႔ လာေရာက္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားသည္။ "ကားပါကင္ထိုးဖို႔ ေနရာမရွိလို႔ ဒ႐ိုင္ဘာကို ပတ္ေမာင္းခိုင္းေနရတယ္" ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
Written by မင္းထက္စံ
The Voice Weekly
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment