ဂ်ပန္မွာ ကားဝယ္တာမေျပာခင္ ျမန္မာျပည္မွာကားဝယ္ခဲ့ရတဲ့အေနအထားကို အရင္ေလ့လာရပါမယ္။ စာဖတ္သူတို႔လည္း သိၿပီးသားျဖစ္ မွာပါ။ ကားတစ္စီးဝယ္ဖို႔ ၾကားမွာ ပြဲစားလိုအပ္ၿပီး သူႀကိဳက္၊ ကိုယ္ႀကိဳက္ အံကိုက္ျဖစ္ရင္ ေရာ့ကားဆုိၿပီးေပးလိုုက္ရင္ အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ သြားပါၿပီ။
သုိ႔ေပမယ့္ အစိုးရရဲ ႔ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ေပၚလစီေၾကာင့္ ကားကို အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးသူတိုင္း တစ္စီးတင္သြင္းပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရတဲ့အေနအ ထားကို ေရာက္ရွိသြားပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ယခင္နဲ႔ ဘာေတြကြာသြားသလဲဆုိတာ အရမ္းသိသာပါတယ္။ သိန္းေထာင္ခ်ီေပးရတဲ့ ကားေတြ သိန္း ရာဂဏန္းပဲ က်န္ရွိပါေတာ့တယ္။ ေပးရတဲ့အခြန္ပမာဏေတြ အရင္ကလို အႀကီးႀကီး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အကန္႔အသတ္နဲ႔ ရွိေနေပမယ့္ ကားဝယ္တယ္ဆုိတာ အရင္ကလို ခက္ခဲတဲ့အလုပ္တစ္ခုမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ သာမန္လူတစ္ေယာက္က ကားဝယ္မယ္ဆုိရင္ ယေန႔ ခ်ိန္မွာ သြားစရာ ေနရာသံုးခုရွိသြားပါတယ္။ ကားပြဲစားတန္း၊ ကားအေရာင္းစင္တာ၊ ကားေလလံဝန္ေဆာင္မႈ စတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ လက္ ထဲမွာ ဘာမွမရွိလို႔ ကားသြားဝယ္တဲ့သူနဲ႔ ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္လုိ႔ အရည္ႀကိဳစက္ရံုပို႔ရမယ့္ကားရွိေနလို႔ ျပန္လဲခ်င္လုိ႔ ဝယ္မယ့္သူနဲ႔ ႏွစ္မ်ိဳးကြဲသြား ျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အစိုးရထုတ္ျပန္ေပးတဲ့ ေပၚလစီကလည္း ႏွစ္မ်ဳိးကြဲသြားပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ လက္ထဲမွာ ဘာမွမရွိပဲ အသစ္ဝယ္ခြင့္ (Free Permit) နဲ႔ ကားေဟာင္းျပန္အပ္ရေငြ (ကားေဟာင္းစလစ္) နဲ႔ ကားဝယ္ခြင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ ႔ေတာ္အဂၤါ ရပ္နဲ႔ ညီေအာင္ သက္တမ္း၂၀ ျပည့္ၿပီးကားေတြကုိ ရွင္းထုတ္ေနပါၿပီ။ အေဟာင္းပိုင္သူမ်ားအတြက္ အသစ္ရဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံၾကား ဆက္စပ္မႈတစ္ခုရွိေနပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲျမန္မာႏိုင္ငံကို အဘက္ဘက္က ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္လာေစ ရန္ ေခ်းေငြေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ေခ်းထားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေပၚလစီေၾကာင့္ ပိတ္ဆုိ႔ေနတဲ့စီးပြားေရးလမ္း ေတြပြင့္လာျခင္းနဲ႔အတူ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ေခ်းေငြနဲ႔ပက္သက္လို႔ ေလ်ာ့ေပ့ါေပးတာေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္လာပါတယ္။ အဲဒီထဲက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကိစၥလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ေခ်းေငြမ်ားကိုေလ်ာ့ေပါ့ေပးၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ရစ္ကားေစ်းကြက္ ကို ျမန္မာတို႔ဝင္ေရာက္ရန္ ဖိတ္ေခၚျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပက္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ျမန္မာနဲ႔ဂ်ပန္ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ တိုးျမင့္လာေစပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေခ်းေငြေတြလည္း ေၾက၊ ကားအပ်က္ အေဟာင္းေတြ ျပင္ေမာင္းေနတာထက္စာရင္ တစ္ပတ္ရစ္ကားေလး သံုးရတာဆုိေတာ့ Used Car ေစ်းကြက္ေတြ အင္မတန္ႀကီးလာပါတယ္။
တစ္ပတ္ရစ္ကားေစ်းကြက္ကဝယ္လုိ႔ မ်က္ႏွာငယ္စရာေတာ့မရွိပါဘူး။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက တစ္ပတ္ရစ္ကားေတြကို ႐ုရွားလို ဥေရာပႏိုင္ငံႀကီး ေတာင္ မွာယူသံုးစြဲပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကုမၼဏီလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း ဝယ္ယူမွာယူမွုမ်ားေၾကာင့္ ဂ်ပန္ကားေဟာင္း ကို ခပ္႐ုိး႐ုိးတန္းတန္းေရာင္းရာကေန ေစ်းမ်ားမ်ားပိုေပးသူကုိေရာင္းတဲ့ ေလလံေစ်းကြက္ႀကီး ျဖစ္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။.ဒီေတာ့ ဂ်ပန္က ေန ကားေလလံဆြဲတယ္ဆုိတာကို စဖတ္သူတို႔ ေသေသခ်ာခ်ာနားလည္ထားမွ ဘယ္လိုကားဝယ္ရမယ္ဆုိတာ သိရွိနားလည္လာမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက တစ္ပတ္ရစ္ကားအေၾကာင္းလည္း သိရန္လိုအပ္ပါတယ္။ ကားအမ်ားဆံုးထုတ္လုပ္တဲ့ႏိုင္ငံစာရင္းထဲမွာ ဂ်ပန္ပါဝင္ပါတယ္။ တုိယိုတာ၊ နစ္ဆန္း၊ မစ္ဆူဘီရွီ၊ ဟြန္ဒါ၊ မာဇာဒါ၊ ဆူဇူကီး အစရွိတဲ့ ဂ်ပန္ဖြား ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၼဏီႀကီးမ်ားအျပင္ အျခားကားထုတ္ လုပ္ေရးကုမၼဏီငယ္မ်ားလည္း ရွိေနပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးပဲ ဥေရာပ၊ အေမရိကန္၊ တ႐ုတ္၊ ကိုရီးယားတို႔ကလာတဲ့ ကားစက္႐ုံခြဲငယ္ ေလးေတြလည္း ရွိေနျပန္ပါေသးတယ္။ ျပည္ပတင္ပို႔ျခင္းအျပင္ ျပည္တြင္းသံုးဖို႔အတြက္လည္း ပုိလွ်ံေနတဲ့ႏိုင္ငံျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံအရြယ္စားကလည္းငယ္၊ လူဦးေရကလည္း ထူထပ္၊ ကားအစီးေရကလည္း မ်ားဆုိရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံအတြက္ တြက္ေခ်မကိုက္ပါဘူး။ ဆုိးက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကားသစ္ဝယ္စီးခ်င္ရင္ ကားေဟာင္း မျဖစ္မေနေရာင္းၾကရပါတယ္။ ဝယ္ထားတဲ့ကားအေပၚကို လည္း အခြန္ခေစ်းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဥပမာ- တစ္ႏွစ္ေမာင္းၿပီးတဲ့ကားဆုိရင္ အခြန္ေတာ္ေတာ္ႀကီးသြားပါ ၿပီ။ ဒီေတာ့ ကားေနာက္တစ္စီေျပာင္းမဝယ္ေသးရင္ေတာ့ လက္ထဲမွာရွိေနတဲ့ကားကို ျပန္ေရာင္းတတ္ၾကပါတယ္။ အၾကာႀကီးလည္း မစီး ၾကပါတယ္။
အခ်ဳိ႕ဆုိ လပိုင္းသာစီးၿပီး မႀကိဳက္လို႔ ေလလံေစ်းထဲပို႔ပစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕က်ေတာ့ တစ္ႏွစ္နဲ႔ေမာင္းႏွင္ၿပီး ကားအေဟာင္းေစ်းထဲ ပို႔လိုက္ပါ တယ္။ အျခား အေၾကာင္းကိစၥမ်ားေၾကာင့္လည္း ကားေလလံေစ်းထဲကိုပို႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ေလ ကမာၻ႕ေစ်းအႀကီးဆံုး စာရင္းဝင္ တဲ့ ဥေရာပၿပိဳင္ကားေတြေတာင္ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔ဆီမွာ တစ္ပတ္ရစ္ကားဆုိတာ ျမန္မာျပည္က ႏွစ္ ၂၀ ကားေတြနဲ႔စာရင္ အမ်ားႀကီးေကာင္းပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ကားအေဟာင္းေစ်းကြက္ကလည္း ႏိုင္ငံဝင္ေငြရွာေပးတဲ့လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ပန္ကားေလ လံ ေစ်းကြက္ကို ဥေရာပတင္မကပဲ အျခားဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားကိုပါေရာက္ရွိလာေအာင္ ဂ်ပန္တို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးစြဲေဆာင္ပါတယ္။ ဥပမာ- ျမန္မာကို ေခ်းေငြေတြေလ်ာ့ေပါ့ေပးၿပီး ကားအေဟာင္းေစ်းကြက္ (ေလလံေစ်းကြက္) ထဲေရာက္လာေအာင္ ေခၚေဆာင္တာမ်ိဳးတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ တစ္ပတ္ရစ္သံုးရတဲ့ျမန္မာေတြဟာ ဒီေလာက္နဲ႔ေက်နပ္ၾကရပါတယ္။ ကားအသစ္ဝယ္ရင္ေတာ့ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ အာမခံရွိတာေၾကာင့္ အခ မဲ့ျပန္ျပင္ေပးတာမ်ိဳး၊ ဝန္ေဆာင္မႈ ႏွစ္လရွည္ၾကာစြာေပးတာမ်ိဳးတို႔ လုပ္ေပးပါတယ္။ ကားအေဟာင္းက်ေတာ့ ဒီလိုအခြင့္အေရးေတြ မရပါ ဘူး။
ဂ်ပန္ကားေလလံေစ်းကြက္မွာက ကားရဲ႕အေျခအေနအားလံုးကိုစစ္ေဆးၿပီး အေျခအေနအားလံုးကို ေဖာ္ျပထားတယ္။ ႀကိဳက္ရင္ဝယ္၊ မႀကိဳက္ရင္မဝယ္။ အားလံုးနည္းစနစ္နဲ႔လုပ္ပါတယ္။ ဝယ္ၿပီး တစ္ခုခုျဖစ္မွျပန္လာတာမ်ိဳး လုံးဝလက္မခံဆုိတဲ့ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိလို တာက ဝယ္ယူၿပီးကုန္ပစၥည္းအတြက္ အာမခံခ်က္မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း မဝယ္ခင္ကတည္းကလည္း ေသခ်ာသိေအာင္ ကားအေဟာင္း ေစ်းကြက္မွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားက ေသခ်ာစစ္ေဆးၿပီး သူ႔ရဲ႕အရွိတုိုင္းကိုေဖာ္ျပၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နပ္စား လုပ္ တာမဟုတ္တဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့ကားကို ေကာင္းတယ္လို႔ေဖာ္ျပ႐ုိးထံုးစံလည္း သူတို႔မွာမရွိပါဘူး။ ႏိုင္ငံၾကီးပီပီ နည္းစနစ္ က်က်လုပ္ပါ တယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္ႀကိဳက္ကားေတြ႔ဖို႔က်ေတာ့ ဝယ္သူရဲ႕တာဝန္သာျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ အာမခံမရွိဘူးဆုိၿပီး သူတို႔လက္ထဲမွာရွိေနတုန္း ေကာင္းေကာင္းစစ္ေဆးၿပီး Condition ထုတ္ေပးထားပါတယ္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ျပည္နယ္အသီးသီးကြဲသလို ယင္းျပည္နယ္အသီးသီးမွာလည္း ကားေလလံေစ်း အသီးသီးရွိပါတယ္။ ယင္းကားေတြကို ႏိုင္ငံ ျခားတိုင္းျပည္ ဂ်ပန္အထိ လာဝယ္တယ္ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အင္တာနက္ကေနဝယ္ယူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ကားေလလံေစ်းကြက္ေတြက ေလလံဝက္ဘ္ဆိုဒ္ေတြလႊင့္ထားပါတယ္။ ယင္းေလလံ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ေတြထဲမွာ သူ႔တို႔ဆီကကားေတြကုိ တင္ေပးထားပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ကေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းက ေလလံေစ်းကြက္ေတြ အားလံုးကကားေတြကို ကားေလလံဝဘ္ ဆိုဒ္တစ္ခုတည္းမွာ ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္က တစ္ခုတည္းရွိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကားအေဟာင္းေစ်းကြက္ပိုင္ရွင္မ်ားကို ကားေလလံ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ဝန္ေဆာင္မႈက လက္တြဲလုပ္ပါတယ္။
ကားအေဟာင္းကိုင္ထားတဲ့လူရဲ႕လက္ထဲမွာ ဘာေဖာက္သည္မွမရွိပါဘူး။ သူတို႔က ဆိုင္ဖြင့္တဲ့အေနအထားပဲရွိပါတယ္။ တကယ္ ေရာင္းျဖစ္ ေအာင္က်ေတာ့ ယင္းဝန္ေဆာင္မႈ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ေတြက လုပ္ေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီမွာလည္း ဒီကားစာရင္းေတြတင္၊ ဟုိမွာလည္း ဒီကားစာရင္း ေတြတင္ဆုိေတာ့ တစ္ေနရာမွာေလလံဆြဲတာနဲ႔ ေနာက္တစ္ေနရာနဲ႔ ထပ္ေနမလားလို႔ ထင္ျမင္စရာရွိပါတယ္။ အမွန္ေတာ့အဲလို မဟုတ္ပါ ဘူး။ Main Server တစ္ခုက ကားေလလံစာရင္း အဝင္အထြက္အားလံုးကိုကိုင္ထားၿပီး က်န္တဲ့အခြဲေလးေတြက ယင္း Main Server ကို ခ်ိတ္ထားတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေလလံဆုိဒ္တစ္ခုက ေလလံဆြဲလိုက္ၿပီဆုိရင္လည္း အျခားဆိုဒ္က ျမင္ႏိုင္၊ သိႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ကားေလလံဘယ္လိုဆြဲတယ္ဆုိတာကို သိရန္လိုအပ္လာပါတယ္။ အင္တာနက္မွာ ကားေလလံဆြဲတာကို ဂ်ပန္တို႔ ဉာဏ္ေကာင္း ေကာင္းနဲ႔ လုပ္ထားပါတယ္။ ေမာက္စ့္နဲ႔ ကလစ္တစ္ခ်က္ေခါက္ရင္ ေငြေရာက္သြားတာမ်ိဳးက မေသခ်ာပါဘူး။ ဥပမာ- လက္ေဆာ့တတ္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္က ေမာက့္စ္ကိုင္တတ္ရင္ကို ေလလံဆုိတာဆြဲလုိ႔ရေတာ့ မလိုးလားအပ္တဲ့ျပႆနာေတြရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကားေလလံဆြဲဖို႔ Joy Stick ကိုအသံုးျပဳရပါတယ္။ Joy Stick ဆုိတာ ကားထဲမွာဆုိရင္ ဂီယာထုိးတဲ့အတံလိုမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အတံမွာ ခလုပ္ ပါေသးတယ္။ ယင္းခလုပ္ကိုႏွိပ္ၿပီး အေနာက္ကိုဆြဲရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ယင္းကဲ့သုိ႔ခလုပ္ႏွိပ္တံကို ဘယ္သူေတြကိုင္ရမလဲဆုိတာ သိဖို႔လို အပ္လာပါတယ္။ ယင္းအတံေတြကို ကားေလလံေစ်းကြက္မွာ ဝယ္ခြင့္တရားဝင္မွတ္ပံုတင္ထားရပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ ခလုပ္ႏွိပ္လိုက္ရင္ မိမိ ဘဏ္က ေငြစာရင္းေတြ အလိုအေလ်ာက္ဆီးကူးတဲ့အတြက္ မိမိမွာ ဘဏ္ေငြစာရင္းရွိရပါအံုးမယ္။ ၿပီးေတာ့ ယင္းဝဘ္ဆုိဒ္ကိုအသံုးျပဳဖို႔အတြက္ အသံုးျပဳခြင့္ Member ဝင္ရပါအံုးမယ္။ အၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ ဒါပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူက အဓိကထိန္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္မွ ဝယ္ယူလို သူေတြက Joy Stick ကိုင္ထားသူဆီကုိ ေနာက္တစ္ဆင့္ ျပန္သြားရပါတယ္။
ဒီေတာ့ Joy Stick ကိုင္ထားသူကလည္း ေမာက့္စ္ကလစ္တစ္ ခ်က္ေခါက္လိုက္ရင္ ေငြဝင္မယ့္စနစ္ကို အသံုးျပဳရျပန္ပါတယ္။ ဥပမာ - ကား ဝယ္ယူလုိသူက ေမာက့္စ္ကလစ္တစ္ခ်က္ေခါက္လိုက္ရင္ သူ႔ဘဏ္အေကာင့္မွ ေငြက Joy stick ကိုင္ထားတဲ့သူရဲ႕ ဘဏ္ေငြအေကာင့္ဆီ စီးဆင္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာ လက္လြန္ၿပီး ခလုပ္ႏွိပ္မွားတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ မွားတယ္ မဝယ္ဘူးဆုိရင္ေတာင္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြကို ေလလံဆြဲအတံကိုင္ထားသူက ရရွိသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကားေလလံေစ်းကြက္ကိုသာ ေမာ့က္စ္ကလစ္တစ္ခ်က္ေခါက္လို႔ ကားဝယ္ရတဲ့ စနစ္သာထားရင္ အားလံုး ကေမာက္ကမျဖစ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ၾကားမွာ Joy Stick ကိုင္သူ တစ္ဆင့္ခံထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ အားသာခ်က္က ေလလံမဆြဲျဖစ္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ အခ်ိန္မွီ ျပန္အေၾကာင္းျပန္ႏုိင္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကားေလလံဝန္ေဆာင္မွု လုပ္ငန္းေတြ ရွိလာပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ကားေလလံဝန္ေဆာင္မႈစင္တာေတြမွာဆုိရင္ ယင္း ေလလံဆြဲအတံ (Joy stick) ကုိခင္းက်င္းျပသထားပါတယ္။ ဒါဟာ ဟန္ေရးျပသေဘာပဲရွိပါတယ္။ တကယ္ အသံုးမဝင္ပါဘူး။ Joy Stick ကိုင္ထားဖို႔ဆုိတာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ေတာ္႐ုံေအဂ်င္စီတစ္ခုေတာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကားဝယ္သူ စာဖတ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဒါကိုသိ ထားေစခ်င္ပါတယ္။
ကားေလလံဆြဲဖုိ႔အတြက္ ျမန္မာျပည္က ကားအေရာင္းစင္တာမ်ား၊ ဝန္ေဆာင္မွုလုပ္ငန္းမ်ားက ကားေလလံ ဝဘ္ဆိုဒ္ေတြဝင္ၾကည့္ရပါတယ္။ ယင္းဝဘ္ဆိုဒ္ေတြက ဒီတိုင္းဝင္ၾကည့္လို႔မရပါဘူး။ ရတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အျပည့္အဝမဟုတ္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံေပး၊ အေကာင့္ဖြင့္ထားမွာ ဝင္ ၾကည့္လို႔ရတဲ့အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေကာင့္ကို္ ဂ်ပန္ဝဘ္ဆိုဒ္ကေနဝယ္ၿပီး ဒီမွာတစ္ဆင့္ျပန္သံုးၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေလ လံဆြဲပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္ကေနလည္း ေလလံဆြဲလို႔ရတာပါလားလို႔ ထင္စရာမရွိပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ မရပါဘူး။ ဘာလို႔လည္းဆို ေလလံဆြဲခြင့္က လက္ထဲမွာမရွိလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေလလံဆြဲဖို႔အတြက္ ဂ်ပန္ေလလံဝက္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခုမွာ မန္ဘာဝင္ထားရမယ့္အျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာလည္း တစ္ဆင့္ေလလံဆြဲေပးမယ့္လူခံလည္း ရွိလို႔လိုအပ္လာျပန္ပါတယ္။ ဒီတာ့ ျမန္မာျပည္ကေန ေလလံဆြဲတယ္ဆုိတာ လြယ္ကူတဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
သို႔ေပမယ့္ ရွားရွားပါးပါး ပိုက္ဆံေပးၾကည့္စရာမလိုပဲ အခမဲ့ဝင္ၾကည့္လို႔ရမယ့္ ကားေလလံဝဘ္က္ဆိုဒ္တစ္ခုေတာ့ ယခုႏွစ္အတြင္း ေပၚ ေပါက္လာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကားအေရာင္းစင္တာေတြလို ပိုက္ဆံေပးႏိုင္သူမွသာၾကည့္လို႔ရတ့ဲအေနအထားမဟုတ္ေတာ့ပဲ လူတိုင္း ဝင္ ၾကည့္လို႔ရတဲ့ ကားေလလံဝက္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္လိပ္စာကေတာ့ http://stg.colayonline.net/automobile/portal.html#auctionျဖစ္ ပါတယ္။ တကယ္ ရွားရွားပါးပါးပါပဲ။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက သာမန္ကားေလလံဝဘ္ဆိုဒ္တစ္ခုလို အသံုးျပဳလို႔ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တည္ေထာင္သူလုပ္ငန္းရွင္ကို စာေရးသူ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္အရ ေအာက္ပါအတိုင္းသိရပါတယ္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္တိုင္းကို ခ်ိတ္ထားတဲ့ ကားေလလံဝက္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခုေထာင္ဖို႔ အရင္က တည္းက စိတ္ကူးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ တကယ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး လူတိုင္း အခမဲ့ဝင္ၾကည့္လို႔တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေလလံဆြဲခြင့္ကေတာ့ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္မွကိုင္ထားၿပီး ေလလံဆြဲခ်င္ရင္ ေလလံဆြဲမယ့္ကား ကုဒ္နံပါတ္ကို ျမန္မာျပည္႐ုံးခြဲထံ ဖုန္းဆက္ေျပာရုံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည့္ဖးူေဝဆာကုမၼဏီမွလုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ Facebook လိပ္စာကေတာ့ - https://www.facebook.com/ColayOnline.Automobile ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္က လူတိုင္း ပိုက္ဆံေပးစရာမလိုပဲ မိမိႏွစ္သက္ရာကာ ကို အင္တာနက္သံုးလို႔ရတဲ့ေနရာတိုင္းကေန ဝင္ၾကည့္လို႔ ရပါ တယ္။ ကားေလလံဝန္ေဆာင္မႈကုမၼဏီမ်ားဆီ သြားဖုိ႔မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလို ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ကုမၸဏီ ခပ္မ်ားမ်ားေပၚေပါက္လာရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ တစ္ခုတည္းျဖစ္ေနၿပီး အျခားဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားက ဂ်ပန္ေလလံဝဘ္ဆိုဒ္ေတြမွာ အေကာင့္ဝယ္ၿပီး ဝင္ၾကည့္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးမ်ားမ်ားေပၚေပါက္လာရင္ ရရွိလာမယ့္အက်ိဳးေက်ဇူးက သာမန္ အျခားဥေရာပႏိုင္ငံသားမ်ား၊ အျခား ေလ လံဆြဲသူမ်ားနဲ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးရရွိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ကားေလလံဆြဲၿပီဆုိပါစုိ႔။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ေလလံေစ်းကြက္မွာ နာရီတိုင္း ကားအစီးေရ ေထာင္ခ်ီမကဝင္ေနပါတယ္။ ေလလံဆြဲသူေတြကလည္း ကမာၻတစ္လႊားကေန ေစာင့္ၾကည္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ Joy Stick က ေတာ္ေတာ္အလုပ္လုပ္ရတဲ့အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။ နာရီနဲ႔ သတ္ မွတ္ထားပါတယ္။ လက္ရွိအၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွာ ညေနပိုင္းအခ်ိန္တစ္ခုမွာ ေလလံပြဲခ်ိန္၊ စာရင္းပိတ္ခ်ိန္ သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။ ေနာက္အက်ဆံုးကေတာ့ ည ၁၁ နာရီျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ေလလံဝန္ေဆာင္မႈကုမၸဏီေတြအေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ကိုယ္ႀကိဳက္ ရာကားေရြးၿပီး ေစ်းႏႈန္း ကိုယ္ႏုိင္သေလာက္ေပးထားရပါတယ္။ ေလလံဖြင့္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ Server ကေငြအမ်ားဆံုးေပး သူကိုၾကည့္ ၿပီး အလိုအေလ်ာက္ ေရြးခ်ယ္သြားပါတယ္။ ဒီမွာ လာဘ္ထိုးတယ္။ လာဘ္စားတယ္လည္း မရွိပါဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ အလုပ္လုုပ္သြား တာျဖစ္ပါတယ္။ ယန္းေငြကို အသံုးျပဳပါတယ္။ ၁ ယန္းေလာက္ပိုေပးရင္လည္း ေပးသူကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလလံေစ်းကြက္က အနိမ့္ဆံုး သတ္မွတ္ထားတဲ့ တန္ဖိုးတဲ့ပိုေပးၿပီး ေလလံဆြဲၾကရပါတယ္။
ေလလံဆြဲလို႔ ျမန္မာျပည္ကဝယ္သူဟာ ကားတစ္စီးရသြားၿပီဆုိပါစို႔။ ဂ်ပန္ကေန ျမန္မာျပည္ေရာက္ေအာင္ပို႔ဖို႔ ေခါင္းစားရျပန္ပါတယ္။ ဒီ ေတာ့ ကားေလလံေစ်းက ကိုယ့္ကားကို ျမန္မာျပည္ေရာက္ေအာင္ ဂ်ပန္ဆိပ္ကမ္း အရင္ပို႔ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာဆိပ္ကမ္းကို ေရာက္ ေအာင္ သေဘၤာနဲ႔တင္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ ျပည္နယ္အသီးသီးမွာ ဆိပ္ကမ္းအသီးသီးရွိပါတယ္။ နီးစပ္ရာဆိပ္ကမ္းက အျမန္ဆံုးထြက္တဲ့ သေဘၤာနဲ႔တင္ရပါတယ္။ အနည္းဆံုး တစ္လနဲ႔ ၁၅ ရက္ေတာ့ၾကာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ယင္းၾကာခ်ိန္နဲ႔ ေလလံဆြဲတဲ့ ေခါင္းစားစရာကို တာဝန္ ယူေပးမယ့္ ကားအေရာင္းစင္တာေတြ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ကားအေရာင္းစင္တာမွာက ေလလံဆြဲၿပီးသားေတြ ခင္းက်င္းျပသ ထားပါ တယ္။ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာ ေရြးဝယ္႐ံုပဲျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ သူ႔ေခါင္းအစားခံထားရတဲ့အဖိုးအခကို ကားထဲမွာထည့္တြက္လိုက္ပါတယ္။
ကားေလလံဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းက်ေတာ့ ဝယ္သူနဲ႔မွ်တူ ေခါင္းအစားခံေပးတဲ့အတြက္ အေရာင္းစင္တာမွာ ဝယ္တာန႔ဲစာရင္ေတာ့ ေစ်းအ မ်ားႀကီး သက္သာပါတယ္။ တစ္လေက်ာ္ေစာင့္ရ တာျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း ေငြပိုမယူပါဘူး။ စင္တာမွာဝယ္တာထက္စာရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ၁၀ ဂဏန္း သက္သာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဝယ္သူအေနနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ေလလံဆြဲဝယ္မလား၊ အေရာင္းစင္တာမွာပဲ ဝယ္မလား၊ ကားပြဲစားတန္းမွာပဲဝယ္မလား သံုးမ်ိဳးကြဲသြားပါတယ္။ ကားပြဲစားတန္းလည္း ယေန႔တိုင္ရွိေနပါေသးတယ္။ ယခင္ကေလာက္ မစည္ကား ေတာ့ေပမယ့္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူေတာ့ အေရာင္းထြက္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဂ်ပန္ကဝယ္ကားကို သေဘၤာနဲ႔ပို႔တာေတာင္ ေရြးခ်ယ္စရာႏွစ္မ်ဳိးရွိလာျပန္ပါတယ္။ ကားသေဘၤာနဲ႔ ကြန္တိမ္နာျဖစ္ပါတယ္။ ကားသေဘၤာ ပဲအသံုးမ်ားပါတယ္။ ျမန္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေစ်းလည္းသက္သာလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္တိန္နာကေတာ့ ေစ်းအနည္းငယ္ျမင့္မားတာ တစ္ခုေတာ့ ေတြးစရာရွိပါတယ္။ ကားအေကာင္း၊ ေစ်းႀကီးႀကီးဝယ္တာဆုိရင္ေတာ့ ကြန္တိန္နာနဲ႔တင္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရပါတယ္။ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးမႈနည္းပါတယ္။
ဒါက ဂ်ပန္ကားေလလံေစ်းကြက္ကို သာမန္လူတစ္ေယာက္က သိရွိနားလည္ရန္ျဖစ္ပါတယ္။ ကားေလလံဝဘ္ဆိုဒ္ကို ဝင္ၾကည့္မယ္ ကိုယ္ ႀကိဳက္ရာကားေရြးမယ္။ ယင္းကားကိုဝယ္ဖို႔ ၾကားခံဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း၊ ကားေလလံဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကုမၼဏီကို အေၾကာင္းၾကားမယ္၊ ေငြ ထုတ္ေပးမယ္။ ဒါဆုိရင္ အားလံုးၿပီးသြားပါၿပီ။ အားလံုးၿပီးၿပီရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္ေရာက္လာရင္ စာရြက္စာတမ္းကိစၥေတြ လုပ္ရပါေသးတယ္။ ဒီအဆင့္ေတြကုိေတာ့ ေနာက္မွပဲေဖာ္ျပၿပီး ဂ်ပန္က ကားေလလံဆြဲပံုကို ဒီေလာက္နဲ႔နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ရပါတယ္။
မူရင္း - TechSpace နည္းပညာဂ်ာနယ္
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=344415308983437&set=a.244639595627676.56112.244608038964165&type=1
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment