ငယ္စဥ္က ဒ႑ာရီတစ္ခုကို ၾကားဖူး၏ ။
ထိုဒ႑ာရီမွာ နတ္ေရကန္ဒ႑ာရီ ျဖစ္ေလ၏ ။
ေမြးစ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ကို နတ္ေရကန္ထဲ ပစ္ခ်လိုက္လွ်င္
ထိုကေလးငယ္သည္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ျဖစ္လာသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
အဘိုးအို၊ အဘြားအိုမ်ားကို နတ္ေရကန္ထဲ ပစ္ခ်လိုက္လွ်င္
ထိုအဘိုးအို၊ အဘြားအိုမ်ားသည္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္
ျဖစ္လာၾကသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ၾကားဖူး၏။
နတ္ေရကန္ထဲကေရသည္ ဤသို႕လွ်င္
အရာရာကို ေျပာင္းလဲေစႏုိင္ေသာ စြမ္းအင္ရွိ၏ ။
ဗုဒၶစာေပထဲ၌ အာသ၀၏ မာယာေရကန္ကို ဖတ္ရ၏ ။
အာသ၀၏ မာယာေရကန္ကား နတ္ေရကန္လို ဒ႑ာရီမဟုတ္။
တကယ့္မာယာေရကန္ ျဖစ္၏ ။ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ရ၏ ။
မ်က္စိဆိုေသာ္လည္း ပကတိမ်က္စိေတာ့ မဟုတ္။ ဉာဏ္မ်က္စိ ျဖစ္၏ ။
..................................
အာသ၀၏ မာယာေရကန္ကို ပထမဦးဆံုးျမင္သူမွာ "ျမတ္စြာဘုရား" ျဖစ္ပါ၏ ။
ျမတ္စြာဘုရားက အာသ၀၏ မာယာေရကန္သည္
ရဟႏ ၱာ မဟုတ္ေသးသူတိုင္း၏ သႏ ၱာန္၌ ရွိသည္ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူထား၏ ။
....................................
သတၱ၀ါ ဟူသမွ်သည္ အာသ၀၏ မာယာေရကန္ထဲသို႕
ဆင္းဖူးၾကသူမ်ားခ်ည္း ျဖစ္၏ ။
အာသ၀၏ မာယာေရကန္ထဲသို႕ ဆင္းဖူးပါမွလည္း
"သတၱ၀ါ" ဟူ၍ ျဖစ္ၾကရ၏ ။
သို႕မဟုတ္ပါက "သတၱ၀ါ" ဟူ၍ ျဖစ္မလာႏိုင္။
အမွန္အားျဖင့္ အာသ၀၏ မာယာေရကန္သည္
အရာရာတိုင္းကို အသက္သြင္းေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါ၏ ။
.......................................
ဗုဒၶအဘိဓမၼာေဆာင္ မေထရ္မ်ားက အာသ၀၏ မာယာေရကန္မွ
အာသ၀ မာယာေရသည္ ၾကာျမင့္စြာ "ထံု" အပ္ေသာ
"စိမ္ေရ" ႏွင့္ တူသည္ဟု မိန္႕ၾက၏ ။
"စိမ္ေရ" ဆိုသည္မွာ "အရက္" ပင္ ျဖစ္၏ ။
အရက္သည္ အရက္သမားမ်ားကို မူးေအာင္ လုပ္၏ ။ ရူးေအာင္ လုပ္၏ ။
ထို႕ေၾကာင့္ အရက္မူးသမားမ်ားသည္ မူးၾက၏ ။ ရူးၾက၏ ။
..........................................
မူးၾက၊ ရူးၾကေသာအခါ အရက္မူးသမားမ်ားသည္
အာရံုမ်ားကို အမွန္အတိုင္း မသိၾကေတာ့။
"အေကာင္း" ကိုလည္း "အဆိုး" ဟူ၍ ထင္ၾက၏ ။
"အဆိုး" ကိုလည္း "အေကာင္း" ဟူ၍ ထင္ၾက၏ ။
..........................................
အရက္သမားမ်ား၏ အထင္သည္ အားလံုးကေမာက္ကမခ်ည္းသာ ျဖစ္၏ ။
အမွန္အကန္ဟူ၍ မရွိေသာ္လည္း အရက္မူးသမားမ်ားသည္
သူတို႕၏အထင္မွ သူတို႕၏ အထင္။
အျခားသူမ်ား၏ အထင္ကား ဖြဲႏွင့္ဆန္ကြဲပမာသာ ျဖစ္ေခ်၏ ။
ဤသို႔လွ်င္ အရက္မူးသမားမ်ားသည္ တစ္ယူသန္ၾက၏ ။
.............................................
အာသ၀၏ မာယာေရကန္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆိုရလွ်င္
ဘ၀တြင္ "အသိခံႏွင့္အသိ" ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏ ။
"အသိခံ" ကို "အာရံု" ဟူ၍ ဆို၏ ။ အာရံုဟူသည္မွာ သိစရာမ်ား ျဖစ္၏ ။
"အသိ" ကို "စိတ္" ဟူ၍လည္း ဆို၏ ။ "အာရမၼဏိက" ဟူ၍လည္း ဆို၏ ။
စိတ္ သို႕မဟုတ္ အာရမၼဏိက ဟူသည္မွာ သိစရာမ်ားကို သိတတ္ပါ၏ ။
...............................................
ထို႕ေၾကာင့္ ဘ၀တြင္ သိစရာမ်ားႏွင့္ အသိတရားမ်ားသည္
အခ်င္းခ်င္း မလြဲမေသြ ဆက္ဆံေနၾကရ၏ ။
တစ္ရံတစ္ဆစ္မွ် ျပတ္သည္ဟူ၍ မရွိ။
အိပ္ေမာက်ေနေသာ အခါ၌ပင္ "သိစရာႏွင့္ အသိ" သည္ ဆက္ဆံေနသည္ပင္ ျဖစ္၏ ။
သတၱ၀ါမ်ား အေနျဖင့္ ထိုသို႕ ဆက္ဆံေနေၾကာင္း
"သိျခင္းႏွင့္ မသိျခင္း" သည္ တစ္က႑ ျဖစ္၏ ။
..............................................
ဗုဒၶအဘိဓမၼာ ေ၀ါဟာရ အေနျဖင့္ ဆိုရလွ်င္
စိတ္ဟူသမွ်၌ သိစရာအာရံုသည္ အၿမဲပါရ၏ ။
သိစရာအာရံု မရွိဘဲႏွင့္ စိတ္ဟူသည္ ျဖစ္ေကာင္းေသာသေဘာ မရွိေပ။
ဤသည္မွာ စိတၱနိယာမ ျဖစ္၏ ။
ဤနိယာမအတိုင္း စိတ္ျဖစ္သည္ ဆိုသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္
ဘာစိတ္ပင္ျဖစ္ျဖစ္ အာရံုသည္ အၿမဲပါေလ၏ ။
.................................................
ဗုဒၶေဒသနာအရ အာရံုဟူသမွ်သည္ ပုထုဇဥ္တို႕၏ အာရံုသာ ျဖစ္ပါက
"အာသ၀၏ မာယာေရကန္" ကို ျဖတ္သန္းရသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏ ။
ဤေနရာ၌ ေသကၡပုဂၢိဳလ္တို႕ကား အာသ၀၏ မာယာေရကန္မွ
"အာသ၀ မာယေရ" ကို ခန္းေျခာက္ေအာင္
အားထုတ္ေနေသာ အရိယာ သူေတာ္စင္မ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္
ယင္းတို႕ကို ထည့္သြင္း၍ မဆိုျခင္း ျဖစ္ပါ၏ ။
...............................................
စိတ္ဟူသမွ်သည္လည္း ပုထုဇဥ္တို႕၏ သိစိတ္သာ ျဖစ္ပါက
အာသ၀၏ မာယာေရကန္ကို ျဖတ္သန္းရသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏ ။
ထိုသို႕ ျဖတ္သန္းလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အာသ၀၏ မာယာေရကန္က
အာသ၀၏ မာယာေရသည္ သူ၏အစြမ္းကို ျပေလေတာ့၏ ။
သူ၏ အစြမ္းကား မည္မွ် ထက္ပါေလသနည္း။
...............................................
ပုထုဇဥ္တို႕၏ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ဒြါရမ်ား၌
ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အာရံုမ်ား ထင္လာေသာအခါ
ထိုထိုအာရံုမ်ားသည္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း မဟုတ္ၾက။
သတၱ၀ါမ်ားလည္း မဟုတ္ၾက။ အသက္ဇီ၀လည္း မရွိၾက။
အရာ၀တၳဳမ်ားလည္း မဟုတ္ၾက။ ဲဒပ္လည္း မရွိၾက။
အစိုင္အခဲလည္း မရွိၾက။ ျဒပ္မဲ့၊ အစိုင္အခဲမဲ့၊ အသက္မဲ့
သဘာ၀သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ၾကပါ၏ ။
....................................................
သို႕ရာတြင္ အာသ၀၏ မာယာေရကန္ကို ျဖတ္သန္းလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္
အာသ၀ေရ၏ စြမ္းအင္ေၾကာင့္ ထိုထိုအာရံုတို႕သည္
ျဒပ္မဲ့အဆင့္မွ ျဒပ္ရွိအဆင့္သို႔ ေရာက္သြားၾက၏ ။
အစိုင္အခဲမဲ့အဆင့္မွ အစိုင္အခဲ အဆင့္သို႕ ေရာက္သြားၾက၏ ။
သက္မဲ့အဆင့္မွ သက္ရွိအဆင့္သို႕ ေရာက္သြားၾက၏ ။
ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ေသာအဆင့္မွ ပုဂၢိဳလ္အဆင့္သို႕ ေရာက္သြားၾက၏ ။
.....................................................
သတၱ၀ါ မဟုတ္ေသာ အဆင့္မွ သတၱ၀ါ အဆင့္သို႕ ေရာက္သြားၾက၏ ။
အရာ၀တၳဳ မဟုတ္ေသာအဆင့္မွ အရာ၀တၳဳ အဆင့္သို႕ ေရာက္သြားၾက၏ ။
ပရမတ္အဆင့္မွ ပညတ္အဆင့္သို႕ ေရာက္သြားၾက၏ ။
ဤသည္မွာ သိစရာ အာရံုပိုင္း အေပၚ၌သာ
အာသ၀ မာယာေရ၏ အစြမ္းသတၱိျပမႈ ျဖစ္ပါ၏ ။
...................................................
(ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္၏ အာသ၀၏ မာယာေရကန္ ေဆာင္းပါးမွ ...)
ရွာေဖြတင္ျပသူ - မာလာေထြး
This posting includes an audio/video/photo media file:
Download Now
0 ကြန္မန့္ေရးရန္:
Post a Comment